Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Unia Europejska

Zobacz 5 scenariuszy

Zdrowie i zdrowe odżywianie (43 scenariusze)

Święta Bożego Narodzenia (73 scenariusze)

Ekologia (61 scenariuszy)

Przyroda (58 scenariuszy)

Inne (468 scenariuszy)

Zobacz 958 scenariuszy

Porady specjalisty

Tytuł licentata wystarczy do awandu zawodowego?

Witam, Mam pytanie dotyczące awansu zawodowego nauczyciela wychowania przedszkolnego. Czy licencjat jest wystarczającym wykształceniem aby zdobyć awans...

~ Magdawięcej

Samotna matka a pierwszeństwo przyjęcia do żłobka

Czy to prawda, że pierwszeństwo przyjecia dziecka do żłobka mają tylko samotne matki przebywające w domu samotnej matki? Chciałam posłać moją niespełna...

~ Sylwiawięcej

Kwalifikacje dyrektora niepublicznego punktu przedszkolnego

Chciałabym zatrudnić dyrektora do niepublicznego punktu przedszkolnego, który będzie funkcjonował od września. Jakie kwalifikacje powinien posiadać...

~ Emiliawięcej

Zajęcia edukacyjno-terapeutyczne dla dziecka niepełnosprawnego intelektualnie

Przejdź do strony | 1 | 2 |

KONSPEKT ZAJĘĆ EDUKACYJNO–TERAPEUTYCZNYCH DLA DZIECKA Z GŁĘBOKĄ NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ Z WYKORZYSTANIEM METODY DOBREGO STARTU M. BOGDANOWICZ


CZAS TRWANIA: 2,5 godz

LICZBA UCZNIÓW: 1

CELE ZAJĘĆ

CELE OGÓLNE:

  • stymulacja polisensoryczna
  • ćwiczenia grafomotoryczne


CELE SZCZEGÓŁOWE:

  • wzbogacenie słownika o pojęcia: duży, mały
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej
  • doskonalenie umiejętności dobierania takich samych figur geometrycznych
  • doskonalenie umiejętności liczenia
  • kształtowanie aktywnej postawy wobec postawionych zadań
  • wydłużanie czasu koncentracji uwagi
  • wzbudzanie wiary we własne siły
  • doskonalenie sprawności manualnej
  • ćwiczenie spostrzegania
  • ćwiczenia percepcji słuchowej
  • kształtowanie poczucia bezpieczeństwa i zaufania
  • możliwość przeżycia poczucia sprawstwa
  • kształtowanie umiejętności właściwego rozumienia i wykonywania poleceń
  • rozwój sprawności fizycznej
  • zmniejszenie nadmiernego napięcia mięśniowego
  • pobudzenie uczennicy do aktywności
  • usprawnianie małej i dużej motoryki
  • uwrażliwienie dłoni i stóp
  • wypowiadanie samogłoski "a"
  • uwrażliwianie czucia głębokiego
  • poznanie cyfr od 1 do 6
  • ćwiczenia percepcji słuchowej
  • stymulacja dotykowa
  • rozpoznawanie okręgów


FORMA PRACY:

  • indywidualna


METODA PRACY:

  • czynna


ŚRODKI DYDAKTYCZNE:

  • dzwonek
  • świeczka
  • zapalniczka
  • olejek zapachowy
  • zdjęcie
  • dzwonki rurkowe
  • chustka
  • cyferki
  • kostka
  • kredki
  • płyta CD
  • materiałowy worek
  • małe zabawki
  • kubeczki różnej wielkości
  • komputer
  • kaseta
  • plansza ze wzorem
  • pędzel
  • czerwona farba
  • tektura
  • gruby mazak
  • mech
  • duża piłka
  • mała piłka
  • duży muchomor
  • 7 białych kartek
  • Balony wycięte z folii
  • Pół kolorowej kartki
  • Klej
  • Linijka z otworami
  • Kontur koła
  • Plastelina
  • Plansze z otworami
  • Kolorowe koła w różnej wielkości


ZAJĘCIA WSTĘPNE

 

  • dzwonienie dzwonkiem, który jest sygnałem rozpoczęcia zajęć
  • zapalenie świeczki zapachowej
  • piosenka powitalna
  • sprawdzenie listy obecności
  • masaż dłoni olejkami
  • zastosowanie bodźców dźwiękowych – gra na dzwonkach rurkowych
  • zabawy głoskami - a
  • obserwacja pogody
  • rysowanie pogody
  • zakładanie kolorowych chust – żółty
  • zdmuchnięcie świeczki zapachowej
  • zabawy cyferkami


ZAJĘCIA WŁAŚCIWE

 

  • Przypomnienie piosenki "Muchomorki"
  • Przypomnienie wzoru
  • Odtwarzanie wzoru

- w powietrzu (dziecko patrzy na wzór)
- w powietrzu (bez patrzenia na wzór)
- na powierzchni stołu
- pędzlem i czerwoną farba na tekturze
- bez piosenki grubym mazakiem
- odtwarzanie wzoru z piosenką palcem zamoczonym w farbie

  • Próba samodzielnego rysowania wzoru cienkim pisakiem
  • Utrwalenie piosenki, wzoru i znajomości
  • Rysowanie cienkim mazakiem kropek na kapeluszach muchomorów
  • Uzupełnienie rysunku

- malowanie trawy i mchu
- dotykanie ręką mchu
- rozmowa na temat wyglądu i struktury mchu
- wskazywanie na ilustracji dużych i małych muchomorów
- pokazywanie dużej i małej piłki

Przejdź do strony | 1 | 2 |

Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie