Szukaj po nazwie

Szukaj w swojej okolicy

Porady specjalisty

Jak mam reagować na zachowania mojego pięcioletniego syna?

Mały ostatnio jest nie do wytrzymania. Nie reaguje na polecenia, momentami jest agresywny, nie słucha się kompletnie, kiedy próbuję mu coś...

~ agnieszkawięcej

Zmiany zachowania u dziecka po pobycie w żłobku

Dziecko, 2 lata 7 miesięcy, nigdy nie ssalo smoczka, po pobycie w żłobku mały ssie kciuk, nie chce jeść. W żłobku stał się płaczliwy. Czy można poprosić o...

~ halinawięcej

Samotnie wychowująca matka a rejonizacja

Witam, jestem matką samotnie wychowującą 4 letnie dziecko. Ze względu na warunki finansowe oraz brak alimentów mieszkam z rodzicami w niewielkiej...

~ Magdalenawięcej

Wiadomości związane z hasłem "metoda gruszczyk kolczyńskiej"

Zabawy z przestrzenią – scenariusz zajęć matematycznych dla dzieci 6-letnich

Zabawy z przestrzenią – scenariusz zajęć matematycznych dla dzieci 6-letnich z wykorzystaniem elementów metody Edyty Gruszczyk–Kolczyńskiej. Cele ogólne: - zgodne uczestniczenie we wspólnych zajęciach i zabawach; - kształtowanie odporności emocjonalnej dzieci i zdolności do wysiłku intelektualnego Cele szczegółowe: - kształtowanie świadomości własnego[...]

więcej »

Konferencja „Dwulatki i trzylatki w przedszkolu i w domu"

Profesor Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska oraz miesięcznik Bliżej Przedszkola zapraszają do Torunia na konferencję „Dwulatki i trzylatki w przedszkolu i w domu. Jak świadomie je wychowywać i uczyć”. Spotkanie będzie się opierać na doświadczeniach zebranych w autorskim podręczniku metodycznym. 6 czerwca 2013 r. w Toruniu odbędzie się konferencja „Dwulatki i[...]

więcej »

Matematyka jest ciekawa-zabawy w dodawanie i odejmowanie - zajęcia otwarte

Konspekt zajęć prowadzonego wg programu E. Gruszczyk-Kolczyńskiej: Dziecięca matematyka, w grupie dzieci 6-letnich. Scenariusz zajęć otwartych z rodzicami. Cele ogólne: Kształtowanie umiejętności dodawania i odejmowania od manipulowania przedmiotami, przez rachowania na palcach i innych zbiorach zastępczych Liczenie w możliwie szerokim zakresie wsłuchiwanie się w regularność[...]

więcej »

REKLAMA

Plan pracy wychowawczo-opiekuńczo-dydaktycznej na luty 2009 roku

Plan pracy w przedszkolu. Edukacja matematyczna – scenariusze zajęć w opr. E. Gruszczyk-Kolczyńskiej 1.Temat: Tworzymy kolekcje. Scenariusz nr 3/93, str. 160 Cele: Klasyfikacja. Gromadzenie doświadczeń w zakresie grupowania obiektów ze względu na ich przeznaczenie, miejsce, występowanie w czasie. Tworzenie pojęć. Pomoce: małe obrazki do tworzenia kolekcji, duże obręcze, podpisy[...]

więcej »

Metoda E. Gruszczyk - Kolczyńskiej

Dla osiągnięcia sukcesów w nauce matematyki dzieciom potrzebna jest odporność emocjonalna. Chodzi tu o zdolność rozumnego kierowania swoim zachowaniem w sytuacjach, które są pełne napięć i wymagają wysiłku umysłowego. Odporność ta (według E. Gruszczyk – Kolczyńskiej ) kształtuje się na zasadzie hartowania. Hartowanie zaś polega na organizowaniu dla dziecka sytuacji[...]

więcej »

Poznajemy bociana i żabę - scenariusz zajęć dydaktycznych

Poznaję zwyczaje i budowę bociana i żaby na podstawie teatrzyku kukiełek – pacynek w oparciu o tekst S. Michałkow „Bocian i żaba” – rozwijanie spostrzegawczości. CEL GŁÓWNY: Zapoznanie z wyglądem, sposobem poruszania, zdobywaniem pokarmu przez bociana i żabę. OBSZAR EDUKACYJNY: Poznawanie i rozumienie siebie i świata; Nabywanie umiejętności poprzez działanie;[...]

więcej »

Scenariusz zajęć dydaktycznych w grupie 3-4 latków - Wesołe buzie

Wesołe buzie. Cel główny: - obserwowanie, dotykanie i nazywanie części głowy, - rozpoznawanie pokrojonych warzyw (marchewka, burak, ziemniak) Cele operacyjne; dziecko: - wie, jak wygląda twarz i potrafi wymienić jej elementy (oczy, nos, usta, uszy, włosy), - układa twarz z wykorzystaniem pokrojonych warzyw, - siedzi w kole, - reaguje na własne imię, - reaguje na rytm, - przedstawia[...]

więcej »

Gra ściganka - scenariusz zajęć w grupie 5 latków

Temat: Biorę udział w grze ścigance „Zwierzęta na łące” i chcę, żeby mój zespół zwyciężył. CEL GŁÓWNY: Doskonalenie umiejętności liczenie od 1 – 6. CEL POŚREDNI (temat zajęcia): Biorę udział w grze ścigance „Zwierzęta na łące” i chcę, żeby mój zespół zwyciężył – nabywanie doświadczeń logicznych i emocjonalnych, wdrażanie[...]

więcej »

Efektywne rozwijanie obszaru edukacji matematycznej u dzieci

Przygotowany tekst powstał w oparciu o pozycję książkową Edyty Gruszczyk – Kolczyńskiej i Ewy Zielińskiej pt. „Dziecięca matematyka. Książka dla rodziców i nauczycieli". We wstępie autorki zastanawiają się, dlaczego warto troszczyć się o rozwój i edukację dzieci, nim rozpoczną naukę w szkole. Odpowiedzi starają się udzielić w oparciu o przeprowadzone przez siebie[...]

więcej »

Urodziny błękitnego misia - scenariusz zajęć dydaktycznych w grupie 5-6 latków

Scenariusz z zajęć z zakresu kształtowania pojęć matematycznych w grupie 5-6 latków. „Urodziny błękitnego misia” – wielkie ważenie. Cele ogólne: wzbogacanie doświadczeń przez manipulowanie materiałami sypkimi i doprowadzanie szalek wagi do równowagi przez dosypywanie lub odsypywanie sprawne posługiwanie się pojęciami: cięższy od, lżejszy od, tak[...]

więcej »

Liczba i cyfra siedem - scenariusz zajęć z rozwijania pojęć matematycznych

Wprowadzenie w świat matematyki - poznajemy liczbę i cyfrę siedem. Cel: - kształtowanie umiejętności liczenia: rozszerzanie zakresu liczenia i ustalanie ile jest policzonych elementów; - wyzwolenie  wielostronnej aktywności dzieci przez  przyswajanie,  odkrywanie, przeżywanie, działanie. Forma organizacji pracy: - grupowa, indywidualna Metody : - czynna –[...]

więcej »

Scenariusz zajęć z rozwijania pojęć matematycznych

"Konstruowanie gry matematycznej – układanie zasad gry i respektowanie ich reguł". Cel:  wyzwolenie wielostronnej aktywności dzieci przez przyswajanie, odkrywanie, przeżywanie, działanie. Dziecko:  - zna cyfry, liczby  i znaki matematyczne, potrafi je umiejętnie i praktycznie zastosować, - potrafi kodować informacje przez oznaczenie na torze pułapek i premii [...]

więcej »

Pojęcia matematyczne - scenariusz zajęć dydaktycznych w grupie 6-latków

Konspekt zajęć z dominacją pojęć matematycznych w grupie dzieci 6-letnich z wykorzystaniem elementów metody E. Gruszczyk-Kolczyńskiej. Cele ogólne: kształtowanie w umysłach dzieci świadomości schematu własnego ciała i umiejętności orientowania się w przestrzeni. Cele operacyjne: Dziecko stosuje słowa: na, nad, z prawej strony, z lewej strony, do przodu, do tyłu, prawa, lewa.[...]

więcej »

Święta tuż, tuż - scenariusz zajęć dydaktycznych w grupie 3-4 latków

„Święta tuż, tuż” – wspomaganie rozwoju umysłowego dzieci wg. koncepcji prof. E. Gruszczyk- Kolczyńskiej. Cel ogólny: - Wspomaganie dzieci w rozwoju zdolności do skupienia uwagi, spostrzegania oraz świadomego zapamiętywania i odtwarzania. Cele  operacyjne : - Dz. skupia uwagę na poleceniach nauczyciela, - Dz. stosuje się do umów i reguł  w zabawach,[...]

więcej »