Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Bal karnawałowy

Zobacz 9 scenariuszy

Zdrowie i zdrowe odżywianie (43 scenariusze)

Święta Bożego Narodzenia (73 scenariusze)

Ekologia (61 scenariuszy)

Przyroda (59 scenariuszy)

Inne (468 scenariuszy)

Zobacz 959 scenariuszy

Porady specjalisty

Awans zawodowy nauczyciela

Witam. Mam czteroletni staż pracy w przedszkolu niepublicznym jako nauczyciel. Posiadam tytuł magistra pedagogiki społecznej i terapii pedagogicznej. Czy w...

~ margowięcej

Moja córka nie chce jeść w przedszkolu.

Moja 3-letnia córka nie chce jeść w przedszkolu. Tzn wczesniej jadła bardzo dobrze, nawet babki w przedszkolu chwaliły itp. Dopóki nie...

~ Joannawięcej

Tytuł licentata wystarczy do awandu zawodowego?

Witam, Mam pytanie dotyczące awansu zawodowego nauczyciela wychowania przedszkolnego. Czy licencjat jest wystarczającym wykształceniem aby zdobyć awans...

~ Magdawięcej

Matematyka jest ciekawa - scenariusz zajęć otwartych w grupie 6-latków

Matematyka jest ciekawa – rozwiązywanie zadań z treścią.

Cele:
- dziecko doskonali umiejętność liczenia, dodawania i odejmowania
- potrafi zapisywać czynności matematyczne używając liczb, znaków i łączy je tak, aby przybrały formę działań arytmetycznych,
- potrafi zamienić liczebniki główne na porządkowe
- czyta tekst ze zrozumieniem


Pomoce:
- cyfry 1 –23
- kartoniki z cyframi i imionami, na odwrocie z literą (1-m, 2-a, 3-t, 4-e, 5-m, 6-a, 7-t, 8-y, 9-k, 10-a, 11-j, 12-e, 13-s, 14-t, 15-c, 16-i, 17-e, 18-k, 19-a, 20-w, 21-a)

- cyfry i znaki matematyczne

- emblematy

- liczmany

1. „Taniec na dzień dobry”

Celem zabawy jest wytworzenie przyjaznej atmosfery i pozytywnego nastawienia do pracy.

Wszyscy stoją w kręgu parami, twarzami do siebie. Śpiewają tekst piosenki wykonując przy tym odpowiednie gesty. Obracają się w parach zamieniając się miejscami, wykonują 4 klaśnięcia  z jednoczesnym odwróceniem się plecami do partnera. Dzięki temu manewrowi stoją przed nowym partnerem. Zabawa trwa do momentu, kiedy każdy z każdym się przywita.

2. „Odczytaj i znajdź”

Dzieci na rozłożonych na stoliku kartonikach odczytują swoje imię i cyfrę. Krzesełka na których przyklejone są kartoniki z cyframi stoją wokół dywanu. Dzieci podchodzą do krzesełek, odszukują swoją cyfrę, ustawiają krzesełka według wzrastającej liczebności (od1 do 21) i siadają.

3. Układanie i odczytanie hasła

Nauczycielka, która ma kartonik z cyfrą 1 mówi: „Mam cyfrę jeden, jestem pierwsza, mam literę „m”. Dzieci kolejno postępują według tego wzoru. Każdy odczytany poprawnie kartonik umieszczany jest na tablicy. Litery utworzą hasło: MATEMATYKA JEST CIEKAWA

4. Rozmowa na temat: „Gdzie możemy znaleźć matematykę ?”
Po co jest potrzebna ludziom matematyka ?

5. Zabawa przy muzyce „Czy znasz magiczną liczbę siedem ?”

Cel: radość ze wspólnego śpiewu i ruchu, ćwiczenie zapamiętywania kolejności sekwencji ruchów.

6. Rozwiązywanie zadań tekstowych w zakresie dodawania i odejmowania.

Dzieci kolejno odczytują zadanie.  Dane z zadania przedstawiają za pomocą liczmanów a następnie zapisują za pomocą działań. Formułują odpowiedź. Spośród różnych odpowiedzi wypisanych na tablicy odczytują prawidłową i przyczepiają pod rozwiązanym zadaniem.

7. Zabawa przy muzyce „Le Bastringlo”

8. Praca indywidualna

Dzieci otrzymują kartki z zadaniem i rysunkiem, odczytują zadanie i wpisują odpowiednie działanie. W sali rozwieszone są działania z zadań, które otrzymały dzieci. Każde dziecko po rozwiązaniu zadania odszukuje w sali takie samo działanie i ustawia się przy nim.

9. Zabawa przy  muzyce Yah Ribbon –  zaproszenie rodziców do tańca.

 

Refleksje po przeprowadzeniu zajęć


Na zajęciach otwartych pokazałam rodzicom, że nauka matematyki w przedszkolu jest bardzo przyjemna. Ponadto dorośli mogli przekonać się jak dużym zakresem liczenia posługują się dzieci. Rodzice podziwiali zaangażowanie swoich pociech w zabawie, widzieli jak chętnie podejmują próby rozwiązywania kolejnych zadań. Z wielkim zainteresowaniem słuchali propozycji prostych zabaw, które można prowadzić z dzieckiem w domu.  Dzieci wykazały się swoimi wysokimi umiejętnościami w zakresie liczenia.

 

autor: mgr Barbara Palewska


Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie