Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Rozpoczęcie roku przedszkolnego

Zobacz 9 scenariuszy

Zdrowie i zdrowe odżywianie (43 scenariusze)

Święta Bożego Narodzenia (73 scenariusze)

Ekologia (61 scenariuszy)

Przyroda (58 scenariuszy)

Inne (468 scenariuszy)

Zobacz 958 scenariuszy

Porady specjalisty

Tytuł licentata wystarczy do awandu zawodowego?

Witam, Mam pytanie dotyczące awansu zawodowego nauczyciela wychowania przedszkolnego. Czy licencjat jest wystarczającym wykształceniem aby zdobyć awans...

~ Magdawięcej

Samotna matka a pierwszeństwo przyjęcia do żłobka

Czy to prawda, że pierwszeństwo przyjecia dziecka do żłobka mają tylko samotne matki przebywające w domu samotnej matki? Chciałam posłać moją niespełna...

~ Sylwiawięcej

Kwalifikacje dyrektora niepublicznego punktu przedszkolnego

Chciałabym zatrudnić dyrektora do niepublicznego punktu przedszkolnego, który będzie funkcjonował od września. Jakie kwalifikacje powinien posiadać...

~ Emiliawięcej

Scenariusz zajęć otwartych dla rodziców - "Kłos"

Poznajemy etapy powstawania pieczywa na podstawie bajki ukraińskiej „Kłos” w tłumaczeniu M. Durkiewicz i serii obrazków – kształtowanie umiejętności uważnej obserwacji; wprowadzenie wyrazów do globalnego czytania: kłos, kłosy.

CELE OPERACYJNE - dziecko:

  • Czyta globalnie wyrazy: kłos, kłosy;
  • Wie, jakie są kolejne etapy powstawania pieczywa;
  • Zna powiedzenie: „Bez pracy nie ma kołaczy”;
  • Wyodrębnia sylaby w swoim imieniu;
  • Słucha utworu literackiego i odpowiada na pytania dotyczące jego treści;
  • Nazywa ludzi i czynności przez nich wykonywane podczas powstawania pieczywa – od ziarenka do bochenka.


POMOCE: 
bajka „Kłos”, seria ilustracji do bajki, obrazki do globalnego czytania, naturalne okazy zbóż: żyto, pszenica, owies oraz ich odpowiedniki graficzne, naturalne okazy lub ilustracje produktów wyważanych z w/w zbóż, magnetofon, nagranie piosenki: „Skąd się bierze chleb”, karty pracy indywidualnej, masa solna.

LITERATURA:
C. Hannaford „Zmyślne ruchy, które doskonalą umysł”,
I. Dudzińska „Metodyka wychowania w przedszkolu”,        
A. Erkert „Dzieci potrzebują ciszy”,
Ch. Liebertz „Zabawy do nauczania integracyjnego",
M. Durkiewicz (tłumaczenie) „Kłos”.

PRZEBIEG:
1. Podanie rodzicom celu spotkania. Objaśnienie zadania dla rodziców – lepienie z masy solnej pieczywa.

2. Powitanie rodziców, dzieci i nauczyciela zabawą z pedagogiki zabawy –„Wszyscy są, witam Was, zaczynamy już czas, jestem ja, jesteś ty, raz dwa trzy”.

3. Rozpoczęcie – dzieci siedząc w kręgu wyklaskują sylaby swojego imienia.

4. Kapturek myśliciela – element metody Dennisona – uważne słuchanie i jasne wypowiadanie się.

5. Burza mózgów w celu ustalenia zakresu posiadanej przez dzieci wiedzy na temat „Skąd mamy pieczywo?”.

6. Prezentacja bajki z wykorzystaniem serii ilustracji.

7. Omówienie treści bajki – objaśnienie kolejnych etapów powstawania pieczywa i osób biorących udział w tym procesie ( pole – rolnik –ziarno, sianie, kłos, żniwa, młócenie; młyn – młynarz – mielenie ziarna na mąkę; piekarnia – piekarz- pieczywo).

8. Zabawa ruchowo naśladowcza do piosenki „Skąd się wziął chleb”.

9. Krążenie szyją - element metody Dennisona – umiejętność uczenia się.

10. Zapoznanie dzieci z trzema rodzajami zbóż: żyto, pszenica, owies i sposobami ich  wykorzystania w przemyśle ( żyto – mąka żytnia, pasz; pszenica – mąka pszenna, otręby pszenne, kasza, mąka do wyrobu makaronów, mąka krupczatka, słoma do wyrobu kapeluszy; owies – płatki owsiane, otręby owsiane, pasza, do wyrobu kasz;).

11. Wprowadzenie wyrazów do globalnego czytania: kłos, kłosy:
analiza słuchowa wyrazów, określenie pierwszej i ostatniej głoski w wyrazach, porównanie i wyodrębnienie różnic w wyrazach.

12. Praca indywidualna przy stolikach dostosowana do indywidualnych możliwości dzieci – utrwalenie wyrazów do globalnego czytania: kłos, kłosy.

13. Zabawa relaksacyjna – „Praca rolnika” – masaż na plecach kolegi do opowiadania nauczyciela.

14. Omówienie zajęcia z rodzicami. Dzieci oglądają wytwory pracy rodziców.

Autor: Lucyna Kinder


Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie