Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Edukacja regionalna

Zobacz 25 scenariuszy

Zdrowie i zdrowe odżywianie (43 scenariusze)

Święta Bożego Narodzenia (73 scenariusze)

Ekologia (61 scenariuszy)

Przyroda (57 scenariuszy)

Inne (468 scenariuszy)

Zobacz 957 scenariuszy

Porady specjalisty

Jak mam reagować na zachowania mojego pięcioletniego syna?

Mały ostatnio jest nie do wytrzymania. Nie reaguje na polecenia, momentami jest agresywny, nie słucha się kompletnie, kiedy próbuję mu coś...

~ agnieszkawięcej

Zmiany zachowania u dziecka po pobycie w żłobku

Dziecko, 2 lata 7 miesięcy, nigdy nie ssalo smoczka, po pobycie w żłobku mały ssie kciuk, nie chce jeść. W żłobku stał się płaczliwy. Czy można poprosić o...

~ halinawięcej

Samotnie wychowująca matka a rejonizacja

Witam, jestem matką samotnie wychowującą 4 letnie dziecko. Ze względu na warunki finansowe oraz brak alimentów mieszkam z rodzicami w niewielkiej...

~ Magdalenawięcej

Scenariusz zajęć w bibliotece w grupie 5 latków

W Bibliotece - „Fizia Pończoszanka” Astrid Lindgren. Zapoznanie dzieci z jedną z bohaterek bibliotecznych książek.

PODSTAWA PROGRAMOWA:
Wspieranie działań twórczych w różnych dziedzinach aktywności; wzbudzanie zainteresowań obrazem i tekstem – książka.

HASŁA PROGRAMOWE:
- Sposoby łączenia materiałów (składanki z papieru – rozwijanie pamięci, wyobraźni i pomysłowości)
- rozwój ekspresji werbalnej – zabawy słowne, np. rymowanki

CELE:
- dziecko  ma możliwość rozwijać swoją wyobraźnię i próbować układać rymy
- dziecko potrafi odpowiedzieć na pytania tematycznie związane z opisem bohaterki
- dziecko ma okazję pracować w zespole  - dzielić się z innymi pracą i przyborami

PRZEBIEG:

- Przywitanie się z  pani z dziećmi.
- Czytanie dzieciom fragmentu książki – „Fizia Pończoszanka”; zapoznanie dzieci z postacią książki; jej wyglądem zewnętrznym (charakterystyczne marchewkowe sterczące warkoczyki, piegi na nosie, fartuszek, za duże pończochy, różnego koloru).
- Opowiadanie nauczycielki „Kim chciała być Pipi” przeplatane składaniem gazety według wzoru (wykonanie z gazety charakterystycznych przedmiotów ilustrujących to, co chciała robić Pipi – być kapitanem, strażakiem, płynąć statkiem, aż w końcu pozostała jej koszula).

Rymowanka „O Pipi” – dzieci dokańczają rymowankę

Pipi w sukni jak firanka, nazywana była ... / Pończoszanka/.
Bo bardzo lubiła karczochy i miała długie ... / pończochy/.
W jednej psoty chowa i ta jest ... / brązowa/
A druga musi być karna, bo ta jest ... / czarna/.
Z dala była jej rodzinka, taka to była ... / dziewczynka/.
Tatuś marynarz miał wiele ról, występował jako murzyński ... / król/.
Miała kilku kolegów, a na nosie wiele .... / piegów/.
Chociaż nie nosiła szelek miała nos jak ... / kartofelek/.
Gdy wołała, „coś tam turkocze” – miała bardzo rude ... /warkocze/.
O kolorze nie różowym, nie kawowym, ale właśnie ... / marchewkowym/.
Kiedy ząbki pokazała, uśmiech najpiękniejszy ... /miała/.
Przy werandzie koń podkuty, a ona nosiła za duże ... /buty/.
Jej sukienka nie ma uszek, bo to jest ... /fartuszek/.
W dwa kolory połączone są niebieski i .../czerwone/.
I nie popadnę w przesadę, bo Pipi da sobie .../ radę/.

Praca zespołowa na dywanie – obrysowywanie jednego dziecka / postać Pipi/ i kolorowanie pracy kredkami świecowymi.

Pożegnanie się dzieci z panią.

Autor: mgr Beata Zeidler


Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie