Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Ekologia

Zobacz 67

Ekologia (67 scenariuszy)

Święta Bożego Narodzenia (83 scenariusze)

Przyroda (75 scenariuszy)

Zdrowie i zdrowe odżywianie (67 scenariuszy)

Inne (514 scenariusze)

Zobacz 1093 scenariusze

Darmowe publikacje

Porady specjalisty

Kwalifikacje dyrektora przedszkola niepublicznego

Jestem nauczycielem dyplomowanym, mgr z wykształceniem pedagogicznym. Posiadam ukończone studia podyplomowe zarządzania oświatą. Czy moje kwalifikacje są...

~ Edvin więcej

Kadra w przedszkolu

W przedszkolu w naszej miejscowości jest za mało pań woźnych. Na 7 grup są 3 panie, których obowiązkiem oprócz pomocy przy dzieciach jest...

~ Ala więcej

Ile metrów kwadratowych przypada na os. w internacie?

Witam. Mam pytanie. Ile metrów kwadratowych przypada na dziecko mieszkające w internacie? Chodzi mi o salę sypialną, jak również świetlicę, w...

~ lolek więcej

Wiosna tuż tuż - Scenariusz zajęć dydaktycznych w grupie 3 latków

Darmowe publikacje

„Wiosna tuż tuż” – zabawy i ćwiczenia wprowadzające w świat pisma, z wykorzystaniem metody nauki czytania dr I. Majchrzak

Cele ogólne:                           
- Zapoznanie dzieci z nadchodząca porą roku – wiosna.
- Wspieranie i pobudzanie podstawowych funkcji psychicznych uczestniczących w procesie elementarnej nauki czytania

Cele operacyjne:
- Odnajduje w sali wizytówkę ze swoim imieniem;
- Ustala imiona dzieci nieobecnych;
- Uważnie słucha wiersza recytowanego przez nauczycielkę;
- Wie jaka pora roku nadchodzi;
- Odszukuje na swojej wizytówce litery wskazane przez nauczyciela w wyrazie wiosna;
- Odnajduje krzesełko ze swoją wizytówką;
- Potrafi kartkom z symbolami zjawisk pogody przyporządkować umówiony dźwięk;
- Potrafi naśladować deszcz stukając palcami o gazetę;
- Śpiewa piosenkę i ilustruje ruchem jej treść;
- Układa swoje imię z pociętych liter wg wzoru.

Metoda:
- Słowne – wiersz, objaśnienia, instrukcja
- Czynne – metoda ćwiczeń, zadań stawianych
- Percepcyjne – metoda obserwacji, pokazu
- Odimienna metoda nauki czytania I.Majchrzak

Środki dydaktyczne:
Wizytówki z imionami dzieci, krzesełka z imionami, napis „ wiosna”, paski z imionami oraz pojedyncze litery do złożenia imienia, kartki z symbolami (wiatru, słońca, deszczu), gazety, kaseta z piosenką „Pada deszcz”, wiersz I. Salach pt. „Kto to?”.

Przebieg:
1. Powitanie przy piosence „Wszyscy są”

2. Zabawy z wizytówkami stałymi
a. sprawdzenie obecności dzieci – nauczycielka czyta imiona dzieci a one ustawiają się w różnych miejscach sali w zależności od położenia wizytówek
b. ustalenie kogo brakuje – dzieci odczytują imiona z wizytówek pod którymi nie ma nikogo.

3. Wprowadzenie do zajęcia poprzez wysłuchanie wiersza I. Salach pt. „Kto to”
Powiedzcie mi dzieci
Co to jest za Pani:
Trawa rośnie, słonko świeci,
Ptaszek śpiewa dla niej?
Kto przychodzi do nas
O tej porze roku?
Jest pachnąca i radosna.
Czy wiesz kto to?

4. Rozmowa nt. wiersza przy tablicy tematycznej.

5. Zaprezentowanie napisu wiosna – odnajdywanie na swoich wizytówkach liter wskazywanych przez nauczycielkę w wyrazie wiosna.

6. Zabawa „Zaczarowane krzesełka” wg metody I. Majchrzak.

7. „Słońce, wiatr i deszcz” zabawa przyporządkowująca kartkom z symbolami odpowiednie dźwięki,
a. słońce – ach
b. wiatr – hu, hu, hu
c. deszcz – kap, kap, kap
d. grzmot – bum

8. „Świeci słonko – pada deszczyk” – zabawa ruchowa.

9. „Wiatr porozrzucał nasze imiona” zabawa wg metody I. Majchrzak.

10.  „Pada deszczyk” zabawa naśladowcza przy piosence z wykorzystaniem gazet, dzieci stukając palcami naśladują padający deszcz.

11. „Wiosenny wiatr”- dmuchanie na gazety, ćwiczenia oddechowe.
12. Zabawy z paskami imion – układanie swojego imienia z pociętych liter wg wzoru, niektóre dzieci bez wzoru.

Autor: Elżbieta Gieltowska


Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie