Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Bal karnawałowy

Zobacz 9 scenariuszy

Zdrowie i zdrowe odżywianie (43 scenariusze)

Święta Bożego Narodzenia (73 scenariusze)

Ekologia (61 scenariuszy)

Przyroda (58 scenariuszy)

Inne (468 scenariuszy)

Zobacz 958 scenariuszy

Porady specjalisty

Samotna matka a pierwszeństwo przyjęcia do żłobka

Czy to prawda, że pierwszeństwo przyjecia dziecka do żłobka mają tylko samotne matki przebywające w domu samotnej matki? Chciałam posłać moją niespełna...

~ Sylwiawięcej

Kwalifikacje dyrektora niepublicznego punktu przedszkolnego

Chciałabym zatrudnić dyrektora do niepublicznego punktu przedszkolnego, który będzie funkcjonował od września. Jakie kwalifikacje powinien posiadać...

~ Emiliawięcej

Jak mam reagować na zachowania mojego pięcioletniego syna?

Mały ostatnio jest nie do wytrzymania. Nie reaguje na polecenia, momentami jest agresywny, nie słucha się kompletnie, kiedy próbuję mu coś...

~ agnieszkawięcej

W przestrzeni kosmicznej - scenariusz zajęć w grupie dzieci 5-letnich

Przejdź do strony | 1 | 2

6.Ćwiczenia matematyczne – „Kosmonauta” – prawidłowe posługiwanie się liczebnikami porządkowymi. Nauczycielka przedstawia siedem sylwet kosmonautów pokolorowanych w różne kolory.

  • Kosmonauta idzie dróżką i przytupuje jedna nóżką,
  • Klaszcze w ręce raz i dwa, podskakuje: hop sa sa.
  • Już w rakiecie prosto siada, kiwa głowa na sąsiada,
  • ster rakiety w ruch już wprawia.
  • Choć to wcale nie zabawa i rakieta się unosi bo ją ładnie o to prosi.
  • Jako pierwszy do rakiety wsiada kosmonauta niebieski. (Wyznaczone dziecko przypina koło rakiety konkretnego kosmonautę)
  • Jako drugi wsiada zielony, a tuż za nim czerwony kosmonauta.
  • Jako czwarty wsiada kosmonauta ubrany w rękawiczki, a jako piąty z żółtymi okularami, a jako szósty co ma buty nie do pary, a na końcu siada jako siódmy ten co ma nos zakrzywiony.

Po przypięciu kosmonautów dzieci ustalają jak wyglądał pierwszy a jak ostatni kosmonauta oraz przypinają kartoniki z konkretną ilością oczek.
7. Praca plastyczna – „Przestrzeń kosmiczna”.
Każde z dzieci otrzymuje szablon rakiety kosmicznej, którą dokładnie wykolorywuje pastelami oraz dorysowywuje siebie, jako osobę kierująca tą rakietą. Chętne dzieci kolorują dodatkowo planety. Po zakończeniu zajęć nauczycielka komponuje makietę przestrzeni kosmicznej i upina na materiale rakiety, planety oraz gwiazdy.
8. Zakończenie zajęć i pożegnanie. Te dzieci, którym podobały się zajęcia biorą sobie kolorowe gwiazdki i przypinają sobie na bluzeczkach, a te dzieci, którym zajęcia się nie podobały nie biorą gwiazdek (ewaluacja).

Opracowała: mgr Renata Stachowicz

Przejdź do strony | 1 | 2

Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie