Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Bal karnawałowy

Zobacz 9

Zdrowie i zdrowe odżywianie (59 scenariuszy)

Święta Bożego Narodzenia (78 scenariuszy)

Przyroda (71 scenariuszy)

Ekologia (64 scenariusze)

Inne (492 scenariusze)

Zobacz 1044 scenariusze

Darmowe publikacje

Porady specjalisty

Jak pracować z dzieckiem?

Witam, jestem mamą trzyletniej dziewczynki, która z przyczyn ode mnie niezależnych nie może iść w tym roku do przedszkola. Ja obecnie nie pracuję i...

~ Basia więcej

Dwoje dzieci bez miejsca w przedszkolu

Moja sytuacja skomplikowała się. Rozstałam się z mężem, ale nie mam jeszcze nic na piśmie (to może długo potrwać). Wróciłam z dziećmi 4,5 i 3 latka...

~ Aneta więcej

rodzice radzą: 5
ostatnio: 2015-08-24 18:03

Punkt przedszkolny

Posiadam tytuł magistra pedagogiki ogólnej, ukończyłem również studia pierwszego stopnia na kierunku: Pedagogika resocjalizacyjna i praca...

~ Wiktor Gomułkiewicz więcej

Scenariusz zajęć ruchowych

Darmowe publikacje

Zabawy muzyczno–ruchowe inspirowane piosenką. Wykorzystanie prostego rekwizytu w postaci gazety.

Cele ogólne:

  • Kształcenie koordynacji słuchowo–ruchowej,
  • Kształcenie orientacji w przestrzeni,
  • Śpiew piosenki,
  • Reagowanie na pauzę w muzyce,
  • Rozpoznawanie rytmu,
  • Usprawnianie małej i dużej motoryki.


Cele operacyjne (dziecko):

  • Umie współdziałać w zespole,
  • Potrafi orientować się w przestrzeni,
  • Potrafi zaśpiewać piosenkę,
  • Umie reagować ruchem na przerwę w muzyce,  
  • Prawidłowo rozpoznaje rytm: do marszu, do biegu,
  • Rozwija sprawność ruchową.


Metody:

  • czynne – kierowania własną działalnością dziecka
  • percepcyjne – obserwacji i pokazu
  • słowne – objaśnienia i instrukcje


Pomoce:

  • gazety w ilości (co najmniej) odpowiadającej liczbie dzieci w grupie, instrumenty muzyczne – do dyspozycji nauczyciela, bębenek, klocki, pojemnik.


Przebieg zajęć:
1. Powitanie i podanie dzieciom tematu zajęć.
2. Spacer w dowolnym kierunku po sali przy akompaniamencie muzyki improwizowanej na instrumencie muzycznym. Pauza w grze wzywa dzieci do zgromadzenia się wokół nauczycielki i zatrzymania się w siadzie skrzyżnym. Ćwiczenie jest powtarzane kilka razy. Każdorazowo nauczyciel zatrzymuje się w innym miejscu sali. Do ćwiczeń wykorzystana jest melodia piosenki………………………
3. Śpiew piosenki…………… – klaskanie w dłonie, o kolana, o podłogę, tupanie w rytm śpiewanego tekstu.
4. Ćwiczenie słuchowo–ruchowe do melodii w/w piosenki. Każde dziecko otrzymuje gazetę i zatrzymuje się w wybranym przez siebie miejscu sali. Nauczycielka demonstruje sposób noszenia gazety na głowie. Następnie gra na bębenku melodię piosenki i poleca dzieciom, aby nosząc gazetę – kapelusz na głowie spacerowały po całej sali. Następnie ćwiczenie podzielone jest pauzą i nauczycielka gra na klockach i poleca dzieciom, by chodziły jak żółwie – na czterech nogach, nosząc gazetę jak pancerz na grzbiecie (plecach).
5. Dzieci siadają na dywanie i próbują tworzyć orkiestrę z wykorzystaniem naturalnych instrumentów perkusyjnych do piosenki……………….
6. Zabawa papierowymi kulami. Dzieci spacerują w rytm wystukiwanej piosenki na bębenku przez nauczycielkę. Na przerwę w muzyce uczą się na przemian prawą i lewą ręką celować kulami do pojemnika – kosza.
7. Śpiew zbiorowy piosenki……………… z podziałem na grupy (chłopcy, dziewczynki). Śpiew piosenki podczas marszu w kole.
8. Ewaluacja zajęć. Dzieci siadają na dywanie a nauczycielka zadaje pytania:
Co wam się podobało na dzisiejszych zajęciach?
Która zabawa była łatwa, a która trudna do zrealizowania?
9. Podziękowanie za udział w zabawie.

Opracowała: Małgorzata Wydra


Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie