Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Powitanie wiosny

Zobacz 36 scenariuszy

Zdrowie i zdrowe odżywianie (43 scenariusze)

Święta Bożego Narodzenia (73 scenariusze)

Ekologia (61 scenariuszy)

Przyroda (59 scenariuszy)

Inne (468 scenariuszy)

Zobacz 959 scenariuszy

Porady specjalisty

Awans zawodowy nauczyciela

Witam. Mam czteroletni staż pracy w przedszkolu niepublicznym jako nauczyciel. Posiadam tytuł magistra pedagogiki społecznej i terapii pedagogicznej. Czy w...

~ margowięcej

Moja córka nie chce jeść w przedszkolu.

Moja 3-letnia córka nie chce jeść w przedszkolu. Tzn wczesniej jadła bardzo dobrze, nawet babki w przedszkolu chwaliły itp. Dopóki nie...

~ Joannawięcej

Tytuł licentata wystarczy do awandu zawodowego?

Witam, Mam pytanie dotyczące awansu zawodowego nauczyciela wychowania przedszkolnego. Czy licencjat jest wystarczającym wykształceniem aby zdobyć awans...

~ Magdawięcej

Współpraca z rodziną w praktyce - cykl scenariuszy spotkań z rodzicami

Współpraca z rodziną w celu ujednolicenia oddziaływań wychowawczych przedszkole-dom to bardzo ważny element pracy każdego nauczyciela przedszkola. Nie tylko ważny, ale z pewnością i trudny. Aby nawiązać dobre relacje z dziećmi rodzicami, a nawet z dziadkami potrzebna jest pomysłowość.

Nie wystarczą tylko spotkania z okazji uroczystości przedszkolnych, czy rodzinnych, jak Dzień Babci i Dziadka, czy Matki i Ojca, na których dzieci prezentują swój dorobek wokalno – taneczno - aktorski. Potrzebne jest coś. Aby zbliżyć do siebie dzieci, rodziców i nauczycieli, wprowadzić w ich relacje miła, serdeczną atmosferę zrozumienia i chęć wspólnej pracy dla dobra dziecka.

Mnie i mojej koleżance grupy to się udało. Mamy bardzo dobry kontakt z rodzicami i dziadkami naszych podopiecznych. Zwracają się do nas z każdą swoja obawą, niepokojem odnośnie swoich pociech i wspólnie ustalamy strategie dalszego postępowania. Wytworzyła się miedzy nami (rodzicami –dziećmi - nauczycielami) więź przyjaźni i zrozumienia. Zawdzięczamy to stosowanym od wielu lat w pracy z rodziną comiesięcznym spotkaniom integracyjnym. Na nich to rodzice mogą zobaczyć zachowanie swoich dzieci na tle grupy, poznać się nawzajem, wspólnie z nauczycielami i innymi rodzicami wymienić swoje spostrzeżenia, niepokoje, doświadczenia, podzielić się kłopotami, czy radami. Przede wszystkim na spotkaniach tych mogą świetnie się bawić razem ze swoimi dziećmi milej, radosnej, swobodnej atmosferze, choć przez chwilę zapomnieć o swoich problemach. A to jest potrzebne nam wszystkim.

Poniżej prezencję kilka scenariuszy takich właśnie spotkań, które mogą posłużyć jako inspiracja dla nauczycieli pragnących ożywić współpracę z rodziną swoich wychowanków.

SCENARIUSZ WIOSENNO – WIELKANOCNEGO SPOTKANIA Z RODZICAMI

Cele ogólne:

  • Czerpanie radości ze wspólnej zabawy dzieci, rodziców i nauczycielek grupy,
  • Doskonalenie umiejętności współdziałania w małych zespołach,
  • Tworzenie warunków sprzyjających spontanicznej działalności ruchowej i plastycznej rodzicowi dzieci,
  • Kultywowanie tradycji składania sobie życzeń świątecznych.


PRZEBIEG SPOTKANIA

1. Przywitanie rodziców piosenką „Chodźcie wszyscy tu do koła” – Klanza – Pedagogika zabawy.
2. wyjaśnienie celu spotkania.
3. Zaproszenie rodziców i dzieci do wspólnego wykonania kartek świątecznych.
4. Wspólna zabawa dzieci i rodziców – konkursy:
„Smakowity pączuś’ – dziecko karmi rodzica pączkiem, kopry siedzi na krzesełku z zawiązanymi oczami. Zadaniem rodzica jest zjeść pączek bez oblizywania się. Wygrywa para, która wykona zadani poprawnie i najszybciej.
„Utrzymaj równowagę” – dziecko na bosaka przechodzi po równoważni, za nim przechodzi rodzic, ale z woreczkiem na głowie.
‘Podskakuję jak zajączek” – dziecko przeskakuje przez rozciągniętą linę, za nim rodzic (dla rodziców lina umieszczona jest wyżej).
‘Jestem zwinny i wysportowany’ – dziecko i rodzic przeczołgują się pod ławeczką. Starają się nie dotknąć żadną częścią ciała ławeczki.
5. Rodzice z dziećmi wykonują kogel – mogel. Dzieci ubijają pianę z białka, a rodzice ucierają żółtko z cukrem.
6. Degustacja samodzielnie wykonanego smakołyku.
7. Wzajemne składanie sobie życzeń wielkanocnych.
8. Pożegnanie się wspólnym odśpiewaniem piosenek o wiośnie.

Autor: mgr Jolanta Gabor


Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie