W świątecznym nastroju... - scenariusz zajęć dydaktycznych dla 3 i 4 latków

W świątecznym nastroju... - scenariusz zajęć dydaktycznych dla 3 i 4 latków
2.8
6 ocen
Oceń
Drukuj

Cele ogólne:

  • wywołanie radości z powodu zbliżających się świąt Bożego Narodzenia i możliwości obdarowywania bliskich nam osób
  • wzmacnianie więzi emocjonalnej w grupie przedszkolnej
  • przeliczanie w dostępnym zakresie
  • rozpoznawanie graficznego obrazu cyfr: 1-7
  • nazywanie kolorów prezentów
  • nazywanie kształtów
  • wdrażanie do umiejętnego słuchania listu i odpowiadania na pytania nauczyciela
  • rozpoznawanie własnych wizytówek i dzielenie imion na sylaby
  • zapoznanie z tradycjami świątecznymi (łamanie się opłatkiem, sianko pod obrusem, ubieranie choinki, dodatkowe nakrycie dla niespodziewanego gościa)
  • śpiewanie pastorałki
  • wzbogacenie słownictwa
  • wdrażanie do klasyfikowania, nazywania różnych wzorów
  • ćwiczenie spostrzegawczości poprzez układanie obrazka z części
  • wdrażanie do zgodnego współpracowania w grupie
  • ćwiczenie sprawności manualnej i pomysłowości podczas wykonywania pracy plastycznej
  • wdrażanie do używania zwrotów grzecznościowych

Cele operacyjne: Dziecko

  • kulturalnie zachowuje się w grupie przedszkolnej w obecności zaproszonych gości
  • podejmuje aktywność zabawową i zadaniową
  • potrafi przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie
  • potrafi rozpoznać graficzny obraz cyfr: 1-7
  • dokonuje analizy słuchowej wyrazów
  • rozumie polecenia nauczyciela
  • wymienia świąteczne tradycje (łamanie się opłatkiem, sianko pod obrusem, ubieranie choinki, dodatkowe nakrycie dla niespodziewanego gościa, itp.)
  • śpiewa pastorałkę
  • potrafi odpowiedzieć na pytania nauczyciela dotyczące przeczytanego listu
  • potrafi wskazać wizytówkę z własnym imieniem
  • poszerza swój słownik o wyrażenia związane ze świętami
  • ćwiczy spostrzegawczość poprzez układanie obrazka z części
  • umiejętnie klasyfikuje bombki
  • ćwiczy sprawność manualną
  • wykonuje pracę plastyczną
  • stosuje zwroty grzecznościowe

Metody pracy:

  • indywidualna
  • zbiorowa

Formy pracy:

  • czynna
  • słowna
  • oglądowa

Środki dydaktyczne:

  • wieża, nagrania płytowe CD kolęd, choinka z kartonu, ilustracje osób i przedmiotów kojarzących się ze świętami Bożego Narodzenia, prezenty, opłatki, mała choineczka, Dzieciątko Jezus, kartki świąteczne z wizytówkami, list do Dzieciątka, styropianowe bombki, papierowe bombki, farby, graficzne obrazy cyfr od 1-7, obrazki z części (bombki).

 

Przebieg zajęć:


1. Powitanie gości:
W świątecznym nastroju,
z uśmiechem radości,
witamy w przedszkolu,
przybyłych dziś Gości.


2. Powitanie z dziećmi (integracja grupy) – zabawa ze śpiewem na melodię „Pieski małe dwa”:
Oczka małe dwa, nosek i dwa uszka,
także nogi dwie i serce do serduszka.
Już witamy się, ja znam ciebie, a ty mnie
si bon si bon sia lala lala.
(x2)

3. Zapoznanie z celem spotkania:
Czas oczekiwania na Święta Bożego Narodzenia jest radosnym okresem w życiu każdego człowieka, zarówno dziecka, jak i osoby dorosłej. Nasze spotkanie zostało zorganizowane po to, aby czas ten był jeszcze przyjemniejszy. Pamiętajcie, że aby dobrze się czuć i bawić, trzeba być radosnym i uśmiechać się pięknie do wszystkich.

4. „Prezenty” – rozmowa na temat otrzymywania i obdarowywania się prezentami. Przeliczanie przygotowywanych prezentów, przyporządkowywanie graficznych odpowiedników cyfr, wskazywanie najmniejszego i największego prezentu, określanie kolorów, kształtów.

5. „Otwieranie niespodzianek” – nazywanie ukrytych w nich rzeczy, określanie do czego służą, podział na sylaby tych wyrazów (analiza sylabowa).

6. „Kartki świąteczne” – oglądanie i opisywanie kartek świątecznych oraz rozpoznawanie wizytówek z własnymi imionami.

7. „Magiczna liczba siedem” – zabawa muzyczno-ruchowa.

8. „List od Dzieciątka” – odczytanie listu i rozmowa na temat jego treści kierowana pytaniami nauczyciela. Ilustrowanie opowiadanych treści.

Skomentuj

Skomentuj jako pierwszy!

Tagi