Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Dzień Babci i Dziadka

Zobacz 33 scenariusze

Zdrowie i zdrowe odżywianie (43 scenariusze)

Święta Bożego Narodzenia (73 scenariusze)

Ekologia (61 scenariuszy)

Przyroda (58 scenariuszy)

Inne (468 scenariuszy)

Zobacz 958 scenariuszy

Porady specjalisty

Samotna matka a pierwszeństwo przyjęcia do żłobka

Czy to prawda, że pierwszeństwo przyjecia dziecka do żłobka mają tylko samotne matki przebywające w domu samotnej matki? Chciałam posłać moją niespełna...

~ Sylwiawięcej

Kwalifikacje dyrektora niepublicznego punktu przedszkolnego

Chciałabym zatrudnić dyrektora do niepublicznego punktu przedszkolnego, który będzie funkcjonował od września. Jakie kwalifikacje powinien posiadać...

~ Emiliawięcej

Jak mam reagować na zachowania mojego pięcioletniego syna?

Mały ostatnio jest nie do wytrzymania. Nie reaguje na polecenia, momentami jest agresywny, nie słucha się kompletnie, kiedy próbuję mu coś...

~ agnieszkawięcej

Na łące - scenariusz zajęć dydaktycznych w grupie dzieci 4-5 letnich

„Na łące” - rytmiczne ćwiczenia graficzne (wykorzystanie metody  Doroty Dziamskiej, Edukacja przez ruch).  

Cele operacyjne:

  • dzi. wie jakie zwierzęta można spotkać na łące, zna ciekawostki z ich życia;
  • dzi. przelicza w zakresie  6 elementów, zna niektóre cyfry;
  • dzi. potrafi ułożyć zdanie na określony temat;
  • dzi. wybrzmiewa głoski w nagłosie;
  • dzi. słucha poleceń nauczyciela;
  • dzi. zna technikę plastyczną -origami  płaskie z koła;
  • dzi. potrafi kreślić rytmicznie pionowe kreski, w ruchu, przy muzyce;  


Przebieg:
1.Słuchanie wiersza Juliana Tuwima „Żuk” recytowanego przez Michała Żebrowskiego. Inscenizacja ruchowa dzieci przebranych w stroje.

2. „Łąka”- rozmowa przy ilustracji. Dzieci nazywają mieszkańców łąki, przeliczają , słuchają ciekawostek z ich życia.

3. „Kim jesteś?”- zabawa ruchowo-orientacyjna. Dzieci biegają swobodnie po dywanie, na sygnał podnoszą kartonik z sylwetą (biedronka, motyl, mrówka, ślimak), podchodzą do odpowiedniego, oznaczonego stanowiska. Odpowiadają na pytania: kim jesteście?, ile was jest przy stanowisku?, co ciekawego wiecie o życiu biedronki (motyla, mrówki, ślimaka)?

4.Zadania do wykonania- nauczycielka pokazuje dzieciom kartoniki oznaczone liczmanami, chętne dziecko wybiera numer zadania i wykonuje polecenie: nazywa przedmiot występujący na obrazku, wybrzmiewa pierwszą głoskę jego nazwy, układa z nim zdanie.

5.Taniec na łące ze wstążeczkami- dzieci wykonują spontaniczny taniec z kolorową wstążką przy muzyce relaksacyjnej- Laryssa-G.Zamfir (fragm.)

6.Słuchanie opowiadania nauczycielki „ Ile”. Wybrane dzieci w odpowiednim momencie podnoszą kartonik z odpowiednim liczmanem.

7. „Łąka” - kreślenie rytmicznych pionowych kresek( ćwiczenie na równoważenie lateralne , doskonalenie umiejętności pionowania obrazu).

a)dzieci stojąc kreślą palcem raz jednej, raz drugiej ręki pionowe kreski, z dołu do góry ;

b)dzieci stojąc kreślą palcem raz jedną, raz drugą ręką pionowe kreski w rytm muzyki(„Most na rzece Kwai”-I.K.Alford);

c)dzieci stojąc kreślą pionowe kreski, zieloną kredką, na dużym arkuszu papieru, raz jedną, raz drugą ręką, rytmicznie przy muzyce;

d) j.w.- poruszając się wokół stołu;
Powstała trawa wykonana przez wszystkie dzieci.

e)dzieci siadają na krzesełkach i wykonują stokrotki techniką origami. Stokrotki przyklejają  na trawie.

f)dzieci odszukują swoje imię (czytanie globalne) i przyklejają na swojej pracy. Pracę wycinają z całości arkusza.

8. Zorganizowanie wystawy prac dzieci.

Autor: Joanna Gregorczyk


Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie