Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Bezpieczeństwo na drodze

Zobacz 16 scenariuszy

Zdrowie i zdrowe odżywianie (43 scenariusze)

Święta Bożego Narodzenia (73 scenariusze)

Ekologia (61 scenariuszy)

Przyroda (58 scenariuszy)

Inne (468 scenariuszy)

Zobacz 958 scenariuszy

Porady specjalisty

Tytuł licentata wystarczy do awandu zawodowego?

Witam, Mam pytanie dotyczące awansu zawodowego nauczyciela wychowania przedszkolnego. Czy licencjat jest wystarczającym wykształceniem aby zdobyć awans...

~ Magdawięcej

Samotna matka a pierwszeństwo przyjęcia do żłobka

Czy to prawda, że pierwszeństwo przyjecia dziecka do żłobka mają tylko samotne matki przebywające w domu samotnej matki? Chciałam posłać moją niespełna...

~ Sylwiawięcej

Kwalifikacje dyrektora niepublicznego punktu przedszkolnego

Chciałabym zatrudnić dyrektora do niepublicznego punktu przedszkolnego, który będzie funkcjonował od września. Jakie kwalifikacje powinien posiadać...

~ Emiliawięcej

W przestrzeni kosmicznej - scenariusz zajęć w grupie dzieci 5-letnich

Przejdź do strony | 1 | 2

6.Ćwiczenia matematyczne – „Kosmonauta” – prawidłowe posługiwanie się liczebnikami porządkowymi. Nauczycielka przedstawia siedem sylwet kosmonautów pokolorowanych w różne kolory.

  • Kosmonauta idzie dróżką i przytupuje jedna nóżką,
  • Klaszcze w ręce raz i dwa, podskakuje: hop sa sa.
  • Już w rakiecie prosto siada, kiwa głowa na sąsiada,
  • ster rakiety w ruch już wprawia.
  • Choć to wcale nie zabawa i rakieta się unosi bo ją ładnie o to prosi.
  • Jako pierwszy do rakiety wsiada kosmonauta niebieski. (Wyznaczone dziecko przypina koło rakiety konkretnego kosmonautę)
  • Jako drugi wsiada zielony, a tuż za nim czerwony kosmonauta.
  • Jako czwarty wsiada kosmonauta ubrany w rękawiczki, a jako piąty z żółtymi okularami, a jako szósty co ma buty nie do pary, a na końcu siada jako siódmy ten co ma nos zakrzywiony.

Po przypięciu kosmonautów dzieci ustalają jak wyglądał pierwszy a jak ostatni kosmonauta oraz przypinają kartoniki z konkretną ilością oczek.
7. Praca plastyczna – „Przestrzeń kosmiczna”.
Każde z dzieci otrzymuje szablon rakiety kosmicznej, którą dokładnie wykolorywuje pastelami oraz dorysowywuje siebie, jako osobę kierująca tą rakietą. Chętne dzieci kolorują dodatkowo planety. Po zakończeniu zajęć nauczycielka komponuje makietę przestrzeni kosmicznej i upina na materiale rakiety, planety oraz gwiazdy.
8. Zakończenie zajęć i pożegnanie. Te dzieci, którym podobały się zajęcia biorą sobie kolorowe gwiazdki i przypinają sobie na bluzeczkach, a te dzieci, którym zajęcia się nie podobały nie biorą gwiazdek (ewaluacja).

Opracowała: mgr Renata Stachowicz

Przejdź do strony | 1 | 2

Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie