Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Święta Wielkanocne

Zobacz 30

Zdrowie i zdrowe odżywianie (59 scenariuszy)

Święta Bożego Narodzenia (78 scenariuszy)

Przyroda (71 scenariuszy)

Ekologia (64 scenariusze)

Inne (491 scenariuszy)

Zobacz 1043 scenariusze

Darmowe publikacje

Porady specjalisty

Dwoje dzieci bez miejsca w przedszkolu

Moja sytuacja skomplikowała się. Rozstałam się z mężem, ale nie mam jeszcze nic na piśmie (to może długo potrwać). Wróciłam z dziećmi 4,5 i 3 latka...

~ Aneta więcej

Punkt przedszkolny

Posiadam tytuł magistra pedagogiki ogólnej, ukończyłem również studia pierwszego stopnia na kierunku: Pedagogika resocjalizacyjna i praca...

~ Wiktor Gomułkiewicz więcej

2latek w przedszkolu niepublicznym

Witam, otwieram małe przedszkole. Jak to na początku - mała ilość dzieci. Czy w moim niepublicznym przedszkolu mogę przyjmować dzieci po 2 roku, a...

~ marta więcej

Scenariusz zajęć otwartych dla rodziców - "Kłos"

Darmowe publikacje

Poznajemy etapy powstawania pieczywa na podstawie bajki ukraińskiej „Kłos” w tłumaczeniu M. Durkiewicz i serii obrazków – kształtowanie umiejętności uważnej obserwacji; wprowadzenie wyrazów do globalnego czytania: kłos, kłosy.

CELE OPERACYJNE - dziecko:

  • Czyta globalnie wyrazy: kłos, kłosy;
  • Wie, jakie są kolejne etapy powstawania pieczywa;
  • Zna powiedzenie: „Bez pracy nie ma kołaczy”;
  • Wyodrębnia sylaby w swoim imieniu;
  • Słucha utworu literackiego i odpowiada na pytania dotyczące jego treści;
  • Nazywa ludzi i czynności przez nich wykonywane podczas powstawania pieczywa – od ziarenka do bochenka.


POMOCE: 
bajka „Kłos”, seria ilustracji do bajki, obrazki do globalnego czytania, naturalne okazy zbóż: żyto, pszenica, owies oraz ich odpowiedniki graficzne, naturalne okazy lub ilustracje produktów wyważanych z w/w zbóż, magnetofon, nagranie piosenki: „Skąd się bierze chleb”, karty pracy indywidualnej, masa solna.

LITERATURA:
C. Hannaford „Zmyślne ruchy, które doskonalą umysł”,
I. Dudzińska „Metodyka wychowania w przedszkolu”,        
A. Erkert „Dzieci potrzebują ciszy”,
Ch. Liebertz „Zabawy do nauczania integracyjnego",
M. Durkiewicz (tłumaczenie) „Kłos”.

PRZEBIEG:
1. Podanie rodzicom celu spotkania. Objaśnienie zadania dla rodziców – lepienie z masy solnej pieczywa.

2. Powitanie rodziców, dzieci i nauczyciela zabawą z pedagogiki zabawy –„Wszyscy są, witam Was, zaczynamy już czas, jestem ja, jesteś ty, raz dwa trzy”.

3. Rozpoczęcie – dzieci siedząc w kręgu wyklaskują sylaby swojego imienia.

4. Kapturek myśliciela – element metody Dennisona – uważne słuchanie i jasne wypowiadanie się.

5. Burza mózgów w celu ustalenia zakresu posiadanej przez dzieci wiedzy na temat „Skąd mamy pieczywo?”.

6. Prezentacja bajki z wykorzystaniem serii ilustracji.

7. Omówienie treści bajki – objaśnienie kolejnych etapów powstawania pieczywa i osób biorących udział w tym procesie ( pole – rolnik –ziarno, sianie, kłos, żniwa, młócenie; młyn – młynarz – mielenie ziarna na mąkę; piekarnia – piekarz- pieczywo).

8. Zabawa ruchowo naśladowcza do piosenki „Skąd się wziął chleb”.

9. Krążenie szyją - element metody Dennisona – umiejętność uczenia się.

10. Zapoznanie dzieci z trzema rodzajami zbóż: żyto, pszenica, owies i sposobami ich  wykorzystania w przemyśle ( żyto – mąka żytnia, pasz; pszenica – mąka pszenna, otręby pszenne, kasza, mąka do wyrobu makaronów, mąka krupczatka, słoma do wyrobu kapeluszy; owies – płatki owsiane, otręby owsiane, pasza, do wyrobu kasz;).

11. Wprowadzenie wyrazów do globalnego czytania: kłos, kłosy:
analiza słuchowa wyrazów, określenie pierwszej i ostatniej głoski w wyrazach, porównanie i wyodrębnienie różnic w wyrazach.

12. Praca indywidualna przy stolikach dostosowana do indywidualnych możliwości dzieci – utrwalenie wyrazów do globalnego czytania: kłos, kłosy.

13. Zabawa relaksacyjna – „Praca rolnika” – masaż na plecach kolegi do opowiadania nauczyciela.

14. Omówienie zajęcia z rodzicami. Dzieci oglądają wytwory pracy rodziców.

Autor: Lucyna Kinder


Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie