Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Zakończenie roku przedszkolnego

Zobacz 19 scenariuszy

Zdrowie i zdrowe odżywianie (43 scenariusze)

Święta Bożego Narodzenia (73 scenariusze)

Ekologia (61 scenariuszy)

Przyroda (58 scenariuszy)

Inne (468 scenariuszy)

Zobacz 958 scenariuszy

Porady specjalisty

Tytuł licentata wystarczy do awandu zawodowego?

Witam, Mam pytanie dotyczące awansu zawodowego nauczyciela wychowania przedszkolnego. Czy licencjat jest wystarczającym wykształceniem aby zdobyć awans...

~ Magdawięcej

Samotna matka a pierwszeństwo przyjęcia do żłobka

Czy to prawda, że pierwszeństwo przyjecia dziecka do żłobka mają tylko samotne matki przebywające w domu samotnej matki? Chciałam posłać moją niespełna...

~ Sylwiawięcej

Kwalifikacje dyrektora niepublicznego punktu przedszkolnego

Chciałabym zatrudnić dyrektora do niepublicznego punktu przedszkolnego, który będzie funkcjonował od września. Jakie kwalifikacje powinien posiadać...

~ Emiliawięcej

Wielkanocne dekoracje - scenariusz zajęć dydaktycznych w grupie 6 latków

Wielkanocne dekoracje – swobodne wypowiedzi dzieci nt. tradycji związanych ze świętami wielkanocnymi. Wykonanie wspólnie z rodzicami wielkanocnych dekoracji.

Cele ogólne:
- kształtowanie umiejętności redagowania ustnych wypowiedzi nt. wielkanocnych tradycji,
- porównywanie liczebności zbiorów, używanie określeń: "więcej", "mniej", "tyle samo",
- utrwalenie znaków matematycznych =, +,
- rozwijanie sprawności psychomotorycznej – zabawa ruchowa przy piosence,
- doskonalenie umiejętności dodawania,
- doskonalenie umiejętności czytania ze zrozumieniem
- rozwijanie umiejętności plastycznych - estetyczne wykonywanie prac plastycznych.

Cele operacyjne:
- opowiada o obrzędach i zwyczajach wielkanocnych,
- estetycznie i precyzyjnie wykonuje prace plastyczna,
- przelicza i porównuje liczebność zbiorów,
- aktywnie uczestniczy w zabawie ruchowej,
- dodaje w zakresie 10,
- czyta ze zrozumieniem wybrane wyrazy i zdania.

Metody:
- działania praktyczne,
- rozwiązywanie zadań indywidualnie,
- rozwiązywanie zadań w grupach.

Formy:
- praca w grupach,
- praca indywidualna,
- praca zbiorowa.

Środki dydaktyczne:
Krzyżówka, zagadki, ilustracje związane z wielkanocnymi tradycjami, plansze z działaniami matematycznymi, sylwety jaj z działaniami na dodawanie, rozsypanka zdaniowa i wyrazowa, nagrania CD, sylwety pisanek do kolorowania, mazaki, kredki, bibuła, klej, nożyczki.

Przebieg:
1. Wprowadzenie w tematykę zajęć – KRZYŻÓWKA.
Rozwiązywanie zagadek o tematyce wiosennej. Odczytanie i umieszczenie na tablicy wyrazów będących rozwiązaniem zagadek. Odczytanie końcowego rozwiązania utworzonego z kolorowych liter WIELKANOC.

ZAGADKI
Przyleciał szary ptaszek – nad polem zaśpiewa jak dzwonek.
Znają go dobrze dzieci – to jest…
(skowronek)

Co buduje każdy ptak, by chować pisklęta?
A tylko kukułka o tym nie pamięta.
(gniazdo)

Jeszcze śpi wszystko, co żyje, jeszcze nic nie rośnie.
A on śmiało śnieg przebije – powie nam o wiośnie.
(przebiśnieg)

Tu cytrynek, tam bielinek, wszędzie piękne, kolorowe.
Lekko unoszą się nad łąką, gdy tylko zaświeci słonko.
(motyl)

Młody juhas w górach, chwycił się za głowę.
Gdy zobaczył w śniegu kwiaty fioletowe.
(krokusy)

Gniazdo z błota lepi, pod dachu okapem.
Przylatuje wiosną, aby uciec latem.
(jaskółka)

Wietrzyk wiosnę niesie, ciepłe są już ranki.
A za wiosną w lesie zakwitły…
(sasanki)

Gdy śnieg zginie, kwiaty rosną, a te porę zwiemy…
(wiosna)

Po łące chodzi rycerz srogi, ma długie, czerwone nogi.
Ma czerwony dziób! – Kumo - w wodę chlup!
(bocian)

2. Wielkanocne puzzle.
- rozwiązywanie działań matematycznych na dodawanie,
- omówienie ilustracji i związanych z nimi tradycji,
- odczytanie zdań i umieszczenie pod właściwym obrazkiem.

3. "Szaropiórka" – zabawa muzyczno–ruchowa.

4. "Pogubione jajka".
- indywidualne rozwiązanie działań matematycznych i umieszczenie pisanek we właściwym koszyku.

5. "Co znajduje się na stole wielkanocnym?"
- odczytanie wyrazów i umieszczenie na stole tylko tych, które wiążą się z tradycjami wielkanocnymi.

6. Praca przy stolikach.
- ozdabianie, wycinanie i łączenie za pomocą kleju podstawek na pisanki.

Autor:  Teresa Panek


Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie