Szukaj po nazwie

Szukaj w swojej okolicy

Darmowe publikacje

Porady specjalisty

Dwoje dzieci bez miejsca w przedszkolu

Moja sytuacja skomplikowała się. Rozstałam się z mężem, ale nie mam jeszcze nic na piśmie (to może długo potrwać). Wróciłam z dziećmi 4,5 i 3 latka...

~ Aneta więcej

rodzice radzą: 5
ostatnio: 2015-08-24 18:03

Punkt przedszkolny

Posiadam tytuł magistra pedagogiki ogólnej, ukończyłem również studia pierwszego stopnia na kierunku: Pedagogika resocjalizacyjna i praca...

~ Wiktor Gomułkiewicz więcej

2latek w przedszkolu niepublicznym

Witam, otwieram małe przedszkole. Jak to na początku - mała ilość dzieci. Czy w moim niepublicznym przedszkolu mogę przyjmować dzieci po 2 roku, a...

~ marta więcej

Sprawozdanie z pracy kółka plastycznego

Darmowe publikacje
Przejdź do strony | 1 | 2 | 3 |
Sprawozdanie z pracy kółka plastycznego

Dzieci są kreatywne z natury, dlatego tą wspaniałą zdolność należy w nich pielęgnować i rozwijać. Jak pokazuje praktyka, kształcenie i rozwijanie umiejętności artystycznych stanowi podstawę rozwoju twórczości dziecięcej. Rozbudzanie zainteresowania sztuką, plastyką, odkrywaniem w sobie naturalnych predyspozycji i uzdolnień skłania dzieci do samodzielnej twórczości i działania.


Celem zajęć prowadzonych w ramach kółka plastycznego było rozwijanie twórczej inicjatywy dziecka, pomysłowości, a przede wszystkim wiary we własne siły, poznanie różnych technik plastycznych, wzbogacić kontakt ze sztuką i jej twórcami. Zajęcia rozpoczęły się w październiku 2005r., w grupie dzieci 4,5-letnich i odbywały się systematycznie raz w tygodniu do czerwca 2006r. Tematyka zajęć dobierana była stosownie do pór roku, omawianych tematów, konkursów organizowanych przez różne instytucje oraz zainteresowań dzieci. Każde zajęcia poprzedzone i zakończone były zabawą ruchową lub integrującą.

Realizując cele programu koła plastycznego nauczyciel ma możliwość kształcić takie umiejętności jak:

  • umiejętność twórczego działania
  • poszukiwania
  • tworzenia
  • korzystania z różnych źródeł informacji
  • stosowania różnych środków wyrazu plastycznego
  • obserwowania
  • umiejętność rysowania, szkicowania, malowania, itp.
  • wykonywania dekoracji okolicznościowych
  • próby łączenia technik plastycznych i stosowania różnych materiałów
  • analiza prac plastycznych
  • próby wartościowania prac i dzieł
  • zbieranie reprodukcji, ciekawych okazów przyrodniczych (kamieni, korzeni, kory, szyszek ipt.).

Dla osiągnięcia zamierzonych celów należy pobudzić dzieci do twórczego myślenia  i działania, wzbogacać strukturę poznawczą i emocjonalno – motywacyjną. Realizacji założonych celów może dokonywać równolegle z programem wychowania przedszkolnego dla danej grupy wiekowej, do którego ten plan jest dostosowany.

PAŹDZIERNIK
Zapoznanie z pracownią (materiałami, narzędziami itd.).
Omówienie sposobów korzystania z pracowni – zmiany wody, miejsca składania materiałów i prac oraz zasad bezpieczeństwa.

  • Wspólne wymyślanie nazwy galerii –  „Pod tęczą”.
  • Malowanie dłoni farbą plakatową i odciskanie śladu na dużym, kolorowym kartonie
  • „Drzewko przyjaznych dłoni”.
  • „Co niesie jesień ?” – malowanie farbami plakatowymi;
  • nauka mieszania kolorów na palecie.
  • Poznajemy techniki rysunkowe – spotkanie z artystą plastykiem p. Aleksandrą Zuba - Benn
  • Rysowanie pastelami liści techniką „frottage”.
  • „Czarodziejskie duszki” – nawiązanie do Halloween.
  •  Ozdabianie kredkami sylwet duszków wyciętych z białego kartonu.
  •  Nauka wiązania kokardek .

LISTOPAD

  • Praca plastyczna z odpadów (reklamówki jednorazowe, szary papier, rolki po papierze toaletowym) – „Jesień” .
  • Praca na wystawę przedszkolną w ramach realizacji planu rocznego .
  • Warsztaty plastyczne w Domu Malarek w Zalipiu.
  • Zapoznanie z historią zdobnictwa zagród w barwne motywy kwiatowe, pokaz malowania na papierze i ceramice. Zwiedzanie zagrody Felicji Curyłowej.
  • Samodzielne ozdabianie dzwoneczków ceramicznych i łyżek drewnianych kwiatowymi motywami.
  • Malowanie abstrakcyjnych kompozycji za pomocą kulki namoczonej w farbie.
  • turlanie kulki w pudełku po czekoladkach, wyłożonym kartką papieru (kulki moczymy w różnych kolorach farb i wkładamy do pudełka pojedynczo).
  • Wprowadzenie techniki rysowania świecą – zamalowywanie całej powierzchni farbą.
Przejdź do strony | 1 | 2 | 3 |

Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie