Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Przedstawienia

Zobacz 15 scenariuszy

Zdrowie i zdrowe odżywianie (43 scenariusze)

Święta Bożego Narodzenia (73 scenariusze)

Ekologia (61 scenariuszy)

Przyroda (57 scenariuszy)

Inne (468 scenariuszy)

Zobacz 957 scenariuszy

Porady specjalisty

Jak mam reagować na zachowania mojego pięcioletniego syna?

Mały ostatnio jest nie do wytrzymania. Nie reaguje na polecenia, momentami jest agresywny, nie słucha się kompletnie, kiedy próbuję mu coś...

~ agnieszkawięcej

Zmiany zachowania u dziecka po pobycie w żłobku

Dziecko, 2 lata 7 miesięcy, nigdy nie ssalo smoczka, po pobycie w żłobku mały ssie kciuk, nie chce jeść. W żłobku stał się płaczliwy. Czy można poprosić o...

~ halinawięcej

Samotnie wychowująca matka a rejonizacja

Witam, jestem matką samotnie wychowującą 4 letnie dziecko. Ze względu na warunki finansowe oraz brak alimentów mieszkam z rodzicami w niewielkiej...

~ Magdalenawięcej

Scenariusz zajęć ruchowych

Zabawy muzyczno–ruchowe inspirowane piosenką. Wykorzystanie prostego rekwizytu w postaci gazety.

Cele ogólne:

  • Kształcenie koordynacji słuchowo–ruchowej,
  • Kształcenie orientacji w przestrzeni,
  • Śpiew piosenki,
  • Reagowanie na pauzę w muzyce,
  • Rozpoznawanie rytmu,
  • Usprawnianie małej i dużej motoryki.


Cele operacyjne (dziecko):

  • Umie współdziałać w zespole,
  • Potrafi orientować się w przestrzeni,
  • Potrafi zaśpiewać piosenkę,
  • Umie reagować ruchem na przerwę w muzyce,  
  • Prawidłowo rozpoznaje rytm: do marszu, do biegu,
  • Rozwija sprawność ruchową.


Metody:

  • czynne – kierowania własną działalnością dziecka
  • percepcyjne – obserwacji i pokazu
  • słowne – objaśnienia i instrukcje


Pomoce:

  • gazety w ilości (co najmniej) odpowiadającej liczbie dzieci w grupie, instrumenty muzyczne – do dyspozycji nauczyciela, bębenek, klocki, pojemnik.


Przebieg zajęć:
1. Powitanie i podanie dzieciom tematu zajęć.
2. Spacer w dowolnym kierunku po sali przy akompaniamencie muzyki improwizowanej na instrumencie muzycznym. Pauza w grze wzywa dzieci do zgromadzenia się wokół nauczycielki i zatrzymania się w siadzie skrzyżnym. Ćwiczenie jest powtarzane kilka razy. Każdorazowo nauczyciel zatrzymuje się w innym miejscu sali. Do ćwiczeń wykorzystana jest melodia piosenki………………………
3. Śpiew piosenki…………… – klaskanie w dłonie, o kolana, o podłogę, tupanie w rytm śpiewanego tekstu.
4. Ćwiczenie słuchowo–ruchowe do melodii w/w piosenki. Każde dziecko otrzymuje gazetę i zatrzymuje się w wybranym przez siebie miejscu sali. Nauczycielka demonstruje sposób noszenia gazety na głowie. Następnie gra na bębenku melodię piosenki i poleca dzieciom, aby nosząc gazetę – kapelusz na głowie spacerowały po całej sali. Następnie ćwiczenie podzielone jest pauzą i nauczycielka gra na klockach i poleca dzieciom, by chodziły jak żółwie – na czterech nogach, nosząc gazetę jak pancerz na grzbiecie (plecach).
5. Dzieci siadają na dywanie i próbują tworzyć orkiestrę z wykorzystaniem naturalnych instrumentów perkusyjnych do piosenki……………….
6. Zabawa papierowymi kulami. Dzieci spacerują w rytm wystukiwanej piosenki na bębenku przez nauczycielkę. Na przerwę w muzyce uczą się na przemian prawą i lewą ręką celować kulami do pojemnika – kosza.
7. Śpiew zbiorowy piosenki……………… z podziałem na grupy (chłopcy, dziewczynki). Śpiew piosenki podczas marszu w kole.
8. Ewaluacja zajęć. Dzieci siadają na dywanie a nauczycielka zadaje pytania:
Co wam się podobało na dzisiejszych zajęciach?
Która zabawa była łatwa, a która trudna do zrealizowania?
9. Podziękowanie za udział w zabawie.

Opracowała: Małgorzata Wydra


Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie