Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Rozpoczęcie roku przedszkolnego

Zobacz 9 scenariuszy

Zdrowie i zdrowe odżywianie (43 scenariusze)

Święta Bożego Narodzenia (73 scenariusze)

Ekologia (61 scenariuszy)

Przyroda (59 scenariuszy)

Inne (468 scenariuszy)

Zobacz 959 scenariuszy

Porady specjalisty

Awans zawodowy nauczyciela

Witam. Mam czteroletni staż pracy w przedszkolu niepublicznym jako nauczyciel. Posiadam tytuł magistra pedagogiki społecznej i terapii pedagogicznej. Czy w...

~ margowięcej

Moja córka nie chce jeść w przedszkolu.

Moja 3-letnia córka nie chce jeść w przedszkolu. Tzn wczesniej jadła bardzo dobrze, nawet babki w przedszkolu chwaliły itp. Dopóki nie...

~ Joannawięcej

Tytuł licentata wystarczy do awandu zawodowego?

Witam, Mam pytanie dotyczące awansu zawodowego nauczyciela wychowania przedszkolnego. Czy licencjat jest wystarczającym wykształceniem aby zdobyć awans...

~ Magdawięcej

Scenariusz zajęć z edukacji matematycznej w grupie 3-4 latków

"Nabywanie umiejętności posługiwania się słowami określającymi czas i poprawne używanie ich w trakcie zabawy naśladowczej".

CEL: Nabywanie umiejętności posługiwania się słowami określającymi czas: teraz, potem i poprawne używanie ich w trakcie zabawy naśladowczej „Ubieramy się na zimowy spacer”. Rozbudzanie dziecięcej wyobraźni – wprowadzenie do układania zadań tekstowych.

STANDARD OSIĄGNIĘĆ:
Dzieci
- posiadają umiejętność przeliczania przedmiotów,
- potrafią czerpać radość z zabaw z rówieśnikami i z sytuacji zadaniowych.

CELE SZCZEGÓŁOWE:
- dzieci rozwijają myślenie przyczynowo skutkowe,
- dzieci potrafią wypowiedzieć się na temat obrazka,
- potrafią przeliczać,
- prawidłowo stosują określenia: teraz, potem.

POMOCE: dwa obrazki (jeden przedstawia karmnik i siedzące w nim ptaszki oraz dwa ptaki lecące w kierunku karmnika, a drugi obrazek przedstawia dwa zające siedzące pod choinką i trzeciego zbliżającego się do nich), obrazki przedstawiające ślady ptaków (niebieski) oraz zająca (żółte), pudełko niebieskie z umieszczonym obrazkiem ptaka, pudełko żółte z umieszczonym obrazkiem zająca, karteczki w kolorze niebieskim i żółtym dla każdego dziecka, zimowe ubranie (kurtka, szalik, rękawiczki).

Przebieg zajęć:

1. Powitanie
Dzieci witają się podając sobie rękę.

2. Zabawa, „W jakiej kolejności zdejmujemy części ubrania”.

Nauczycielka ubrana w zimową odzież (kurtka, szalik, rękawiczki) prosi dzieci o pomoc – Nie wie, w jakiej kolejności ma zdejmować ubranie (posługiwanie się określeniami: teraz, potem).

3. Zabawa naśladowcza „Ubieramy się na zimowy spacer”.

4. Spacer przy muzyce „na leśną polanę”.
Dzieci dzielą się na dwie grupy wg koloru: niebieski i żółty.
- Zabawa tropiąca „Czyje to ślady?”
Dzieci, które otrzymały niebieski kartonik idą po śladzie niebieskim. Dzieci, które otrzymały żółty kartonik idą po śladzie żółtym. Wszyscy dochodzą do pudełek, w których umieszczony jest pocięty obrazek.
- Układanka obrazkowa, „Co jest na obrazku”
Układanie obrazka z części w całość (ptak, zając).

5.Omówienie obrazków zawieszonych na tablicy.
Kierowanie rozmową dzieci tak, aby dzieci samodzielnie ułożyły treść zadania – opisały przedstawioną sytuację.

Obrazek 1. W karmniku SA dwa ptaki. Przyleciały jeszcze dwa ptaki. Ile jest razem ptaków? Przeliczenie ptaków przez dzieci indywidualne i zbiorowo.
Obrazek 2 Pod choinka siedzą dwa zające. Przykicał jeszcze jeden. Ile jest razem zajączków?  Przeliczenie zajączków przez dzieci indywidualne i zbiorowo.
   
6. Zakończenie.

Zabawa naśladowcza „Na polanie” – lepienie bałwanka (używanie określeń teraz, potem). Zabawa inscenizowana przy piosence „Bałwankowa rodzina”.

Autor: mgr Lidia Topolska


Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie