Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Edukacja regionalna

Zobacz 25 scenariuszy

Zdrowie i zdrowe odżywianie (36 scenariuszy)

Święta Bożego Narodzenia (72 scenariusze)

Ekologia (61 scenariuszy)

Przyroda (56 scenariuszy)

Inne (462 scenariusze)

Zobacz 941 scenariuszy

Porady specjalisty

Brak pewności siebie u przedszkolaka

Od nowego roku szkolnego mój synek zacznie naukę w przedszkolu. Do tej pory cały czas przebywał w domu, więc nie zauważałam żadnych problemów,...

~ Gosiawięcej

Tytuł zawodowy po licencjacie

Witam, czy po licencjacie pedagogika przedszkola z edukacją początkową można normalnie starać się o awanse zawodowe - do nauczyciela dyplomowanego?

~ Paulinawięcej

Rejonizacja przedszkola

Mam dziecko 4 letnie, które chciałam zapisać do przedszkola. Dowiedziałam się właśnie, że w przypadku naboru do przedszkoli na rok szkolny 2014/2015...

~ Magda. Mwięcej

Scenariusz zajęć ruchowych

Zabawy muzyczno–ruchowe inspirowane piosenką. Wykorzystanie prostego rekwizytu w postaci gazety.

Cele ogólne:

  • Kształcenie koordynacji słuchowo–ruchowej,
  • Kształcenie orientacji w przestrzeni,
  • Śpiew piosenki,
  • Reagowanie na pauzę w muzyce,
  • Rozpoznawanie rytmu,
  • Usprawnianie małej i dużej motoryki.


Cele operacyjne (dziecko):

  • Umie współdziałać w zespole,
  • Potrafi orientować się w przestrzeni,
  • Potrafi zaśpiewać piosenkę,
  • Umie reagować ruchem na przerwę w muzyce,  
  • Prawidłowo rozpoznaje rytm: do marszu, do biegu,
  • Rozwija sprawność ruchową.


Metody:

  • czynne – kierowania własną działalnością dziecka
  • percepcyjne – obserwacji i pokazu
  • słowne – objaśnienia i instrukcje


Pomoce:

  • gazety w ilości (co najmniej) odpowiadającej liczbie dzieci w grupie, instrumenty muzyczne – do dyspozycji nauczyciela, bębenek, klocki, pojemnik.


Przebieg zajęć:
1. Powitanie i podanie dzieciom tematu zajęć.
2. Spacer w dowolnym kierunku po sali przy akompaniamencie muzyki improwizowanej na instrumencie muzycznym. Pauza w grze wzywa dzieci do zgromadzenia się wokół nauczycielki i zatrzymania się w siadzie skrzyżnym. Ćwiczenie jest powtarzane kilka razy. Każdorazowo nauczyciel zatrzymuje się w innym miejscu sali. Do ćwiczeń wykorzystana jest melodia piosenki………………………
3. Śpiew piosenki…………… – klaskanie w dłonie, o kolana, o podłogę, tupanie w rytm śpiewanego tekstu.
4. Ćwiczenie słuchowo–ruchowe do melodii w/w piosenki. Każde dziecko otrzymuje gazetę i zatrzymuje się w wybranym przez siebie miejscu sali. Nauczycielka demonstruje sposób noszenia gazety na głowie. Następnie gra na bębenku melodię piosenki i poleca dzieciom, aby nosząc gazetę – kapelusz na głowie spacerowały po całej sali. Następnie ćwiczenie podzielone jest pauzą i nauczycielka gra na klockach i poleca dzieciom, by chodziły jak żółwie – na czterech nogach, nosząc gazetę jak pancerz na grzbiecie (plecach).
5. Dzieci siadają na dywanie i próbują tworzyć orkiestrę z wykorzystaniem naturalnych instrumentów perkusyjnych do piosenki……………….
6. Zabawa papierowymi kulami. Dzieci spacerują w rytm wystukiwanej piosenki na bębenku przez nauczycielkę. Na przerwę w muzyce uczą się na przemian prawą i lewą ręką celować kulami do pojemnika – kosza.
7. Śpiew zbiorowy piosenki……………… z podziałem na grupy (chłopcy, dziewczynki). Śpiew piosenki podczas marszu w kole.
8. Ewaluacja zajęć. Dzieci siadają na dywanie a nauczycielka zadaje pytania:
Co wam się podobało na dzisiejszych zajęciach?
Która zabawa była łatwa, a która trudna do zrealizowania?
9. Podziękowanie za udział w zabawie.

Opracowała: Małgorzata Wydra


Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie