Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Święta Wielkanocne

Zobacz 28 scenariuszy

Zdrowie i zdrowe odżywianie (46 scenariuszy)

Święta Bożego Narodzenia (74 scenariusze)

Ekologia (61 scenariuszy)

Przyroda (60 scenariuszy)

Inne (469 scenariuszy)

Zobacz 965 scenariuszy

Porady specjalisty

Histeria przy zażywaniu lekarstw

Witam, moja pięcioletnia córka ogólnie nie sprawia problemów wychowawczych, ale ostatnio to się zaczęło zmieniać. Wcześniej nie bylo...

~ Ewelinawięcej

Okazywanie emocji przez dziecko

Jestem macochą sześciolatka. Od trzech lat obserwuję go, uczę zasad.Wszyscy go wcześniej rozpieszczali. Mimo zasad, które wprowadzam w życie, daję mu...

~ Olga Marlowięcej

Niepokojące zabawy dziecka

Dziecko podczas zabawy ma wciąż wypadki i katastrofy. Nie potrafi stworzyć scenariusza zabawy bez jakiejś tragedii - albo auta mają wypadki, albo samoloty...

~ Olga Marlowięcej

Poznaję warunki życia małego Eskimosa Eniku - scenariusz zajęć otwartych

"Poznaję warunki życia małego Eskimosa Eniku" - Zapoznanie z życiem ludzi na dalekiej Północy.

CEL GŁÓWNY: Zapoznanie z życiem ludzi na dalekiej Północy.

CEL POŚREDNI (temat zajęcia): Poznaję warunki życia małego Eskimosa Eniku na podstawie opowiadania nauczyciela w oparciu o wiersz H. Szayerowej „Odarpi”, opowiadania D. Niewola „Jak Eskimos Eniku zaprzyjaźnił się z foką” z wykorzystaniem ilustracji.

OBSZAR EDUKACYJNY:
- Poznawanie i rozumienie siebie i świata.
- Budowanie systemu wartości.

TREŚCI:
- Słuchanie ilustrowanych opowiadań wygłaszanych przez nauczyciela.
- Budzenie zainteresowań życiem dzieci w innych krajach.

CELE OPERACYJNE:
Dziecko:

- Wie, że Eskimos mieszka na dalekiej Północy, gdzie zawsze jest zima
- Wie, jak wygląda Eskimos, gdzie mieszka (igloo) i jak się przemieszcza (sanie ciągnięte  przez psy w zaprzęgu).
- Zna zwierzęta Eskimosa: foka, niedźwiedź polarny.

POMOCE: gazetka tematyczna „Grenlandia”, ilustracje do opowiadania, muzyka do tańca „Cornevalito”, lalka ubrana jak Eskimos, gumki frotki, szablony ryb w trzech kolorach, wzór rozpoczętego rytmu, podkładki, trzy pojemniki na „ryby”, karty pracy indywidualnej, foki, kredki, pomoce dla rodziców ( wzór foki, styropian, patyczek z watą, farby, czarny pisak, woda, nożyczki, miska z wodą.

LITERATURA:
- C. Hannaford „Zmyślne ruchy, które doskonalą umysł”,
- I. Dudzińska „Metodyka wychowania w przedszkolu”,        
- H. Szayerowa „Odarpi”,
- D. Niewola „ Jak Eskimos Eniku zaprzyjaźnił się z foką”.

PRZEBIEG:

1. Podanie rodzicom celu spotkania.2. Powitanie rodziców, dzieci i nauczyciela zabawą z pedagogiki zabawy – „Zaciskanie kręgu”.
3. Krótkie wprowadzenie do tematu zajęcia.
4. Ruch naprzemienne – element metody Dennisona – koncentracja, uważne słuchanie.
5. Opowiadanie o życiu Eskimosa Eniku.
6. Rozmowa nt. treści opowiadania.
7. Krążenie szyją – „Eskimos się rozgląda” – element metody Dennisona – umiejętności matematyczne.
8. Układanie ryb według podanego wzoru – element metody E. Gruszczyk – Kolczyńskiej – rytmy.
9. Segregowanie ryb do koszyków według koloru.
10. Zabawa ruchowa : taniec „Cornevalito” z pedagogiki zabawy – zabawa z rodzicami.
11. Rysowanie oburącz – symetryczne bazgroty – umiejętności matematyczne, przygotowanie do pisania i rysowania.
12. Praca indywidualna dzieci przy stolikach
13. Ćwiczenie oddechowe – dmuchanie na wykonane przez rodziców foki pływające w misce z wodą.
14. Omówienie zajęcia z rodzicami.

Autor: mgr Lucyna Wyskowska


Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie