Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

1 i 3 maja

Zobacz 1 scenariusz

Zdrowie i zdrowe odżywianie (43 scenariusze)

Święta Bożego Narodzenia (73 scenariusze)

Ekologia (61 scenariuszy)

Przyroda (57 scenariuszy)

Inne (468 scenariuszy)

Zobacz 957 scenariuszy

Porady specjalisty

Jak mam reagować na zachowania mojego pięcioletniego syna?

Mały ostatnio jest nie do wytrzymania. Nie reaguje na polecenia, momentami jest agresywny, nie słucha się kompletnie, kiedy próbuję mu coś...

~ agnieszkawięcej

Zmiany zachowania u dziecka po pobycie w żłobku

Dziecko, 2 lata 7 miesięcy, nigdy nie ssalo smoczka, po pobycie w żłobku mały ssie kciuk, nie chce jeść. W żłobku stał się płaczliwy. Czy można poprosić o...

~ halinawięcej

Samotnie wychowująca matka a rejonizacja

Witam, jestem matką samotnie wychowującą 4 letnie dziecko. Ze względu na warunki finansowe oraz brak alimentów mieszkam z rodzicami w niewielkiej...

~ Magdalenawięcej

Wiosenne zagadki - scenariusz zajęć w grupie 4 latków

Przejdź do strony | 1 | 2 |

Rodzaj zajęć: zabawa różnicująca bodźce.


Cele:

  • wprowadzenie zabaw kształtujących umiejętności różnicowania bodźców,
  • rozwijanie percepcji słuchowej, wzrokowej oraz pamięci odtwórczej.
  • stymulowanie i aktywizowanie operacji umysłowych, zainteresowania
  • zaciekawienie otaczającą rzeczywistością
  • wdrażanie dzieci do obserwacji przyrody
  • wdrażanie do uważnego słuchania i wyciągania wniosków

Forma: indywidualna, grupowa

Wiek: dzieci 4–letnie

Miejsce: sala zajęć

Pomoce:
ilustracja „Wiosenne prace w ogrodzie”, papier, kamyki, pestki brzoskwini, kaseta z nagraniem odgłosów przyrody, warzywa (cebula, rzodkiewka, fasola), pomarańcze, cytryny, woreczki z zabawkami (lalka, miś, samochód, piłeczka, kostka do gry, konik), kolorowy materiał (duży kawałek na łąkę), broszka -–biedronka lub motylek i jaszczurka, karta z narysowanymi kszałtami warzyw dla każdego dziecka, utwór E. Griga „Poranek”, wiersz W. Badalskiej „Wiosenne porządki”.

Przebieg zajęć:

1. Przypominanie sobie oglądanych ilustracji.
Oto plan sytuacyjny:
dzieci siedzą półkolem na dywanie,
nauczycielka recytuje im wiersz „Wiosenne porządki” i odsłania ilustrację o tej samej tematyce,
prosi, by dzieci przyjrzały się jej,
po minucie zasłania ilustrację i pyta: Co widzieliście na obrazku? (grabie, łopatka, konewka, chłopiec, dziewczynka),
następnie poleca: Poszukajcie w sali przedmiotów, które widzieliście na obrazku.

2. Zabawa rytmiczna „Słonko po deszczu” – M. Kownacka

Pada deszczyk! Pada deszczyk!
i po liściach tak szeleści...
(Dzieci w przysiadzie bębnią rytmicznie palcami w podłogę)

Zatuliły kwiatki płatki,
główki chylą do rabatki!
        Kap! Kap! Kap!
(Dzieci opuściły nisko głowy)

Deszcz ustaje – płyną chmury –
Kwiaty wznoszą się do góry!
        Ho! Ho! Ho!
(Dzieci wznoszą stopniowo głowy i ramiona w górę)

Wiatr tu pędzi na wyścigi.
Wiatr kołysze nam łodygi!
        Wiu! Wiuu! Wiuuu!
(Dzieci w rozkroku kołyszą się na boki)

Biegną dzieci tu z ochotą:
Uważajcie – takie błoto!
        Hyc! Hyc! Hyc!
(Dzieci biegną na palcach)

Byle słonko nam nie zgasło –
róbmy prędko z błota – masło!
        Chlap! ciap! ciap!
(Dzieci przebierają nogami w miejscu)

Teraz – baczność – kroki duże –
przeskoczymy przez kałużę!
        Hop! Hop! Hop!
(Bieg i skoki)

Już pogoda – słonko świeci,
maszerują w pole dzieci –
        Raaz – Dwaa – trzyy!
(Dzieci maszerują rytmicznie, akcentując stopą pierwszy krok i klaskaniem następny).

3. Zagadki słuchowe.

Nauczycielka dzieli dzieci na 3 zespoły z których jeden dostaje kartki, drugi – po 2 kamyki,
trzeci – po 2 pestki brzoskwini,
nauczycielka wybiera troje dzieci, którym zasłania oczy i których zadaniem będzie odgadnąć, jakie te przedmioty wydają dźwięki,
następnie wskazuje zespół, który będzie stukał kamyczkami, pestkami lub zgniatał kartki papieru,
dzieci słuchają z kasety wiosennych  odgłosów przyrody (deszcz, wiatr, burza) i odgadują, co to jest.

4. Zagadki rozwijające smak i węch.

Przed dziećmi stoją 3 tace. Na każdej z nich leżą kawałki cebuli, pomarańczy i cytryny. Nauczycielka wybiera troje dzieci. Zawiązuje im oczy. Dzieci rozpoznają po zapachu owoce i warzywo, następnie troje dzieci odgaduje po smaku.

5. Szukanie odpowiedzi na pytanie, gdzie schowała się biedronka?
Przejdź do strony | 1 | 2 |

Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie