Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Święta Wielkanocne

Zobacz 28 scenariuszy

Zdrowie i zdrowe odżywianie (43 scenariusze)

Święta Bożego Narodzenia (73 scenariusze)

Ekologia (61 scenariuszy)

Przyroda (58 scenariuszy)

Inne (468 scenariuszy)

Zobacz 958 scenariuszy

Porady specjalisty

Moja córka nie chce jeść w przedszkolu.

Moja 3-letnia córka nie chce jeść w przedszkolu. Tzn wczesniej jadła bardzo dobrze, nawet babki w przedszkolu chwaliły itp. Dopóki nie...

~ Joannawięcej

Tytuł licentata wystarczy do awandu zawodowego?

Witam, Mam pytanie dotyczące awansu zawodowego nauczyciela wychowania przedszkolnego. Czy licencjat jest wystarczającym wykształceniem aby zdobyć awans...

~ Magdawięcej

Samotna matka a pierwszeństwo przyjęcia do żłobka

Czy to prawda, że pierwszeństwo przyjecia dziecka do żłobka mają tylko samotne matki przebywające w domu samotnej matki? Chciałam posłać moją niespełna...

~ Sylwiawięcej

Jestem przyjacielem przyrody - scenariusz zajęć otwartych w grupie 3-4 latków

Temat: „Jestem przyjacielem przyrody”- zapoznanie dzieci z problematyką ochrony środowiska.

Cele ogólne:
- zapoznanie dzieci z niebezpieczeństwami zagrażającymi środowisku przyrodniczemu ze strony człowieka

- budzenie wrażliwości na piękno przyrody zachęcenie dzieci do dbania o czystość środowiska

- wzmocnienie więzi ze środowiskiem przyrodniczym
- wzbogacenie słownika dziecka
                           
Cele operacyjne:
Dziecko:
- zna niebezpieczeństwa grożące środowisku ze strony człowieka
- rozumie znaczenie ochrony przyrody
- potrafi posegregować odpady do odpowiednich pojemników
- wie jak dzieci mogą chronić przyrodę

Liczba dzieci: 14

Forma pracy: zbiorowa,indywidualna.

Metody: słowna,oglądowa,czynna.

Miejsce: sala zajęć

Pomoce dydaktyczne:

ilustracje,emblematy do ilustracji,plastikowe puszki,butelki szklane,stare gazety, plastikowe reklamówki, podpisane kolorowe pojemniki na odpady: czerwony -szkło, niebieski -papier,żółty-plastik


Organizacja zajęć:

Dzieci siedzą w półkolu na dywanie przed tablicą

Przebieg zajęć:

1.Wysłuchanie wiersza G.Koby „Rzeczka” ilustrowanego ilustracją i emblematami.
Była sobie książeczka,
a w tej książeczce płynęła rzeczka.
Taka malutka,srebrzysta biała,
aż tu nagle oniemiała.
Stanęły nad brzegiem
dzieci niegrzeczne
i zabrudziły całą rzeczkę.
Powrzucały wszystko, co miały
i do kąpieli się rozebrały.
A rzeczka na to:
-Nie lubię bardzo
gdy ktoś mnie zaśmieca!
Wszystkim takim
wymierzam karę
i kąpać się im
nie pozwalam wcale!
Kiedy dzieci to usłyszały
nagle wszystkie posmutniały.
-Nie będziemy już więcej
wrzucać śmieci !
Zaczniemy ostrzegać
niegrzeczne dzieci!
Jutro nad twoim brzegiem
tabliczkę postawimy:
BĄDŹ PRZYJACIELEM PRZYRODY
I NIE ZAŚMIECAJ WODY!!!

2.Rozmowa na temat treści wiersza
- kto przyszedł nad rzekę;
co zrobiły dzieci;
co powiedziała rzeka;
co dzieci obiecały rzece;
jak dzieci mogą dbać o środowisko;
(Usunięcie z ilustracji emblematów „śmieci” przez chętne dzieci)

3.Zabawa ruchowa przy muzyce „Samoloty” -dzieci wybierają się na  wycieczkę samolotem,aby sprawdzić czy na naszej ziemi są zanieczyszczenia.

4.Rozmowa z dziećmi na temat zachowania się w lasach, parkach, nad rzekami, – aby były czyste.
Co należy robić ze śmieciami takimi jak: papiery, butelki itp.?
Dlaczego należy dbać o nasze środowisko?
Co powinniśmy zrobić, aby wszyscy ludzie pamiętali o tym, ażeby nie zaśmiecać, nie niszczyć naszego środowiska?

5.Zabawa dydaktyczna „Sprzątamy las”.
Na podłodze rozłożone są różne pudełka,butelki,gazety,plastikowe torebki itp. Oraz pojemniki z napisami: makulatura,plastik,szkło. Dzieci oglądają porozrzucane śmieci,omawiają, z czego są zrobione. N. pokazuje dzieciom pojemniki na odpady i wspólnie z dziećmi ustala, co powinno znaleźć się w każdym koszu. Przy muzyce dzieci spacerują po całej sali i „sprzątają las”- zbierając i segregując śmieci do pojemników.

6.Po zakończeniu zabawy nauczycielka rozdaje dzieciom dyplomy „Przyjaciela przyrody”

7.Wykonanie przy pomocy rodziców „Śmieciojadka” -kosza na śmieci

Autor: mgr Ewa Siwek


Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie