Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Zakończenie roku przedszkolnego

Zobacz 19 scenariuszy

Zdrowie i zdrowe odżywianie (43 scenariusze)

Święta Bożego Narodzenia (73 scenariusze)

Ekologia (61 scenariuszy)

Przyroda (59 scenariuszy)

Inne (468 scenariuszy)

Zobacz 959 scenariuszy

Porady specjalisty

Ja tu rządzę!

Pięciolatek miał rozwaloną trochę rodzinę. Wychowaniem zajmował się ojciec i jego rodzice. Wszyscy go rozpieszczali, zrobili parasol nad nim, a moim...

~ Izawięcej

Mitomania u dziecka

Witam serdecznie. Od 3 lat jestem Mamą już teraz prawie 6 letniego młodego kawalera. Dziecko zostało porzucone przez matkę gdy miało 1,5 roku. Od kilku...

~ Izawięcej

Jak otworzyć żłobek?

Czy jeśli na początku swojej kariery zawodowej pracowałam jako opiekunka do dziecka i mogę mieć zaświadczenia z pełnienia tej opieki, to jest to...

~ Ewa Pawlikowskawięcej

Scenariusz zajęć terapeutycznych - Jestem dzisiaj zła jak osa

Przejdź do strony | 1 | 2 |

JESTEM  DZISIAJ  ZŁA  JAK  OSA  - scenariusz zajęć terapeutycznych w oparciu o wiersz "Zły  humorek" Doroty Gellner.


CELE OGÓLNE:
Kształtowanie empatii oraz umiejętności rozpoznawania i nazywania uczuć  własnych i innych ludzi.
Rozwijanie umiejętności werbalnego i pozawerbalnego wyrażania swoich uczuć.
Odreagowanie napięć psychiczno-fizycznych za pomocą różnorodnych form ekspresji.

CELE OPERACYJNE - Dziecko potrafi:

- określić uczucia drugiego człowieka odwołując się do własnych przeżyć
- odzwierciedlić swoje uczucia za pomocą niewerbalnych środków komunikacji (gestu i ruchu)
- wypowiadać się nt wiersza
- współdziałać w parach, zespole
- potrafi rozładować napięcie emocjonalne podczas zabaw przy muzyce

FORMY ORGANIZACYJNE:
praca z całą  grupą, w parach, w małych zespołach

METODY (wg Kwiatkowskiej)
Czynne: 
- zadania stawiane dziecku do wykonania, kierowanie własną działalnością dziecka, zadania inspirujące
Percepcyjne: 
- uprzystępnianie sztuki
- pokaz i obserwacja
Słowne:
- żywe słowo
- rozmowa
- opowiadanie twórcze uruchamiające wyobraźnię dziecka

MIEJSCE ZAJĘĆ: 
sala  przedszkolna

ŚRODKI DYDAKTYCZNE: 
tekst wiersza, piktogramy twarzy (złość, radość, zdziwienie,smutek, strach), lusterka, gazety, reklamówki, kasety z nagraniami, taśma klejąca,

PRZEBIEG ZAJĘĆ:
1. Powitanie "Iskierka"

2. Słuchanie wiersza D. Gellner "Zły  humorek"

Jestem dzisiaj zła jak osa!
Złość mam w oczach i we włosach!
Złość  wyłazi  mi  uszami
I rozmawiać nie chcę z wami!

A dlaczego?
Nie wiem sama
Nie wie tata, nie wie mama…

Tupię nogą, drzwiami trzaskam
I pod włos kocura głaskam.

Jak tupnęłam lewą nogą,
Nadepnęłam psu na ogon.
Nawet go nie przeprosiłam
Taka zła okropnie byłam.

Mysz wyjrzała z mysiej nory:
Co to znowu za humory?
Zawołałam: - Moja sprawa!
Jesteś chyba zbyt ciekawa.
Potrąciłam stół i krzesło,
co mam zrobić, by miprzeszło?!

Wyszłam z domu na podwórze,
Wpakowałam się w kałużę.
Widać, że mi złość nie służy,
Skoro wpadłam do kałuży.
Siedzę w błocie, patrzę wkoło,
Wcale nie jest mi wesoło…

Nagle co to?
Ktoś przystaje
Patrzcie! Rękę mi podaje!
To ktoś mały, tam ktoś duży -
Wyciągają mnie z kałuży.
Przyszedł pies i siadł koło mnie
Kocur się przytulił do mnie,
Mysz podała mi chusteczkę:
Pobrudziłaś się troszeczkę!
Widzę, że się pobrudziłam,
Ale za to złość zgubiłam
Pewnie w błocie gdzieś została.
Nie będę jej szukała!

3. Rozmowa nt  wiersza.
dobieranie "minek" (piktogramów twarzy) do urywków wiersza (złość, zdziwienie, smutek, radość)

4. Gra mimiczna z lusterkami
Dzieci siedzą w kole na dywanie, każde z nich trzyma lusterko. Do każdego wypowiedzianego przez n-lkę zdania muszą zrobić odpowiednią minę, wyrażającą uczucia: np.
Dostałam wymarzony prezent.
Popsuła mi się ulubiona zabawka.
Do klasy wchodzą krasnoludki.
Spotkałam bardzo groźnego psa.

5. "Kłótnia  instrumentów" – gra na instrumentach perkusyjnych zespołów  2-3 osobowych.
Obserwatorzy opowiadają o wrażeniach, jak się czuli, gdy instrumenty się kłóciły. Burza mózgów "Dlaczego  się  złościmy ?", "Jak odczuwamy złość?"

Przejdź do strony | 1 | 2 |

Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie