Advertisement

Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Unia Europejska

Zobacz 5 scenariuszy

Zdrowie i zdrowe odżywianie (43 scenariusze)

Święta Bożego Narodzenia (73 scenariusze)

Ekologia (61 scenariuszy)

Przyroda (58 scenariuszy)

Inne (468 scenariuszy)

Zobacz 958 scenariuszy

Porady specjalisty

Samotna matka a pierwszeństwo przyjęcia do żłobka

Czy to prawda, że pierwszeństwo przyjecia dziecka do żłobka mają tylko samotne matki przebywające w domu samotnej matki? Chciałam posłać moją niespełna...

~ Sylwiawięcej

Kwalifikacje dyrektora niepublicznego punktu przedszkolnego

Chciałabym zatrudnić dyrektora do niepublicznego punktu przedszkolnego, który będzie funkcjonował od września. Jakie kwalifikacje powinien posiadać...

~ Emiliawięcej

Jak mam reagować na zachowania mojego pięcioletniego syna?

Mały ostatnio jest nie do wytrzymania. Nie reaguje na polecenia, momentami jest agresywny, nie słucha się kompletnie, kiedy próbuję mu coś...

~ agnieszkawięcej

W świecie zabawek - scenariusz zajęć wychowania zdrowotnego

„W świecie zabawek”- zestaw ćwiczeń gimnastycznych.

Cele: 
- poznanie własnego ciała,
- wyczucie (świadomość) celowości ruchu,
- odkrywanie własnych możliwości ruchowych,
- rozwijanie możliwości twórczej dziecka,
- umiejętność współpracy z partnerem,
- rozwijanie wyczucia płynności ruchu,
- wprowadzanie dziecka w świat fantazji,
- wykorzystanie muzyki jako podstawy inwencji twórczej,
- kształtowanie prawidłowej postawy ciała

Metody:
- czynna - opowieści ruchowa

Formy:
- indywidualna,
- grupowa.

Pomoce:

- CD - Ulubione miniatury klasyczne,
- czarodziejska różdżka,
- czapka wróżki.

Przebieg zajęć:
Czy wiecie, jak wygląda pokój dziecięcy, kiedy zapada noc? Wszystkie zabawki wydają się szare i smutne. Tak widzimy je kiedy zasypiamy. Ale kiedy zasypiamy, gdy wybije godzina 12.00 zabawki ożywają. Zamknijcie oczy i posłuchajcie jak zegar wybija północ (odgłos bicia zegara).Ciii! Może uda nam się przenieść do krainy zabawek. Wspaniale, udało się (N. Założyła czapkę wróżki):
- Usiądźcie popatrzę w kogo was tu pozamieniać. Już wiem!

Pajacyk
- Abrakadadra, fiki-miki, zamieniam dzieci w pajacyki. - Dzieci wykonują podskoki, wymachy ramion przy muzyce (Luigi Boccherini - Menuet-2)
- Widzę że potraficie tańczyć jak pajacyki, a czy potraficie poruszać się jak nakręcane pajace? Ich ruchy są sztywne, mechaniczne.
    
Motylek
Aby odprężyć się małą chwilkę, zamieniam wszystkie dzieci w motylki.  Improwizacja ruchowa (Fritz Kreisler - Cierpienia miłosne-4).

Słonik

Kto był leciutkim ciężkim się staje - jak słoń i tańczy słoniowy taniec. Słoń ciężko stawia swoje nogi i pochylony jest do podłogi.
Ćwiczenie z chodzeniem na czworakach (Vincenzo manti - Czardasz-7).

Krokodyl
Przekonamy się za chwilę, czy wiecie jak chodzą krokodyle. Dzieci czałgają się na brzuchu z pomocą rąk, nogi złączone razem – to ogon.
(Poblo Sarasate - Romans Andaluzyjski).

Koniki
Teraz znów w pary się dobieramy i jak koniki raźno biegamy.Dzieci w parach,jedno za drugim z podaniem rąk, biegają po sali zgodnie z muzyką - wolno, szybko (Jochanes Brahms - Taniec węgierski –1).

Zajączek
Znów hokus–pokus, czary mary, wesoło kica zajączek mały.Nastawia uszka, to słupkiem staje, to znów wesoło podskoczy dalej. Dzieci kicają przy muzyce, na uderzenie w bębenek nieruchomieją na chwilę (Johanes Brahms - Taniec węgierski- 5)

Wilk
Posłuchajcie co to? Ktoś skrada się do naszej krainy, to wilk! Nikt go tu nie zapraszał. Gdy przyjdzie wilk, schowajcie się przed nim, nakryjcie się rękami. N. wybiera 1 dziecko - wilka. Wilk poluje na zajączki, które się nie zdążyły się schować.
   
Żołnierzyki
Oj, gdzieś ciągle czai się wilk. Wiem już, kto go przegoni. Czary-mary - w górę głowy, żołnierz z ołowiu już gotowy. Marsz z wysoko uniesionymi nogami. (Johan Strauss - Marsz Rodeckiego -8)

Kaczka
No, nareszcie uciekł wilk. A kto to do nas zawitał? To małe kłębuszki- kaczuszki uginają nóżki. Naśladowanie kaczego chodu w przysiadzie (Fritz Kreisler - Synkopy- 14).

Żółw
Wesoło bawią się żółwie, choć bawią się bardzo powoli. Czworakowanie (Manuel de Falla-Taniec hiszpański-3).

Baletnica
Czarowanie, wymyślanie, co ma się stać niech się stanie. Już wesoło tańczą baletnice, już furkoczą wstążki i spódnice. Naśladowanie tańca baletnic (Joseph Haydn - Serenada-6).

Czas w zaczarowanej krainie płynie bardzo szybko, musicie już wracać.
Czary-mary już ......... odczarowany. N. dotyka kolejno każdego dziecka.

Autor: mgr Ewa Kamer


Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie