Advertisement

Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Inne

Zobacz 468 scenariuszy

Święta Bożego Narodzenia (73 scenariusze)

Ekologia (61 scenariuszy)

Przyroda (58 scenariuszy)

Zdrowie i zdrowe odżywianie (43 scenariusze)

Powitanie wiosny (36 scenariuszy)

Zobacz 958 scenariuszy

Porady specjalisty

Samotna matka a pierwszeństwo przyjęcia do żłobka

Czy to prawda, że pierwszeństwo przyjecia dziecka do żłobka mają tylko samotne matki przebywające w domu samotnej matki? Chciałam posłać moją niespełna...

~ Sylwiawięcej

Kwalifikacje dyrektora niepublicznego punktu przedszkolnego

Chciałabym zatrudnić dyrektora do niepublicznego punktu przedszkolnego, który będzie funkcjonował od września. Jakie kwalifikacje powinien posiadać...

~ Emiliawięcej

Jak mam reagować na zachowania mojego pięcioletniego syna?

Mały ostatnio jest nie do wytrzymania. Nie reaguje na polecenia, momentami jest agresywny, nie słucha się kompletnie, kiedy próbuję mu coś...

~ agnieszkawięcej

Tańcowała igła z nitką - scenariusz zajęć w grupie 6 latków

Przejdź do strony | 1 | 2

Dzieci nazywaj ą czynności wykonywane przez osoby przedstawione na ilustracjach, układaj ą zdania używając spójnika „i". Proponuj ą imiona dla dzieci, np. Iza, Irek. Mama szyje sukienkę i Iza szyje sukienkę. Tata ma piłę i Irek ma piłę.

15. Jestem igłą, jestem nitką- opowiadanie twórcze, identyfikacja z przedmiotem.
Dzieci leżą na dywanie, słuchają spokojnej, relaksacyjnej muzyki, która stanowi tło do opowiadania nauczycielki o tym Jak igła z nitką szyj ą ubranie. Dzieci wyobrażają sobie, że są igłą lub nitką, a następnie opowiadając tym jak się czuły w tej roli.

16. Wyrazy wieloznaczne.
Nauczycielka mówi zagadkę — odpowiedź: igły; Dzieci wybierają obrazki stanowiące odpowiedź na zagadkę - igła do szycia, igły sosny. Nauczycielka wyjaśnia dzieciom, ze jeden wyraz może oznaczać więcej rzeczy. Następnie dzieci wybierają obrazki przedstawiające: zamek ( królewski, w drzwiach, przy ubraniu), blok, pióro; podejmuj ą próby wyszukiwania wyrazów wieloznacznych.

17. Zabawy gazetami.
Po krótkiej rozmowie dotyczącej liter drukowanych- dzieci otrzymują gazety. Tło do zabaw stanowi podkład muzyczny; zabawy-Wiatr, Pada deszcz. Omiń kałużę. Następnie dzieci same wymyślają zabawy z gazetami, robią piłki i dmuchają na nie, Kulka z gazety jest tez kropką w ułożonej z ciała literze „i".

18. Dzieci siadają do stolików - wylepiają plasteliną napisane na kartonie litery „i, P.

Autor: Katarzyna Łukasiewicz

Przejdź do strony | 1 | 2

Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie