Advertisement

Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Rozpoczęcie roku przedszkolnego

Zobacz 9 scenariuszy

Zdrowie i zdrowe odżywianie (43 scenariusze)

Święta Bożego Narodzenia (73 scenariusze)

Ekologia (61 scenariuszy)

Przyroda (58 scenariuszy)

Inne (468 scenariuszy)

Zobacz 958 scenariuszy

Porady specjalisty

Samotna matka a pierwszeństwo przyjęcia do żłobka

Czy to prawda, że pierwszeństwo przyjecia dziecka do żłobka mają tylko samotne matki przebywające w domu samotnej matki? Chciałam posłać moją niespełna...

~ Sylwiawięcej

Kwalifikacje dyrektora niepublicznego punktu przedszkolnego

Chciałabym zatrudnić dyrektora do niepublicznego punktu przedszkolnego, który będzie funkcjonował od września. Jakie kwalifikacje powinien posiadać...

~ Emiliawięcej

Jak mam reagować na zachowania mojego pięcioletniego syna?

Mały ostatnio jest nie do wytrzymania. Nie reaguje na polecenia, momentami jest agresywny, nie słucha się kompletnie, kiedy próbuję mu coś...

~ agnieszkawięcej

Scenariusz zajęć z wykorzystaniem bajki terapeutycznej

Temat: Spotkanie z bajką terapeutyczną.

Cel ogólny: Kształtowanie u dzieci postawy akceptacji innych.

Cele operacyjne - dziecko:
- pozna różne postawy bohaterów literackich, dokona oceny ich postępowania, rozróżni zachowania pozytywne i negatywne,
- dowie się, że nie należy oceniać innych po wyglądzie,
- dowie się, że naśmiewanie, poniżanie, przezywanie jest złe,
- podejmie współpracę w zespole,
- wykona „Pajęczynkę przyjaźni”.

Metody: oglądowa, słowna, czynna.

Formy pracy: praca z całą grupą, praca w zespołach.

Podstawa programowa: 3/3, 4/3, 14/5, 15/5.

Pomoce: ilustracje scenek sytuacyjnych pocięte na części, duże kartki, klej, kółka zielone i czerwone, treść opowiadania M. Molickiej „Bajka o pajączku”, kłębek kolorowej wełny.

Przebieg zajęć

1. Wspólne powitanie „Iskierka” (Iskierkę przyjaźni puszczam w krąg, niech wróci do mych rąk).
2. Praca w zespołach, składanie obrazka sytuacyjnego w całość, określanie czy jest na nim pokazane zachowanie pozytywne, czy negatywne, naklejanie koła czerwonego lub zielonego, umieszczanie na tablicy,
3. Zabawa ruchowa z piosenką „Ty i ja”.
4. Słuchanie bajki terapeutycznej M. Molickiej pt. „Bajka o pajączku”
5. Rozmowa dotycząca treści opowiadania:

  • Co przydarzyło się pajączkowi?
  • Dlaczego pajączek cieszył się, ze wychodzi ze szpitala?
  • Jak zachowywali się koledzy z grupy?
  • Co w takich sytuacjach czuł pajączek?
  • Co się stało, gdy pajączek wygrał konkurs?

6. Wspólne z dziećmi wyjaśnienie przysłowia „Prawdziwych przyjaciół poznaje się w biedzie” - wypowiedzi dzieci i odwołanie się do ich doświadczeń.
7. „ Pajęczynka przyjaźni”- dziecko posyła kłębek wełny do innego dziecka ze słowami „Pleć pajączku, pleć - przyjaźni sieć”, np. Igorku jesteś dobrym kolegą bo…
8. Fotografia „pajęczynki przyjaźni” grupy .

Scenariusz opracowały: W. Malik i A. Rębacz
Przedszkole Nr 58 Kraków


Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie