Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Bal karnawałowy

Zobacz 9 scenariuszy

Zdrowie i zdrowe odżywianie (43 scenariusze)

Święta Bożego Narodzenia (73 scenariusze)

Ekologia (61 scenariuszy)

Przyroda (57 scenariuszy)

Inne (468 scenariuszy)

Zobacz 957 scenariuszy

Porady specjalisty

Jak mam reagować na zachowania mojego pięcioletniego syna?

Mały ostatnio jest nie do wytrzymania. Nie reaguje na polecenia, momentami jest agresywny, nie słucha się kompletnie, kiedy próbuję mu coś...

~ agnieszkawięcej

Zmiany zachowania u dziecka po pobycie w żłobku

Dziecko, 2 lata 7 miesięcy, nigdy nie ssalo smoczka, po pobycie w żłobku mały ssie kciuk, nie chce jeść. W żłobku stał się płaczliwy. Czy można poprosić o...

~ halinawięcej

Samotnie wychowująca matka a rejonizacja

Witam, jestem matką samotnie wychowującą 4 letnie dziecko. Ze względu na warunki finansowe oraz brak alimentów mieszkam z rodzicami w niewielkiej...

~ Magdalenawięcej

Scenariusz zajęć z edukacji matematycznej w grupie 3-4 latków

"Nabywanie umiejętności posługiwania się słowami określającymi czas i poprawne używanie ich w trakcie zabawy naśladowczej".

CEL: Nabywanie umiejętności posługiwania się słowami określającymi czas: teraz, potem i poprawne używanie ich w trakcie zabawy naśladowczej „Ubieramy się na zimowy spacer”. Rozbudzanie dziecięcej wyobraźni – wprowadzenie do układania zadań tekstowych.

STANDARD OSIĄGNIĘĆ:
Dzieci
- posiadają umiejętność przeliczania przedmiotów,
- potrafią czerpać radość z zabaw z rówieśnikami i z sytuacji zadaniowych.

CELE SZCZEGÓŁOWE:
- dzieci rozwijają myślenie przyczynowo skutkowe,
- dzieci potrafią wypowiedzieć się na temat obrazka,
- potrafią przeliczać,
- prawidłowo stosują określenia: teraz, potem.

POMOCE: dwa obrazki (jeden przedstawia karmnik i siedzące w nim ptaszki oraz dwa ptaki lecące w kierunku karmnika, a drugi obrazek przedstawia dwa zające siedzące pod choinką i trzeciego zbliżającego się do nich), obrazki przedstawiające ślady ptaków (niebieski) oraz zająca (żółte), pudełko niebieskie z umieszczonym obrazkiem ptaka, pudełko żółte z umieszczonym obrazkiem zająca, karteczki w kolorze niebieskim i żółtym dla każdego dziecka, zimowe ubranie (kurtka, szalik, rękawiczki).

Przebieg zajęć:

1. Powitanie
Dzieci witają się podając sobie rękę.

2. Zabawa, „W jakiej kolejności zdejmujemy części ubrania”.

Nauczycielka ubrana w zimową odzież (kurtka, szalik, rękawiczki) prosi dzieci o pomoc – Nie wie, w jakiej kolejności ma zdejmować ubranie (posługiwanie się określeniami: teraz, potem).

3. Zabawa naśladowcza „Ubieramy się na zimowy spacer”.

4. Spacer przy muzyce „na leśną polanę”.
Dzieci dzielą się na dwie grupy wg koloru: niebieski i żółty.
- Zabawa tropiąca „Czyje to ślady?”
Dzieci, które otrzymały niebieski kartonik idą po śladzie niebieskim. Dzieci, które otrzymały żółty kartonik idą po śladzie żółtym. Wszyscy dochodzą do pudełek, w których umieszczony jest pocięty obrazek.
- Układanka obrazkowa, „Co jest na obrazku”
Układanie obrazka z części w całość (ptak, zając).

5.Omówienie obrazków zawieszonych na tablicy.
Kierowanie rozmową dzieci tak, aby dzieci samodzielnie ułożyły treść zadania – opisały przedstawioną sytuację.

Obrazek 1. W karmniku SA dwa ptaki. Przyleciały jeszcze dwa ptaki. Ile jest razem ptaków? Przeliczenie ptaków przez dzieci indywidualne i zbiorowo.
Obrazek 2 Pod choinka siedzą dwa zające. Przykicał jeszcze jeden. Ile jest razem zajączków?  Przeliczenie zajączków przez dzieci indywidualne i zbiorowo.
   
6. Zakończenie.

Zabawa naśladowcza „Na polanie” – lepienie bałwanka (używanie określeń teraz, potem). Zabawa inscenizowana przy piosence „Bałwankowa rodzina”.

Autor: mgr Lidia Topolska


Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie