Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Bezpieczeństwo na drodze

Zobacz 16 scenariuszy

Zdrowie i zdrowe odżywianie (43 scenariusze)

Święta Bożego Narodzenia (73 scenariusze)

Ekologia (61 scenariuszy)

Przyroda (57 scenariuszy)

Inne (468 scenariuszy)

Zobacz 957 scenariuszy

Porady specjalisty

Samotna matka a pierwszeństwo przyjęcia do żłobka

Czy to prawda, że pierwszeństwo przyjecia dziecka do żłobka mają tylko samotne matki przebywające w domu samotnej matki? Chciałam posłać moją niespełna...

~ Sylwiawięcej

Kwalifikacje dyrektora niepublicznego punktu przedszkolnego

Chciałabym zatrudnić dyrektora do niepublicznego punktu przedszkolnego, który będzie funkcjonował od września. Jakie kwalifikacje powinien posiadać...

~ Emiliawięcej

Jak mam reagować na zachowania mojego pięcioletniego syna?

Mały ostatnio jest nie do wytrzymania. Nie reaguje na polecenia, momentami jest agresywny, nie słucha się kompletnie, kiedy próbuję mu coś...

~ agnieszkawięcej

Zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze z dzieckiem niepełnosprawnym intelektualnie

Przejdź do strony | 1 | 2 |

Konspekt zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dziecka z głęboką niepełnosprawnością intelektualną.


CZAS TRWANIA: 2,5 godz

LICZBA UCZNIÓW: 1

CELE ZAJĘĆ:

Cele ogólne:

  • stymulacja polisensoryczna
  • orientacja w schemacie ciała

Cele szczegółowe:

  • wzbogacenie słownika o nazwy części ciała
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej
  • doskonalenie umiejętności dobierania takich samych figur geometrycznych
  • doskonalenie umiejętności liczenia
  • orientacja w schemacie własnego ciała
  • rozwój somatognozji
  • kształtowanie umiejętności właściwego nawiązywania kontaktu z nauczycielem
  • kształtowanie aktywnej postawy wobec postawionych zadań
  • wydłużanie czasu koncentracji uwagi
  • wzbudzanie wiary we własne siły
  • doskonalenie sprawności manualnej
  • ćwiczenie spostrzegania
  • ćwiczenia percepcji słuchowej
  • kształtowanie poczucia bezpieczeństwa i zaufania
  • możliwość przeżycia poczucia sprawstwa
  • kształtowanie umiejętności właściwego rozumienia i wykonywania poleceń
  • rozwój sprawności fizycznej
  • zmniejszenie nadmiernego napięcia mięśniowego
  • pobudzenie uczennicy do aktywności
  • usprawnianie małej i dużej motoryki
  • uwrażliwienie dłoni i stóp
  • wypowiadanie samogłoski "a"
  • uwrażliwianie czucia głębokiego
  • poznanie cyfr od 1 do 6


FORMA PRACY:

  • indywidualna


METODA PRACY:

  • czynna

ŚRODKI DYDAKTYCZNE:

  • dzwonek
  • świeczka
  • zapalniczka
  • olejek zapachowy
  • zdjęcie
  • dzwonki rurkowe
  • chustka
  • cyferki
  • kostka
  • kartka
  • kredki
  • płyta CD
  • piłka
  • gąbka
  • futerko
  • folia malarska
  • model graficzny twarzy
  • piłka wydająca dźwięk
  • figury geometryczne
  • materiałowy worek
  • małe zabawki
  • wałek rehabilitacyjny
  • miska
  • guziki
  • kubeczki różnej wielkości
  • komputer

ZAJĘCIA WSTĘPNE

 

  • dzwonienie dzwonkiem, który jest sygnałem rozpoczęcia zajęć
  • zapalenie świeczki zapachowej
  • piosenka powitalna
  • sprawdzenie listy obecności
  • masaż dłoni olejkami
  • zastosowanie bodźców dźwiękowych – gra na dzwonkach rurkowych
  • zabawy głoskami - a
  • obserwacja pogody
  • rysowanie pogody
  • zakładanie kolorowych chust – żółty
  • zdmuchnięcie świeczki zapachowej
  • zabawy cyferkami

ZAJĘCIA WŁAŚCIWE

 

  • piosenka ze wskazywaniem części ciała
  • piosenka o jesieni - ćwiczenia rytmiczne
  • kiwanie się do rytmu
  • poklepywanie dziecko do rytmu
  • klaskanie do rytmu piosenki
  • tupanie do rytmu piosenki
  • wydawanie odgłosów do rytmu
  • masaż przy muzyce relaksacyjnej
  • ćwiczenia metodą Knillów
  • masaż ciała materiałami o różnej fakturze

- wskazywanie części ciała zgodnie ze słowami wiersza:

Moje rączki

Moja rączka lewa,
Moja rączka prawa!
Klaszczę nimi głośno,
Wszystkim biję brawa!


- pokazywanie części twarzy na sobie, a potem na modelu graficznym
- rozpoznawanie za pomocą słuchu w której ręce jest grająca zabawka
- dobieranie takich samych figur
figura-figura (taki sam kolor)
- Sherborne - ćwiczenia prowadzące do poznania własnego ciała

  • dotykanie łokciami kolan
  • wyczuwanie całego ciała
  • leżenie na plecach
  • turlanie się
  • leżenie z rękami wzdłuż ciała (napinanie i rozluźnianie mięśni)

- baraszkowanie i zabawy w folii malarskiej

Przejdź do strony | 1 | 2 |

Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie