Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Zakończenie roku przedszkolnego

Zobacz 19 scenariuszy

Zdrowie i zdrowe odżywianie (43 scenariusze)

Święta Bożego Narodzenia (73 scenariusze)

Ekologia (61 scenariuszy)

Przyroda (57 scenariuszy)

Inne (468 scenariuszy)

Zobacz 957 scenariuszy

Porady specjalisty

Jak mam reagować na zachowania mojego pięcioletniego syna?

Mały ostatnio jest nie do wytrzymania. Nie reaguje na polecenia, momentami jest agresywny, nie słucha się kompletnie, kiedy próbuję mu coś...

~ agnieszkawięcej

Zmiany zachowania u dziecka po pobycie w żłobku

Dziecko, 2 lata 7 miesięcy, nigdy nie ssalo smoczka, po pobycie w żłobku mały ssie kciuk, nie chce jeść. W żłobku stał się płaczliwy. Czy można poprosić o...

~ halinawięcej

Samotnie wychowująca matka a rejonizacja

Witam, jestem matką samotnie wychowującą 4 letnie dziecko. Ze względu na warunki finansowe oraz brak alimentów mieszkam z rodzicami w niewielkiej...

~ Magdalenawięcej

W przestrzeni kosmicznej - scenariusz zajęć w grupie dzieci 5-letnich

Przejdź do strony | 1 | 2 |

HASŁO PROGRAMOWE: „Poznajemy kosmos”.


CEL GŁÓWNY:

  • Poznanie wiadomości dotyczących przestrzeni kosmicznej.

CELE WYCHOWAWCZE:
1. Wzbogacenie wiadomości dzieci na temat kosmosu.
2. Rozwijanie aktywności twórczej poprzez udział w zajęciach.
3. Rozwijanie wyobraźni.
4. Rozwijanie zdolności swobodnego wypowiadania się.
5. Wdrażanie dzieci do zgodnego współdziałania w zespołowych zadaniach.

CELE OPERACYJNE:
DZIECKO:
1. Zna podstawowe pojęcia takie jak: planety, układ słoneczny, skafander, UFO, orbita.
2. Potrafi wymienić kilka planet.
3. Wie, która z planet jest najmniejsza, a która największa.
4. Wie co to jest ruch orbitowy.
5. Projektuje swoją rakietę według własnego pomysłu oraz planetę.
6. Bierze udział w zabawach ruchowych.
7. Prawidłowo posługuje się liczebnikami porządkowymi.
8. Przelicza w zakresie 1 – 7.
9. Układa dowolne kompozycje z klocków i nakrętek.
10. Ogląda albumy i książki o kosmosie.
11. Słucha z zaciekawieniem informacji o kosmosie.
12. Wie co należy zabrać w podróż w kosmos.
13. śpiewa piosenkę „Leć Rakieto”.

METODY:

  • czynna (zabawy ruchowe)
  • burza mózgów
  • słowna (wysłuchanie wyliczanki, rozumienie poleceń)

FORMY:

  • Indywidualna i zbiorowa.

ŚRODKI DYDAKTYCZNE:

  • Arkusz szarego papieru, płyta CD z piosenką, tekst piosenki, szablony rakiet i planet, pastele, kolorowe gwiazdki, niebieski materia, żółte gwiazdki, kredki, mazaki, albumy, książki, czasopisma, pocztówki, postacie kosmonautów, liczbowe kartoniki.


PRZEBIEG ZAJĘĆ:

1. Oglądanie książek i albumów, czasopism, pocztówek o tematyce związanej z kosmosem. Wyjaśnienie niezrozumiałych słów takich jak: kosmos, planety, przestrzeń kosmiczna, UFO, pojazd kosmiczny, skafander… Oglądanie plakatu przedstawiającego Układ Słoneczny, słuchanie nazw poszczególnych planet, nazywanie ich, określenie, która z planet jest najmniejsza a która największa.
2. Zabawa dydaktyczna – „Wyprawa w kosmos”.
Analizowanie w jaki sposób można dostać się w podróż do kosmosu i czy jest to możliwe. Ustalenie co będzie potrzebne i przydatne podczas takiej kosmicznej wyprawy. Rysowanie na arkuszu szarego papieru niezbędnych rzeczy do podjęcia takiej wyprawy. Budowanie w grupach wymyślonych pojazdów kosmicznych bądź stacji kosmicznych przez chętne dzieci z użyciem klocków i kolorowych nakrętek po napojach.
3. Zabawa ruchowa – „Ruch na orbicie”.
Jedno dziecko pełni role Słońca i stoi na środku sali, pozostałe dzieci krążą wokół niego po orbitach (linie narysowane kredą na podłodze). Przy okazji zabawy dzieci poznają znaczenie terminu: orbita. Każde dziecko, które pełni role planety otrzymuje emblemat z napisem konkretnej planety w celu utrwalenia nazw planet.
4. Po ustaleniu środków transportu dzięki którym można udać się na wyprawę w kosmos nauczyciel zaprasza wszystkie dzieci do zabawy przy piosence o rakiecie. Wcześniej jednak pokazuje dzieciom ilustrację rakiety. Zabawy przy piosence pt. „Leć rakieto”.

I
Czy wy wiecie, że w rakiecie najciekawsza podróż w świecie?
Proszę wsiadać do rakiety, niepotrzebne nam bilety.
Leć rakieto, szybko leć, gwiazdkę z nieba chcemy mieć.
Ref:
Leć rakieto zabierz nas do dalekich, do dalekich gwiazd.
II
Już rakieta w niebo strzela, proszę trzymać się fotela.
To jest jazda co się zowie, aż się kręci w głowie.
Ref:
Leć rakieto….


Rytmizowanie fragmentów piosenki (refrenu), z wykorzystaniem klaskania.
5. Zabawa ruchowa – „Start Rakiety”
Nauczyciel odlicza start rakiety, dzieci siedzą w siadzie skrzyżnym ręce do boku. Na odliczanie: 3, 2, 1, 0 i start dzieci prostują ręce i trzymają je przez krotka chwilkę wyprostowane i opuszczają je i odpoczywają. Zabawę można powtarzać kilka razy.

Przejdź do strony | 1 | 2 |

Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie