Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Bal karnawałowy

Zobacz 9 scenariuszy

Zdrowie i zdrowe odżywianie (43 scenariusze)

Święta Bożego Narodzenia (73 scenariusze)

Ekologia (61 scenariuszy)

Przyroda (58 scenariuszy)

Inne (468 scenariuszy)

Zobacz 958 scenariuszy

Porady specjalisty

Samotna matka a pierwszeństwo przyjęcia do żłobka

Czy to prawda, że pierwszeństwo przyjecia dziecka do żłobka mają tylko samotne matki przebywające w domu samotnej matki? Chciałam posłać moją niespełna...

~ Sylwiawięcej

Kwalifikacje dyrektora niepublicznego punktu przedszkolnego

Chciałabym zatrudnić dyrektora do niepublicznego punktu przedszkolnego, który będzie funkcjonował od września. Jakie kwalifikacje powinien posiadać...

~ Emiliawięcej

Jak mam reagować na zachowania mojego pięcioletniego syna?

Mały ostatnio jest nie do wytrzymania. Nie reaguje na polecenia, momentami jest agresywny, nie słucha się kompletnie, kiedy próbuję mu coś...

~ agnieszkawięcej

Wielkanocne dekoracje - scenariusz zajęć dydaktycznych w grupie 6 latków

Wielkanocne dekoracje – swobodne wypowiedzi dzieci nt. tradycji związanych ze świętami wielkanocnymi. Wykonanie wspólnie z rodzicami wielkanocnych dekoracji.

Cele ogólne:
- kształtowanie umiejętności redagowania ustnych wypowiedzi nt. wielkanocnych tradycji,
- porównywanie liczebności zbiorów, używanie określeń: "więcej", "mniej", "tyle samo",
- utrwalenie znaków matematycznych =, +,
- rozwijanie sprawności psychomotorycznej – zabawa ruchowa przy piosence,
- doskonalenie umiejętności dodawania,
- doskonalenie umiejętności czytania ze zrozumieniem
- rozwijanie umiejętności plastycznych - estetyczne wykonywanie prac plastycznych.

Cele operacyjne:
- opowiada o obrzędach i zwyczajach wielkanocnych,
- estetycznie i precyzyjnie wykonuje prace plastyczna,
- przelicza i porównuje liczebność zbiorów,
- aktywnie uczestniczy w zabawie ruchowej,
- dodaje w zakresie 10,
- czyta ze zrozumieniem wybrane wyrazy i zdania.

Metody:
- działania praktyczne,
- rozwiązywanie zadań indywidualnie,
- rozwiązywanie zadań w grupach.

Formy:
- praca w grupach,
- praca indywidualna,
- praca zbiorowa.

Środki dydaktyczne:
Krzyżówka, zagadki, ilustracje związane z wielkanocnymi tradycjami, plansze z działaniami matematycznymi, sylwety jaj z działaniami na dodawanie, rozsypanka zdaniowa i wyrazowa, nagrania CD, sylwety pisanek do kolorowania, mazaki, kredki, bibuła, klej, nożyczki.

Przebieg:
1. Wprowadzenie w tematykę zajęć – KRZYŻÓWKA.
Rozwiązywanie zagadek o tematyce wiosennej. Odczytanie i umieszczenie na tablicy wyrazów będących rozwiązaniem zagadek. Odczytanie końcowego rozwiązania utworzonego z kolorowych liter WIELKANOC.

ZAGADKI
Przyleciał szary ptaszek – nad polem zaśpiewa jak dzwonek.
Znają go dobrze dzieci – to jest…
(skowronek)

Co buduje każdy ptak, by chować pisklęta?
A tylko kukułka o tym nie pamięta.
(gniazdo)

Jeszcze śpi wszystko, co żyje, jeszcze nic nie rośnie.
A on śmiało śnieg przebije – powie nam o wiośnie.
(przebiśnieg)

Tu cytrynek, tam bielinek, wszędzie piękne, kolorowe.
Lekko unoszą się nad łąką, gdy tylko zaświeci słonko.
(motyl)

Młody juhas w górach, chwycił się za głowę.
Gdy zobaczył w śniegu kwiaty fioletowe.
(krokusy)

Gniazdo z błota lepi, pod dachu okapem.
Przylatuje wiosną, aby uciec latem.
(jaskółka)

Wietrzyk wiosnę niesie, ciepłe są już ranki.
A za wiosną w lesie zakwitły…
(sasanki)

Gdy śnieg zginie, kwiaty rosną, a te porę zwiemy…
(wiosna)

Po łące chodzi rycerz srogi, ma długie, czerwone nogi.
Ma czerwony dziób! – Kumo - w wodę chlup!
(bocian)

2. Wielkanocne puzzle.
- rozwiązywanie działań matematycznych na dodawanie,
- omówienie ilustracji i związanych z nimi tradycji,
- odczytanie zdań i umieszczenie pod właściwym obrazkiem.

3. "Szaropiórka" – zabawa muzyczno–ruchowa.

4. "Pogubione jajka".
- indywidualne rozwiązanie działań matematycznych i umieszczenie pisanek we właściwym koszyku.

5. "Co znajduje się na stole wielkanocnym?"
- odczytanie wyrazów i umieszczenie na stole tylko tych, które wiążą się z tradycjami wielkanocnymi.

6. Praca przy stolikach.
- ozdabianie, wycinanie i łączenie za pomocą kleju podstawek na pisanki.

Autor:  Teresa Panek


Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie