Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Święta Bożego Narodzenia

Zobacz 73 scenariusze

Powitanie wiosny (36 scenariuszy)

Ekologia (61 scenariuszy)

Przyroda (58 scenariuszy)

Zdrowie i zdrowe odżywianie (43 scenariusze)

Inne (468 scenariuszy)

Zobacz 958 scenariuszy

Porady specjalisty

Moja córka nie chce jeść w przedszkolu.

Moja 3-letnia córka nie chce jeść w przedszkolu. Tzn wczesniej jadła bardzo dobrze, nawet babki w przedszkolu chwaliły itp. Dopóki nie...

~ Joannawięcej

Tytuł licentata wystarczy do awandu zawodowego?

Witam, Mam pytanie dotyczące awansu zawodowego nauczyciela wychowania przedszkolnego. Czy licencjat jest wystarczającym wykształceniem aby zdobyć awans...

~ Magdawięcej

Samotna matka a pierwszeństwo przyjęcia do żłobka

Czy to prawda, że pierwszeństwo przyjecia dziecka do żłobka mają tylko samotne matki przebywające w domu samotnej matki? Chciałam posłać moją niespełna...

~ Sylwiawięcej

Wielkanocne zwyczaje - scenariusz zajęć otwartych dla rodziców

Przejdź do strony | 1 | 2 |

Wielkanocne zwyczaje. Przygotowujemy się do Świąt Wielkanocnych.


Cele ogólne:

  • zapoznanie dzieci z niektórymi zwyczajami wielkanocnymi
  • doskonalenie umiejętności czytania prostych wyrazów i zdań
  • rozwijanie logicznego myślenia
  • kształcenie spostrzegawczości


Cele operacyjne (dziecko…):

  • układa sylwety wg wzrastającej liczby wzorów
  • zna figury geometryczne
  • potrafi podać słowa, które kojarzą się z Wielkanocą
  • umie narysować kurczątko
  • zna zwyczaje wielkanocne
  • umie ułożyć obrazek w całość, omówić, co przedstawia
  • dobiera podpis do obrazka 
  • zgodnie współpracuje w parze z innym dzieckiem
  • wesoło bawi się z innymi dziećmi i rodzicami
  • potrafi dopasować litery pisane do drukowanych
  • czyta proste zdania
  • porównuje liczebność zbiorów
  • układa działanie matematyczne z zastosowaniem znaku nierówności
  • potrafi zaprojektować i wykonać wspólnie z rodzicem kartkę świąteczną

Metody:

  • pedagogika zabawy - zabawy integracyjne
  • wartościująca - metoda niedokończonego zdania
  • słowne - rozmowa, objaśnienia, żywego słowa
  • percepcyjna - pokaz
  • czynne - zadań stawianych dziecku, ćwiczeń utrwalających

             
Formy:

  • praca z całą grupą, praca w parach

Środki dydaktyczne:

  • wydmuszka na patyczku, maskotka kurczątko, sylwety pisanek z różną ilością figur geometrycznych (z tyłu sylwet naklejone litery), kartki i ołówki, duże sylwety jajek wycięte z szarego papieru, obrazki o tematyce wielkanocnej pocięte na części (koszyk, pisanka, malowanie jajek, robienie ciasta, mazurek, palma, stroik, oblewanie wodą, kartka wielkanocna, baranek, prezent), podpisy do obrazków, sylwety talerzy wycięte z brystolu, kartki z imionami dzieci, sylwety pisanek z napisanymi literami, zdania do przypięcia na tablicę, kartoniki z cyframi i znakiem nierówności, materiały do wykonania kartek świątecznych: sztywne kolorowe kartki, skrawki kolorowej flizeliny, papier i stare torebki do pakowania prezentów, papierowe wstążki, bibuła do dekoracji kwiatów, papierki po cukierkach, wycinanki, stare pocztówki świąteczne, klej szkolny, Vikol, brokat w kleju, nożyczki, płyta z muzyką do zabaw, płyta z piosenką.

Przebieg zajęć

1. „Powitanie” – zabawa integracyjna.
Nauczycielka, dzieci i rodzice stoją w kole. Podają sobie kolejno wydmuszkę na patyczku stylizowaną na kwiat i mówią słowa powitania, pięknie się przy tym uśmiechając: Maciek wita Anię, Ania wita mamę Oli, Ola wita Huberta itd.

2. „Jakie to święta ?” – wprowadzenie do tematu zajęć.
Na tablicy znajdują się kolorowe sylwety pisanek z różną ilością wzorów (figury geometryczne). Dzieci przeliczają je, następnie układają pisanki wg wzrastającej liczby wzorów. Nauczycielka odwraca pisanki (na każdej pisance jedna litera), dzieci odczytują nazwę świąt: WIELKANOC.

3. Zabawa w „skojarzenia” – dzieci podają jak najwięcej słów, które kojarzą im się z nazwą Świąt Wielkanocnych.

4. „Kurczątko” W. Szumanówny – wierszyk do rysowania.
Nauczycielka zwraca uwagę na to, że jajko i kurczątko najbardziej kojarzą się wszystkim z Wielkanocą, dlatego też za chwilę wszystkie dzieci spróbują narysować takie kurczątko wylęgające się z jajeczka. Nauczycielka recytuje wierszyk i jednocześnie rysuje kolejne etapy „narodzin kurczątka”. Przy powtórnej recytacji dzieci rysują same.

          Z jajeczka się urodziło…                             
          Główkę najpierw wychyliło.
          Na dwie nóżki
          Wyskoczyło…
Przejdź do strony | 1 | 2 |

Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie