Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Edukacja regionalna

Zobacz 25 scenariuszy

Zdrowie i zdrowe odżywianie (43 scenariusze)

Święta Bożego Narodzenia (73 scenariusze)

Ekologia (61 scenariuszy)

Przyroda (57 scenariuszy)

Inne (468 scenariuszy)

Zobacz 957 scenariuszy

Porady specjalisty

Samotna matka a pierwszeństwo przyjęcia do żłobka

Czy to prawda, że pierwszeństwo przyjecia dziecka do żłobka mają tylko samotne matki przebywające w domu samotnej matki? Chciałam posłać moją niespełna...

~ Sylwiawięcej

Kwalifikacje dyrektora niepublicznego punktu przedszkolnego

Chciałabym zatrudnić dyrektora do niepublicznego punktu przedszkolnego, który będzie funkcjonował od września. Jakie kwalifikacje powinien posiadać...

~ Emiliawięcej

Jak mam reagować na zachowania mojego pięcioletniego syna?

Mały ostatnio jest nie do wytrzymania. Nie reaguje na polecenia, momentami jest agresywny, nie słucha się kompletnie, kiedy próbuję mu coś...

~ agnieszkawięcej

W przestrzeni kosmicznej - scenariusz zajęć w grupie dzieci 5-letnich

Przejdź do strony | 1 | 2 |

HASŁO PROGRAMOWE: „Poznajemy kosmos”.


CEL GŁÓWNY:

  • Poznanie wiadomości dotyczących przestrzeni kosmicznej.

CELE WYCHOWAWCZE:
1. Wzbogacenie wiadomości dzieci na temat kosmosu.
2. Rozwijanie aktywności twórczej poprzez udział w zajęciach.
3. Rozwijanie wyobraźni.
4. Rozwijanie zdolności swobodnego wypowiadania się.
5. Wdrażanie dzieci do zgodnego współdziałania w zespołowych zadaniach.

CELE OPERACYJNE:
DZIECKO:
1. Zna podstawowe pojęcia takie jak: planety, układ słoneczny, skafander, UFO, orbita.
2. Potrafi wymienić kilka planet.
3. Wie, która z planet jest najmniejsza, a która największa.
4. Wie co to jest ruch orbitowy.
5. Projektuje swoją rakietę według własnego pomysłu oraz planetę.
6. Bierze udział w zabawach ruchowych.
7. Prawidłowo posługuje się liczebnikami porządkowymi.
8. Przelicza w zakresie 1 – 7.
9. Układa dowolne kompozycje z klocków i nakrętek.
10. Ogląda albumy i książki o kosmosie.
11. Słucha z zaciekawieniem informacji o kosmosie.
12. Wie co należy zabrać w podróż w kosmos.
13. śpiewa piosenkę „Leć Rakieto”.

METODY:

  • czynna (zabawy ruchowe)
  • burza mózgów
  • słowna (wysłuchanie wyliczanki, rozumienie poleceń)

FORMY:

  • Indywidualna i zbiorowa.

ŚRODKI DYDAKTYCZNE:

  • Arkusz szarego papieru, płyta CD z piosenką, tekst piosenki, szablony rakiet i planet, pastele, kolorowe gwiazdki, niebieski materia, żółte gwiazdki, kredki, mazaki, albumy, książki, czasopisma, pocztówki, postacie kosmonautów, liczbowe kartoniki.


PRZEBIEG ZAJĘĆ:

1. Oglądanie książek i albumów, czasopism, pocztówek o tematyce związanej z kosmosem. Wyjaśnienie niezrozumiałych słów takich jak: kosmos, planety, przestrzeń kosmiczna, UFO, pojazd kosmiczny, skafander… Oglądanie plakatu przedstawiającego Układ Słoneczny, słuchanie nazw poszczególnych planet, nazywanie ich, określenie, która z planet jest najmniejsza a która największa.
2. Zabawa dydaktyczna – „Wyprawa w kosmos”.
Analizowanie w jaki sposób można dostać się w podróż do kosmosu i czy jest to możliwe. Ustalenie co będzie potrzebne i przydatne podczas takiej kosmicznej wyprawy. Rysowanie na arkuszu szarego papieru niezbędnych rzeczy do podjęcia takiej wyprawy. Budowanie w grupach wymyślonych pojazdów kosmicznych bądź stacji kosmicznych przez chętne dzieci z użyciem klocków i kolorowych nakrętek po napojach.
3. Zabawa ruchowa – „Ruch na orbicie”.
Jedno dziecko pełni role Słońca i stoi na środku sali, pozostałe dzieci krążą wokół niego po orbitach (linie narysowane kredą na podłodze). Przy okazji zabawy dzieci poznają znaczenie terminu: orbita. Każde dziecko, które pełni role planety otrzymuje emblemat z napisem konkretnej planety w celu utrwalenia nazw planet.
4. Po ustaleniu środków transportu dzięki którym można udać się na wyprawę w kosmos nauczyciel zaprasza wszystkie dzieci do zabawy przy piosence o rakiecie. Wcześniej jednak pokazuje dzieciom ilustrację rakiety. Zabawy przy piosence pt. „Leć rakieto”.

I
Czy wy wiecie, że w rakiecie najciekawsza podróż w świecie?
Proszę wsiadać do rakiety, niepotrzebne nam bilety.
Leć rakieto, szybko leć, gwiazdkę z nieba chcemy mieć.
Ref:
Leć rakieto zabierz nas do dalekich, do dalekich gwiazd.
II
Już rakieta w niebo strzela, proszę trzymać się fotela.
To jest jazda co się zowie, aż się kręci w głowie.
Ref:
Leć rakieto….


Rytmizowanie fragmentów piosenki (refrenu), z wykorzystaniem klaskania.
5. Zabawa ruchowa – „Start Rakiety”
Nauczyciel odlicza start rakiety, dzieci siedzą w siadzie skrzyżnym ręce do boku. Na odliczanie: 3, 2, 1, 0 i start dzieci prostują ręce i trzymają je przez krotka chwilkę wyprostowane i opuszczają je i odpoczywają. Zabawę można powtarzać kilka razy.

Przejdź do strony | 1 | 2 |

Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie