Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

1 i 3 maja

Zobacz 1

Ekologia (68 scenariuszy)

Przyroda (93 scenariusze)

Święta Bożego Narodzenia (86 scenariuszy)

Zdrowie i zdrowe odżywianie (73 scenariusze)

Inne (528 scenariuszy)

Zobacz 1164 scenariusze

Darmowe publikacje

Porady specjalisty

Opieka nad dziećmi bez zakwaterowania

Tytuł jest tematem mego pytania. Od 3 lat jestem opiekunem dziennym dla dzieci do lat 3. Niestety bardzo nie odpowiadają mi warunki umowy zlecenia. Jest to...

~ opiekun dzienny więcej

Kto może otworzyć żłobek?

Witam, studiuję pedagogikę wczesnoszkolną i przedszkolną na pierwszym roku studiów magisterskich, moim planem na przyszłość jest praca z dziećmi....

~ Anna więcej

Przedszkole dla niepełnosprawnych dzieci

Jakimi przepisami powinnam się kierować, chcąc otworzyć przedszkole dla dzieci niepełnosprawnych? Głównie chodzi o przepisy, które pozwolą...

~ Anna Masek więcej

Tańcowała igła z nitką - scenariusz zajęć w grupie 6 latków

Darmowe publikacje
Przejdź do strony | 1 | 2

Dzieci nazywaj ą czynności wykonywane przez osoby przedstawione na ilustracjach, układaj ą zdania używając spójnika „i". Proponuj ą imiona dla dzieci, np. Iza, Irek. Mama szyje sukienkę i Iza szyje sukienkę. Tata ma piłę i Irek ma piłę.

15. Jestem igłą, jestem nitką- opowiadanie twórcze, identyfikacja z przedmiotem.
Dzieci leżą na dywanie, słuchają spokojnej, relaksacyjnej muzyki, która stanowi tło do opowiadania nauczycielki o tym Jak igła z nitką szyj ą ubranie. Dzieci wyobrażają sobie, że są igłą lub nitką, a następnie opowiadając tym jak się czuły w tej roli.

16. Wyrazy wieloznaczne.
Nauczycielka mówi zagadkę — odpowiedź: igły; Dzieci wybierają obrazki stanowiące odpowiedź na zagadkę - igła do szycia, igły sosny. Nauczycielka wyjaśnia dzieciom, ze jeden wyraz może oznaczać więcej rzeczy. Następnie dzieci wybierają obrazki przedstawiające: zamek ( królewski, w drzwiach, przy ubraniu), blok, pióro; podejmuj ą próby wyszukiwania wyrazów wieloznacznych.

17. Zabawy gazetami.
Po krótkiej rozmowie dotyczącej liter drukowanych- dzieci otrzymują gazety. Tło do zabaw stanowi podkład muzyczny; zabawy-Wiatr, Pada deszcz. Omiń kałużę. Następnie dzieci same wymyślają zabawy z gazetami, robią piłki i dmuchają na nie, Kulka z gazety jest tez kropką w ułożonej z ciała literze „i".

18. Dzieci siadają do stolików - wylepiają plasteliną napisane na kartonie litery „i, P.

Autor: Katarzyna Łukasiewicz

Przejdź do strony | 1 | 2

Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie