Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Dzień Mamy i Taty

Zobacz 31 scenariuszy

Zdrowie i zdrowe odżywianie (43 scenariusze)

Święta Bożego Narodzenia (73 scenariusze)

Ekologia (61 scenariuszy)

Przyroda (57 scenariuszy)

Inne (468 scenariuszy)

Zobacz 957 scenariuszy

Porady specjalisty

Samotna matka a pierwszeństwo przyjęcia do żłobka

Czy to prawda, że pierwszeństwo przyjecia dziecka do żłobka mają tylko samotne matki przebywające w domu samotnej matki? Chciałam posłać moją niespełna...

~ Sylwiawięcej

Kwalifikacje dyrektora niepublicznego punktu przedszkolnego

Chciałabym zatrudnić dyrektora do niepublicznego punktu przedszkolnego, który będzie funkcjonował od września. Jakie kwalifikacje powinien posiadać...

~ Emiliawięcej

Jak mam reagować na zachowania mojego pięcioletniego syna?

Mały ostatnio jest nie do wytrzymania. Nie reaguje na polecenia, momentami jest agresywny, nie słucha się kompletnie, kiedy próbuję mu coś...

~ agnieszkawięcej

Zajęcia otwarte dla rodziców- scenariusz

Przejdź do strony | 1 | 2

Cap! Skrzat myszkę za ogon, pognali polną drogą! Myszka została w stodole, pisnęła tylko – tu wolę! Tu zboże…. Dla myszy żniwa! Tu przetrwam zdrowa i żywa!
No, a co zrobił skrzat?
Do pokoju dzieci wpadł – tu przezimuje w kąciku lalek – tu się o zimie nie dowiem wcale!

2. Po wysłuchaniu opowiadania następuje wspólna analiza wysłuchanego utworu.
- Układanie historyjki obrazkowej z zachowaniem kolejności zgodnie z treścią opowiadania. Prawidłowe stosowanie pojęć najpierw, potem.
- Dzieci odpowiadają na pytania nauczycielki:
Kto był głównym bohaterem opowiadania?
Jakie zwierzęta spotkał skrzat?
Jak zwierzęta przygotowywały się do zimy?
- Ocena postępowania głównego bohatera opowiadania. Czy ten nasz skrzat to był tak samo pracowity jak  zwierzątka, które spotkał?
Uzasadnienie swojej opinii, np. skrzat był leniwy, ponieważ…..

3. Zabawa dydaktyczna „Wiewiórka liczy swoje zapasy”.
Zaproszenie dzieci do jednego ze zwierząt występujących w opowiadaniu –
N: Zapraszam was teraz do spiżarni zwierzątka, które spotkał skrzat. Aby dowiedzieć się jakie zwierzątko was zaprosiło musicie rozwiązać zagadkę. Posłuchajcie:

Miesza wśród lasu, orzeszki zjada
W dziupli na zimę zapasy składa. (wiewiórka)

Segregowanie zapasów wiewiórki.
N: Z pośród zgromadzonych zapasów wskażcie mi te, które waszym zdaniem zebrała wiewiórka (orzechy).
Mamy tutaj trzy sylwety wiewiórek i kilka orzeszków,
- proszę ułożyć orzeszki tak, aby każda wiewiórka miała po tyle samo: - rozkładanie po jednej, aż do wyczerpania, sprawdzenie poprzez przeliczenie,
- proszę podzielić orzechy tak, aby każda wiewiórka miała po trzy orzechy – ile orzechów zostało?
- proszę podzielić orzechy tak, aby pierwsza miała cztery, a każda następna o jeden więcej – ile zostało?
- zadanie pierwsza wiewiórka znalazła trzy orzechy a druga dwa i orzechów miały wiewiórki razem – przeliczenie i wskazanie  kartonika z odpowiednią liczbą oczek.

4. Zabawa ruchowa przy piosence „Wiewióreczka mała”.

5. Praca indywidualna przy stolikach.
N: Przez cała jesień suszyliśmy liście. Teraz dowiecie się do czego mogą one nam się przydać. Będziemy wyklejać zwierzątko, a jakie dowiecie się jak odgadniecie zagadkę. Posłuchajcie:

Ma krótkie nóżki i mały ryjek
Chociaż ma igły, nigdy nie szyje.
Gdy przyjdą krótkie, zimowe dni
To zagrzebany w liściach śpi. (jeż)

N: Takiego jeżyka ma każdy z was przy stoliku. Wasze jeżyki nie zdążyły jeszcze nazbierać liści na zimowe mieszkanie. Waszym zadaniem jest wykleić pięknego jeża zagrzebanego w liściach. Macie przygotowane sylwety jeżyków, czarny papier, która pocięty w małe trójkąciki posłuży nam jako jego igły  i liście, które nakleicie nad nim. Kiedy skończycie wasze piękne prace ozdobią gazetkę w holu i wszystkie dzieci oraz rodzice będą mogli je podziwiać.

Zakończenie.
Po zakończeniu zajęcia wszyscy oglądają prace dzieci.
Wracamy jeszcze na chwilkę do koła.
N: Przypomnijcie mi, jakie zwierzęta spotkał skrzat w lesie?
Dzieci wymieniają nazwy zwierząt.
- dzielenie nazw zwierząt na sylaby.

Następnie każdy, rodzice  i dzieci na wyciętych kołach rysują miny z jakimi wychodzą z zajęcia i przypinają na ścianę tworząc „mapę nastrojów”. Podziękowanie dzieciom za pracę a rodzicom za przybycie. Wspólne zawieszenie prac w holu. Porządkowanie miejsc pracy.

Opracowała: mgr Dorota Szreder

Przejdź do strony | 1 | 2

Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie