Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Święta Wielkanocne

Zobacz 28 scenariuszy

Zdrowie i zdrowe odżywianie (43 scenariusze)

Święta Bożego Narodzenia (73 scenariusze)

Ekologia (61 scenariuszy)

Przyroda (57 scenariuszy)

Inne (468 scenariuszy)

Zobacz 957 scenariuszy

Porady specjalisty

Jak mam reagować na zachowania mojego pięcioletniego syna?

Mały ostatnio jest nie do wytrzymania. Nie reaguje na polecenia, momentami jest agresywny, nie słucha się kompletnie, kiedy próbuję mu coś...

~ agnieszkawięcej

Zmiany zachowania u dziecka po pobycie w żłobku

Dziecko, 2 lata 7 miesięcy, nigdy nie ssalo smoczka, po pobycie w żłobku mały ssie kciuk, nie chce jeść. W żłobku stał się płaczliwy. Czy można poprosić o...

~ halinawięcej

Samotnie wychowująca matka a rejonizacja

Witam, jestem matką samotnie wychowującą 4 letnie dziecko. Ze względu na warunki finansowe oraz brak alimentów mieszkam z rodzicami w niewielkiej...

~ Magdalenawięcej

Wiosna tuż tuż - Scenariusz zajęć dydaktycznych w grupie 3 latków

„Wiosna tuż tuż” – zabawy i ćwiczenia wprowadzające w świat pisma, z wykorzystaniem metody nauki czytania dr I. Majchrzak

Cele ogólne:                           
- Zapoznanie dzieci z nadchodząca porą roku – wiosna.
- Wspieranie i pobudzanie podstawowych funkcji psychicznych uczestniczących w procesie elementarnej nauki czytania

Cele operacyjne:
- Odnajduje w sali wizytówkę ze swoim imieniem;
- Ustala imiona dzieci nieobecnych;
- Uważnie słucha wiersza recytowanego przez nauczycielkę;
- Wie jaka pora roku nadchodzi;
- Odszukuje na swojej wizytówce litery wskazane przez nauczyciela w wyrazie wiosna;
- Odnajduje krzesełko ze swoją wizytówką;
- Potrafi kartkom z symbolami zjawisk pogody przyporządkować umówiony dźwięk;
- Potrafi naśladować deszcz stukając palcami o gazetę;
- Śpiewa piosenkę i ilustruje ruchem jej treść;
- Układa swoje imię z pociętych liter wg wzoru.

Metoda:
- Słowne – wiersz, objaśnienia, instrukcja
- Czynne – metoda ćwiczeń, zadań stawianych
- Percepcyjne – metoda obserwacji, pokazu
- Odimienna metoda nauki czytania I.Majchrzak

Środki dydaktyczne:
Wizytówki z imionami dzieci, krzesełka z imionami, napis „ wiosna”, paski z imionami oraz pojedyncze litery do złożenia imienia, kartki z symbolami (wiatru, słońca, deszczu), gazety, kaseta z piosenką „Pada deszcz”, wiersz I. Salach pt. „Kto to?”.

Przebieg:
1. Powitanie przy piosence „Wszyscy są”

2. Zabawy z wizytówkami stałymi
a. sprawdzenie obecności dzieci – nauczycielka czyta imiona dzieci a one ustawiają się w różnych miejscach sali w zależności od położenia wizytówek
b. ustalenie kogo brakuje – dzieci odczytują imiona z wizytówek pod którymi nie ma nikogo.

3. Wprowadzenie do zajęcia poprzez wysłuchanie wiersza I. Salach pt. „Kto to”
Powiedzcie mi dzieci
Co to jest za Pani:
Trawa rośnie, słonko świeci,
Ptaszek śpiewa dla niej?
Kto przychodzi do nas
O tej porze roku?
Jest pachnąca i radosna.
Czy wiesz kto to?

4. Rozmowa nt. wiersza przy tablicy tematycznej.

5. Zaprezentowanie napisu wiosna – odnajdywanie na swoich wizytówkach liter wskazywanych przez nauczycielkę w wyrazie wiosna.

6. Zabawa „Zaczarowane krzesełka” wg metody I. Majchrzak.

7. „Słońce, wiatr i deszcz” zabawa przyporządkowująca kartkom z symbolami odpowiednie dźwięki,
a. słońce – ach
b. wiatr – hu, hu, hu
c. deszcz – kap, kap, kap
d. grzmot – bum

8. „Świeci słonko – pada deszczyk” – zabawa ruchowa.

9. „Wiatr porozrzucał nasze imiona” zabawa wg metody I. Majchrzak.

10.  „Pada deszczyk” zabawa naśladowcza przy piosence z wykorzystaniem gazet, dzieci stukając palcami naśladują padający deszcz.

11. „Wiosenny wiatr”- dmuchanie na gazety, ćwiczenia oddechowe.
12. Zabawy z paskami imion – układanie swojego imienia z pociętych liter wg wzoru, niektóre dzieci bez wzoru.

Autor: Elżbieta Gieltowska


Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie