Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Dzień Dziecka

Zobacz 4 scenariusze

Zdrowie i zdrowe odżywianie (43 scenariusze)

Święta Bożego Narodzenia (73 scenariusze)

Ekologia (61 scenariuszy)

Przyroda (59 scenariuszy)

Inne (468 scenariuszy)

Zobacz 959 scenariuszy

Porady specjalisty

Awans zawodowy nauczyciela

Witam. Mam czteroletni staż pracy w przedszkolu niepublicznym jako nauczyciel. Posiadam tytuł magistra pedagogiki społecznej i terapii pedagogicznej. Czy w...

~ margowięcej

Moja córka nie chce jeść w przedszkolu.

Moja 3-letnia córka nie chce jeść w przedszkolu. Tzn wczesniej jadła bardzo dobrze, nawet babki w przedszkolu chwaliły itp. Dopóki nie...

~ Joannawięcej

Tytuł licentata wystarczy do awandu zawodowego?

Witam, Mam pytanie dotyczące awansu zawodowego nauczyciela wychowania przedszkolnego. Czy licencjat jest wystarczającym wykształceniem aby zdobyć awans...

~ Magdawięcej

Wielkanocne niespodzianki - scenariusz zajęć dla grupy 4-5 latków

Przejdź do strony | 1 | 2 |

„Wielkanocne niespodzianki” – słuchanie opowiadania n-ki z wykorzystaniem historyjki obrazkowej połączone z kiermaszem świątecznym.


CELE OPERACYJNE:

  • Dziecko sprawdza swoje wiadomości dotyczące tradycji i zwyczajów wielkanocnych.
  • Rozmawia nt. zdarzeń występujących na obrazkach. Nazywa przeżycia postaci.
  • Posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 5.
  • Odkrywa uczucie radości ze wspólnego przygotowania do świąt Wielkanocnych.
  • Umie współdziałać w zespole.
  • Czerpie radość z efektów własnej pracy.

POMOCE:

  • opowiadanie ks. J. Twardowskiego „Krótka a Wielka” z książki „Cukrowy baranek czeka”, historyjka obrazkowa „Zajączki malują jajka”, sylwety pisanek do zabawy ruchowej, jajeczka czekoladowe, pisanki, różne jajka: kurze, przepiórcze, strusie, stół z obrusem, koszyczek wielkanocny, baranek, owies, płyta CD z piosenkami, stoiska z pracami dzieci (karty świąteczne, „jajka” wykonane z wełny ozdobione kwiatami, różnego rodzaju baranki z masy solnej, koszyczki wielkanocne, rzeżucha w ozdobnych pojemniczkach), kasa, broszurka pt. „Wielkanoc – to najstarsze, najważniejsze i największe święto...” z kolorowankami dla dzieci, aparat fotograficzny.

PRZEBIEG ZAJĘĆ:
1. Powitanie:
Witam tych, którzy lubią się uśmiechać,
Witam tych, którzy lubią wiosnę,
Witam tych, którzy z utęsknieniem czekają na Wielkanoc,
Witam tych, którzy zostali w zeszłym roku oblani wodą na Śmigus–Dyngus,
Witam tych, którzy zrobili już wiosenne porządki,
Witam tych, którzy jeszcze ani razu nie wstali.

2. Opowiadanie n-ki na podstawie fragmentu książki ks. J. Twardowskiego „Krótka a Wielka”.

Każde dziecko wie, że święto Bożego Narodzenia to święto narodzin Pana Jezusa, ale dlaczego święta Wielkanocne nazywają się Wielkanocą? Przecież Wielkanoc obchodzimy na wiosnę, w marcu albo w kwietniu, a wtedy noce nie są wielkie, ani długie, tylko małe i krótkie. Zimą kiedy wracacie z przedszkola, to jest już ciemno i trzeba zapalać lampkę. Kiedy się budzicie- w pokoju i na dworze jest ciemno. Taka długa noc. Tymczasem na wiosnę po południu, gdy wracacie z przedszkola jest już widno, a rano słońce wstaje i uśmiecha się.
- Jaka krótka noc.
Dlaczego wiosenne święta Wielkanocne nazywają się Wielką Nocą – skoro właśnie wtedy noce są krótkie?
Wielkanocne święta nazywamy Wielką Nocą na pamiątkę najwspanialszej Nocy, w czasie której Pan Jezus wstał z grobu, chociaż był przywalony kamieniem.
Wielka Noc – to inaczej Noc Niezwykła, Najsławniejsza, Jedyna, ta, o jakiej stale się pamięta, zawsze się z nią cieszymy, z radości uśmiechamy się do baranka i malujemy wesołe jajka.


3. Historyjka obrazkowa „ Zajączki malują jajka”.
Na tablicy umieszczone są 3 obrazki:
I obrazek: Zajączki malują jajka.
II obrazek: Zajączek wiezie pisanki na taczce. Nagle najeżdża na wystający kamień, wskutek czego wypadają mu pisanki.
III obrazek: Z pisanek wykluwają się kurczęta w takie same wzorki, jakie były na skorupkach.
n-ka odsłania I obrazek i mówi:
Zbliżały się Święta Wielkanocne. Zajączki miały pełne ręce pracy, bo im kury z okolicy niosły jajka. Kto je zliczy? (chętne dziecko liczy). Każda z kurek chciała, aby jej jajko kolorową było bajką. Więc zajączki pędzlem w lewo, pędzelkiem w prawo – taka praca jest zabawą. Te w kwiatuszki, tamte w paski, uwijały się Szaraczki.
- przeliczanie pisanek, wymienianie co jest na której? Która jest ta, co są na niej kwiatki? Która to, co są na niej paski? Jako która leży ta w zygzaki? Schowanie jednej - której brakuje?
Nagle (nauczycielka odsłania drugi obrazek):
Kto opowie co dalej się wydarzyło?
Dlaczego zajączkowi wypadły pisanki?
Co odczuwał zajączek?

Jednak to nie koniec przygody, bo oto (odsłania trzeci obrazek):
Co się stało?
A co teraz przeżywał zajączek?
Dlaczego zajączki miały pełne ręce pracy?
Czy wiecie, co to jest pisanka?
Przejdź do strony | 1 | 2 |

Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie