Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Bal karnawałowy

Zobacz 9 scenariuszy

Zdrowie i zdrowe odżywianie (43 scenariusze)

Święta Bożego Narodzenia (73 scenariusze)

Ekologia (61 scenariuszy)

Przyroda (59 scenariuszy)

Inne (468 scenariuszy)

Zobacz 959 scenariuszy

Porady specjalisty

Awans zawodowy nauczyciela

Witam. Mam czteroletni staż pracy w przedszkolu niepublicznym jako nauczyciel. Posiadam tytuł magistra pedagogiki społecznej i terapii pedagogicznej. Czy w...

~ margowięcej

Moja córka nie chce jeść w przedszkolu.

Moja 3-letnia córka nie chce jeść w przedszkolu. Tzn wczesniej jadła bardzo dobrze, nawet babki w przedszkolu chwaliły itp. Dopóki nie...

~ Joannawięcej

Tytuł licentata wystarczy do awandu zawodowego?

Witam, Mam pytanie dotyczące awansu zawodowego nauczyciela wychowania przedszkolnego. Czy licencjat jest wystarczającym wykształceniem aby zdobyć awans...

~ Magdawięcej

Na łące - scenariusz zajęć dydaktycznych w grupie dzieci 4-5 letnich

„Na łące” - rytmiczne ćwiczenia graficzne (wykorzystanie metody  Doroty Dziamskiej, Edukacja przez ruch).  

Cele operacyjne:

  • dzi. wie jakie zwierzęta można spotkać na łące, zna ciekawostki z ich życia;
  • dzi. przelicza w zakresie  6 elementów, zna niektóre cyfry;
  • dzi. potrafi ułożyć zdanie na określony temat;
  • dzi. wybrzmiewa głoski w nagłosie;
  • dzi. słucha poleceń nauczyciela;
  • dzi. zna technikę plastyczną -origami  płaskie z koła;
  • dzi. potrafi kreślić rytmicznie pionowe kreski, w ruchu, przy muzyce;  


Przebieg:
1.Słuchanie wiersza Juliana Tuwima „Żuk” recytowanego przez Michała Żebrowskiego. Inscenizacja ruchowa dzieci przebranych w stroje.

2. „Łąka”- rozmowa przy ilustracji. Dzieci nazywają mieszkańców łąki, przeliczają , słuchają ciekawostek z ich życia.

3. „Kim jesteś?”- zabawa ruchowo-orientacyjna. Dzieci biegają swobodnie po dywanie, na sygnał podnoszą kartonik z sylwetą (biedronka, motyl, mrówka, ślimak), podchodzą do odpowiedniego, oznaczonego stanowiska. Odpowiadają na pytania: kim jesteście?, ile was jest przy stanowisku?, co ciekawego wiecie o życiu biedronki (motyla, mrówki, ślimaka)?

4.Zadania do wykonania- nauczycielka pokazuje dzieciom kartoniki oznaczone liczmanami, chętne dziecko wybiera numer zadania i wykonuje polecenie: nazywa przedmiot występujący na obrazku, wybrzmiewa pierwszą głoskę jego nazwy, układa z nim zdanie.

5.Taniec na łące ze wstążeczkami- dzieci wykonują spontaniczny taniec z kolorową wstążką przy muzyce relaksacyjnej- Laryssa-G.Zamfir (fragm.)

6.Słuchanie opowiadania nauczycielki „ Ile”. Wybrane dzieci w odpowiednim momencie podnoszą kartonik z odpowiednim liczmanem.

7. „Łąka” - kreślenie rytmicznych pionowych kresek( ćwiczenie na równoważenie lateralne , doskonalenie umiejętności pionowania obrazu).

a)dzieci stojąc kreślą palcem raz jednej, raz drugiej ręki pionowe kreski, z dołu do góry ;

b)dzieci stojąc kreślą palcem raz jedną, raz drugą ręką pionowe kreski w rytm muzyki(„Most na rzece Kwai”-I.K.Alford);

c)dzieci stojąc kreślą pionowe kreski, zieloną kredką, na dużym arkuszu papieru, raz jedną, raz drugą ręką, rytmicznie przy muzyce;

d) j.w.- poruszając się wokół stołu;
Powstała trawa wykonana przez wszystkie dzieci.

e)dzieci siadają na krzesełkach i wykonują stokrotki techniką origami. Stokrotki przyklejają  na trawie.

f)dzieci odszukują swoje imię (czytanie globalne) i przyklejają na swojej pracy. Pracę wycinają z całości arkusza.

8. Zorganizowanie wystawy prac dzieci.

Autor: Joanna Gregorczyk


Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie