Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Święta Bożego Narodzenia

Zobacz 78

Zdrowie i zdrowe odżywianie (59 scenariuszy)

Święta Bożego Narodzenia (78 scenariuszy)

Przyroda (71 scenariuszy)

Ekologia (64 scenariusze)

Inne (492 scenariusze)

Zobacz 1044 scenariusze

Darmowe publikacje

Porady specjalisty

Jak pracować z dzieckiem?

Witam, jestem mamą trzyletniej dziewczynki, która z przyczyn ode mnie niezależnych nie może iść w tym roku do przedszkola. Ja obecnie nie pracuję i...

~ Basia więcej

Dwoje dzieci bez miejsca w przedszkolu

Moja sytuacja skomplikowała się. Rozstałam się z mężem, ale nie mam jeszcze nic na piśmie (to może długo potrwać). Wróciłam z dziećmi 4,5 i 3 latka...

~ Aneta więcej

rodzice radzą: 5
ostatnio: 2015-08-24 18:03

Punkt przedszkolny

Posiadam tytuł magistra pedagogiki ogólnej, ukończyłem również studia pierwszego stopnia na kierunku: Pedagogika resocjalizacyjna i praca...

~ Wiktor Gomułkiewicz więcej

"W marcu jak w garncu" konspekt do zajęcia otwartego dla rodziców

Darmowe publikacje

"W marcu jak w garncu".

Cele ogólne:
- rozwijanie słuchu fonematycznego
- procesów analizy i syntezy wzrokowej
- elastyczność ruchów palców, dłoni i nadgarstka

Cele szczegółowe:
- dzieci potrafią słuchać w skupieniu
- potrafią wyodrębnić głoski w wyrazie, wyrazy w zdaniu
- dzielą wyrazy na sylaby
- potrafią współpracować w zespole
- odczytują wyrazy globalnie
- potrafią skupić uwagę na zadaniu

Literatura:
- „Słoneczna biblioteka” E. Czerwińska, M. Narożnik
- „Wprowadzenie dziecka w świat pisma” I. Majchrzak
- „Metoda dobrego startu” m. Bogdanowicz

Pomoce: ilustracje, emblematy dla dzieci, kasztany, obrazki (parasol, buty, palto, bazie, rower, bałwan), obrazki pocięte na części, wizytówki z imionami, sznurek, obrazki do pracy indywidualnej.

Przebieg zajęcia:

1. Nauczycielka recytuje wiersz „Marzec” M. Kownackiej
- jaka jest teraz pora roku- przedwiośnie
- wytłumaczenie przysłowia „W marcu jak w garncu”- ilustracja


2. Nauczycielka pyta na jaką głoskę zaczyna się wyraz „marzec”?
- czy znacie inne wyrazy zaczynające się na tą samą głoskę?


3. Wiosenne zagadki:
- przeliczanie wyrazów w zdaniu- dzieci kładą przed sobą tyle kasztanów ile wyrazów jest w zdaniu:
- „W marcu jak w garncu”
- „Już wkrótce wiosna”
- „Dziś świeci słońce”
- dzieci podskakują tyle razy ile sylab jest w wyrazach: parasol, deszcz, śnieg, plucha, marzec, kalosze, słońce


4. Nauczycielka rozdaje dzieciom emblematy (słońce, chmurka, parasol, śnieżynka, krokus). Dzieci dobierają się wg emblematów w dwuosobowe zespoły i zajmują miejsca przy obręczach z kopertami w których są zagadki:
- grupowanie obrazków wg pierwszej głoski (parasol, buty, palto, bazie, rower, bałwan)
- układanie obrazka z części
- układanie obrazków do rymu


5. Zabawa ruchowa „Wiosenny spacer”- każde dziecko ma krążek do ćwiczeń- przy muzyce dzieci kładą krążki na podłodze i przeskakują przez kałużę, przy dźwięku bębenka (deszcz) spacerują z krążkami nad głową jak pod parasolem.


6. Nauczycielka rozkład na podłodze wizytówki z imionami dzieci- dzieci wybierają swoje imię i siadają w półkolu
- dzieci przedstawiają się i wyodrębniają pierwszą głoskę swojego imienia
- układają pierwszą literę swojego imienia ze sznurka
- układają pierwszą literę swojego imienia ze swojego ciała


7. Praca indywidualna przy stolikach- dzieci wybierają jedną spośród

kilku kart pracy wg własnych możliwości:
- łączenie w pary obrazków rymujących się
- łączenie w pary obrazków zaczynających się na tą samą literę
- rozwiązywanie plątaninek ( parasol, krokus, wiosna, palto)

Opracowała: mgr Katarzyna Kulesza


Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie