Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Święta Bożego Narodzenia

Zobacz 73 scenariusze

Powitanie wiosny (36 scenariuszy)

Ekologia (61 scenariuszy)

Przyroda (58 scenariuszy)

Zdrowie i zdrowe odżywianie (43 scenariusze)

Inne (468 scenariuszy)

Zobacz 958 scenariuszy

Porady specjalisty

Samotna matka a pierwszeństwo przyjęcia do żłobka

Czy to prawda, że pierwszeństwo przyjecia dziecka do żłobka mają tylko samotne matki przebywające w domu samotnej matki? Chciałam posłać moją niespełna...

~ Sylwiawięcej

Kwalifikacje dyrektora niepublicznego punktu przedszkolnego

Chciałabym zatrudnić dyrektora do niepublicznego punktu przedszkolnego, który będzie funkcjonował od września. Jakie kwalifikacje powinien posiadać...

~ Emiliawięcej

Jak mam reagować na zachowania mojego pięcioletniego syna?

Mały ostatnio jest nie do wytrzymania. Nie reaguje na polecenia, momentami jest agresywny, nie słucha się kompletnie, kiedy próbuję mu coś...

~ agnieszkawięcej

Jesienne zabawy - scenariusz zajęć otwartych dla rodziców w grupie 5 latków

Przejdź do strony | 1 | 2 |

Jesienne zabawy.


1. Cele
główne:       
- integracja rodziców i dzieci ze środowiskiem przedszkolnym;
- utrwalenie wiadomości dotyczących jesieni jako pory roku.
szczegółowe:
- kształtowanie umiejętności przeliczania elementów w zakresie 6;
- dostrzeganie i rytmiczne wskazywanie kolejnych elementów w szeregach;
- porównywanie kształtów, wielkości i  kolorów przedmiotów;
- manipulacja materiałem przyrodniczym;
- klasyfikacja przedmiotów wg podanych cech;
- rozwijanie wrażliwości plastycznej i inwencji twórczej.

2. Środki dydaktyczne:
kolorowe liście w trzech kształtach, emblematy jeża, wiewiórki, grzybka i listka dla każdego uczestnika, koperty z zadaniami dla każdej z czterech grup, koszyki, materiał przyrodniczy, magnetofon, taśma papierowa, farby, kartony, pędzle, plastelina, włóczka, ziarna, klej, suszki, nitki, kredki, nożyczki, papier kolorowy.

3. Formy pracy:

praca zespołowa, praca z całą grupą

4. Metody pracy:
zadaniowa, samodzielnego dochodzenia do wiedzy, ekspresyjna, waloryzacyjna: zabawa ruchowa, działalność plastyczna

5. Planowany przebieg:
Czynności wstępne
Rodzice i dzieci losują z koszyka emblematy przedstawiające jeża, wiewiórkę, grzybek lub listek. Na znaczkach należy wpisać imię i przyczepić do ubrania.
Uwaga: zadaniem nauczycielek jest kontrola nad losowaniem, aby w każdej grupie była podobna liczba osób.

I. Zabawa integrująca „Powitanie”
Uczestnicy stoją w kole. Rozpoczyna nauczyciel podając wzór powitania: „Dzień dobry jestem wiewiórka Monika”. Uczestnicy witają się kolejno prezentując swój znaczek.

II. „Jesienny konkurs”
Nauczycielka prosi, by każda grupa znalazła w sali swoje miejsce oznaczone takim samym emblematem. Informuje, że jest tam niespodzianka. Dla każdej grupy przygotowana jest koperta z zadaniem. Grupy po kolei zapoznają się z zadaniami, przygotowują i prezentują innym odpowiedzi. Rodzice aktywnie uczestniczą w zajęciu pomagając dzieciom w rozwiązywaniu zadań, ale nie wyręczają dzieci.
Uwaga: nauczyciel jasno określa,, która grupa rozpoczyna. W tym czasie inni uczestnicy przyglądają się pracującej grupie i sprawdzają poprawność rozwiązywania zadani.

LISTKI
„Psotny wiatr pomieszał liście z różnych drzew. Pomóżcie zrobić porządek i wybierzcie takie same listki.  Następnie  powiedzcie z ilu drzew pochodzą listki i policzcie ile listków jest w każdej grupie. Powodzenia.”
„Nasze drzewo na tablicy jest smutne, bo straciło wszystkie listki. Na gałązkach zostały tylko kropki. Przyczepcie do gałązek tyle liści ile jest na nich kropek. Na pewno wam się uda.”

JEŻYKI
„Jeżyki bardzo lubią spać w liściach. Zanim jednak nasz jeż dotrze do swojej norki należy wybrać takie same listki i sprawdzić ile ich jest.”
„Nasz jeżyk nie może trafić do norki, bo nie zna figur geometrycznych. Pomóżcie mu dojść na miejsce zastępując figury listkami w odpowiednim kształcie wg podanego wzoru. Na pewno sobie poradzicie.”

WIEWIÓRKI
„Ktoś zrobił straszny bałagan  w spiżarni wiewiórki. Pomóżcie jej poukładać wszystkie skarby  i wskażcie jej ulubiony przysmak. Ile jest smakołyków wiewiórki?”
„Na tablicy są koszyki dla trzech wiewiórek i kilka orzeszków. Spróbujcie tak dokładać orzeszki, żeby w każdym koszyku było tyle samo smakołyków. Powodzenia.”

GRZYBKI
„W koszyku znalazły się różne grzyby. Nie wszystkie nadają się do jedzenia. Spróbujcie podzielić grzyby na jadalne i trujące.”
„Do każdego koszyka należy włożyć tyle grzybów jadalnych, ile jest kropek pod każdym koszykiem. Powodzenia.”
Uwaga: Te zadania znajdują się w kopertach oznaczonych symbolem danej grupy. Polecenie odczytują rodzice i pomagają rozwiązać zadanie, ale nie wyręczają dzieci.

III. „Jesienny taniec”

Przejdź do strony | 1 | 2 |

Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie