Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Bezpieczeństwo na drodze

Zobacz 16

Zdrowie i zdrowe odżywianie (51 scenariuszy)

Święta Bożego Narodzenia (76 scenariuszy)

Przyroda (64 scenariusze)

Ekologia (63 scenariusze)

Inne (479 scenariuszy)

Zobacz 995 scenariuszy

Darmowe publikacje

Porady specjalisty

Dyrektor w przedszkolu niepublicznym

Witam, chciałam zatrudnić jako właściciel do mojego przedszkolea niepublicznego dyrektora, jakie kwlifikacje winien posiadać w 2015r.? pzdr Martyna

~ martyna więcej

Co się dzieje z 5latkiem?

Nie wiem czy to normalne zachowanie u pięciolatka, ale od dłuższego czasu obserwujemy w rodzinie jak zmienia się nasz syn. Zawsze był aktywnym dzieckiem, a...

~ Ania i Michał więcej

Co robić, kiedy dziecko ssie kciuk?

Mój synek ssie kciuk i nie wiem, jak go odzwyczaić. Próbowałam środków z apteki, takich o gorzkim smaku, ale nie pomogły. Po jakimś...

~ Gosia więcej

rodzice radzą: 2
ostatnio: 2015-05-09 18:58

Wielkanocne niespodzianki - scenariusz zajęć dla grupy 4-5 latków

Darmowe publikacje
Przejdź do strony | 1 | 2 |

„Wielkanocne niespodzianki” – słuchanie opowiadania n-ki z wykorzystaniem historyjki obrazkowej połączone z kiermaszem świątecznym.


CELE OPERACYJNE:

  • Dziecko sprawdza swoje wiadomości dotyczące tradycji i zwyczajów wielkanocnych.
  • Rozmawia nt. zdarzeń występujących na obrazkach. Nazywa przeżycia postaci.
  • Posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 5.
  • Odkrywa uczucie radości ze wspólnego przygotowania do świąt Wielkanocnych.
  • Umie współdziałać w zespole.
  • Czerpie radość z efektów własnej pracy.

POMOCE:

  • opowiadanie ks. J. Twardowskiego „Krótka a Wielka” z książki „Cukrowy baranek czeka”, historyjka obrazkowa „Zajączki malują jajka”, sylwety pisanek do zabawy ruchowej, jajeczka czekoladowe, pisanki, różne jajka: kurze, przepiórcze, strusie, stół z obrusem, koszyczek wielkanocny, baranek, owies, płyta CD z piosenkami, stoiska z pracami dzieci (karty świąteczne, „jajka” wykonane z wełny ozdobione kwiatami, różnego rodzaju baranki z masy solnej, koszyczki wielkanocne, rzeżucha w ozdobnych pojemniczkach), kasa, broszurka pt. „Wielkanoc – to najstarsze, najważniejsze i największe święto...” z kolorowankami dla dzieci, aparat fotograficzny.

PRZEBIEG ZAJĘĆ:
1. Powitanie:
Witam tych, którzy lubią się uśmiechać,
Witam tych, którzy lubią wiosnę,
Witam tych, którzy z utęsknieniem czekają na Wielkanoc,
Witam tych, którzy zostali w zeszłym roku oblani wodą na Śmigus–Dyngus,
Witam tych, którzy zrobili już wiosenne porządki,
Witam tych, którzy jeszcze ani razu nie wstali.

2. Opowiadanie n-ki na podstawie fragmentu książki ks. J. Twardowskiego „Krótka a Wielka”.

Każde dziecko wie, że święto Bożego Narodzenia to święto narodzin Pana Jezusa, ale dlaczego święta Wielkanocne nazywają się Wielkanocą? Przecież Wielkanoc obchodzimy na wiosnę, w marcu albo w kwietniu, a wtedy noce nie są wielkie, ani długie, tylko małe i krótkie. Zimą kiedy wracacie z przedszkola, to jest już ciemno i trzeba zapalać lampkę. Kiedy się budzicie- w pokoju i na dworze jest ciemno. Taka długa noc. Tymczasem na wiosnę po południu, gdy wracacie z przedszkola jest już widno, a rano słońce wstaje i uśmiecha się.
- Jaka krótka noc.
Dlaczego wiosenne święta Wielkanocne nazywają się Wielką Nocą – skoro właśnie wtedy noce są krótkie?
Wielkanocne święta nazywamy Wielką Nocą na pamiątkę najwspanialszej Nocy, w czasie której Pan Jezus wstał z grobu, chociaż był przywalony kamieniem.
Wielka Noc – to inaczej Noc Niezwykła, Najsławniejsza, Jedyna, ta, o jakiej stale się pamięta, zawsze się z nią cieszymy, z radości uśmiechamy się do baranka i malujemy wesołe jajka.


3. Historyjka obrazkowa „ Zajączki malują jajka”.
Na tablicy umieszczone są 3 obrazki:
I obrazek: Zajączki malują jajka.
II obrazek: Zajączek wiezie pisanki na taczce. Nagle najeżdża na wystający kamień, wskutek czego wypadają mu pisanki.
III obrazek: Z pisanek wykluwają się kurczęta w takie same wzorki, jakie były na skorupkach.
n-ka odsłania I obrazek i mówi:
Zbliżały się Święta Wielkanocne. Zajączki miały pełne ręce pracy, bo im kury z okolicy niosły jajka. Kto je zliczy? (chętne dziecko liczy). Każda z kurek chciała, aby jej jajko kolorową było bajką. Więc zajączki pędzlem w lewo, pędzelkiem w prawo – taka praca jest zabawą. Te w kwiatuszki, tamte w paski, uwijały się Szaraczki.
- przeliczanie pisanek, wymienianie co jest na której? Która jest ta, co są na niej kwiatki? Która to, co są na niej paski? Jako która leży ta w zygzaki? Schowanie jednej - której brakuje?
Nagle (nauczycielka odsłania drugi obrazek):
Kto opowie co dalej się wydarzyło?
Dlaczego zajączkowi wypadły pisanki?
Co odczuwał zajączek?

Jednak to nie koniec przygody, bo oto (odsłania trzeci obrazek):
Co się stało?
A co teraz przeżywał zajączek?
Dlaczego zajączki miały pełne ręce pracy?
Czy wiecie, co to jest pisanka?
Przejdź do strony | 1 | 2 |

Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie