Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Edukacja regionalna

Zobacz 25 scenariuszy

Zdrowie i zdrowe odżywianie (46 scenariuszy)

Święta Bożego Narodzenia (74 scenariusze)

Ekologia (61 scenariuszy)

Przyroda (60 scenariuszy)

Inne (469 scenariuszy)

Zobacz 965 scenariuszy

Porady specjalisty

Histeria przy zażywaniu lekarstw

Witam, moja pięcioletnia córka ogólnie nie sprawia problemów wychowawczych, ale ostatnio to się zaczęło zmieniać. Wcześniej nie bylo...

~ Ewelinawięcej

Okazywanie emocji przez dziecko

Jestem macochą sześciolatka. Od trzech lat obserwuję go, uczę zasad.Wszyscy go wcześniej rozpieszczali. Mimo zasad, które wprowadzam w życie, daję mu...

~ Olga Marlowięcej

Niepokojące zabawy dziecka

Dziecko podczas zabawy ma wciąż wypadki i katastrofy. Nie potrafi stworzyć scenariusza zabawy bez jakiejś tragedii - albo auta mają wypadki, albo samoloty...

~ Olga Marlowięcej

Mądre rady na odpady - tygodniowy plan pracy

Przejdź do strony | 1 | 2 |
Mądre rady na odpady - tygodniowy plan pracy

TERMIN REALIZACJI: 1 TYDZIEŃ
GRUPA WIEKOWA: 6-LATKI
ILOŚĆ DZIECI W GRUPIE: 20


ZADANIA

1. Kształtowanie wrażliwości na środowisko przyrodnicze, wyrabianie szacunku do niego, racjonalne korzystanie z niego.
2. Rozwijanie zdolności rozumienia, że to wszystko co człowiekowi jest niezbędne do życia czerpie z przyrody.
3. Uświadomienie dzieciom niebezpieczeństw, jakie mogą zagrażać środowisku przyrodniczemu ze strony człowieka. Budzenie wrażliwości na piękno dobra i brzydotę w postępowaniu człowieka.
4. Uświadomienie dzieciom złożoności problemu odpadów, jak również własnej codziennej odpowiedzialności za środowisko.

PONIEDZIAŁEK

RANO

  • Wdrażanie do układania kartek do rysowania w wyznaczonym miejscu. Kontrola ilości kartek wykorzystanych przez dzieci podczas pracy indywidualnej (kartki to odpady komputerowe, ogłoszenia, reklamy).

PRZEDPOŁUDNIE

  • "Zakupy naszych rodziców”- rozmowa o opakowaniach, w których można zakupić produkty i opakowaniach służących do przenoszenia tych zakupów ze sklepów do domu. Wykorzystanie pustych opakowań plastikowych, siatek plastikowych, jednorazówek.
  • ukazanie dzieciom sposobu ratowania ziemi, zbieranie i segregowanie śmieci.
  • tworzenie za pomocą alfabetu ruchomego wyrazów: butelka, karton, papier, plastik, tacka itp.
  • Wyjście do ogrodu przedszkolnego- kontrola czystości miejsc zabaw, ewentualne wyzbieranie papierków.

POPOŁUDNIE

  • "Co to są śmieci? -rozmowa połączona z działaniem, poparta ilustracjami.
  • kształcenie umiejętności obserwacji i wyciągania wniosków.

WTOREK

RANO

  • "Góra śmieci”- szukanie informacji na temat zagrożenia ziemi.
  • Ćwiczenia poranne: ćwiczenia ortofoniczne ,,Zgiełk miasta”- ćwiczenie przodu języka przez wymawianie głosek sz, dż, s, c, r.

PRZEDPOŁUDNIE

  • "Czysta sala”- rozmowa połączona z działaniem.
  • wspólne sprawdzenie zawartości kosza, zastanowienie się czy te odpadki można wykorzystać i jak.
  • przygotowanie koszy z napisami papier, plastik oraz ,,inwentaryzacja” kosza przedszkolnego.
  • wspólne zastanowienie się co zrobić z posegregowanymi odpadkami, odwołanie się do wiedzy dzieci.
  • poszerzanie wiedzy na temat czynników, które powodują zaśmiecanie naszej planety.
  • "Żyj z przyrodą w zgodzie”- nauka piosenki.
  • zapoznanie dzieci z melodią, słowami i nastrojem piosenki.
  • kształcenie szybkiej reakcji na zmiany dynamiki tempa

POPOŁUDNIE

  • "Jak poradzić sobie ze śmieciami”- wykonanie albumu.
  • Wykorzystanie ilustracji, informacji z książek i czasopism wspólnie "odbitych na ksero” oraz prac plastycznych dzieci.

ŚRODA

RANO

  • Zagadki i ciekawostki ekologiczne, rozwiązywanie rebusu i wyjaśnienie słowa recykling.
  • Ćwiczenia poranne: ćwiczenia poranne "Przepędzamy złe chmury”- rozwijanie pojemności płuc przez określone dmuchanie.

PRZEDPOŁUDNIE

  • "Wędrówka odpadków”- rozmowa z dziećmi z wykorzystaniem ilustracji.
  • ukazanie drogi, jaką przebywają odpadki
  • wyjaśnienie słów: śmieciarka, kontener, prasa.
  • wyjaśnienie pojęcia wysypisko śmieci.
  • Podporządkowanie napisów do odpowiednich ilustracji.
  • "Kosze na śmieci”- zabawa dydaktyczna
  • zapoznanie z regułami zabawy (segregowanie śmieci do odpowiednich pojemników np.: kosz- szkło, kosz-plastik, kosz-papier)
  • kształcenie logicznego myślenia w trakcie segregowanie śmieci do pojemników.
  • wdrażanie do szanowania przyrody poprzez wtórne wykorzystanie śmieci-odpadów.
  • przeliczanie w zakresie do 10.
Przejdź do strony | 1 | 2 |

Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie