Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Dzień Dziecka

Zobacz 4 scenariusze

Zdrowie i zdrowe odżywianie (43 scenariusze)

Święta Bożego Narodzenia (73 scenariusze)

Ekologia (61 scenariuszy)

Przyroda (57 scenariuszy)

Inne (468 scenariuszy)

Zobacz 957 scenariuszy

Porady specjalisty

Jak mam reagować na zachowania mojego pięcioletniego syna?

Mały ostatnio jest nie do wytrzymania. Nie reaguje na polecenia, momentami jest agresywny, nie słucha się kompletnie, kiedy próbuję mu coś...

~ agnieszkawięcej

Zmiany zachowania u dziecka po pobycie w żłobku

Dziecko, 2 lata 7 miesięcy, nigdy nie ssalo smoczka, po pobycie w żłobku mały ssie kciuk, nie chce jeść. W żłobku stał się płaczliwy. Czy można poprosić o...

~ halinawięcej

Samotnie wychowująca matka a rejonizacja

Witam, jestem matką samotnie wychowującą 4 letnie dziecko. Ze względu na warunki finansowe oraz brak alimentów mieszkam z rodzicami w niewielkiej...

~ Magdalenawięcej

Scenariusz zajęć otwartych dla rodziców - "Kłos"

Poznajemy etapy powstawania pieczywa na podstawie bajki ukraińskiej „Kłos” w tłumaczeniu M. Durkiewicz i serii obrazków – kształtowanie umiejętności uważnej obserwacji; wprowadzenie wyrazów do globalnego czytania: kłos, kłosy.

CELE OPERACYJNE - dziecko:

  • Czyta globalnie wyrazy: kłos, kłosy;
  • Wie, jakie są kolejne etapy powstawania pieczywa;
  • Zna powiedzenie: „Bez pracy nie ma kołaczy”;
  • Wyodrębnia sylaby w swoim imieniu;
  • Słucha utworu literackiego i odpowiada na pytania dotyczące jego treści;
  • Nazywa ludzi i czynności przez nich wykonywane podczas powstawania pieczywa – od ziarenka do bochenka.


POMOCE: 
bajka „Kłos”, seria ilustracji do bajki, obrazki do globalnego czytania, naturalne okazy zbóż: żyto, pszenica, owies oraz ich odpowiedniki graficzne, naturalne okazy lub ilustracje produktów wyważanych z w/w zbóż, magnetofon, nagranie piosenki: „Skąd się bierze chleb”, karty pracy indywidualnej, masa solna.

LITERATURA:
C. Hannaford „Zmyślne ruchy, które doskonalą umysł”,
I. Dudzińska „Metodyka wychowania w przedszkolu”,        
A. Erkert „Dzieci potrzebują ciszy”,
Ch. Liebertz „Zabawy do nauczania integracyjnego",
M. Durkiewicz (tłumaczenie) „Kłos”.

PRZEBIEG:
1. Podanie rodzicom celu spotkania. Objaśnienie zadania dla rodziców – lepienie z masy solnej pieczywa.

2. Powitanie rodziców, dzieci i nauczyciela zabawą z pedagogiki zabawy –„Wszyscy są, witam Was, zaczynamy już czas, jestem ja, jesteś ty, raz dwa trzy”.

3. Rozpoczęcie – dzieci siedząc w kręgu wyklaskują sylaby swojego imienia.

4. Kapturek myśliciela – element metody Dennisona – uważne słuchanie i jasne wypowiadanie się.

5. Burza mózgów w celu ustalenia zakresu posiadanej przez dzieci wiedzy na temat „Skąd mamy pieczywo?”.

6. Prezentacja bajki z wykorzystaniem serii ilustracji.

7. Omówienie treści bajki – objaśnienie kolejnych etapów powstawania pieczywa i osób biorących udział w tym procesie ( pole – rolnik –ziarno, sianie, kłos, żniwa, młócenie; młyn – młynarz – mielenie ziarna na mąkę; piekarnia – piekarz- pieczywo).

8. Zabawa ruchowo naśladowcza do piosenki „Skąd się wziął chleb”.

9. Krążenie szyją - element metody Dennisona – umiejętność uczenia się.

10. Zapoznanie dzieci z trzema rodzajami zbóż: żyto, pszenica, owies i sposobami ich  wykorzystania w przemyśle ( żyto – mąka żytnia, pasz; pszenica – mąka pszenna, otręby pszenne, kasza, mąka do wyrobu makaronów, mąka krupczatka, słoma do wyrobu kapeluszy; owies – płatki owsiane, otręby owsiane, pasza, do wyrobu kasz;).

11. Wprowadzenie wyrazów do globalnego czytania: kłos, kłosy:
analiza słuchowa wyrazów, określenie pierwszej i ostatniej głoski w wyrazach, porównanie i wyodrębnienie różnic w wyrazach.

12. Praca indywidualna przy stolikach dostosowana do indywidualnych możliwości dzieci – utrwalenie wyrazów do globalnego czytania: kłos, kłosy.

13. Zabawa relaksacyjna – „Praca rolnika” – masaż na plecach kolegi do opowiadania nauczyciela.

14. Omówienie zajęcia z rodzicami. Dzieci oglądają wytwory pracy rodziców.

Autor: Lucyna Kinder


Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie