Szukaj po nazwie

Szukaj w swojej okolicy

Ostatnio ocenione placówki

Przedszkole Niepubliczne

Legionowo

Drodzy Rodzice!! Jeśli szukacie dla swojej pociechy "drugie...

Ocena: 5/5

więcej

Elfik Niepubliczne Przedszkole

Lublin

Bardzo fajne przedszkole! Duże, przestronne sale. Dyrekcja ...

Ocena: 4.5/5

więcej

Integracyjny Żłobek „Promyk Słońca”

Wrocław

Witam,
Mam zupełnie inne doświadczenia od mojej prz...

Ocena: 3.8/5

więcej
Wszystkich ocen: 2390 (średnia: 4.32)

Najwyżej oceniane placówki

Polsko-Angielskie Przedszkole Bright Child

ul. Przemysłowa 4 459

30-701 Kraków

Ocena: 5/5

więcej

Przedszkole " NASZE SKARBY"

ul. oś. Dywizjonu 303 22b

31-873 Kraków

Ocena: 4.9/5

więcej

Porady specjalisty

Jak mam reagować na zachowania mojego pięcioletniego syna?

Mały ostatnio jest nie do wytrzymania. Nie reaguje na polecenia, momentami jest agresywny, nie słucha się kompletnie, kiedy próbuję mu coś...

~ agnieszkawięcej

Zmiany zachowania u dziecka po pobycie w żłobku

Dziecko, 2 lata 7 miesięcy, nigdy nie ssalo smoczka, po pobycie w żłobku mały ssie kciuk, nie chce jeść. W żłobku stał się płaczliwy. Czy można poprosić o...

~ halinawięcej

Samotnie wychowująca matka a rejonizacja

Witam, jestem matką samotnie wychowującą 4 letnie dziecko. Ze względu na warunki finansowe oraz brak alimentów mieszkam z rodzicami w niewielkiej...

~ Magdalenawięcej

Zabawy logorytmiczne dla dzieci w wieku przedszkolnym

Przejdź do strony | 1 | 2 |

Zabawy logarytmiczne są niezbędnym elementem pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym.


Celem tych zabaw jest:

  • wyrabianie u dzieci prawidłowego wykonywania ruchów lokomocyjnych,
  • wykształcenie prawidłowego wykonywania podskoków naprzemiennych,
  • wyrabianie pamięci ruchowej, orientacji przestrzennej i koordynacji statycznej,
  • ćwiczenie rozluźnienia i napięcia mięśni,
  • wyrabianie wyczucia położenia ciała względem przestrzeni,
  • usprawnianie narządów mowy.

Ćwiczenia lokomocyjne:

Zabawa „Pociągi”- dzieci ustawione w trzech rzędach. Jeden pociąg rusza  na dźwięk muzyki wydającej dźwięki podobne do piły, stawiając duże kroki mówiąc słowa; czuuuuuuuuu (przeciągając jak najdłużej).
Drugi rusza, gdy zaczynają grać grzechotki, dzieci poruszają się w rytm ósemek (dzieci mówią krótko czu, czu, czu w rytm stawianych kroków).  Natomiast trzeci pociąg rusza, gdy do rytmu wkracza muzyka marszowa. Dzieci maszerują wysoko podnosząc kolana (słowa czu, czu, czu wymawiają rytmiczne odpowiednio do stawianych kroków). Pociągi poruszają się cały czas w rytm swojej muzyki omijając się. Gdy muzyka cichnie dzieci stają w rozsypce i poruszają się jak pajacyki. Następnie w rytm muzyki bawarskiej śpiewają wyraźnie przeciągając: heidi, heidi. Na sygnał dzieci dobierają się parami, robią haczyki i podskakują w kółeczku. Gdy zaczyna się muzyka marszowa dzieci ustawiają się w jednym rzędzie i maszerują w miejscu. Na sygnał rozchodzą się raz w lewo, raz w prawo i tworzą dwa koła chwytając się za ręce. Gdy cichnie muzyka dzieci dobierają się parami i tańczą w kole „Polkę Jarocinkę”, gdy zaczyna grać muzyka. Przy refrenie śpiewają; Dookoła, dookoła, dookoła, dookoła, raz i dwa (2x).

Zabawa „Rakieta” - Marsz w rozsypce po sali w rytm wystukiwanego rytmu na bębenku. Jeśli nauczycielka gra cicho dzieci maszerują na palcach, gdy głośno idą mocno uderzając stopami o podłogę, wysoko podnosząc kolana. Na hasło: Rakieta stratuje - biegną w różnych kierunkach przyspieszając tempo. 

Ćwiczenia wyrabiające poczucie świadomego ruchu:


Zabawa „Wiatr” - dzieci chodzą między woreczkami rozłożonymi w sali. W tle słychać muzykę z odgłosami wiatru. Gdy jest spokojna, dzieci chodzą na palcach w umiarkowanym tempie. Nagle zrywa się wichura, dzieci biegają w różnych kierunkach robiąc obroty z uniesionymi rękami w górze dookoła siebie. gdy muzyka cichnie kładą się na dywanie i turlają się po nim jak listki.

Ćwiczenia wyrabiające poczucie świadomego rytmu:

Zabawa pt. „Chmurka”
- dzieci chodzą po sali naśladując płynące chmurki na niebie, cicho wypowiadając sylabę „szuuuuuuu”. Aby nie zderzyć się z inną chmurą omijają leżące woreczki na podłodze. Na dźwięki bębenka i słowa nauczycielki „Burza”, dzieci w wyznaczonym miejscu kucają i głośno mówią; bum, bum, bum. Sygnał dźwiękowy (grzechotka) oznacza, że dzieci znów swobodnie poruszają się po sali mówiąc cicho słowa; szuuuuuuu.

Ćwiczenia naprężające i rozluźniające:

Zabawa „Pajacyk” - w tle słychać utwór Griega pt. „Poranek”. Dzieci leżą na dywanie zaczarowane w pajacyki. Powoli podnoszą się do pozycji stojącej wykonując ruchy tak jakby były pociągane za sznurki wypowiadając słowa tik, tak. Im głośniejsza muzyka, tym ruchy są bardziej intensywne i głośniej wypowiadają słowa tik-tak. Muzyka cichnie, pajacyk opuszcza głowę, opadają mu ręce, brzuch i nogi. Cichutko też mówi słowa tik-tak. Na koniec kładzie się w bezruchu na dywanie i milknie.

Ćwiczenia rozwijające koordynację ruchów:
Przejdź do strony | 1 | 2 |

Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie