Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Święta Wielkanocne

Zobacz 28 scenariuszy

Zdrowie i zdrowe odżywianie (43 scenariusze)

Święta Bożego Narodzenia (73 scenariusze)

Ekologia (61 scenariuszy)

Przyroda (58 scenariuszy)

Inne (468 scenariuszy)

Zobacz 958 scenariuszy

Porady specjalisty

Moja córka nie chce jeść w przedszkolu.

Moja 3-letnia córka nie chce jeść w przedszkolu. Tzn wczesniej jadła bardzo dobrze, nawet babki w przedszkolu chwaliły itp. Dopóki nie...

~ Joannawięcej

Tytuł licentata wystarczy do awandu zawodowego?

Witam, Mam pytanie dotyczące awansu zawodowego nauczyciela wychowania przedszkolnego. Czy licencjat jest wystarczającym wykształceniem aby zdobyć awans...

~ Magdawięcej

Samotna matka a pierwszeństwo przyjęcia do żłobka

Czy to prawda, że pierwszeństwo przyjecia dziecka do żłobka mają tylko samotne matki przebywające w domu samotnej matki? Chciałam posłać moją niespełna...

~ Sylwiawięcej

Wiosenne porządki - scenariusz zajęć w grupie 4 latków

Przejdź do strony | 1 | 2 |

Temat: Wiosenne zagadki


Rodzaj zajęcia: zabawa różnicująca bodźce

Cele:
- wprowadzenie zabaw kształtujących umiejętności różnicowania bodźców,
- rozwijanie percepcji słuchowej, wzrokowej oraz pamięci odtwórczej.
- stymulowanie i aktywizowanie operacji umysłowych, zainteresowania
- zaciekawienie otaczającą rzeczywistością
- wdrażanie dzieci do obserwacji przyrody
- wdrażanie do uważnego słuchania i wyciągania wniosków

Forma: indywidualna, grupowa

Wiek: dzieci 4 – letnie

Miejsce: sala zajęć

Pomoce:
ilustracja „Wiosenne prace w ogrodzie”, papier, kamyki, pestki brzoskwini, kaseta z nagraniem odgłosów przyrody, warzywa (cebula, rzodkiewka, fasola), pomarańcze, cytryny, woreczki z zabawkami (lalka, miś, samochód, piłeczka, kostka do gry, konik), kolorowy materiał (duży kawałek na łąkę), broszka -–biedronka lub motylek i jaszczurka, karta z narysowanymi kszałtami warzyw dla każdego dziecka, utwór E. Griga „Poranek”, wiersz
W. Badalskiej „Wiosenne porządki”.


Przebieg zajęcia:

1. Przypominanie sobie oglądanych ilustracji.
Oto plan sytuacyjny:
dzieci siedzą półkolem na dywanie,
nauczycielka recytuje im wiersz „Wiosenne porządki” i odsłania ilustrację o tej samej tematyce,
prosi, by dzieci przyjrzały się jej,
po minucie zasłania ilustrację i pyta: Co widzieliście na obrazku? (grabie, łopatka, konewka, chłopiec, dziewczynka),
następnie poleca: Poszukajcie w sali przedmiotów, które widzieliście na obrazku.

2. Zabawa rytmiczna „Słonko po deszczu” – M. Kownacka

Pada deszczyk! Pada deszczyk!
i po liściach tak szeleści...
(Dzieci w przysiadzie bębnią rytmicznie palcami w podłogę)

Zatuliły kwiatki płatki,
główki chylą do rabatki!
        Kap! Kap! Kap!
(Dzieci opuściły nisko głowy)

Deszcz ustaje – płyną chmury –
Kwiaty wznoszą się do góry!
        Ho! Ho! Ho!
(Dzieci wznoszą stopniowo głowy i ramiona w górę)

Wiatr tu pędzi na wyścigi.
Wiatr kołysze nam łodygi!
        Wiu! Wiuu! Wiuuu!
(Dzieci w rozkroku kołyszą się na boki)

Biegną dzieci tu z ochotą:
Uważajcie – takie błoto!
        Hyc! Hyc! Hyc!
(Dzieci biegną na palcach)

Byle słonko nam nie zgasło –
róbmy prędko z błota – masło!
        Chlap! ciap! ciap!
(Dzieci przebierają nogami w miejscu)

Teraz – baczność – kroki duże –
przeskoczymy przez kałużę!
        Hop! Hop! Hop!
(Bieg i skoki)

Już pogoda – słonko świeci,
maszerują w pole dzieci –
        Raaz – Dwaa – trzyy!
(Dzieci maszerują rytmicznie, akcentując stopą pierwszy krok i klaskaniem następny).


3. Zagadki słuchowe
Nauczycielka dzieli dzieci na 3 zespoły z których jeden dostaje kartki, drugi – po 2 kamyki,
trzeci – po 2 pestki brzoskwini,
nauczycielka wybiera troje dzieci, którym zasłania oczy i których zadaniem będzie odgadnąć, jakie te przedmioty wydają dźwięki,
następnie wskazuje zespół, który będzie stukał kamyczkami, pestkami lub zgniatał kartki papieru,
dzieci słuchają z kasety wiosennych  odgłosów przyrody (deszcz, wiatr, burza) i odgadują, co to jest.

4. Zagadki rozwijające smak i węch.
Przed dziećmi stoją 3 tace. Na każdej z nich leżą kawałki cebuli, pomarańczy i cytryny. Nauczycielka wybiera troje dzieci. Zawiązuje im oczy. Dzieci rozpoznają po zapachu owoce i warzywo, następnie troje dzieci odgaduje po smaku.

Przejdź do strony | 1 | 2 |

Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie