Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Powitanie wiosny

Zobacz 38

Zdrowie i zdrowe odżywianie (59 scenariuszy)

Święta Bożego Narodzenia (78 scenariuszy)

Przyroda (71 scenariuszy)

Ekologia (64 scenariusze)

Inne (488 scenariuszy)

Zobacz 1040 scenariuszy

Darmowe publikacje

Porady specjalisty

Punkt przedszkolny

Posiadam tytuł magistra pedagogiki ogólnej, ukończyłem również studia pierwszego stopnia na kierunku: Pedagogika resocjalizacyjna i praca...

~ Wiktor Gomułkiewicz więcej

2latek w przedszkolu niepublicznym

Witam, otwieram małe przedszkole. Jak to na początku - mała ilość dzieci. Czy w moim niepublicznym przedszkolu mogę przyjmować dzieci po 2 roku, a...

~ marta więcej

Przykre zachowanie u mojej 18 miesięcznej Córeczki

Witam. Jestem mamą 18 miesięcznej córeczki. Teściowa, mam wrażenie, zachowuje się dziwnie (ale może ja się MYLĘ). Przychodzi po dziecko do pokoju...

~ Monika więcej

W świecie zabawek - scenariusz zajęć wychowania zdrowotnego

Darmowe publikacje

„W świecie zabawek”- zestaw ćwiczeń gimnastycznych.

Cele: 
- poznanie własnego ciała,
- wyczucie (świadomość) celowości ruchu,
- odkrywanie własnych możliwości ruchowych,
- rozwijanie możliwości twórczej dziecka,
- umiejętność współpracy z partnerem,
- rozwijanie wyczucia płynności ruchu,
- wprowadzanie dziecka w świat fantazji,
- wykorzystanie muzyki jako podstawy inwencji twórczej,
- kształtowanie prawidłowej postawy ciała

Metody:
- czynna - opowieści ruchowa

Formy:
- indywidualna,
- grupowa.

Pomoce:

- CD - Ulubione miniatury klasyczne,
- czarodziejska różdżka,
- czapka wróżki.

Przebieg zajęć:
Czy wiecie, jak wygląda pokój dziecięcy, kiedy zapada noc? Wszystkie zabawki wydają się szare i smutne. Tak widzimy je kiedy zasypiamy. Ale kiedy zasypiamy, gdy wybije godzina 12.00 zabawki ożywają. Zamknijcie oczy i posłuchajcie jak zegar wybija północ (odgłos bicia zegara).Ciii! Może uda nam się przenieść do krainy zabawek. Wspaniale, udało się (N. Założyła czapkę wróżki):
- Usiądźcie popatrzę w kogo was tu pozamieniać. Już wiem!

Pajacyk
- Abrakadadra, fiki-miki, zamieniam dzieci w pajacyki. - Dzieci wykonują podskoki, wymachy ramion przy muzyce (Luigi Boccherini - Menuet-2)
- Widzę że potraficie tańczyć jak pajacyki, a czy potraficie poruszać się jak nakręcane pajace? Ich ruchy są sztywne, mechaniczne.
    
Motylek
Aby odprężyć się małą chwilkę, zamieniam wszystkie dzieci w motylki.  Improwizacja ruchowa (Fritz Kreisler - Cierpienia miłosne-4).

Słonik

Kto był leciutkim ciężkim się staje - jak słoń i tańczy słoniowy taniec. Słoń ciężko stawia swoje nogi i pochylony jest do podłogi.
Ćwiczenie z chodzeniem na czworakach (Vincenzo manti - Czardasz-7).

Krokodyl
Przekonamy się za chwilę, czy wiecie jak chodzą krokodyle. Dzieci czałgają się na brzuchu z pomocą rąk, nogi złączone razem – to ogon.
(Poblo Sarasate - Romans Andaluzyjski).

Koniki
Teraz znów w pary się dobieramy i jak koniki raźno biegamy.Dzieci w parach,jedno za drugim z podaniem rąk, biegają po sali zgodnie z muzyką - wolno, szybko (Jochanes Brahms - Taniec węgierski –1).

Zajączek
Znów hokus–pokus, czary mary, wesoło kica zajączek mały.Nastawia uszka, to słupkiem staje, to znów wesoło podskoczy dalej. Dzieci kicają przy muzyce, na uderzenie w bębenek nieruchomieją na chwilę (Johanes Brahms - Taniec węgierski- 5)

Wilk
Posłuchajcie co to? Ktoś skrada się do naszej krainy, to wilk! Nikt go tu nie zapraszał. Gdy przyjdzie wilk, schowajcie się przed nim, nakryjcie się rękami. N. wybiera 1 dziecko - wilka. Wilk poluje na zajączki, które się nie zdążyły się schować.
   
Żołnierzyki
Oj, gdzieś ciągle czai się wilk. Wiem już, kto go przegoni. Czary-mary - w górę głowy, żołnierz z ołowiu już gotowy. Marsz z wysoko uniesionymi nogami. (Johan Strauss - Marsz Rodeckiego -8)

Kaczka
No, nareszcie uciekł wilk. A kto to do nas zawitał? To małe kłębuszki- kaczuszki uginają nóżki. Naśladowanie kaczego chodu w przysiadzie (Fritz Kreisler - Synkopy- 14).

Żółw
Wesoło bawią się żółwie, choć bawią się bardzo powoli. Czworakowanie (Manuel de Falla-Taniec hiszpański-3).

Baletnica
Czarowanie, wymyślanie, co ma się stać niech się stanie. Już wesoło tańczą baletnice, już furkoczą wstążki i spódnice. Naśladowanie tańca baletnic (Joseph Haydn - Serenada-6).

Czas w zaczarowanej krainie płynie bardzo szybko, musicie już wracać.
Czary-mary już ......... odczarowany. N. dotyka kolejno każdego dziecka.

Autor: mgr Ewa Kamer


Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie