Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Andrzejki

Zobacz 11 scenariuszy

Zdrowie i zdrowe odżywianie (43 scenariusze)

Święta Bożego Narodzenia (73 scenariusze)

Ekologia (61 scenariuszy)

Przyroda (57 scenariuszy)

Inne (468 scenariuszy)

Zobacz 957 scenariuszy

Porady specjalisty

Samotna matka a pierwszeństwo przyjęcia do żłobka

Czy to prawda, że pierwszeństwo przyjecia dziecka do żłobka mają tylko samotne matki przebywające w domu samotnej matki? Chciałam posłać moją niespełna...

~ Sylwiawięcej

Kwalifikacje dyrektora niepublicznego punktu przedszkolnego

Chciałabym zatrudnić dyrektora do niepublicznego punktu przedszkolnego, który będzie funkcjonował od września. Jakie kwalifikacje powinien posiadać...

~ Emiliawięcej

Jak mam reagować na zachowania mojego pięcioletniego syna?

Mały ostatnio jest nie do wytrzymania. Nie reaguje na polecenia, momentami jest agresywny, nie słucha się kompletnie, kiedy próbuję mu coś...

~ agnieszkawięcej

Tańcowała igła z nitką - scenariusz zajęć umuzykalniających

Przejdź do strony | 1 | 2 |
  • Bawimy się w projektantów mody.


Grupa wiekowa:

  • 5 latki

Temat zajęć:

  • "Tańcowała igła z nitką" - zabawy muzyczno-ruchowe, śpiewanie piosenek i ćwiczenia ortofoniczne.

Cel główny:

  • Umuzykalnienie dzieci – rozwijanie wrażliwości muzycznej.
  • Rozwijanie poczucia rytmu, słuchu muzycznego, głosu.
  • Rozwijanie umiejętności wyrażania muzyki ruchem.
  • Wprowadzenie radosnego nastroju podczas zajęć.

Cele operacyjne - dziecko wie i umie:

  • jakie czynności wykonuje krawcowa   
  • jak naśladować ruchem i głosem czynności krawcowej
  • miło przywitać się i pożegnać piosenką  z kolegami i koleżankami      
  • rozpoznać  i naśladować odgłosy z warsztatu krawieckiego      
  • poruszać się estetycznie w rytm muzyki
  • zaśpiewać piosenkę i zagrać na "samym sobie"    
  • reagować ruchem na przerwę w muzyce    
  • miło się bawić       

Metody:

  • czynna
  • zadań stawianych dziecku, samodzielnych doświadczeń;
  • słowna - objaśnienia, metody żywego słowa;
  • oglądowa - obserwacji i pokazu;


Formy:

  • zajęcia z całą grupą

Środki dydaktyczne:

  • podkłady muzyczne na CD, opaska "igły", nagrane odgłosy, ilustracje maszyny do szycia, nożyczek, szpilek, chusta animacyjna, chustka, pianino, 2 bębenki,


Literatura:

  • Pedagogika zabawy KLANZA
  • "Kalendarz muzyczny w przedszkolu" U. Smoczyńska-Nachtman
  • "Ruch i piosenka dla najmłodszych" M. Bogdanowicz
  • "Plany miesięczne 5-latki" I. Salach
  • "Metodyka wychowania muzycznego w przedszkolu" D. Malko

                
Przebieg zajęć:

1. Zabawa na powitanie "Witaj" według M. Bogdanowicz
Pomoce: podkład muzyczny "W co się bawić z dziećmi" cz. I – Piosenki i zabawy.Ja wśród innych - nagranie 2 M. Bogdanowicz; Dzieci stoją w kole i kolejno śpiewem witają wszystkich uczestników zajęcia, wymieniając jego imię.
Witaj……, witaj……..
Jak się masz? Jak się masz?            
- dz. machają do niego rękami
Wszyscy cię witamy,                          
- wyciągają do niego ręce
wszyscy cię kochamy                        
- krzyżują ręce na piersiach
bądź wśród nas, bądź wśród nas.    
- cała grupa chwyta się za ręce

2. Śpiew zbiorowy  piosenki "W naszym przedszkolu pełno muzyki" z równoczesną grą na "samym sobie"
Pomoce: podkład muzyczny "W co się bawić z dziećmi"  cz. II – Piosenki i zabawy: Ciało i  przestrzeń - nagranie 32  M. Bogdanowicz
Dzieci śpiewając stoją w kole i odpowiednio do słów piosenki klaszczą w dłonie, tupią, cmokają wargami, kląskają językami, uderzają dłońmi w przedmioty na sali.

W naszym pokoju pełno muzyki jest,
są instrumenty, o  których mało wiesz.
Ref. Nasze ręce klaszczą tak… (nogi tupią, wargi cmokają …itp.)
To jest muzyka, która cieszy nas.

3. Zabawa ruchowa z reakcją na przerwę w muzyce "Tańcowała igła z nitką".
Pomoce: opaska "igły", podkład muzyczny do biegu. Dzieci biegają w rytm muzyki. Na pauzę wykonują przysiad. Wybrane dziecko - "igła" dotyka kolejno kolegów, którzy wstają i biegną za "igłą" tworząc nitkę.
  
4. Zagadki słuchowe "Odgłosy z warsztatu krawieckiego".

Przejdź do strony | 1 | 2 |

Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie