Zabawa karnawałowa dla przedszkolaków i ich gości

Zabawa karnawałowa dla przedszkolaków i ich gości

SCENARIUSZ ZABAWY KARNAWAŁOWEJ DLA PRZEDSZKOLAKÓW I ZAPROSZONYCH GOŚCI - UCZNIÓW KLASY PIERWSZEJ.

Cel główny:
- przybliżenie dzieciom zwyczajów związanych z karnawałem, kształtowanie poczucia rytmu  i wrażliwości muzycznej;

Cele szczegółowe:
- dz. uczestniczy w zabawach integracyjnych,
- jest otwarte w kontaktach z dziećmi innych grup,
- rozpoznaje postacie na podstawie strojów karnawałowych i kostiumów,
- porusza się w rytmie melodii i piosenek,
- okazuje radość ze wspólnej zabawy,
- uczestniczy w przygotowanych konkursach i zabawach muzycznych,
- poznaje Króla i Królową Balu każdej z grup wiekowych.

PRZEBIEG

1. Powitanie przybyłych gości i wszystkich przedszkolaków  zgromadzonych na sali balowej. Wspólne odśpiewanie pląsu powitalnego:
„Wszyscy są, witam was
rozpoczynać już czas
jestem ja, jesteś ty
raz, dwa, trzy.”
(dzieci witają się z najbliżej sobie stojącą osobą)

2. Prezentacja strojów – wszyscy tworzą koło i kolejno od grupy maluszków prezentują swoje kostiumy, mówiąc za kogo się przebrali. Wszyscy są nagradzani oklaskami.

3. Taniec integracyjny pt. „Czy grubi, czy chudzi” z pokazywaniem .

4. Wspólna zabawa przy piosence pt. „Nazywają mnie poleczka” – rozpoczęcie od utworzenia długiego węża i poruszania się za nauczycielem w rytm piosenki przy pierwszej zwrotce do wykonywania wskazanych ruchów podczas refrenu itp.

5. Nauka przerywnika ze śpiewem:
„Kuantanamera, przedszkole bawi się teraz,
Kuantanamera, przedszkole bawi się teraz”.

6. Wspólna zabawa dzieci przy muzyce płynącej z płyty CD w parach lub małych kółeczkach.

7. Słodki poczęstunek dla wszystkich uczestników balu.

8. „Tańczymy lambada”- wspólna zabawa dzieci w utworzonym kole ze śpiewem i wykonywaniem kolejnych elementów tego tańca.

9. Wybranie jury spośród nauczycieli każdej z grup, którzy uważnie obserwują dzieci podczas każdego tańca i zabawy konkursowej, by na koniec wybrać króla i królową balu karnawałowego.

10.Przeprowadzenie konkursów i zabaw z towarzyszeniem muzyki - przykłady konkursów:
- taniec z balonami – dz. dobierają się w pary, balony trzymane są między: głowami, brzuchami. Wygrywają te pary, które bez pomocy rąk utrzymują balon najdłużej.
- taniec w parach z balonem przywiązanym do nogi (okolice kostki) dziewczynki dzieci z innej pary starają się zdeptać balon u innych, tak by pękł, wygrywa para, która najdłużej tańczy z balonem;
- taniec „rock and roll” na gazecie - pary dzieci tańczą w rytmie rock and rolla, a na przerwę w muzyce para zmniejsza rozmiar gazety o połowę; wygrywa ta para, która najdłużej tańczy i nie postawi nogi za gazetę.
- walc kotylionowy tytułów bajek – kotyliony kwiaty składają się z tytułów bajek o nazwie dwu wyrazowej znanych dzieciom, kotyliony rozdajemy dzieciom, kiedy rozpocznie się walc tytuły bajkowe musza się odnaleźć i stanąć razem trzymając się za ręce w miejscu tańczyć walca.
Tytuły bajkowe to:

Czerwony Kapturek     Królewna Śnieżka
Kot w butach                 Mała Syrenka
Królowa Śniegu                 Dziewczynka z zapałkami
Brzydkie Kaczątko             Dziecię Elfów
Śpiąca Królewna             Jaś i Małgosia
Tomcio Paluszek
- szybki taniec z pudelkiem zapałek na głowach dziewcząt, wygrywają te pary, które najdłużej potrafiły tańczyć z tym „nakryciem głowy”.
- taniec na około krzesełek w rytm muzyki, gdy jest przerwa dzieci zajmują krzesełka, których za każdym razem ubywa, wygrywa ta osoba, która zostaje ostatnia na krzesełku.
- ty będziesz moją parą – dziewczynki trzymają  się za ręce tworząc koło, wokół którego chłopcy robią drugie koło, gdy zagra muzyka koło dziewczynek porusza się w jedną stronę, a chłopców w drugą stronę. Nagle muzyka cichnie. Oba koła się zatrzymują. Dziewczęta odwracają się do swoich chłopców i od tej pory tańczą.
- taniec z jabłkiem – każda para wybiera kosza jedno jabłko, chłopiec i dziewczynka ustawiają się do tańca zbliżając głowy tak, aby jabłko utrzymać czołami, zaczyna grać muzyka, tancerzom nie wolno poprawiać jabłka ani podtrzymywać go rękami, jeśli jabłko upadnie, trzeba odejść na bok, taniec trwa dotąd, aż na placu boju pozostanie tylko jedna para.
- szaleństwo z balonem – w czasie tańca ktoś rzuca w powietrze nadmuchane baloniki, każda para musi dobrze pilnować, aby balonik obok niej nie upadł na podłogę – trzeba balonik podbijać w górę. Jeżeli z winy pary balonik upadnie, musi się ona wycofać z zabawy, trzy ostatnie pary otrzymują nagrodę.
- taniec z miotłą – pary tańczą, jeden chłopiec nie ma pary i tańczy z miotłą, kiedy rzuca miotłę na ziemię, wszyscy zmieniają partnerki, kto zostaje sam bawi się z miotłą.
 
11. Wybór króla i królowej balu w każdej z grup.

12. Królewski taniec wybranych par – potwierdzenie trafności wyboru poprzez zaprezentowanie umiejętności tanecznych .

13. Wspólna zabawa taneczna do ulubionych przebojów najmłodszych.

Podobne artykuły

Skomentuj

Bądź pierwszym, który skomentuje ten wpis!

Tagi