Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Rozpoczęcie roku przedszkolnego

Zobacz 9 scenariuszy

Zdrowie i zdrowe odżywianie (43 scenariusze)

Święta Bożego Narodzenia (73 scenariusze)

Ekologia (61 scenariuszy)

Przyroda (58 scenariuszy)

Inne (468 scenariuszy)

Zobacz 958 scenariuszy

Porady specjalisty

Tytuł licentata wystarczy do awandu zawodowego?

Witam, Mam pytanie dotyczące awansu zawodowego nauczyciela wychowania przedszkolnego. Czy licencjat jest wystarczającym wykształceniem aby zdobyć awans...

~ Magdawięcej

Samotna matka a pierwszeństwo przyjęcia do żłobka

Czy to prawda, że pierwszeństwo przyjecia dziecka do żłobka mają tylko samotne matki przebywające w domu samotnej matki? Chciałam posłać moją niespełna...

~ Sylwiawięcej

Kwalifikacje dyrektora niepublicznego punktu przedszkolnego

Chciałabym zatrudnić dyrektora do niepublicznego punktu przedszkolnego, który będzie funkcjonował od września. Jakie kwalifikacje powinien posiadać...

~ Emiliawięcej

Scenariusz zajęć z wykorzystaniem bajki terapeutycznej

Temat: Spotkanie z bajką terapeutyczną.

Cel ogólny: Kształtowanie u dzieci postawy akceptacji innych.

Cele operacyjne - dziecko:
- pozna różne postawy bohaterów literackich, dokona oceny ich postępowania, rozróżni zachowania pozytywne i negatywne,
- dowie się, że nie należy oceniać innych po wyglądzie,
- dowie się, że naśmiewanie, poniżanie, przezywanie jest złe,
- podejmie współpracę w zespole,
- wykona „Pajęczynkę przyjaźni”.

Metody: oglądowa, słowna, czynna.

Formy pracy: praca z całą grupą, praca w zespołach.

Podstawa programowa: 3/3, 4/3, 14/5, 15/5.

Pomoce: ilustracje scenek sytuacyjnych pocięte na części, duże kartki, klej, kółka zielone i czerwone, treść opowiadania M. Molickiej „Bajka o pajączku”, kłębek kolorowej wełny.

Przebieg zajęć

1. Wspólne powitanie „Iskierka” (Iskierkę przyjaźni puszczam w krąg, niech wróci do mych rąk).
2. Praca w zespołach, składanie obrazka sytuacyjnego w całość, określanie czy jest na nim pokazane zachowanie pozytywne, czy negatywne, naklejanie koła czerwonego lub zielonego, umieszczanie na tablicy,
3. Zabawa ruchowa z piosenką „Ty i ja”.
4. Słuchanie bajki terapeutycznej M. Molickiej pt. „Bajka o pajączku”
5. Rozmowa dotycząca treści opowiadania:

  • Co przydarzyło się pajączkowi?
  • Dlaczego pajączek cieszył się, ze wychodzi ze szpitala?
  • Jak zachowywali się koledzy z grupy?
  • Co w takich sytuacjach czuł pajączek?
  • Co się stało, gdy pajączek wygrał konkurs?

6. Wspólne z dziećmi wyjaśnienie przysłowia „Prawdziwych przyjaciół poznaje się w biedzie” - wypowiedzi dzieci i odwołanie się do ich doświadczeń.
7. „ Pajęczynka przyjaźni”- dziecko posyła kłębek wełny do innego dziecka ze słowami „Pleć pajączku, pleć - przyjaźni sieć”, np. Igorku jesteś dobrym kolegą bo…
8. Fotografia „pajęczynki przyjaźni” grupy .

Scenariusz opracowały: W. Malik i A. Rębacz
Przedszkole Nr 58 Kraków


Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie