Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Dzień Dziecka

Zobacz 4 scenariusze

Zdrowie i zdrowe odżywianie (46 scenariuszy)

Święta Bożego Narodzenia (74 scenariusze)

Ekologia (61 scenariuszy)

Przyroda (60 scenariuszy)

Inne (469 scenariuszy)

Zobacz 965 scenariuszy

Porady specjalisty

Histeria przy zażywaniu lekarstw

Witam, moja pięcioletnia córka ogólnie nie sprawia problemów wychowawczych, ale ostatnio to się zaczęło zmieniać. Wcześniej nie bylo...

~ Ewelinawięcej

Okazywanie emocji przez dziecko

Jestem macochą sześciolatka. Od trzech lat obserwuję go, uczę zasad.Wszyscy go wcześniej rozpieszczali. Mimo zasad, które wprowadzam w życie, daję mu...

~ Olga Marlowięcej

Niepokojące zabawy dziecka

Dziecko podczas zabawy ma wciąż wypadki i katastrofy. Nie potrafi stworzyć scenariusza zabawy bez jakiejś tragedii - albo auta mają wypadki, albo samoloty...

~ Olga Marlowięcej

Wielkanocne zwyczaje - scenariusz zajęć otwartych dla rodziców

Przejdź do strony | 1 | 2 |

Wielkanocne zwyczaje. Przygotowujemy się do Świąt Wielkanocnych.


Cele ogólne:

  • zapoznanie dzieci z niektórymi zwyczajami wielkanocnymi
  • doskonalenie umiejętności czytania prostych wyrazów i zdań
  • rozwijanie logicznego myślenia
  • kształcenie spostrzegawczości


Cele operacyjne (dziecko…):

  • układa sylwety wg wzrastającej liczby wzorów
  • zna figury geometryczne
  • potrafi podać słowa, które kojarzą się z Wielkanocą
  • umie narysować kurczątko
  • zna zwyczaje wielkanocne
  • umie ułożyć obrazek w całość, omówić, co przedstawia
  • dobiera podpis do obrazka 
  • zgodnie współpracuje w parze z innym dzieckiem
  • wesoło bawi się z innymi dziećmi i rodzicami
  • potrafi dopasować litery pisane do drukowanych
  • czyta proste zdania
  • porównuje liczebność zbiorów
  • układa działanie matematyczne z zastosowaniem znaku nierówności
  • potrafi zaprojektować i wykonać wspólnie z rodzicem kartkę świąteczną

Metody:

  • pedagogika zabawy - zabawy integracyjne
  • wartościująca - metoda niedokończonego zdania
  • słowne - rozmowa, objaśnienia, żywego słowa
  • percepcyjna - pokaz
  • czynne - zadań stawianych dziecku, ćwiczeń utrwalających

             
Formy:

  • praca z całą grupą, praca w parach

Środki dydaktyczne:

  • wydmuszka na patyczku, maskotka kurczątko, sylwety pisanek z różną ilością figur geometrycznych (z tyłu sylwet naklejone litery), kartki i ołówki, duże sylwety jajek wycięte z szarego papieru, obrazki o tematyce wielkanocnej pocięte na części (koszyk, pisanka, malowanie jajek, robienie ciasta, mazurek, palma, stroik, oblewanie wodą, kartka wielkanocna, baranek, prezent), podpisy do obrazków, sylwety talerzy wycięte z brystolu, kartki z imionami dzieci, sylwety pisanek z napisanymi literami, zdania do przypięcia na tablicę, kartoniki z cyframi i znakiem nierówności, materiały do wykonania kartek świątecznych: sztywne kolorowe kartki, skrawki kolorowej flizeliny, papier i stare torebki do pakowania prezentów, papierowe wstążki, bibuła do dekoracji kwiatów, papierki po cukierkach, wycinanki, stare pocztówki świąteczne, klej szkolny, Vikol, brokat w kleju, nożyczki, płyta z muzyką do zabaw, płyta z piosenką.

Przebieg zajęć

1. „Powitanie” – zabawa integracyjna.
Nauczycielka, dzieci i rodzice stoją w kole. Podają sobie kolejno wydmuszkę na patyczku stylizowaną na kwiat i mówią słowa powitania, pięknie się przy tym uśmiechając: Maciek wita Anię, Ania wita mamę Oli, Ola wita Huberta itd.

2. „Jakie to święta ?” – wprowadzenie do tematu zajęć.
Na tablicy znajdują się kolorowe sylwety pisanek z różną ilością wzorów (figury geometryczne). Dzieci przeliczają je, następnie układają pisanki wg wzrastającej liczby wzorów. Nauczycielka odwraca pisanki (na każdej pisance jedna litera), dzieci odczytują nazwę świąt: WIELKANOC.

3. Zabawa w „skojarzenia” – dzieci podają jak najwięcej słów, które kojarzą im się z nazwą Świąt Wielkanocnych.

4. „Kurczątko” W. Szumanówny – wierszyk do rysowania.
Nauczycielka zwraca uwagę na to, że jajko i kurczątko najbardziej kojarzą się wszystkim z Wielkanocą, dlatego też za chwilę wszystkie dzieci spróbują narysować takie kurczątko wylęgające się z jajeczka. Nauczycielka recytuje wierszyk i jednocześnie rysuje kolejne etapy „narodzin kurczątka”. Przy powtórnej recytacji dzieci rysują same.

          Z jajeczka się urodziło…                             
          Główkę najpierw wychyliło.
          Na dwie nóżki
          Wyskoczyło…
Przejdź do strony | 1 | 2 |

Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie