Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Bezpieczeństwo na drodze

Zobacz 16

Zdrowie i zdrowe odżywianie (48 scenariuszy)

Święta Bożego Narodzenia (74 scenariusze)

Ekologia (61 scenariuszy)

Przyroda (60 scenariuszy)

Inne (473 scenariusze)

Zobacz 972 scenariusze

Darmowe publikacje

Porady specjalisty

Histeria przy zażywaniu lekarstw

Witam, moja pięcioletnia córka ogólnie nie sprawia problemów wychowawczych, ale ostatnio to się zaczęło zmieniać. Wcześniej nie bylo...

~ Ewelina więcej

Okazywanie emocji przez dziecko

Jestem macochą sześciolatka. Od trzech lat obserwuję go, uczę zasad.Wszyscy go wcześniej rozpieszczali. Mimo zasad, które wprowadzam w życie, daję mu...

~ Olga Marlo więcej

Niepokojące zabawy dziecka

Dziecko podczas zabawy ma wciąż wypadki i katastrofy. Nie potrafi stworzyć scenariusza zabawy bez jakiejś tragedii - albo auta mają wypadki, albo samoloty...

~ Olga Marlo więcej

Scenariusz zajęć otwartych dla rodziców - "Kłos"

Darmowe publikacje

Poznajemy etapy powstawania pieczywa na podstawie bajki ukraińskiej „Kłos” w tłumaczeniu M. Durkiewicz i serii obrazków – kształtowanie umiejętności uważnej obserwacji; wprowadzenie wyrazów do globalnego czytania: kłos, kłosy.

CELE OPERACYJNE - dziecko:

  • Czyta globalnie wyrazy: kłos, kłosy;
  • Wie, jakie są kolejne etapy powstawania pieczywa;
  • Zna powiedzenie: „Bez pracy nie ma kołaczy”;
  • Wyodrębnia sylaby w swoim imieniu;
  • Słucha utworu literackiego i odpowiada na pytania dotyczące jego treści;
  • Nazywa ludzi i czynności przez nich wykonywane podczas powstawania pieczywa – od ziarenka do bochenka.


POMOCE: 
bajka „Kłos”, seria ilustracji do bajki, obrazki do globalnego czytania, naturalne okazy zbóż: żyto, pszenica, owies oraz ich odpowiedniki graficzne, naturalne okazy lub ilustracje produktów wyważanych z w/w zbóż, magnetofon, nagranie piosenki: „Skąd się bierze chleb”, karty pracy indywidualnej, masa solna.

LITERATURA:
C. Hannaford „Zmyślne ruchy, które doskonalą umysł”,
I. Dudzińska „Metodyka wychowania w przedszkolu”,        
A. Erkert „Dzieci potrzebują ciszy”,
Ch. Liebertz „Zabawy do nauczania integracyjnego",
M. Durkiewicz (tłumaczenie) „Kłos”.

PRZEBIEG:
1. Podanie rodzicom celu spotkania. Objaśnienie zadania dla rodziców – lepienie z masy solnej pieczywa.

2. Powitanie rodziców, dzieci i nauczyciela zabawą z pedagogiki zabawy –„Wszyscy są, witam Was, zaczynamy już czas, jestem ja, jesteś ty, raz dwa trzy”.

3. Rozpoczęcie – dzieci siedząc w kręgu wyklaskują sylaby swojego imienia.

4. Kapturek myśliciela – element metody Dennisona – uważne słuchanie i jasne wypowiadanie się.

5. Burza mózgów w celu ustalenia zakresu posiadanej przez dzieci wiedzy na temat „Skąd mamy pieczywo?”.

6. Prezentacja bajki z wykorzystaniem serii ilustracji.

7. Omówienie treści bajki – objaśnienie kolejnych etapów powstawania pieczywa i osób biorących udział w tym procesie ( pole – rolnik –ziarno, sianie, kłos, żniwa, młócenie; młyn – młynarz – mielenie ziarna na mąkę; piekarnia – piekarz- pieczywo).

8. Zabawa ruchowo naśladowcza do piosenki „Skąd się wziął chleb”.

9. Krążenie szyją - element metody Dennisona – umiejętność uczenia się.

10. Zapoznanie dzieci z trzema rodzajami zbóż: żyto, pszenica, owies i sposobami ich  wykorzystania w przemyśle ( żyto – mąka żytnia, pasz; pszenica – mąka pszenna, otręby pszenne, kasza, mąka do wyrobu makaronów, mąka krupczatka, słoma do wyrobu kapeluszy; owies – płatki owsiane, otręby owsiane, pasza, do wyrobu kasz;).

11. Wprowadzenie wyrazów do globalnego czytania: kłos, kłosy:
analiza słuchowa wyrazów, określenie pierwszej i ostatniej głoski w wyrazach, porównanie i wyodrębnienie różnic w wyrazach.

12. Praca indywidualna przy stolikach dostosowana do indywidualnych możliwości dzieci – utrwalenie wyrazów do globalnego czytania: kłos, kłosy.

13. Zabawa relaksacyjna – „Praca rolnika” – masaż na plecach kolegi do opowiadania nauczyciela.

14. Omówienie zajęcia z rodzicami. Dzieci oglądają wytwory pracy rodziców.

Autor: Lucyna Kinder


Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie