Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Powitanie wiosny

Zobacz 38

Zdrowie i zdrowe odżywianie (59 scenariuszy)

Święta Bożego Narodzenia (78 scenariuszy)

Przyroda (71 scenariuszy)

Ekologia (64 scenariusze)

Inne (491 scenariuszy)

Zobacz 1043 scenariusze

Darmowe publikacje

Porady specjalisty

Punkt przedszkolny

Posiadam tytuł magistra pedagogiki ogólnej, ukończyłem również studia pierwszego stopnia na kierunku: Pedagogika resocjalizacyjna i praca...

~ Wiktor Gomułkiewicz więcej

2latek w przedszkolu niepublicznym

Witam, otwieram małe przedszkole. Jak to na początku - mała ilość dzieci. Czy w moim niepublicznym przedszkolu mogę przyjmować dzieci po 2 roku, a...

~ marta więcej

Przykre zachowanie u mojej 18 miesięcznej Córeczki

Witam. Jestem mamą 18 miesięcznej córeczki. Teściowa, mam wrażenie, zachowuje się dziwnie (ale może ja się MYLĘ). Przychodzi po dziecko do pokoju...

~ Monika więcej

rodzice radzą: 1
ostatnio: 2015-07-23 12:26

Zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze z dzieckiem niepełnosprawnym intelektualnie

Darmowe publikacje
Przejdź do strony | 1 | 2 |

Konspekt zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dziecka z głęboką niepełnosprawnością intelektualną.


CZAS TRWANIA: 2,5 godz

LICZBA UCZNIÓW: 1

CELE ZAJĘĆ:

Cele ogólne:

  • stymulacja polisensoryczna
  • orientacja w schemacie ciała

Cele szczegółowe:

  • wzbogacenie słownika o nazwy części ciała
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej
  • doskonalenie umiejętności dobierania takich samych figur geometrycznych
  • doskonalenie umiejętności liczenia
  • orientacja w schemacie własnego ciała
  • rozwój somatognozji
  • kształtowanie umiejętności właściwego nawiązywania kontaktu z nauczycielem
  • kształtowanie aktywnej postawy wobec postawionych zadań
  • wydłużanie czasu koncentracji uwagi
  • wzbudzanie wiary we własne siły
  • doskonalenie sprawności manualnej
  • ćwiczenie spostrzegania
  • ćwiczenia percepcji słuchowej
  • kształtowanie poczucia bezpieczeństwa i zaufania
  • możliwość przeżycia poczucia sprawstwa
  • kształtowanie umiejętności właściwego rozumienia i wykonywania poleceń
  • rozwój sprawności fizycznej
  • zmniejszenie nadmiernego napięcia mięśniowego
  • pobudzenie uczennicy do aktywności
  • usprawnianie małej i dużej motoryki
  • uwrażliwienie dłoni i stóp
  • wypowiadanie samogłoski "a"
  • uwrażliwianie czucia głębokiego
  • poznanie cyfr od 1 do 6


FORMA PRACY:

  • indywidualna


METODA PRACY:

  • czynna

ŚRODKI DYDAKTYCZNE:

  • dzwonek
  • świeczka
  • zapalniczka
  • olejek zapachowy
  • zdjęcie
  • dzwonki rurkowe
  • chustka
  • cyferki
  • kostka
  • kartka
  • kredki
  • płyta CD
  • piłka
  • gąbka
  • futerko
  • folia malarska
  • model graficzny twarzy
  • piłka wydająca dźwięk
  • figury geometryczne
  • materiałowy worek
  • małe zabawki
  • wałek rehabilitacyjny
  • miska
  • guziki
  • kubeczki różnej wielkości
  • komputer

ZAJĘCIA WSTĘPNE

 

  • dzwonienie dzwonkiem, który jest sygnałem rozpoczęcia zajęć
  • zapalenie świeczki zapachowej
  • piosenka powitalna
  • sprawdzenie listy obecności
  • masaż dłoni olejkami
  • zastosowanie bodźców dźwiękowych – gra na dzwonkach rurkowych
  • zabawy głoskami - a
  • obserwacja pogody
  • rysowanie pogody
  • zakładanie kolorowych chust – żółty
  • zdmuchnięcie świeczki zapachowej
  • zabawy cyferkami

ZAJĘCIA WŁAŚCIWE

 

  • piosenka ze wskazywaniem części ciała
  • piosenka o jesieni - ćwiczenia rytmiczne
  • kiwanie się do rytmu
  • poklepywanie dziecko do rytmu
  • klaskanie do rytmu piosenki
  • tupanie do rytmu piosenki
  • wydawanie odgłosów do rytmu
  • masaż przy muzyce relaksacyjnej
  • ćwiczenia metodą Knillów
  • masaż ciała materiałami o różnej fakturze

- wskazywanie części ciała zgodnie ze słowami wiersza:

Moje rączki

Moja rączka lewa,
Moja rączka prawa!
Klaszczę nimi głośno,
Wszystkim biję brawa!


- pokazywanie części twarzy na sobie, a potem na modelu graficznym
- rozpoznawanie za pomocą słuchu w której ręce jest grająca zabawka
- dobieranie takich samych figur
figura-figura (taki sam kolor)
- Sherborne - ćwiczenia prowadzące do poznania własnego ciała

  • dotykanie łokciami kolan
  • wyczuwanie całego ciała
  • leżenie na plecach
  • turlanie się
  • leżenie z rękami wzdłuż ciała (napinanie i rozluźnianie mięśni)

- baraszkowanie i zabawy w folii malarskiej

Przejdź do strony | 1 | 2 |

Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie