Poznaję warunki życia małego Eskimosa Eniku - scenariusz zajęć otwartych

Poznaję warunki życia małego Eskimosa Eniku - scenariusz zajęć otwartych

"Poznaję warunki życia małego Eskimosa Eniku" - Zapoznanie z życiem ludzi na dalekiej Północy.

CEL GŁÓWNY: Zapoznanie z życiem ludzi na dalekiej Północy.

CEL POŚREDNI (temat zajęcia): Poznaję warunki życia małego Eskimosa Eniku na podstawie opowiadania nauczyciela w oparciu o wiersz H. Szayerowej „Odarpi”, opowiadania D. Niewola „Jak Eskimos Eniku zaprzyjaźnił się z foką” z wykorzystaniem ilustracji.

OBSZAR EDUKACYJNY:
- Poznawanie i rozumienie siebie i świata.
- Budowanie systemu wartości.

TREŚCI:
- Słuchanie ilustrowanych opowiadań wygłaszanych przez nauczyciela.
- Budzenie zainteresowań życiem dzieci w innych krajach.

CELE OPERACYJNE:
Dziecko:

- Wie, że Eskimos mieszka na dalekiej Północy, gdzie zawsze jest zima
- Wie, jak wygląda Eskimos, gdzie mieszka (igloo) i jak się przemieszcza (sanie ciągnięte  przez psy w zaprzęgu).
- Zna zwierzęta Eskimosa: foka, niedźwiedź polarny.

POMOCE: gazetka tematyczna „Grenlandia”, ilustracje do opowiadania, muzyka do tańca „Cornevalito”, lalka ubrana jak Eskimos, gumki frotki, szablony ryb w trzech kolorach, wzór rozpoczętego rytmu, podkładki, trzy pojemniki na „ryby”, karty pracy indywidualnej, foki, kredki, pomoce dla rodziców ( wzór foki, styropian, patyczek z watą, farby, czarny pisak, woda, nożyczki, miska z wodą.

LITERATURA:
- C. Hannaford „Zmyślne ruchy, które doskonalą umysł”,
- I. Dudzińska „Metodyka wychowania w przedszkolu”,        
- H. Szayerowa „Odarpi”,
- D. Niewola „ Jak Eskimos Eniku zaprzyjaźnił się z foką”.

PRZEBIEG:

1. Podanie rodzicom celu spotkania.2. Powitanie rodziców, dzieci i nauczyciela zabawą z pedagogiki zabawy – „Zaciskanie kręgu”.
3. Krótkie wprowadzenie do tematu zajęcia.
4. Ruch naprzemienne – element metody Dennisona – koncentracja, uważne słuchanie.
5. Opowiadanie o życiu Eskimosa Eniku.
6. Rozmowa nt. treści opowiadania.
7. Krążenie szyją – „Eskimos się rozgląda” – element metody Dennisona – umiejętności matematyczne.
8. Układanie ryb według podanego wzoru – element metody E. Gruszczyk – Kolczyńskiej – rytmy.
9. Segregowanie ryb do koszyków według koloru.
10. Zabawa ruchowa : taniec „Cornevalito” z pedagogiki zabawy – zabawa z rodzicami.
11. Rysowanie oburącz – symetryczne bazgroty – umiejętności matematyczne, przygotowanie do pisania i rysowania.
12. Praca indywidualna dzieci przy stolikach
13. Ćwiczenie oddechowe – dmuchanie na wykonane przez rodziców foki pływające w misce z wodą.
14. Omówienie zajęcia z rodzicami.

Autor: mgr Lucyna Wyskowska

Podobne artykuły

Skomentuj

Bądź pierwszym, który skomentuje ten wpis!

Tagi