Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Rozpoczęcie roku przedszkolnego

Zobacz 11

Ekologia (67 scenariuszy)

Święta Bożego Narodzenia (83 scenariusze)

Przyroda (75 scenariuszy)

Zdrowie i zdrowe odżywianie (67 scenariuszy)

Inne (514 scenariusze)

Zobacz 1093 scenariusze

Darmowe publikacje

Porady specjalisty

Kwalifikacje dyrektora przedszkola niepublicznego

Jestem nauczycielem dyplomowanym, mgr z wykształceniem pedagogicznym. Posiadam ukończone studia podyplomowe zarządzania oświatą. Czy moje kwalifikacje są...

~ Edvin więcej

Kadra w przedszkolu

W przedszkolu w naszej miejscowości jest za mało pań woźnych. Na 7 grup są 3 panie, których obowiązkiem oprócz pomocy przy dzieciach jest...

~ Ala więcej

Ile metrów kwadratowych przypada na os. w internacie?

Witam. Mam pytanie. Ile metrów kwadratowych przypada na dziecko mieszkające w internacie? Chodzi mi o salę sypialną, jak również świetlicę, w...

~ lolek więcej

Tradycje wielkanocne - scenariusz zajęć asystenckich z rodzicami

Darmowe publikacje

Tradycje wielkanocne.

CELE GŁÓWNE:

- Zapoznanie z wybranymi  zwyczajami związanymi z                 
Wielkanocą;
- Rozwijanie wyobraźni, czerpanie radości ze wspólnej    zabawy z rodzicami;

CELE OPERACYJNE:
 Dziecko:
- zna tradycje wielkanocne;
- swobodnie wypowiada się zainspirowane ilustracją;
- przeżywa radość zabawy z rodzicami;
- współpracuje z innymi dziećmi;

METODY: rozmowa, samodzielnych doświadczeń, zadań stawianych do wykonania.

FORMY: praca z całą grupą

ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
tekst wiersza, teksty zagadek, ilustracje, farby plakatowe, farby akwarelowe,  świeca, kredki świecowe, szablony kurczaczka i zajączka, papier kolorowy.

PRZEBIEG:

1. „Powitanie zajączka” – zabawa integracyjna – nauczyciel informuje dzieci i rodziców, że trzyma w rękach zajączka, z którym się wita. Następnie zajączek jest podawany w kręgu – każde z dzieci i rodziców wymyśla własne powitanie zajączka. Gdy zajączek obiegnie krąg, każdy kolejno wita się ze swoim sąsiadem w taki sam sposób jak wcześniej z zajączkiem.

2. Rozwiązywanie zagadek – dzieci rozwiązują zagadki czytane przez nauczycielkę (baranek, zajączek, kurczaczek, pisanka)

3. „Pisanki” – nauczycielka czyta wiersz S. Aleksandrzaka, w trakcie którego przypina pisanki,  ilustrujące wiersz:

„Pisanki”
Dzieci obsiadły stół i malują pisanki:
Pierwsza ma kreski
Druga – kółka złote
Trzecia - drobne kwiaty
Czwarta – dużo kropek
Piąta – srebrne gwiazdki
Szósta – znów zygzaki
Siódma –barwne kwiaty jak astry lub maki
Ósma – wąskie szlaczki z zieloniutkich listków
Dziewiąta – największa – ma już prawie wszystko:
I kropki i zygzaki i paseczków wiele
I czerwień i złoto i błękit i zieleń
I piękne kwiaty na jajku ktoś posiał
Dumne były z niego Hania i Małgosia.

4. „Zwyczaje wielkanocne”
– rozmowa z dziećmi na temat tradycji wielkanocnych zainspirowana wierszem, zagadkami – dzieci swobodnie wypowiadają się na temat tradycji wielkanocnych, odszukują odpowiednie ilustracje.

5. „Ozdoby świąteczne” – dzieci wybierają miejsce pracy i techniki pracy spośród propozycji:
- malowanie pisanek farbami plakatowymi, akwarelowymi;
- nakrapianie pisanek przy użyciu kredek świecowych i zapalonej świecy;
- odrysowywanie, wycinanie zajączka, kurczaczka, ptaszka.

6. „Koszyk” – ćwiczenie ciszy – dzieci skupiają się wokół elipsy, wewnątrz której umieszczony jest koszyk. Dzieci kolejno podchodzą do koszyka i układają w nim swoją pracę. Następnie wszyscy wstają, podają sobie ręce, idą wokół koszyka, podziwiając powstałą kompozycję.
„Koszyk jest...” – rundka – dzieci i rodzice dzielą się swoimi wrażeniami i odczuciami z innymi.

Opracowała: Agata Więcek


Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie