Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Rozpoczęcie roku przedszkolnego

Zobacz 9 scenariuszy

Zdrowie i zdrowe odżywianie (44 scenariusze)

Święta Bożego Narodzenia (73 scenariusze)

Ekologia (61 scenariuszy)

Przyroda (59 scenariuszy)

Inne (469 scenariuszy)

Zobacz 961 scenariuszy

Porady specjalisty

Histeria przy zażywaniu lekarstw

Witam, moja pięcioletnia córka ogólnie nie sprawia problemów wychowawczych, ale ostatnio to się zaczęło zmieniać. Wcześniej nie bylo...

~ Ewelinawięcej

Okazywanie emocji przez dziecko

Jestem macochą sześciolatka. Od trzech lat obserwuję go, uczę zasad.Wszyscy go wcześniej rozpieszczali. Mimo zasad, które wprowadzam w życie, daję mu...

~ Olga Marlowięcej

Niepokojące zabawy dziecka

Dziecko podczas zabawy ma wciąż wypadki i katastrofy. Nie potrafi stworzyć scenariusza zabawy bez jakiejś tragedii - albo auta mają wypadki, albo samoloty...

~ Olga Marlowięcej

Jedz i rośnij zdrowo - scenariusz zajęć edukacji zdrowotnej w grupie 6 latków

Przejdź do strony | 1 | 2 |

Jedz i rośnij zdrowo!


Cele operacyjne:

  • Dziecko zna nazwy owoców i warzyw,
  • Rozumie potrzebę prawidłowego odżywiania,
  • Potrafi żyć zdrowo zgodnie ze wskazaniami rodziców i nauczyciela,
  • Wie o konieczności jedzenia warzyw i owoców niezbędnych dla zdrowia,
  • Dba o higienę podczas przygotowywania posiłków,
  • Rozumie konieczność przezwyciężania uprzedzeń do niektórych potraw,
  • Wie, z czego przygotowuje się przetwory i posiłki,
  • Wie, co to znaczy być zdrowym,
  • Zna wartości odżywcze warzyw i owoców.

Metody pracy:

  • Metody twórcze i aktywizujące,
  • Metoda pobudzania zachowań sprzyjających zdrowiu,
  • Metoda utrwalania pożądanych zachowań i przyzwyczajeń prozdrowotnych.

Formy pracy:

  • Praca z cała grupą,
  • Praca zespołowa.

 
Środki dydaktyczne:

  • kartoniki z napisami, plansza z łamigłówką, kartki z sylwetą kwiatka, produkty do przygotowania kanapek, naczynia, sztućce.

Przebieg zajęć
1. Powitanie w kole wierszykiem.
Wszyscy są, witam was,
Zaczynamy zajęcia już czas.
Jestem ja, jesteś ty
Raz, dwa, trzy.

2. Zabawa ruchowa. Nauczycielka mówi: „Ciekawa jestem, czy zjedzone dzisiaj przez  was śniadanie dostarczyło wam sił i energii do wykonywania różnych ćwiczeń. Jeżeli tak, to pokażcie jak przedszkolaki się gimnastykują." Dzieci wykonują ćwiczenia  samodzielnie lub w parach z partnerem. Realizują własne pomysły.

3. Zabawa na wyciszenie uspokojenie dzieci. Dzieci stoją w kole i wymieniają po kolei swoje ulubione warzywo lub owoc.

4. Zabawa dydaktyczna: „Co można zrobić z warzyw i owoców? Dzieci siedzą w kole na dywanie. Na środku rozłożone są kartoniki z napisami. Dzieci wybierają z pośród innych te właściwe i przypinają na tablicy. Proponowane napisy to: zupa, kompot, sałatka, sok, dżem, surówka, marmolada, mleko, ser, jogurt owocowy, kisiel, przecier, masło, omlet, konfitura itd. Co jeszcze można zrobić? – propozycje dzieci nauczycielka zapisuje na tablicy na oddzielnej kartce.

5. Rozwiązywanie krzyżówki z ukrytym hasłem. Nauczycielka zawiesza na tablicy planszę z łamigłówką. Zakreślamy w kółeczko właściwą odpowiedź.

warzywo   a   b   c
marchewka Z   F   T
pomidor    G   D   E
ogórek     A   S   R
kapusta   K   O   M
burak     W   P   O
cebula    L   C   I
sałata    B   E   K

Co robimy z :

Marchewki
a-sok
b- dżem
c- kompot

Buraka
a- zupę
b- dżem
c- kisiel

Pomidora   
a- kisiel
b- zupę
c- marmoladę

Cebuli  
a- kompot
b- marmoladę
c- syrop na kaszel

Ogórka 
a- dżem
b- kompot
c- mizerię

Sałaty  
a- konfiturę
b- sałatkę
c- sok

Kapusty 
a- konfiturę
b- zupę
c- kompot
             
Odczytanie hasła – ZDROWIE. Ułożenie tego hasła na tablicy z gotowych liter.

6. Praca zespołowa. Dzieci dobierają się w zespoły według wylosowanych takich samych obrazków przedstawiających warzywa – rzodkiewkę, pomidora, kapustę i buraka. Nauczyciel rozdaje kartki z narysowaną sylwetą kwiatka, na środku kwiatka napis: „ZDROWIE- co je wzmacnia?" Zadaniem dzieci jest narysowanie na płatkach kwiatka - co to znaczy być zdrowym? co należy robić, aby być zdrowym? Kwiatek ma sześć płatków. Prezentacja zadań wykonanych przez poszczególne grupy.
Przejdź do strony | 1 | 2 |

Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie