Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Edukacja regionalna

Zobacz 25 scenariuszy

Zdrowie i zdrowe odżywianie (43 scenariusze)

Święta Bożego Narodzenia (73 scenariusze)

Ekologia (61 scenariuszy)

Przyroda (58 scenariuszy)

Inne (468 scenariuszy)

Zobacz 958 scenariuszy

Porady specjalisty

Samotna matka a pierwszeństwo przyjęcia do żłobka

Czy to prawda, że pierwszeństwo przyjecia dziecka do żłobka mają tylko samotne matki przebywające w domu samotnej matki? Chciałam posłać moją niespełna...

~ Sylwiawięcej

Kwalifikacje dyrektora niepublicznego punktu przedszkolnego

Chciałabym zatrudnić dyrektora do niepublicznego punktu przedszkolnego, który będzie funkcjonował od września. Jakie kwalifikacje powinien posiadać...

~ Emiliawięcej

Jak mam reagować na zachowania mojego pięcioletniego syna?

Mały ostatnio jest nie do wytrzymania. Nie reaguje na polecenia, momentami jest agresywny, nie słucha się kompletnie, kiedy próbuję mu coś...

~ agnieszkawięcej

Tradycje wielkanocne - scenariusz zajęć asystenckich z rodzicami

Tradycje wielkanocne.

CELE GŁÓWNE:

- Zapoznanie z wybranymi  zwyczajami związanymi z                 
Wielkanocą;
- Rozwijanie wyobraźni, czerpanie radości ze wspólnej    zabawy z rodzicami;

CELE OPERACYJNE:
 Dziecko:
- zna tradycje wielkanocne;
- swobodnie wypowiada się zainspirowane ilustracją;
- przeżywa radość zabawy z rodzicami;
- współpracuje z innymi dziećmi;

METODY: rozmowa, samodzielnych doświadczeń, zadań stawianych do wykonania.

FORMY: praca z całą grupą

ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
tekst wiersza, teksty zagadek, ilustracje, farby plakatowe, farby akwarelowe,  świeca, kredki świecowe, szablony kurczaczka i zajączka, papier kolorowy.

PRZEBIEG:

1. „Powitanie zajączka” – zabawa integracyjna – nauczyciel informuje dzieci i rodziców, że trzyma w rękach zajączka, z którym się wita. Następnie zajączek jest podawany w kręgu – każde z dzieci i rodziców wymyśla własne powitanie zajączka. Gdy zajączek obiegnie krąg, każdy kolejno wita się ze swoim sąsiadem w taki sam sposób jak wcześniej z zajączkiem.

2. Rozwiązywanie zagadek – dzieci rozwiązują zagadki czytane przez nauczycielkę (baranek, zajączek, kurczaczek, pisanka)

3. „Pisanki” – nauczycielka czyta wiersz S. Aleksandrzaka, w trakcie którego przypina pisanki,  ilustrujące wiersz:

„Pisanki”
Dzieci obsiadły stół i malują pisanki:
Pierwsza ma kreski
Druga – kółka złote
Trzecia - drobne kwiaty
Czwarta – dużo kropek
Piąta – srebrne gwiazdki
Szósta – znów zygzaki
Siódma –barwne kwiaty jak astry lub maki
Ósma – wąskie szlaczki z zieloniutkich listków
Dziewiąta – największa – ma już prawie wszystko:
I kropki i zygzaki i paseczków wiele
I czerwień i złoto i błękit i zieleń
I piękne kwiaty na jajku ktoś posiał
Dumne były z niego Hania i Małgosia.

4. „Zwyczaje wielkanocne”
– rozmowa z dziećmi na temat tradycji wielkanocnych zainspirowana wierszem, zagadkami – dzieci swobodnie wypowiadają się na temat tradycji wielkanocnych, odszukują odpowiednie ilustracje.

5. „Ozdoby świąteczne” – dzieci wybierają miejsce pracy i techniki pracy spośród propozycji:
- malowanie pisanek farbami plakatowymi, akwarelowymi;
- nakrapianie pisanek przy użyciu kredek świecowych i zapalonej świecy;
- odrysowywanie, wycinanie zajączka, kurczaczka, ptaszka.

6. „Koszyk” – ćwiczenie ciszy – dzieci skupiają się wokół elipsy, wewnątrz której umieszczony jest koszyk. Dzieci kolejno podchodzą do koszyka i układają w nim swoją pracę. Następnie wszyscy wstają, podają sobie ręce, idą wokół koszyka, podziwiając powstałą kompozycję.
„Koszyk jest...” – rundka – dzieci i rodzice dzielą się swoimi wrażeniami i odczuciami z innymi.

Opracowała: Agata Więcek


Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie