Mądre rady na odpady - tygodniowy plan pracy

Mądre rady na odpady - tygodniowy plan pracy
Oceń
Drukuj

TERMIN REALIZACJI: 1 TYDZIEŃ
GRUPA WIEKOWA: 6-LATKI
ILOŚĆ DZIECI W GRUPIE: 20

TERMIN REALIZACJI: 1 TYDZIEŃ
GRUPA WIEKOWA: 6-LATKI
ILOŚĆ DZIECI W GRUPIE: 20


ZADANIA

1. Kształtowanie wrażliwości na środowisko przyrodnicze, wyrabianie szacunku do niego, racjonalne korzystanie z niego.
2. Rozwijanie zdolności rozumienia, że to wszystko co człowiekowi jest niezbędne do życia czerpie z przyrody.
3. Uświadomienie dzieciom niebezpieczeństw, jakie mogą zagrażać środowisku przyrodniczemu ze strony człowieka. Budzenie wrażliwości na piękno dobra i brzydotę w postępowaniu człowieka.
4. Uświadomienie dzieciom złożoności problemu odpadów, jak również własnej codziennej odpowiedzialności za środowisko.

PONIEDZIAŁEK

RANO

  • Wdrażanie do układania kartek do rysowania w wyznaczonym miejscu. Kontrola ilości kartek wykorzystanych przez dzieci podczas pracy indywidualnej (kartki to odpady komputerowe, ogłoszenia, reklamy).

PRZEDPOŁUDNIE

  • "Zakupy naszych rodziców”- rozmowa o opakowaniach, w których można zakupić produkty i opakowaniach służących do przenoszenia tych zakupów ze sklepów do domu. Wykorzystanie pustych opakowań plastikowych, siatek plastikowych, jednorazówek.
  • ukazanie dzieciom sposobu ratowania ziemi, zbieranie i segregowanie śmieci.
  • tworzenie za pomocą alfabetu ruchomego wyrazów: butelka, karton, papier, plastik, tacka itp.
  • Wyjście do ogrodu przedszkolnego- kontrola czystości miejsc zabaw, ewentualne wyzbieranie papierków.

POPOŁUDNIE

  • "Co to są śmieci? -rozmowa połączona z działaniem, poparta ilustracjami.
  • kształcenie umiejętności obserwacji i wyciągania wniosków.

WTOREK

RANO

  • "Góra śmieci”- szukanie informacji na temat zagrożenia ziemi.
  • Ćwiczenia poranne: ćwiczenia ortofoniczne ,,Zgiełk miasta”- ćwiczenie przodu języka przez wymawianie głosek sz, dż, s, c, r.

PRZEDPOŁUDNIE

  • "Czysta sala”- rozmowa połączona z działaniem.
  • wspólne sprawdzenie zawartości kosza, zastanowienie się czy te odpadki można wykorzystać i jak.
  • przygotowanie koszy z napisami papier, plastik oraz ,,inwentaryzacja” kosza przedszkolnego.
  • wspólne zastanowienie się co zrobić z posegregowanymi odpadkami, odwołanie się do wiedzy dzieci.
  • poszerzanie wiedzy na temat czynników, które powodują zaśmiecanie naszej planety.
  • "Żyj z przyrodą w zgodzie”- nauka piosenki.
  • zapoznanie dzieci z melodią, słowami i nastrojem piosenki.
  • kształcenie szybkiej reakcji na zmiany dynamiki tempa

POPOŁUDNIE

  • "Jak poradzić sobie ze śmieciami”- wykonanie albumu.
  • Wykorzystanie ilustracji, informacji z książek i czasopism wspólnie "odbitych na ksero” oraz prac plastycznych dzieci.

ŚRODA

RANO

  • Zagadki i ciekawostki ekologiczne, rozwiązywanie rebusu i wyjaśnienie słowa recykling.
  • Ćwiczenia poranne: ćwiczenia poranne "Przepędzamy złe chmury”- rozwijanie pojemności płuc przez określone dmuchanie.

PRZEDPOŁUDNIE

  • "Wędrówka odpadków”- rozmowa z dziećmi z wykorzystaniem ilustracji.
  • ukazanie drogi, jaką przebywają odpadki
  • wyjaśnienie słów: śmieciarka, kontener, prasa.
  • wyjaśnienie pojęcia wysypisko śmieci.
  • Podporządkowanie napisów do odpowiednich ilustracji.
  • "Kosze na śmieci”- zabawa dydaktyczna
  • zapoznanie z regułami zabawy (segregowanie śmieci do odpowiednich pojemników np.: kosz- szkło, kosz-plastik, kosz-papier)
  • kształcenie logicznego myślenia w trakcie segregowanie śmieci do pojemników.
  • wdrażanie do szanowania przyrody poprzez wtórne wykorzystanie śmieci-odpadów.
  • przeliczanie w zakresie do 10.

Skomentuj

Skomentuj jako pierwszy!

Tagi