Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Ekologia

Zobacz 61 scenariuszy

Powitanie wiosny (36 scenariuszy)

Święta Bożego Narodzenia (73 scenariusze)

Przyroda (58 scenariuszy)

Zdrowie i zdrowe odżywianie (43 scenariusze)

Inne (468 scenariuszy)

Zobacz 958 scenariuszy

Porady specjalisty

Tytuł licentata wystarczy do awandu zawodowego?

Witam, Mam pytanie dotyczące awansu zawodowego nauczyciela wychowania przedszkolnego. Czy licencjat jest wystarczającym wykształceniem aby zdobyć awans...

~ Magdawięcej

Samotna matka a pierwszeństwo przyjęcia do żłobka

Czy to prawda, że pierwszeństwo przyjecia dziecka do żłobka mają tylko samotne matki przebywające w domu samotnej matki? Chciałam posłać moją niespełna...

~ Sylwiawięcej

Kwalifikacje dyrektora niepublicznego punktu przedszkolnego

Chciałabym zatrudnić dyrektora do niepublicznego punktu przedszkolnego, który będzie funkcjonował od września. Jakie kwalifikacje powinien posiadać...

~ Emiliawięcej

Poznaję warunki życia małego Eskimosa Eniku - scenariusz zajęć otwartych

"Poznaję warunki życia małego Eskimosa Eniku" - Zapoznanie z życiem ludzi na dalekiej Północy.

CEL GŁÓWNY: Zapoznanie z życiem ludzi na dalekiej Północy.

CEL POŚREDNI (temat zajęcia): Poznaję warunki życia małego Eskimosa Eniku na podstawie opowiadania nauczyciela w oparciu o wiersz H. Szayerowej „Odarpi”, opowiadania D. Niewola „Jak Eskimos Eniku zaprzyjaźnił się z foką” z wykorzystaniem ilustracji.

OBSZAR EDUKACYJNY:
- Poznawanie i rozumienie siebie i świata.
- Budowanie systemu wartości.

TREŚCI:
- Słuchanie ilustrowanych opowiadań wygłaszanych przez nauczyciela.
- Budzenie zainteresowań życiem dzieci w innych krajach.

CELE OPERACYJNE:
Dziecko:

- Wie, że Eskimos mieszka na dalekiej Północy, gdzie zawsze jest zima
- Wie, jak wygląda Eskimos, gdzie mieszka (igloo) i jak się przemieszcza (sanie ciągnięte  przez psy w zaprzęgu).
- Zna zwierzęta Eskimosa: foka, niedźwiedź polarny.

POMOCE: gazetka tematyczna „Grenlandia”, ilustracje do opowiadania, muzyka do tańca „Cornevalito”, lalka ubrana jak Eskimos, gumki frotki, szablony ryb w trzech kolorach, wzór rozpoczętego rytmu, podkładki, trzy pojemniki na „ryby”, karty pracy indywidualnej, foki, kredki, pomoce dla rodziców ( wzór foki, styropian, patyczek z watą, farby, czarny pisak, woda, nożyczki, miska z wodą.

LITERATURA:
- C. Hannaford „Zmyślne ruchy, które doskonalą umysł”,
- I. Dudzińska „Metodyka wychowania w przedszkolu”,        
- H. Szayerowa „Odarpi”,
- D. Niewola „ Jak Eskimos Eniku zaprzyjaźnił się z foką”.

PRZEBIEG:

1. Podanie rodzicom celu spotkania.2. Powitanie rodziców, dzieci i nauczyciela zabawą z pedagogiki zabawy – „Zaciskanie kręgu”.
3. Krótkie wprowadzenie do tematu zajęcia.
4. Ruch naprzemienne – element metody Dennisona – koncentracja, uważne słuchanie.
5. Opowiadanie o życiu Eskimosa Eniku.
6. Rozmowa nt. treści opowiadania.
7. Krążenie szyją – „Eskimos się rozgląda” – element metody Dennisona – umiejętności matematyczne.
8. Układanie ryb według podanego wzoru – element metody E. Gruszczyk – Kolczyńskiej – rytmy.
9. Segregowanie ryb do koszyków według koloru.
10. Zabawa ruchowa : taniec „Cornevalito” z pedagogiki zabawy – zabawa z rodzicami.
11. Rysowanie oburącz – symetryczne bazgroty – umiejętności matematyczne, przygotowanie do pisania i rysowania.
12. Praca indywidualna dzieci przy stolikach
13. Ćwiczenie oddechowe – dmuchanie na wykonane przez rodziców foki pływające w misce z wodą.
14. Omówienie zajęcia z rodzicami.

Autor: mgr Lucyna Wyskowska


Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie