Advertisement

Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Święta Bożego Narodzenia

Zobacz 73 scenariusze

Powitanie wiosny (36 scenariuszy)

Ekologia (61 scenariuszy)

Przyroda (58 scenariuszy)

Zdrowie i zdrowe odżywianie (43 scenariusze)

Inne (468 scenariuszy)

Zobacz 958 scenariuszy

Porady specjalisty

Samotna matka a pierwszeństwo przyjęcia do żłobka

Czy to prawda, że pierwszeństwo przyjecia dziecka do żłobka mają tylko samotne matki przebywające w domu samotnej matki? Chciałam posłać moją niespełna...

~ Sylwiawięcej

Kwalifikacje dyrektora niepublicznego punktu przedszkolnego

Chciałabym zatrudnić dyrektora do niepublicznego punktu przedszkolnego, który będzie funkcjonował od września. Jakie kwalifikacje powinien posiadać...

~ Emiliawięcej

Jak mam reagować na zachowania mojego pięcioletniego syna?

Mały ostatnio jest nie do wytrzymania. Nie reaguje na polecenia, momentami jest agresywny, nie słucha się kompletnie, kiedy próbuję mu coś...

~ agnieszkawięcej

Zimowe zabawy- scenariusz zajęć w grupie 3 latków

Przejdź do strony | 1 | 2 |

"Zimowe zabawy"


Obszar aktywności: językowa, ruchowa, muzyczna.

Cel ogólny:

- rozwijanie poprawnej wymowy, umiejętności językowych, myślenia
i umiejętności współdziałania poprzez aktywne uczestnictwo w ofercie proponowanych zabaw.

Cele operacyjne – dzieci:
- potrafią– uważnie słuchać ze zrozumieniem przekazu werbalnego
-  samodzielnie myśleć i wypowiadać się na określony temat
-  zgodnie współdziałać w grupie i z partnerem
-  wykazują się umiejętnościami odtwórczymi i aktywnością
-  znają podstawowe zasady bezpieczeństwa zabaw na sankach, nartach.

Metody:
- Czynnościowa – zadań stawianych do wykonania,  ćwiczeń, samodzielnych doświadczeń
- Słowna – rozmowa, ćwiczenia logorytmiczne, instruktaż

Formy:
1. praca z całą grupą
2. współdziałanie w parach

Środki dydaktyczne: duża zimowa ilustracja, ruchome sylwety Kasi, Jasia i bałwanka, Kartki papieru do ugniatania „kul śniegowych” (wydruki).duży biały. Do wykonania bałwana: duży, biały worek, sznurek, oczy, nos, guziki – koła z papieru samoprzylepnego, czapka i szalik. Nagrania muzyczne zimowych piosenek U.Pakuły.

Organizacja:
1. dzieci siedzą w półkolu na dywanie
2. dzieci bawią się na całej powierzchni dywanu

Przebieg zajęć:

1. Rozmowa na temat ilustracji zimowej
- jaka pora roku jest na ilustracji?
- co wskazuje na to, że to zima?

2. Słuchanie opowiadania nauczycielki pt. „Przygoda na sankach”, wzbogaconego    
ruchomymi sylwetami bohaterów i zabawą logorytmiczną.

Treść opowiadania z ćwiczeniami logorytmicznymi:

Całą nos padał śnieg, zasypał całe podwórko.
Rano Jaś i Kasia wybrali się na górkę, na sanki.
Idą dzieci z saneczkami:
- raz, dwa, trzy  - N. rytmicznie klaszcze w ręce
- raz, dwa, trzy - dz. powtarzają słowa i klaszczą
Śnieżek chrupie pod nogami:
- raz, dwa, trzy  - N. rytmicznie tupie nogami
- raz, dwa, trzy,- dz. powtarzają słowa i tupią
Patrzą, a przy górce ktoś stoi, nie rusza się i nikogo się nie boi.
Zgadnijcie dzieci, kto to taki?
- dzieci odgadują:  bałwanek.
Bałwanek mały stoi, mrozu, wiatru wcale się nie boi
- fiu......, fiu......fiu..... –
N. na zgłoskach prezentuje ćwiczenia oddechowe
regulujące wydech
- fiu......, fiu......fiu.....
– dz. naśladują wykonując ćwiczenia oddechowe
Bielusieńki ma kożuszek i ze śniegu cały brzuszek.
Główka w śniegu utulona, w stary garnek przystrojona.
Ucieszył się bałwan, gdy zobaczył dzieci. Hej, ho! – zawołał.
Witam Was dzieciaki!
Witamy cię bałwanku, chodź z nami na sanki.
Bałwan na to – ach nie mogę, bo mam tylko jedną nogę!
A to szkoda, zatem pójdziemy sami na saneczki.
Ty bałwanie tu zaczekaj, zobaczysz jak zjeżdżamy z góreczki.
Wyszły dzieci na pagórek:
- raz, dwa, trzy - N. rytmicznie klaszcze w ręce
- raz, dwa, trzy - dz. powtarzają słowa i klaszczą
Już jadą na sankach:
- szu, szu, szu - N. wykonuje skręty tułowia w bok
- szu, szu, szu - dz. powtarzają i naśladują ruchy N.
Pędzą z górki na pazurki, nagle:
- bach ! bach ! - N. zwiększa natężenie głosu
- bach ! bach! - dz. powtarzają
- trach ! trach ! bęc ! - N. zwiększa natężenie głosu
- trach ! trach ! bęc ! - dz. powtarzają.
Co się stało, jak myślicie ? – nauczycielka zadaje pytanie, dzieci udzielają odpowiedzi, wyrażają własne sądy.
Posłuchajcie i zobaczcie sami (nauczycielka zmienia sylwety na tablicy). Jaś i Kasia spadli z sanek, są cali ośnieżeni i zaskoczeni.
Wyglądają jak bałwanki, zaś bałwanek śnieżny panek jedzie na ich sankach. To ci niespodzianka!

Przejdź do strony | 1 | 2 |

Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie