Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Unia Europejska

Zobacz 5

Zdrowie i zdrowe odżywianie (48 scenariuszy)

Święta Bożego Narodzenia (74 scenariusze)

Ekologia (61 scenariuszy)

Przyroda (60 scenariuszy)

Inne (473 scenariusze)

Zobacz 972 scenariusze

Darmowe publikacje

Porady specjalisty

Histeria przy zażywaniu lekarstw

Witam, moja pięcioletnia córka ogólnie nie sprawia problemów wychowawczych, ale ostatnio to się zaczęło zmieniać. Wcześniej nie bylo...

~ Ewelina więcej

Okazywanie emocji przez dziecko

Jestem macochą sześciolatka. Od trzech lat obserwuję go, uczę zasad.Wszyscy go wcześniej rozpieszczali. Mimo zasad, które wprowadzam w życie, daję mu...

~ Olga Marlo więcej

Niepokojące zabawy dziecka

Dziecko podczas zabawy ma wciąż wypadki i katastrofy. Nie potrafi stworzyć scenariusza zabawy bez jakiejś tragedii - albo auta mają wypadki, albo samoloty...

~ Olga Marlo więcej

Zimowe zabawy- scenariusz zajęć w grupie 3 latków

Darmowe publikacje
Przejdź do strony | 1 | 2 |

"Zimowe zabawy"


Obszar aktywności: językowa, ruchowa, muzyczna.

Cel ogólny:

- rozwijanie poprawnej wymowy, umiejętności językowych, myślenia
i umiejętności współdziałania poprzez aktywne uczestnictwo w ofercie proponowanych zabaw.

Cele operacyjne – dzieci:
- potrafią– uważnie słuchać ze zrozumieniem przekazu werbalnego
-  samodzielnie myśleć i wypowiadać się na określony temat
-  zgodnie współdziałać w grupie i z partnerem
-  wykazują się umiejętnościami odtwórczymi i aktywnością
-  znają podstawowe zasady bezpieczeństwa zabaw na sankach, nartach.

Metody:
- Czynnościowa – zadań stawianych do wykonania,  ćwiczeń, samodzielnych doświadczeń
- Słowna – rozmowa, ćwiczenia logorytmiczne, instruktaż

Formy:
1. praca z całą grupą
2. współdziałanie w parach

Środki dydaktyczne: duża zimowa ilustracja, ruchome sylwety Kasi, Jasia i bałwanka, Kartki papieru do ugniatania „kul śniegowych” (wydruki).duży biały. Do wykonania bałwana: duży, biały worek, sznurek, oczy, nos, guziki – koła z papieru samoprzylepnego, czapka i szalik. Nagrania muzyczne zimowych piosenek U.Pakuły.

Organizacja:
1. dzieci siedzą w półkolu na dywanie
2. dzieci bawią się na całej powierzchni dywanu

Przebieg zajęć:

1. Rozmowa na temat ilustracji zimowej
- jaka pora roku jest na ilustracji?
- co wskazuje na to, że to zima?

2. Słuchanie opowiadania nauczycielki pt. „Przygoda na sankach”, wzbogaconego    
ruchomymi sylwetami bohaterów i zabawą logorytmiczną.

Treść opowiadania z ćwiczeniami logorytmicznymi:

Całą nos padał śnieg, zasypał całe podwórko.
Rano Jaś i Kasia wybrali się na górkę, na sanki.
Idą dzieci z saneczkami:
- raz, dwa, trzy  - N. rytmicznie klaszcze w ręce
- raz, dwa, trzy - dz. powtarzają słowa i klaszczą
Śnieżek chrupie pod nogami:
- raz, dwa, trzy  - N. rytmicznie tupie nogami
- raz, dwa, trzy,- dz. powtarzają słowa i tupią
Patrzą, a przy górce ktoś stoi, nie rusza się i nikogo się nie boi.
Zgadnijcie dzieci, kto to taki?
- dzieci odgadują:  bałwanek.
Bałwanek mały stoi, mrozu, wiatru wcale się nie boi
- fiu......, fiu......fiu..... –
N. na zgłoskach prezentuje ćwiczenia oddechowe
regulujące wydech
- fiu......, fiu......fiu.....
– dz. naśladują wykonując ćwiczenia oddechowe
Bielusieńki ma kożuszek i ze śniegu cały brzuszek.
Główka w śniegu utulona, w stary garnek przystrojona.
Ucieszył się bałwan, gdy zobaczył dzieci. Hej, ho! – zawołał.
Witam Was dzieciaki!
Witamy cię bałwanku, chodź z nami na sanki.
Bałwan na to – ach nie mogę, bo mam tylko jedną nogę!
A to szkoda, zatem pójdziemy sami na saneczki.
Ty bałwanie tu zaczekaj, zobaczysz jak zjeżdżamy z góreczki.
Wyszły dzieci na pagórek:
- raz, dwa, trzy - N. rytmicznie klaszcze w ręce
- raz, dwa, trzy - dz. powtarzają słowa i klaszczą
Już jadą na sankach:
- szu, szu, szu - N. wykonuje skręty tułowia w bok
- szu, szu, szu - dz. powtarzają i naśladują ruchy N.
Pędzą z górki na pazurki, nagle:
- bach ! bach ! - N. zwiększa natężenie głosu
- bach ! bach! - dz. powtarzają
- trach ! trach ! bęc ! - N. zwiększa natężenie głosu
- trach ! trach ! bęc ! - dz. powtarzają.
Co się stało, jak myślicie ? – nauczycielka zadaje pytanie, dzieci udzielają odpowiedzi, wyrażają własne sądy.
Posłuchajcie i zobaczcie sami (nauczycielka zmienia sylwety na tablicy). Jaś i Kasia spadli z sanek, są cali ośnieżeni i zaskoczeni.
Wyglądają jak bałwanki, zaś bałwanek śnieżny panek jedzie na ich sankach. To ci niespodzianka!

Przejdź do strony | 1 | 2 |

Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie