Szukaj po nazwie

Szukaj w swojej okolicy

Porady specjalisty

Moja córka nie chce jeść w przedszkolu.

Moja 3-letnia córka nie chce jeść w przedszkolu. Tzn wczesniej jadła bardzo dobrze, nawet babki w przedszkolu chwaliły itp. Dopóki nie...

~ Joannawięcej

Tytuł licentata wystarczy do awandu zawodowego?

Witam, Mam pytanie dotyczące awansu zawodowego nauczyciela wychowania przedszkolnego. Czy licencjat jest wystarczającym wykształceniem aby zdobyć awans...

~ Magdawięcej

Samotna matka a pierwszeństwo przyjęcia do żłobka

Czy to prawda, że pierwszeństwo przyjecia dziecka do żłobka mają tylko samotne matki przebywające w domu samotnej matki? Chciałam posłać moją niespełna...

~ Sylwiawięcej

Wiadomości związane z hasłem "matematyka w przedszkolu scenariusze"

Lubimy przyjęcia u dziadków - scenariusz zajęć z edukacji matematycznej

Lubimy przyjęcia u dziadków. CELE OGÓLNE: - rozwijanie umiejętności liczenia, - zgodne funkcjonowanie w zabawie i sytuacjach zadaniowych. CELE OPERACYJNE: - przelicza, stosuje liczebniki główne i porządkowe, - dodaje na liczmanach, - rozwiązuje proste zagadki, - potrafi zgodnie funkcjonować w grupie, - bierze aktywny udział w zabawach ruchowych, - wykonuje zadania[...]

więcej »

Herbatka u Oli - zabawa dydaktyczna i wprowadzenie zapisu cyfrowego liczby "5"

SCENARIUSZ ZAJĘĆ DLA NAUCZYCIELI PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 2 W CHEŁMIE przygotowanego i przeprowadzonego przez nauczycielkę mgr BEATĘ SKUBIJ W GRUPIE DZIECI 6-LETNICH CELE: - utrwalenie poznanych cyfr: 1, 2, 3, 4 - rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 4 w aspekcie kardynalnym  i porządkowym - kształcenie umiejętności stosowania określeń: „tyle samo”, „po[...]

więcej »

"Co ciekawego spotka nas w krainach figur?" scenariusz

Scenariusz sytuacji edukacyjnej w grupie integracyjnej dzieci 5- letnich. Cele ogólne: - rozróżnianie figur geometrycznych - kształtowanie pojęcia liczby - nabywanie umiejętności aktywnej pracy zespołowej - kształtowanie koordynacji wzrokowo- ruchowej - przyzwyczajanie do opieki nad dziećmi wymagającymi pomocy Cele operacyjne w odniesieniu do dzieci zdrowych: - rozpoznaje[...]

więcej »

REKLAMA

„Wiosenne kłopoty zajączka Śmigacza” scenariusz zajęć matematycznych

„Wiosenne kłopoty zajączka Śmigacza”- Doskonalenie znajomości liczb i cyfr w zakresie dostępnym  dziecku. Cel: - kształtowanie umiejętności liczenia: rozszerzanie zakresu liczenia i ustalanie ile jest policzonych obiektów; - wyzwolenie wielostronnej aktywności dzieci przez przyswajanie, odkrywanie, przeżywanie, działanie. - rozwijanie zainteresowania znakami[...]

więcej »

„W podwodnej krainie” zabawy matematyczne

Zabawy matematyczne. Grupa: 4 latki Formy: z całą grupą, indywidualna, Matody: słowna, czynna, oglądowa   Pomoce (dla każdego dziecka): wstążka, frotka, domek w kształcie muszelki, karta pracy, podkład muzyczny płyta CD „moje 3-4 lata”, plansze z wzorami do odwzorowania Cele operacyjne - dziecko: rozpozna i nazwie podstawowe kolory;[...]

więcej »

Nasi koledzy z innych krajów - scenariusz zajęć dydaktycznych w grupie 6 latków

„Nasi koledzy z innych krajów”- badanie kompetencji dzieci. Cel ogólny: Badanie kompetencji dzieci z zakresu edukacji polonistycznej i matematycznej Cele operacyjne - Dziecko: zna litery drukowane potrafi czytać  ze zrozumieniem potrafi rozwiązać krzyżówkę potrafi  dobierać podpisy do wyrazów potrafi dokonać analizy i syntezy[...]

więcej »

Scenariusz zajęć dydaktycznych w grupie 6 latków - Cała łąka dla mamy

Cała łąka dla mamy – dodawanie i odejmowanie liczb naturalnych w zakresie 10. Rozwiązywanie zadań z treścią. Cel ogólny: Rozwijanie umiejętności dokonywania działań dodawania i odejmowania w zakresie 10 i więcej. Zapisywanie działań za pomocą symboli. Cele operacyjne - Dziecko: Tworzy zbiory 10-elementowe Rozumie, że liczyć można wszystko, co go otacza Rozpoznaje cyfry w[...]

więcej »

Scenariusz zajęć dydaktycznych w grupie 5 latków - W krainie figur

W krainie figur. Cele ogólne:  - posługiwanie się nazwami figur geometrycznych: koło, kwadrat, prostokąt, trójkąt; - aktywizowanie myślenia oraz rozwijanie pomysłowości; Cele operacyjne - Dziecko: - posługuje się nazwami figur geometrycznych; - rozpoznaje kształt figur w oparciu o zmysł dotyku; - projektuje dowolną kompozycję z poznanych figur geometrycznych ozdabiając[...]

więcej »

Wprowadzenie liczby 9 - scenariusz zajęć dydaktycznych w grupie 6 latków

Wprowadzenie liczby i cyfry „9” na podstawie wiersza Anny Łady-Grodzickiej pt.: „Dziewięć bałwanków”. Zaproszenie klasy I na zajęcie do przedszkola. Cele operacyjne: dziecko kojarzy liczbę 9 z cyfrą i rozpoznaje ją, przelicza zbiory wzrastające i malejące ( zakres do 9) posługuje się liczebnikami porządkowymi 1-9 potrafi przeczytać wyraz[...]

więcej »

Zabawy z figurami - scenariusz zajęć dydaktycznych w grupie 5 latków

Zabawy z figurami. Cele operacyjne (dziecko...):  utrwala  kształty i wygląd figur geometrycznych: koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt; rozróżnia kształty różnych figur geometrycznych za pomocą zmysłu dotyku; rozróżniana liczbę figur geometrycznych; wprawia się w szybkim obejmowaniu wzrokiem zbiorów liczbowych w zakresie  1 – 4;[...]

więcej »

Wprowadzenie zapisu cyfrowego liczby 6 - scenariusz zajęć otwartych dla rodziców

Wprowadzenie zapisu cyfrowego liczby 6 na podstawie wiersza W. Fabera „Mały domek”. Cele ogólne : kształtowanie pojęcia liczby 6 Cele operacyjne (dziecko po zajęciach potrafi): potrafi wykorzystać poznane litery do odczytania plątaninki literowej oraz ułożenia wyrażenia: To domy a to domek potrafi ułożyć domek z 6 papierowych figur geometrycznych potrafi[...]

więcej »

Urodziny błękitnego misia - scenariusz zajęć dydaktycznych w grupie 5-6 latków

Scenariusz z zajęć z zakresu kształtowania pojęć matematycznych w grupie 5-6 latków. „Urodziny błękitnego misia” – wielkie ważenie. Cele ogólne: wzbogacanie doświadczeń przez manipulowanie materiałami sypkimi i doprowadzanie szalek wagi do równowagi przez dosypywanie lub odsypywanie sprawne posługiwanie się pojęciami: cięższy od, lżejszy od, tak[...]

więcej »

Głodne ptaki... - scenariusz zajęć otwartych dla rodziców

Głodne ptaki - poznaję znaki  =,<,> i stosuję je w rozwiązywaniu zadań. Cele zajęć 1. Zapoznanie dzieci ze znakami =,<,> w sytuacji, gdy ustalają: - tu i tu jest tyle samo, - tu jest więcej, a tu mniej, - tu jest mniej, a tam więcej. 2. Układanie i rozwiązywanie zadań i kodowanie za pomocą figur liczbowych i znaków =, <, >. 3. Układanie zadań i rozwiązywanie przy[...]

więcej »

Gra w karty - scenariusz zajęć otwartych w grupie 4 latków

"Gra w karty" Cele ogólne: - rozbudzanie u dzieci ciekawości i kreatywnego myślenia - rozwijanie myślenia logiczno - matematycznego - klasyfikowanie kart wg np.: kolorów, zwierząt, cyfr - odczytywanie kart - określanie: tyle samo, mniej, więcej Cele szczegółowe - dzieci: - znają podstawowe kolory, - potrafią segregować, klasyfikować karty wg koloru, zwierząt, cyfr -[...]

więcej »

Pojęcia matematyczne - scenariusz zajęć dydaktycznych w grupie 5 latków

KONSPEKT ZAJĘĆ Z KSZTAŁTOWANIA POJĘĆ MATEMATYCZNYCH DLA DZIECI 5-LETNICH HASŁO PROGRAMOWE: - Układanie kompozycji z figur geometrycznych. - Używanie nazw: koło, kwadrat, prostokąt, trójkąt. TEMAT: - W zaczarowanej krainie figur geometrycznych- zabawa dydaktyczna. CELE: - Dzieci używają nazw: koło kwadrat, prostokąt, trójkąt. - Portafią dostrzec podobieństwa i[...]

więcej »