Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Rozpoczęcie roku przedszkolnego

Zobacz 12

Ekologia (67 scenariuszy)

Przyroda (90 scenariuszy)

Święta Bożego Narodzenia (85 scenariuszy)

Zdrowie i zdrowe odżywianie (73 scenariusze)

Inne (524 scenariusze)

Zobacz 1145 scenariuszy

Darmowe publikacje

Porady specjalisty

Opieka nad dziećmi bez zakwaterowania

Tytuł jest tematem mego pytania. Od 3 lat jestem opiekunem dziennym dla dzieci do lat 3. Niestety bardzo nie odpowiadają mi warunki umowy zlecenia. Jest to...

~ opiekun dzienny więcej

Kto może otworzyć żłobek?

Witam, studiuję pedagogikę wczesnoszkolną i przedszkolną na pierwszym roku studiów magisterskich, moim planem na przyszłość jest praca z dziećmi....

~ Anna więcej

Przedszkole dla niepełnosprawnych dzieci

Jakimi przepisami powinnam się kierować, chcąc otworzyć przedszkole dla dzieci niepełnosprawnych? Głównie chodzi o przepisy, które pozwolą...

~ Anna Masek więcej

W przestrzeni kosmicznej - scenariusz zajęć w grupie dzieci 5-letnich

Darmowe publikacje
Przejdź do strony | 1 | 2

6.Ćwiczenia matematyczne – „Kosmonauta” – prawidłowe posługiwanie się liczebnikami porządkowymi. Nauczycielka przedstawia siedem sylwet kosmonautów pokolorowanych w różne kolory.

  • Kosmonauta idzie dróżką i przytupuje jedna nóżką,
  • Klaszcze w ręce raz i dwa, podskakuje: hop sa sa.
  • Już w rakiecie prosto siada, kiwa głowa na sąsiada,
  • ster rakiety w ruch już wprawia.
  • Choć to wcale nie zabawa i rakieta się unosi bo ją ładnie o to prosi.
  • Jako pierwszy do rakiety wsiada kosmonauta niebieski. (Wyznaczone dziecko przypina koło rakiety konkretnego kosmonautę)
  • Jako drugi wsiada zielony, a tuż za nim czerwony kosmonauta.
  • Jako czwarty wsiada kosmonauta ubrany w rękawiczki, a jako piąty z żółtymi okularami, a jako szósty co ma buty nie do pary, a na końcu siada jako siódmy ten co ma nos zakrzywiony.

Po przypięciu kosmonautów dzieci ustalają jak wyglądał pierwszy a jak ostatni kosmonauta oraz przypinają kartoniki z konkretną ilością oczek.
7. Praca plastyczna – „Przestrzeń kosmiczna”.
Każde z dzieci otrzymuje szablon rakiety kosmicznej, którą dokładnie wykolorywuje pastelami oraz dorysowywuje siebie, jako osobę kierująca tą rakietą. Chętne dzieci kolorują dodatkowo planety. Po zakończeniu zajęć nauczycielka komponuje makietę przestrzeni kosmicznej i upina na materiale rakiety, planety oraz gwiazdy.
8. Zakończenie zajęć i pożegnanie. Te dzieci, którym podobały się zajęcia biorą sobie kolorowe gwiazdki i przypinają sobie na bluzeczkach, a te dzieci, którym zajęcia się nie podobały nie biorą gwiazdek (ewaluacja).

Opracowała: mgr Renata Stachowicz

Przejdź do strony | 1 | 2

Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie