Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Inne

Zobacz 468 scenariuszy

Święta Bożego Narodzenia (73 scenariusze)

Ekologia (61 scenariuszy)

Przyroda (57 scenariuszy)

Zdrowie i zdrowe odżywianie (43 scenariusze)

Powitanie wiosny (36 scenariuszy)

Zobacz 957 scenariuszy

Porady specjalisty

Jak mam reagować na zachowania mojego pięcioletniego syna?

Mały ostatnio jest nie do wytrzymania. Nie reaguje na polecenia, momentami jest agresywny, nie słucha się kompletnie, kiedy próbuję mu coś...

~ agnieszkawięcej

Zmiany zachowania u dziecka po pobycie w żłobku

Dziecko, 2 lata 7 miesięcy, nigdy nie ssalo smoczka, po pobycie w żłobku mały ssie kciuk, nie chce jeść. W żłobku stał się płaczliwy. Czy można poprosić o...

~ halinawięcej

Samotnie wychowująca matka a rejonizacja

Witam, jestem matką samotnie wychowującą 4 letnie dziecko. Ze względu na warunki finansowe oraz brak alimentów mieszkam z rodzicami w niewielkiej...

~ Magdalenawięcej

Poznaję warunki życia małego Eskimosa Eniku - scenariusz zajęć otwartych

"Poznaję warunki życia małego Eskimosa Eniku" - Zapoznanie z życiem ludzi na dalekiej Północy.

CEL GŁÓWNY: Zapoznanie z życiem ludzi na dalekiej Północy.

CEL POŚREDNI (temat zajęcia): Poznaję warunki życia małego Eskimosa Eniku na podstawie opowiadania nauczyciela w oparciu o wiersz H. Szayerowej „Odarpi”, opowiadania D. Niewola „Jak Eskimos Eniku zaprzyjaźnił się z foką” z wykorzystaniem ilustracji.

OBSZAR EDUKACYJNY:
- Poznawanie i rozumienie siebie i świata.
- Budowanie systemu wartości.

TREŚCI:
- Słuchanie ilustrowanych opowiadań wygłaszanych przez nauczyciela.
- Budzenie zainteresowań życiem dzieci w innych krajach.

CELE OPERACYJNE:
Dziecko:

- Wie, że Eskimos mieszka na dalekiej Północy, gdzie zawsze jest zima
- Wie, jak wygląda Eskimos, gdzie mieszka (igloo) i jak się przemieszcza (sanie ciągnięte  przez psy w zaprzęgu).
- Zna zwierzęta Eskimosa: foka, niedźwiedź polarny.

POMOCE: gazetka tematyczna „Grenlandia”, ilustracje do opowiadania, muzyka do tańca „Cornevalito”, lalka ubrana jak Eskimos, gumki frotki, szablony ryb w trzech kolorach, wzór rozpoczętego rytmu, podkładki, trzy pojemniki na „ryby”, karty pracy indywidualnej, foki, kredki, pomoce dla rodziców ( wzór foki, styropian, patyczek z watą, farby, czarny pisak, woda, nożyczki, miska z wodą.

LITERATURA:
- C. Hannaford „Zmyślne ruchy, które doskonalą umysł”,
- I. Dudzińska „Metodyka wychowania w przedszkolu”,        
- H. Szayerowa „Odarpi”,
- D. Niewola „ Jak Eskimos Eniku zaprzyjaźnił się z foką”.

PRZEBIEG:

1. Podanie rodzicom celu spotkania.2. Powitanie rodziców, dzieci i nauczyciela zabawą z pedagogiki zabawy – „Zaciskanie kręgu”.
3. Krótkie wprowadzenie do tematu zajęcia.
4. Ruch naprzemienne – element metody Dennisona – koncentracja, uważne słuchanie.
5. Opowiadanie o życiu Eskimosa Eniku.
6. Rozmowa nt. treści opowiadania.
7. Krążenie szyją – „Eskimos się rozgląda” – element metody Dennisona – umiejętności matematyczne.
8. Układanie ryb według podanego wzoru – element metody E. Gruszczyk – Kolczyńskiej – rytmy.
9. Segregowanie ryb do koszyków według koloru.
10. Zabawa ruchowa : taniec „Cornevalito” z pedagogiki zabawy – zabawa z rodzicami.
11. Rysowanie oburącz – symetryczne bazgroty – umiejętności matematyczne, przygotowanie do pisania i rysowania.
12. Praca indywidualna dzieci przy stolikach
13. Ćwiczenie oddechowe – dmuchanie na wykonane przez rodziców foki pływające w misce z wodą.
14. Omówienie zajęcia z rodzicami.

Autor: mgr Lucyna Wyskowska


Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie