Szukaj scenariuszy

article-title

Ekologia

article-title

Przyroda

article-title

Święta Bożego Narodzenia

article-title

Zdrowie i zdrowe odżywianie

article-title

Inne

Darmowe publikacje

Porady specjalisty

Co robić, gdy dziecko naśladuje objawy chorób?

Mam małą klaustrofobię i bywa, że trudno mi złapać oddech, a co gorsza, jestem po operacji żołądka, mam inne problemy zdrowotne. Problem polega na tym, że...

~ Olga Marlo więcej

Wpływ grupy na dziecko w przedszkolu

Mój synek właśnie zaczął chodzić do przedszkola. Do tej pory uważałam, że dobrze go wychowałam – uczyłam dzielić się z innymi swoimi rzeczami...

więcej

Opieka nad dziećmi bez zakwaterowania

Tytuł jest tematem mego pytania. Od 3 lat jestem opiekunem dziennym dla dzieci do lat 3. Niestety bardzo nie odpowiadają mi warunki umowy zlecenia. Jest to...

~ opiekun dzienny więcej

"Wesołe bałwanki" scenariusz zajęcia hospitacyjnego

Darmowe publikacje
Przejdź do strony | 1 | 2 |

Witamy nowy rok.


Cele ogólne:
- wdrożenie dzieci do uważnego słuchania wiersza,
- rozwijanie aktywności dziecka w grupie poprzez czynne uczestnictwo w zajęciach,
- rozwijanie wszechstronnej stymulacji dzieci poprzez połączenie wrażeń ruchowych, słuchowych, wzrokowych,
- kształtowanie umiejętności klasyfikowania  przedmiotów  według jednej lub większej liczby cech (wielkości, koloru).

Cele operacyjne:
Dziecko:

- rozwiązuje zagadki o tematyce zimowej,
- porusza się w rytmie słyszanej muzyki,
- przestrzega umów zawartych w grupie dotyczących zgodnego współdziałania  oraz bezpiecznego poruszania się w sali,
- uznaje prawo innych dzieci do wypowiedzenia się na dany temat,
- zna piosenkę „Tup, tup, tup” i przedstawia jej treść za pomocą prostych  ruchów,
- posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 7,
- klasyfikuje przedmioty według jednej lub większej liczby cech (wielkość, kolor),
- tworzy zbiory według określonych cech przedmiotów,
- sprawnie reaguje na bodźce zewnętrzne (słowo),
- potrafi współpracować z grupą,
- zna pojęcie koła, wie jak wygląda koło.

Metody pracy:
- Słowna: rozmowa, słuchanie wiersza, instrukcje i objaśnienia nauczycielki,
- Oglądowa: ilustracje,
- Czynna: zadań stawianych dzieciom do wykonania, samodzielnych doświadczeń.

Formy pracy:
- Zajęcia prowadzone z całą grupą, indywidualna praca dzieci.

Pomoce dydaktyczne: wiersz S. Grochowiaka „Idą puszyści”, ilustracje do wiersza, zagadka o bałwanku, sylweta bałwanka, nagranie CD piosenki „Tup, tup, tup”,  sylwety bałwanków różnej wielkości, kolorowe obręcze, kartoniki z kropkami, koperty  z kółkami różnej wielkości, kapeluszami i miotełkami, klej, kredki, kolorowe kartki.

Przebieg zajęć

1. Powitanie przy zabawie „Ludzie do ludzi” – Dzieci tańczą w parach, na przerwę w muzyce witają się  poszczególnymi częściami ciała (np. prawa noga z prawą nogą, lewy łokieć z lewym łokciem itd.).
2. Zaproszenie dzieci do kółeczka.
3. Wprowadzenie do tematu zagadką:

„Biały brzuch i biała głowa,
Biała jego postać cała.
Choć nie biega tylko stoi,
Mrozu wcale się nie boi”.(bałwan)


4. Dzieci słuchają wiersza S. Grochowiaka pt.: „Idą puszyści” czytanego przez nauczycielkę.

„Idą puszyści”
Bałwanki dopiero idą.
Pierwszy z nich księżyc niesie,
Żeby oświetlić nim drogę w lesie.
Drugi miotełką omiata,
Zimowy kawałek świata.
Trzeci i czwarty wspólnie ciągną sanie.
Piąty po gawrach sprawdza,
Niedźwiadków  zimowanie.
Szósty zrywa sople z drzewa.
A siódmy, najgrubszy
Na podwórku cicho sobie śpiewa.

5. Dzieci omawiają treść wiersza w oparciu o ilustracje.

6. Zabawa dydaktyczna „ Którego bałwanka mam na myśli?”  Nauczyciel opisuje cechy charakterystyczne  bałwanków (największy, najmniejszy, z szalikiem, z miotełką itp). Dzieci odpowiadają stosując liczebniki porządkowe (pierwszy, trzeci, piąty, ...). Przeliczają ile jest wszystkich bałwanków.

7. Zabawa ruchowa „Magiczna liczba siedem”. Dzieci w kole śpiewają piosenkę i pokazują ruchem poszczególne liczby.

„Czy znasz, czy znasz magiczną liczbę siedem,
Czy znasz, czy znasz magiczną liczbę siedem,
Zatrzymują się i dalej śpiewając pokazują pewne figury
Tak jest jeden (wysuwają do przodu prawą nogę)
Tak jest dwa (wysuwają do przodu lewą nogę)
Tak jest trzy (klękają na jedno kolano)
Tak jest cztery (klękają na drugie kolano)
Tak jest pięć (klęcząc dotykają do podłogi jednym łokciem)
Tak jest sześć (klęcząc dotykają do podłogi drugim łokciem)

Przejdź do strony | 1 | 2 |

Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie