Szukaj po nazwie

Szukaj w swojej okolicy

Porady specjalisty

Brak pewności siebie u przedszkolaka

Od nowego roku szkolnego mój synek zacznie naukę w przedszkolu. Do tej pory cały czas przebywał w domu, więc nie zauważałam żadnych problemów,...

~ Gosiawięcej

Tytuł zawodowy po licencjacie

Witam, czy po licencjacie pedagogika przedszkola z edukacją początkową można normalnie starać się o awanse zawodowe - do nauczyciela dyplomowanego?

~ Paulinawięcej

Rejonizacja przedszkola

Mam dziecko 4 letnie, które chciałam zapisać do przedszkola. Dowiedziałam się właśnie, że w przypadku naboru do przedszkoli na rok szkolny 2014/2015...

~ Magda. Mwięcej

Wiadomości związane z hasłem "metoda gruszczyk kolczyńskiej"

Zabawy z przestrzenią – scenariusz zajęć matematycznych dla dzieci 6-letnich

Zabawy z przestrzenią – scenariusz zajęć matematycznych dla dzieci 6-letnich z wykorzystaniem elementów metody Edyty Gruszczyk–Kolczyńskiej. Cele ogólne: - zgodne uczestniczenie we wspólnych zajęciach i zabawach; - kształtowanie odporności emocjonalnej dzieci i zdolności do wysiłku intelektualnego Cele szczegółowe: - kształtowanie świadomości własnego[...]

więcej »

Konferencja „Dwulatki i trzylatki w przedszkolu i w domu"

Profesor Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska oraz miesięcznik Bliżej Przedszkola zapraszają do Torunia na konferencję „Dwulatki i trzylatki w przedszkolu i w domu. Jak świadomie je wychowywać i uczyć”. Spotkanie będzie się opierać na doświadczeniach zebranych w autorskim podręczniku metodycznym. 6 czerwca 2013 r. w Toruniu odbędzie się konferencja „Dwulatki i[...]

więcej »

Matematyka jest ciekawa-zabawy w dodawanie i odejmowanie - zajęcia otwarte

Konspekt zajęć prowadzonego wg programu E. Gruszczyk-Kolczyńskiej: Dziecięca matematyka, w grupie dzieci 6-letnich. Scenariusz zajęć otwartych z rodzicami. Cele ogólne: Kształtowanie umiejętności dodawania i odejmowania od manipulowania przedmiotami, przez rachowania na palcach i innych zbiorach zastępczych Liczenie w możliwie szerokim zakresie wsłuchiwanie się w regularność[...]

więcej »

REKLAMA

Plan pracy wychowawczo-opiekuńczo-dydaktycznej na luty 2009 roku

Plan pracy w przedszkolu. Edukacja matematyczna – scenariusze zajęć w opr. E. Gruszczyk-Kolczyńskiej 1.Temat: Tworzymy kolekcje. Scenariusz nr 3/93, str. 160 Cele: Klasyfikacja. Gromadzenie doświadczeń w zakresie grupowania obiektów ze względu na ich przeznaczenie, miejsce, występowanie w czasie. Tworzenie pojęć. Pomoce: małe obrazki do tworzenia kolekcji, duże obręcze, podpisy[...]

więcej »

Metoda E. Gruszczyk - Kolczyńskiej

Dla osiągnięcia sukcesów w nauce matematyki dzieciom potrzebna jest odporność emocjonalna. Chodzi tu o zdolność rozumnego kierowania swoim zachowaniem w sytuacjach, które są pełne napięć i wymagają wysiłku umysłowego. Odporność ta (według E. Gruszczyk – Kolczyńskiej ) kształtuje się na zasadzie hartowania. Hartowanie zaś polega na organizowaniu dla dziecka sytuacji[...]

więcej »

Poznajemy bociana i żabę - scenariusz zajęć dydaktycznych

Poznaję zwyczaje i budowę bociana i żaby na podstawie teatrzyku kukiełek – pacynek w oparciu o tekst S. Michałkow „Bocian i żaba” – rozwijanie spostrzegawczości. CEL GŁÓWNY: Zapoznanie z wyglądem, sposobem poruszania, zdobywaniem pokarmu przez bociana i żabę. OBSZAR EDUKACYJNY: Poznawanie i rozumienie siebie i świata; Nabywanie umiejętności poprzez działanie;[...]

więcej »

Scenariusz zajęć dydaktycznych w grupie 3-4 latków - Wesołe buzie

Wesołe buzie. Cel główny: - obserwowanie, dotykanie i nazywanie części głowy, - rozpoznawanie pokrojonych warzyw (marchewka, burak, ziemniak) Cele operacyjne; dziecko: - wie, jak wygląda twarz i potrafi wymienić jej elementy (oczy, nos, usta, uszy, włosy), - układa twarz z wykorzystaniem pokrojonych warzyw, - siedzi w kole, - reaguje na własne imię, - reaguje na rytm, - przedstawia[...]

więcej »

Gra ściganka - scenariusz zajęć w grupie 5 latków

Temat: Biorę udział w grze ścigance „Zwierzęta na łące” i chcę, żeby mój zespół zwyciężył. CEL GŁÓWNY: Doskonalenie umiejętności liczenie od 1 – 6. CEL POŚREDNI (temat zajęcia): Biorę udział w grze ścigance „Zwierzęta na łące” i chcę, żeby mój zespół zwyciężył – nabywanie doświadczeń logicznych i emocjonalnych, wdrażanie[...]

więcej »

Efektywne rozwijanie obszaru edukacji matematycznej u dzieci

Przygotowany tekst powstał w oparciu o pozycję książkową Edyty Gruszczyk – Kolczyńskiej i Ewy Zielińskiej pt. „Dziecięca matematyka. Książka dla rodziców i nauczycieli". We wstępie autorki zastanawiają się, dlaczego warto troszczyć się o rozwój i edukację dzieci, nim rozpoczną naukę w szkole. Odpowiedzi starają się udzielić w oparciu o przeprowadzone przez siebie[...]

więcej »

Urodziny błękitnego misia - scenariusz zajęć dydaktycznych w grupie 5-6 latków

Scenariusz z zajęć z zakresu kształtowania pojęć matematycznych w grupie 5-6 latków. „Urodziny błękitnego misia” – wielkie ważenie. Cele ogólne: wzbogacanie doświadczeń przez manipulowanie materiałami sypkimi i doprowadzanie szalek wagi do równowagi przez dosypywanie lub odsypywanie sprawne posługiwanie się pojęciami: cięższy od, lżejszy od, tak[...]

więcej »

Liczba i cyfra siedem - scenariusz zajęć z rozwijania pojęć matematycznych

Wprowadzenie w świat matematyki - poznajemy liczbę i cyfrę siedem. Cel: - kształtowanie umiejętności liczenia: rozszerzanie zakresu liczenia i ustalanie ile jest policzonych elementów; - wyzwolenie  wielostronnej aktywności dzieci przez  przyswajanie,  odkrywanie, przeżywanie, działanie. Forma organizacji pracy: - grupowa, indywidualna Metody : - czynna –[...]

więcej »

Scenariusz zajęć z rozwijania pojęć matematycznych

"Konstruowanie gry matematycznej – układanie zasad gry i respektowanie ich reguł". Cel:  wyzwolenie wielostronnej aktywności dzieci przez przyswajanie, odkrywanie, przeżywanie, działanie. Dziecko:  - zna cyfry, liczby  i znaki matematyczne, potrafi je umiejętnie i praktycznie zastosować, - potrafi kodować informacje przez oznaczenie na torze pułapek i premii [...]

więcej »

Pojęcia matematyczne - scenariusz zajęć dydaktycznych w grupie 6-latków

Konspekt zajęć z dominacją pojęć matematycznych w grupie dzieci 6-letnich z wykorzystaniem elementów metody E. Gruszczyk-Kolczyńskiej. Cele ogólne: kształtowanie w umysłach dzieci świadomości schematu własnego ciała i umiejętności orientowania się w przestrzeni. Cele operacyjne: Dziecko stosuje słowa: na, nad, z prawej strony, z lewej strony, do przodu, do tyłu, prawa, lewa.[...]

więcej »

Święta tuż, tuż - scenariusz zajęć dydaktycznych w grupie 3-4 latków

„Święta tuż, tuż” – wspomaganie rozwoju umysłowego dzieci wg. koncepcji prof. E. Gruszczyk- Kolczyńskiej. Cel ogólny: - Wspomaganie dzieci w rozwoju zdolności do skupienia uwagi, spostrzegania oraz świadomego zapamiętywania i odtwarzania. Cele  operacyjne : - Dz. skupia uwagę na poleceniach nauczyciela, - Dz. stosuje się do umów i reguł  w zabawach,[...]

więcej »