Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

1 i 3 maja

Zobacz 1 scenariusz

Zdrowie i zdrowe odżywianie (43 scenariusze)

Święta Bożego Narodzenia (73 scenariusze)

Ekologia (61 scenariuszy)

Przyroda (59 scenariuszy)

Inne (468 scenariuszy)

Zobacz 959 scenariuszy

Porady specjalisty

Mitomania u dziecka

Witam serdecznie. Od 3 lat jestem Mamą już teraz prawie 6 letniego młodego kawalera. Dziecko zostało porzucone przez matkę gdy miało 1,5 roku. Od kilku...

~ Izawięcej

Jak otworzyć żłobek?

Czy jeśli na początku swojej kariery zawodowej pracowałam jako opiekunka do dziecka i mogę mieć zaświadczenia z pełnienia tej opieki, to jest to...

~ Ewa Pawlikowskawięcej

Otwarcie żłobka

Witam, jestem położną z 16 letnim doświadczeniem, wykształceniem wyższym i planuję otworzyć żłobek. Czy moje kwalifikacje zawodowe, pozwolą mi na otwarcie...

~ Ewa Pawlikowskawięcej

rodzice radzą: 1
ostatnio: 2014-12-11 21:49

Matematyka jest ciekawa - scenariusz zajęć otwartych w grupie 6-latków

Matematyka jest ciekawa – rozwiązywanie zadań z treścią.

Cele:
- dziecko doskonali umiejętność liczenia, dodawania i odejmowania
- potrafi zapisywać czynności matematyczne używając liczb, znaków i łączy je tak, aby przybrały formę działań arytmetycznych,
- potrafi zamienić liczebniki główne na porządkowe
- czyta tekst ze zrozumieniem


Pomoce:
- cyfry 1 –23
- kartoniki z cyframi i imionami, na odwrocie z literą (1-m, 2-a, 3-t, 4-e, 5-m, 6-a, 7-t, 8-y, 9-k, 10-a, 11-j, 12-e, 13-s, 14-t, 15-c, 16-i, 17-e, 18-k, 19-a, 20-w, 21-a)

- cyfry i znaki matematyczne

- emblematy

- liczmany

1. „Taniec na dzień dobry”

Celem zabawy jest wytworzenie przyjaznej atmosfery i pozytywnego nastawienia do pracy.

Wszyscy stoją w kręgu parami, twarzami do siebie. Śpiewają tekst piosenki wykonując przy tym odpowiednie gesty. Obracają się w parach zamieniając się miejscami, wykonują 4 klaśnięcia  z jednoczesnym odwróceniem się plecami do partnera. Dzięki temu manewrowi stoją przed nowym partnerem. Zabawa trwa do momentu, kiedy każdy z każdym się przywita.

2. „Odczytaj i znajdź”

Dzieci na rozłożonych na stoliku kartonikach odczytują swoje imię i cyfrę. Krzesełka na których przyklejone są kartoniki z cyframi stoją wokół dywanu. Dzieci podchodzą do krzesełek, odszukują swoją cyfrę, ustawiają krzesełka według wzrastającej liczebności (od1 do 21) i siadają.

3. Układanie i odczytanie hasła

Nauczycielka, która ma kartonik z cyfrą 1 mówi: „Mam cyfrę jeden, jestem pierwsza, mam literę „m”. Dzieci kolejno postępują według tego wzoru. Każdy odczytany poprawnie kartonik umieszczany jest na tablicy. Litery utworzą hasło: MATEMATYKA JEST CIEKAWA

4. Rozmowa na temat: „Gdzie możemy znaleźć matematykę ?”
Po co jest potrzebna ludziom matematyka ?

5. Zabawa przy muzyce „Czy znasz magiczną liczbę siedem ?”

Cel: radość ze wspólnego śpiewu i ruchu, ćwiczenie zapamiętywania kolejności sekwencji ruchów.

6. Rozwiązywanie zadań tekstowych w zakresie dodawania i odejmowania.

Dzieci kolejno odczytują zadanie.  Dane z zadania przedstawiają za pomocą liczmanów a następnie zapisują za pomocą działań. Formułują odpowiedź. Spośród różnych odpowiedzi wypisanych na tablicy odczytują prawidłową i przyczepiają pod rozwiązanym zadaniem.

7. Zabawa przy muzyce „Le Bastringlo”

8. Praca indywidualna

Dzieci otrzymują kartki z zadaniem i rysunkiem, odczytują zadanie i wpisują odpowiednie działanie. W sali rozwieszone są działania z zadań, które otrzymały dzieci. Każde dziecko po rozwiązaniu zadania odszukuje w sali takie samo działanie i ustawia się przy nim.

9. Zabawa przy  muzyce Yah Ribbon –  zaproszenie rodziców do tańca.

 

Refleksje po przeprowadzeniu zajęć


Na zajęciach otwartych pokazałam rodzicom, że nauka matematyki w przedszkolu jest bardzo przyjemna. Ponadto dorośli mogli przekonać się jak dużym zakresem liczenia posługują się dzieci. Rodzice podziwiali zaangażowanie swoich pociech w zabawie, widzieli jak chętnie podejmują próby rozwiązywania kolejnych zadań. Z wielkim zainteresowaniem słuchali propozycji prostych zabaw, które można prowadzić z dzieckiem w domu.  Dzieci wykazały się swoimi wysokimi umiejętnościami w zakresie liczenia.

 

autor: mgr Barbara Palewska


Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie