Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Dzień Dziecka

Zobacz 4 scenariusze

Zdrowie i zdrowe odżywianie (36 scenariuszy)

Święta Bożego Narodzenia (72 scenariusze)

Ekologia (61 scenariuszy)

Przyroda (56 scenariuszy)

Inne (462 scenariusze)

Zobacz 941 scenariuszy

Porady specjalisty

Brak pewności siebie u przedszkolaka

Od nowego roku szkolnego mój synek zacznie naukę w przedszkolu. Do tej pory cały czas przebywał w domu, więc nie zauważałam żadnych problemów,...

~ Gosiawięcej

Tytuł zawodowy po licencjacie

Witam, czy po licencjacie pedagogika przedszkola z edukacją początkową można normalnie starać się o awanse zawodowe - do nauczyciela dyplomowanego?

~ Paulinawięcej

Rejonizacja przedszkola

Mam dziecko 4 letnie, które chciałam zapisać do przedszkola. Dowiedziałam się właśnie, że w przypadku naboru do przedszkoli na rok szkolny 2014/2015...

~ Magda. Mwięcej

Zajęcia edukacyjno-terapeutyczne dla dziecka niepełnosprawnego intelektualnie

Przejdź do strony | 1 | 2 |

KONSPEKT ZAJĘĆ EDUKACYJNO–TERAPEUTYCZNYCH DLA DZIECKA Z GŁĘBOKĄ NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ Z WYKORZYSTANIEM METODY DOBREGO STARTU M. BOGDANOWICZ


CZAS TRWANIA: 2,5 godz

LICZBA UCZNIÓW: 1

CELE ZAJĘĆ

CELE OGÓLNE:

  • stymulacja polisensoryczna
  • ćwiczenia grafomotoryczne


CELE SZCZEGÓŁOWE:

  • wzbogacenie słownika o pojęcia: duży, mały
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej
  • doskonalenie umiejętności dobierania takich samych figur geometrycznych
  • doskonalenie umiejętności liczenia
  • kształtowanie aktywnej postawy wobec postawionych zadań
  • wydłużanie czasu koncentracji uwagi
  • wzbudzanie wiary we własne siły
  • doskonalenie sprawności manualnej
  • ćwiczenie spostrzegania
  • ćwiczenia percepcji słuchowej
  • kształtowanie poczucia bezpieczeństwa i zaufania
  • możliwość przeżycia poczucia sprawstwa
  • kształtowanie umiejętności właściwego rozumienia i wykonywania poleceń
  • rozwój sprawności fizycznej
  • zmniejszenie nadmiernego napięcia mięśniowego
  • pobudzenie uczennicy do aktywności
  • usprawnianie małej i dużej motoryki
  • uwrażliwienie dłoni i stóp
  • wypowiadanie samogłoski "a"
  • uwrażliwianie czucia głębokiego
  • poznanie cyfr od 1 do 6
  • ćwiczenia percepcji słuchowej
  • stymulacja dotykowa
  • rozpoznawanie okręgów


FORMA PRACY:

  • indywidualna


METODA PRACY:

  • czynna


ŚRODKI DYDAKTYCZNE:

  • dzwonek
  • świeczka
  • zapalniczka
  • olejek zapachowy
  • zdjęcie
  • dzwonki rurkowe
  • chustka
  • cyferki
  • kostka
  • kredki
  • płyta CD
  • materiałowy worek
  • małe zabawki
  • kubeczki różnej wielkości
  • komputer
  • kaseta
  • plansza ze wzorem
  • pędzel
  • czerwona farba
  • tektura
  • gruby mazak
  • mech
  • duża piłka
  • mała piłka
  • duży muchomor
  • 7 białych kartek
  • Balony wycięte z folii
  • Pół kolorowej kartki
  • Klej
  • Linijka z otworami
  • Kontur koła
  • Plastelina
  • Plansze z otworami
  • Kolorowe koła w różnej wielkości


ZAJĘCIA WSTĘPNE

 

  • dzwonienie dzwonkiem, który jest sygnałem rozpoczęcia zajęć
  • zapalenie świeczki zapachowej
  • piosenka powitalna
  • sprawdzenie listy obecności
  • masaż dłoni olejkami
  • zastosowanie bodźców dźwiękowych – gra na dzwonkach rurkowych
  • zabawy głoskami - a
  • obserwacja pogody
  • rysowanie pogody
  • zakładanie kolorowych chust – żółty
  • zdmuchnięcie świeczki zapachowej
  • zabawy cyferkami


ZAJĘCIA WŁAŚCIWE

 

  • Przypomnienie piosenki "Muchomorki"
  • Przypomnienie wzoru
  • Odtwarzanie wzoru

- w powietrzu (dziecko patrzy na wzór)
- w powietrzu (bez patrzenia na wzór)
- na powierzchni stołu
- pędzlem i czerwoną farba na tekturze
- bez piosenki grubym mazakiem
- odtwarzanie wzoru z piosenką palcem zamoczonym w farbie

  • Próba samodzielnego rysowania wzoru cienkim pisakiem
  • Utrwalenie piosenki, wzoru i znajomości
  • Rysowanie cienkim mazakiem kropek na kapeluszach muchomorów
  • Uzupełnienie rysunku

- malowanie trawy i mchu
- dotykanie ręką mchu
- rozmowa na temat wyglądu i struktury mchu
- wskazywanie na ilustracji dużych i małych muchomorów
- pokazywanie dużej i małej piłki

Przejdź do strony | 1 | 2 |

Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie