Szukaj po nazwie

Szukaj w swojej okolicy

Ostatnio ocenione placówki

Elfik Niepubliczne Przedszkole

Lublin

Bardzo fajne przedszkole! Duże, przestronne sale. Dyrekcja ...

Ocena: 4.5/5

więcej

Integracyjny Żłobek „Promyk Słońca”

Wrocław

Witam,
Mam zupełnie inne doświadczenia od mojej prz...

Ocena: 3.8/5

więcej

Prywatne Przedszkole Playschool

Łódź

W tej placówce moje dziecko naturalnie i szybko przyswaja j...

Ocena: 5/5

więcej
Wszystkich ocen: 2386 (średnia: 4.32)

Najwyżej oceniane placówki

Polsko-Angielskie Przedszkole Bright Child

ul. Przemysłowa 4 459

30-701 Kraków

Ocena: 5/5

więcej

Przedszkole " NASZE SKARBY"

ul. oś. Dywizjonu 303 22b

31-873 Kraków

Ocena: 4.9/5

więcej

Porady specjalisty

Jak mam reagować na zachowania mojego pięcioletniego syna?

Mały ostatnio jest nie do wytrzymania. Nie reaguje na polecenia, momentami jest agresywny, nie słucha się kompletnie, kiedy próbuję mu coś...

~ agnieszkawięcej

Zmiany zachowania u dziecka po pobycie w żłobku

Dziecko, 2 lata 7 miesięcy, nigdy nie ssalo smoczka, po pobycie w żłobku mały ssie kciuk, nie chce jeść. W żłobku stał się płaczliwy. Czy można poprosić o...

~ halinawięcej

Samotnie wychowująca matka a rejonizacja

Witam, jestem matką samotnie wychowującą 4 letnie dziecko. Ze względu na warunki finansowe oraz brak alimentów mieszkam z rodzicami w niewielkiej...

~ Magdalenawięcej

Sprawozdanie z pracy plastycznego kółka

Przejdź do strony | 1 | 2 | 3 |
Sprawozdanie z pracy plastycznego kółka

Sprawozdanie z pracy kółka plastycznego działającego przy Przedszkolu nr 14 w Tarnowie w roku szkolnym 2005/2006.


Dzieci są kreatywne z natury, dlatego tą wspaniałą zdolność należy w nich pielęgnować i rozwijać. Jak pokazuje praktyka, kształcenie i rozwijanie umiejętności artystycznych stanowi podstawę rozwoju twórczości dziecięcej. Rozbudzanie zainteresowania sztuką, plastyką, odkrywaniem w sobie naturalnych predyspozycji i uzdolnień skłania dzieci do samodzielnej twórczości i działania.

Celem zajęć prowadzonych w ramach kółka plastycznego było rozwijanie twórczej inicjatywy dziecka, pomysłowości, a przede wszystkim wiary we własne siły, poznanie różnych technik plastycznych, wzbogacić kontakt ze sztuką i jej twórcami. Zajęcia rozpoczęły się w październiku 2005r., w grupie dzieci 4,5-letnich i odbywały się systematycznie raz w tygodniu do czerwca 2006r. Tematyka zajęć dobierana była stosownie do pór roku, omawianych tematów, konkursów organizowanych przez różne instytucje oraz zainteresowań dzieci. Każde zajęcia poprzedzone i zakończone były zabawą ruchową lub integrującą.

Realizując cele programu koła plastycznego nauczyciel ma możliwość kształcić takie umiejętności jak:

  • umiejętność twórczego działania
  • poszukiwania
  • tworzenia
  • korzystania z różnych źródeł informacji
  • stosowania różnych środków wyrazu plastycznego
  • obserwowania
  • umiejętność rysowania, szkicowania, malowania, itp.
  • wykonywania dekoracji okolicznościowych
  • próby łączenia technik plastycznych i stosowania różnych materiałów
  • analiza prac plastycznych
  • próby wartościowania prac i dzieł
  • zbieranie reprodukcji, ciekawych okazów przyrodniczych (kamieni, korzeni, kory, szyszek ipt.).

Dla osiągnięcia zamierzonych celów należy pobudzić dzieci do twórczego myślenia i działania, wzbogacać strukturę poznawczą i emocjonalno – motywacyjną. Realizacji założonych celów może dokonywać równolegle z programem wychowania przedszkolnego dla danej grupy wiekowej, do którego ten plan jest dostosowany.

PAŹDZIERNIK

  • Zapoznanie z pracownią (materiałami, narzędziami itd.).
  • Omówienie sposobów korzystania z pracowni – zmiany wody, miejsca składania materiałów i prac oraz zasad bezpieczeństwa.
  • Wspólne wymyślanie nazwy galerii –  „Pod tęczą” .
  • Malowanie dłoni farbą plakatową i odciskanie śladu na dużym, kolorowym kartonie „Drzewko przyjaznych dłoni”.
  • „Co niesie jesień ?” – malowanie farbami plakatowymi; nauka mieszania kolorów na palecie.
  • Poznajemy techniki rysunkowe – spotkanie z artystą plastykiem p. Aleksandrą Zuba - Benn
  • Rysowanie pastelami liści techniką „frottage”.
  • „Czarodziejskie duszki” – nawiązanie do Halloween. Ozdabianie kredkami sylwet duszków wyciętych z białego kartonu. Nauka wiązania kokardek.

LISTOPAD

  • Praca plastyczna z odpadów (reklamówki jednorazowe, szary papier, rolki po papierze toaletowym) – „Jesień”. Praca na wystawę przedszkolną w ramach realizacji planu rocznego.
  • Warsztaty plastyczne w Domu Malarek w Zalipiu. Zapoznanie z historią zdobnictwa zagród w barwne motywy kwiatowe, pokaz malowania na papierze i ceramice. Zwiedzanie zagrody Felicji Curyłowej. Samodzielne ozdabianie dzwoneczków ceramicznych i łyżek drewnianych kwiatowymi motywami.
  • Malowanie abstrakcyjnych kompozycji za pomocą kulki namoczonej w farbie. turlanie kulki w pudełku po czekoladkach, wyłożonym kartką papieru (kulki moczymy w różnych kolorach farb i wkładamy do pudełka pojedynczo).
  • Wprowadzenie techniki rysowania świecą – zamalowywanie całej powierzchni farbą. Temat dowolny.
Przejdź do strony | 1 | 2 | 3 |

Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie