Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Powitanie wiosny

Zobacz 36 scenariuszy

Zdrowie i zdrowe odżywianie (43 scenariusze)

Święta Bożego Narodzenia (73 scenariusze)

Ekologia (61 scenariuszy)

Przyroda (57 scenariuszy)

Inne (468 scenariuszy)

Zobacz 957 scenariuszy

Porady specjalisty

Samotna matka a pierwszeństwo przyjęcia do żłobka

Czy to prawda, że pierwszeństwo przyjecia dziecka do żłobka mają tylko samotne matki przebywające w domu samotnej matki? Chciałam posłać moją niespełna...

~ Sylwiawięcej

Kwalifikacje dyrektora niepublicznego punktu przedszkolnego

Chciałabym zatrudnić dyrektora do niepublicznego punktu przedszkolnego, który będzie funkcjonował od września. Jakie kwalifikacje powinien posiadać...

~ Emiliawięcej

Jak mam reagować na zachowania mojego pięcioletniego syna?

Mały ostatnio jest nie do wytrzymania. Nie reaguje na polecenia, momentami jest agresywny, nie słucha się kompletnie, kiedy próbuję mu coś...

~ agnieszkawięcej

Wielkanocne niespodzianki - scenariusz zajęć dla grupy 4-5 latków

Przejdź do strony | 1 | 2 |

„Wielkanocne niespodzianki” – słuchanie opowiadania n-ki z wykorzystaniem historyjki obrazkowej połączone z kiermaszem świątecznym.


CELE OPERACYJNE:

  • Dziecko sprawdza swoje wiadomości dotyczące tradycji i zwyczajów wielkanocnych.
  • Rozmawia nt. zdarzeń występujących na obrazkach. Nazywa przeżycia postaci.
  • Posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 5.
  • Odkrywa uczucie radości ze wspólnego przygotowania do świąt Wielkanocnych.
  • Umie współdziałać w zespole.
  • Czerpie radość z efektów własnej pracy.

POMOCE:

  • opowiadanie ks. J. Twardowskiego „Krótka a Wielka” z książki „Cukrowy baranek czeka”, historyjka obrazkowa „Zajączki malują jajka”, sylwety pisanek do zabawy ruchowej, jajeczka czekoladowe, pisanki, różne jajka: kurze, przepiórcze, strusie, stół z obrusem, koszyczek wielkanocny, baranek, owies, płyta CD z piosenkami, stoiska z pracami dzieci (karty świąteczne, „jajka” wykonane z wełny ozdobione kwiatami, różnego rodzaju baranki z masy solnej, koszyczki wielkanocne, rzeżucha w ozdobnych pojemniczkach), kasa, broszurka pt. „Wielkanoc – to najstarsze, najważniejsze i największe święto...” z kolorowankami dla dzieci, aparat fotograficzny.

PRZEBIEG ZAJĘĆ:
1. Powitanie:
Witam tych, którzy lubią się uśmiechać,
Witam tych, którzy lubią wiosnę,
Witam tych, którzy z utęsknieniem czekają na Wielkanoc,
Witam tych, którzy zostali w zeszłym roku oblani wodą na Śmigus–Dyngus,
Witam tych, którzy zrobili już wiosenne porządki,
Witam tych, którzy jeszcze ani razu nie wstali.

2. Opowiadanie n-ki na podstawie fragmentu książki ks. J. Twardowskiego „Krótka a Wielka”.

Każde dziecko wie, że święto Bożego Narodzenia to święto narodzin Pana Jezusa, ale dlaczego święta Wielkanocne nazywają się Wielkanocą? Przecież Wielkanoc obchodzimy na wiosnę, w marcu albo w kwietniu, a wtedy noce nie są wielkie, ani długie, tylko małe i krótkie. Zimą kiedy wracacie z przedszkola, to jest już ciemno i trzeba zapalać lampkę. Kiedy się budzicie- w pokoju i na dworze jest ciemno. Taka długa noc. Tymczasem na wiosnę po południu, gdy wracacie z przedszkola jest już widno, a rano słońce wstaje i uśmiecha się.
- Jaka krótka noc.
Dlaczego wiosenne święta Wielkanocne nazywają się Wielką Nocą – skoro właśnie wtedy noce są krótkie?
Wielkanocne święta nazywamy Wielką Nocą na pamiątkę najwspanialszej Nocy, w czasie której Pan Jezus wstał z grobu, chociaż był przywalony kamieniem.
Wielka Noc – to inaczej Noc Niezwykła, Najsławniejsza, Jedyna, ta, o jakiej stale się pamięta, zawsze się z nią cieszymy, z radości uśmiechamy się do baranka i malujemy wesołe jajka.


3. Historyjka obrazkowa „ Zajączki malują jajka”.
Na tablicy umieszczone są 3 obrazki:
I obrazek: Zajączki malują jajka.
II obrazek: Zajączek wiezie pisanki na taczce. Nagle najeżdża na wystający kamień, wskutek czego wypadają mu pisanki.
III obrazek: Z pisanek wykluwają się kurczęta w takie same wzorki, jakie były na skorupkach.
n-ka odsłania I obrazek i mówi:
Zbliżały się Święta Wielkanocne. Zajączki miały pełne ręce pracy, bo im kury z okolicy niosły jajka. Kto je zliczy? (chętne dziecko liczy). Każda z kurek chciała, aby jej jajko kolorową było bajką. Więc zajączki pędzlem w lewo, pędzelkiem w prawo – taka praca jest zabawą. Te w kwiatuszki, tamte w paski, uwijały się Szaraczki.
- przeliczanie pisanek, wymienianie co jest na której? Która jest ta, co są na niej kwiatki? Która to, co są na niej paski? Jako która leży ta w zygzaki? Schowanie jednej - której brakuje?
Nagle (nauczycielka odsłania drugi obrazek):
Kto opowie co dalej się wydarzyło?
Dlaczego zajączkowi wypadły pisanki?
Co odczuwał zajączek?

Jednak to nie koniec przygody, bo oto (odsłania trzeci obrazek):
Co się stało?
A co teraz przeżywał zajączek?
Dlaczego zajączki miały pełne ręce pracy?
Czy wiecie, co to jest pisanka?
Przejdź do strony | 1 | 2 |

Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie