Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Dzień kobiet

Zobacz 2 scenariusze

Zdrowie i zdrowe odżywianie (43 scenariusze)

Święta Bożego Narodzenia (73 scenariusze)

Ekologia (61 scenariuszy)

Przyroda (59 scenariuszy)

Inne (468 scenariuszy)

Zobacz 959 scenariuszy

Porady specjalisty

Mitomania u dziecka

Witam serdecznie. Od 3 lat jestem Mamą już teraz prawie 6 letniego młodego kawalera. Dziecko zostało porzucone przez matkę gdy miało 1,5 roku. Od kilku...

~ Izawięcej

Jak otworzyć żłobek?

Czy jeśli na początku swojej kariery zawodowej pracowałam jako opiekunka do dziecka i mogę mieć zaświadczenia z pełnienia tej opieki, to jest to...

~ Ewa Pawlikowskawięcej

Otwarcie żłobka

Witam, jestem położną z 16 letnim doświadczeniem, wykształceniem wyższym i planuję otworzyć żłobek. Czy moje kwalifikacje zawodowe, pozwolą mi na otwarcie...

~ Ewa Pawlikowskawięcej

rodzice radzą: 1
ostatnio: 2014-12-11 21:49

Scenariusz zajęć z edukacji matematycznej w grupie 3-4 latków

"Nabywanie umiejętności posługiwania się słowami określającymi czas i poprawne używanie ich w trakcie zabawy naśladowczej".

CEL: Nabywanie umiejętności posługiwania się słowami określającymi czas: teraz, potem i poprawne używanie ich w trakcie zabawy naśladowczej „Ubieramy się na zimowy spacer”. Rozbudzanie dziecięcej wyobraźni – wprowadzenie do układania zadań tekstowych.

STANDARD OSIĄGNIĘĆ:
Dzieci
- posiadają umiejętność przeliczania przedmiotów,
- potrafią czerpać radość z zabaw z rówieśnikami i z sytuacji zadaniowych.

CELE SZCZEGÓŁOWE:
- dzieci rozwijają myślenie przyczynowo skutkowe,
- dzieci potrafią wypowiedzieć się na temat obrazka,
- potrafią przeliczać,
- prawidłowo stosują określenia: teraz, potem.

POMOCE: dwa obrazki (jeden przedstawia karmnik i siedzące w nim ptaszki oraz dwa ptaki lecące w kierunku karmnika, a drugi obrazek przedstawia dwa zające siedzące pod choinką i trzeciego zbliżającego się do nich), obrazki przedstawiające ślady ptaków (niebieski) oraz zająca (żółte), pudełko niebieskie z umieszczonym obrazkiem ptaka, pudełko żółte z umieszczonym obrazkiem zająca, karteczki w kolorze niebieskim i żółtym dla każdego dziecka, zimowe ubranie (kurtka, szalik, rękawiczki).

Przebieg zajęć:

1. Powitanie
Dzieci witają się podając sobie rękę.

2. Zabawa, „W jakiej kolejności zdejmujemy części ubrania”.

Nauczycielka ubrana w zimową odzież (kurtka, szalik, rękawiczki) prosi dzieci o pomoc – Nie wie, w jakiej kolejności ma zdejmować ubranie (posługiwanie się określeniami: teraz, potem).

3. Zabawa naśladowcza „Ubieramy się na zimowy spacer”.

4. Spacer przy muzyce „na leśną polanę”.
Dzieci dzielą się na dwie grupy wg koloru: niebieski i żółty.
- Zabawa tropiąca „Czyje to ślady?”
Dzieci, które otrzymały niebieski kartonik idą po śladzie niebieskim. Dzieci, które otrzymały żółty kartonik idą po śladzie żółtym. Wszyscy dochodzą do pudełek, w których umieszczony jest pocięty obrazek.
- Układanka obrazkowa, „Co jest na obrazku”
Układanie obrazka z części w całość (ptak, zając).

5.Omówienie obrazków zawieszonych na tablicy.
Kierowanie rozmową dzieci tak, aby dzieci samodzielnie ułożyły treść zadania – opisały przedstawioną sytuację.

Obrazek 1. W karmniku SA dwa ptaki. Przyleciały jeszcze dwa ptaki. Ile jest razem ptaków? Przeliczenie ptaków przez dzieci indywidualne i zbiorowo.
Obrazek 2 Pod choinka siedzą dwa zające. Przykicał jeszcze jeden. Ile jest razem zajączków?  Przeliczenie zajączków przez dzieci indywidualne i zbiorowo.
   
6. Zakończenie.

Zabawa naśladowcza „Na polanie” – lepienie bałwanka (używanie określeń teraz, potem). Zabawa inscenizowana przy piosence „Bałwankowa rodzina”.

Autor: mgr Lidia Topolska


Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie