Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Ekologia

Zobacz 61 scenariuszy

Powitanie wiosny (36 scenariuszy)

Święta Bożego Narodzenia (73 scenariusze)

Przyroda (57 scenariuszy)

Zdrowie i zdrowe odżywianie (43 scenariusze)

Inne (468 scenariuszy)

Zobacz 957 scenariuszy

Porady specjalisty

Jak mam reagować na zachowania mojego pięcioletniego syna?

Mały ostatnio jest nie do wytrzymania. Nie reaguje na polecenia, momentami jest agresywny, nie słucha się kompletnie, kiedy próbuję mu coś...

~ agnieszkawięcej

Zmiany zachowania u dziecka po pobycie w żłobku

Dziecko, 2 lata 7 miesięcy, nigdy nie ssalo smoczka, po pobycie w żłobku mały ssie kciuk, nie chce jeść. W żłobku stał się płaczliwy. Czy można poprosić o...

~ halinawięcej

Samotnie wychowująca matka a rejonizacja

Witam, jestem matką samotnie wychowującą 4 letnie dziecko. Ze względu na warunki finansowe oraz brak alimentów mieszkam z rodzicami w niewielkiej...

~ Magdalenawięcej

Scenariusz zajęć terapeutycznych - Jestem dzisiaj zła jak osa

Przejdź do strony | 1 | 2 |

JESTEM  DZISIAJ  ZŁA  JAK  OSA  - scenariusz zajęć terapeutycznych w oparciu o wiersz "Zły  humorek" Doroty Gellner.


CELE OGÓLNE:
Kształtowanie empatii oraz umiejętności rozpoznawania i nazywania uczuć  własnych i innych ludzi.
Rozwijanie umiejętności werbalnego i pozawerbalnego wyrażania swoich uczuć.
Odreagowanie napięć psychiczno-fizycznych za pomocą różnorodnych form ekspresji.

CELE OPERACYJNE - Dziecko potrafi:

- określić uczucia drugiego człowieka odwołując się do własnych przeżyć
- odzwierciedlić swoje uczucia za pomocą niewerbalnych środków komunikacji (gestu i ruchu)
- wypowiadać się nt wiersza
- współdziałać w parach, zespole
- potrafi rozładować napięcie emocjonalne podczas zabaw przy muzyce

FORMY ORGANIZACYJNE:
praca z całą  grupą, w parach, w małych zespołach

METODY (wg Kwiatkowskiej)
Czynne: 
- zadania stawiane dziecku do wykonania, kierowanie własną działalnością dziecka, zadania inspirujące
Percepcyjne: 
- uprzystępnianie sztuki
- pokaz i obserwacja
Słowne:
- żywe słowo
- rozmowa
- opowiadanie twórcze uruchamiające wyobraźnię dziecka

MIEJSCE ZAJĘĆ: 
sala  przedszkolna

ŚRODKI DYDAKTYCZNE: 
tekst wiersza, piktogramy twarzy (złość, radość, zdziwienie,smutek, strach), lusterka, gazety, reklamówki, kasety z nagraniami, taśma klejąca,

PRZEBIEG ZAJĘĆ:
1. Powitanie "Iskierka"

2. Słuchanie wiersza D. Gellner "Zły  humorek"

Jestem dzisiaj zła jak osa!
Złość mam w oczach i we włosach!
Złość  wyłazi  mi  uszami
I rozmawiać nie chcę z wami!

A dlaczego?
Nie wiem sama
Nie wie tata, nie wie mama…

Tupię nogą, drzwiami trzaskam
I pod włos kocura głaskam.

Jak tupnęłam lewą nogą,
Nadepnęłam psu na ogon.
Nawet go nie przeprosiłam
Taka zła okropnie byłam.

Mysz wyjrzała z mysiej nory:
Co to znowu za humory?
Zawołałam: - Moja sprawa!
Jesteś chyba zbyt ciekawa.
Potrąciłam stół i krzesło,
co mam zrobić, by miprzeszło?!

Wyszłam z domu na podwórze,
Wpakowałam się w kałużę.
Widać, że mi złość nie służy,
Skoro wpadłam do kałuży.
Siedzę w błocie, patrzę wkoło,
Wcale nie jest mi wesoło…

Nagle co to?
Ktoś przystaje
Patrzcie! Rękę mi podaje!
To ktoś mały, tam ktoś duży -
Wyciągają mnie z kałuży.
Przyszedł pies i siadł koło mnie
Kocur się przytulił do mnie,
Mysz podała mi chusteczkę:
Pobrudziłaś się troszeczkę!
Widzę, że się pobrudziłam,
Ale za to złość zgubiłam
Pewnie w błocie gdzieś została.
Nie będę jej szukała!

3. Rozmowa nt  wiersza.
dobieranie "minek" (piktogramów twarzy) do urywków wiersza (złość, zdziwienie, smutek, radość)

4. Gra mimiczna z lusterkami
Dzieci siedzą w kole na dywanie, każde z nich trzyma lusterko. Do każdego wypowiedzianego przez n-lkę zdania muszą zrobić odpowiednią minę, wyrażającą uczucia: np.
Dostałam wymarzony prezent.
Popsuła mi się ulubiona zabawka.
Do klasy wchodzą krasnoludki.
Spotkałam bardzo groźnego psa.

5. "Kłótnia  instrumentów" – gra na instrumentach perkusyjnych zespołów  2-3 osobowych.
Obserwatorzy opowiadają o wrażeniach, jak się czuli, gdy instrumenty się kłóciły. Burza mózgów "Dlaczego  się  złościmy ?", "Jak odczuwamy złość?"

Przejdź do strony | 1 | 2 |

Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie