Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Dzień Dziecka

Zobacz 4 scenariusze

Zdrowie i zdrowe odżywianie (43 scenariusze)

Święta Bożego Narodzenia (73 scenariusze)

Ekologia (61 scenariuszy)

Przyroda (59 scenariuszy)

Inne (468 scenariuszy)

Zobacz 959 scenariuszy

Porady specjalisty

Ja tu rządzę!

Pięciolatek miał rozwaloną trochę rodzinę. Wychowaniem zajmował się ojciec i jego rodzice. Wszyscy go rozpieszczali, zrobili parasol nad nim, a moim...

~ Izawięcej

Mitomania u dziecka

Witam serdecznie. Od 3 lat jestem Mamą już teraz prawie 6 letniego młodego kawalera. Dziecko zostało porzucone przez matkę gdy miało 1,5 roku. Od kilku...

~ Izawięcej

Jak otworzyć żłobek?

Czy jeśli na początku swojej kariery zawodowej pracowałam jako opiekunka do dziecka i mogę mieć zaświadczenia z pełnienia tej opieki, to jest to...

~ Ewa Pawlikowskawięcej

„Zdobywamy odznakę zdrowego przedszkolaka” - scenariusz zajęcia

Przejdź do strony | 1 | 2 | 3 |

Scenariusz zajęcia z zakresu edukacji zdrowotnej w grupie dzieci 5 i 6 letnich „Misie”.


Temat: „Zdobywamy odznakę zdrowego przedszkolaka”
Rodzaj zajęcia: zajęcie otwarte z zaproszonymi gośćmi

Cele ogólny:
- Kształtowanie postawy prozdrowotnej;
- Wzmocnienie więzi uczuciowej pomiędzy dziećmi poprzez świadome uczestnictwo w konkursie zespołowym;
- Wprowadzenie elementu rywalizacji;
- Kształtowanie współpracy w obrębie grupy poprzez stawianie zadań do wykonania;
- Wyrabianie umiejętności współdziałania;
- Stwarzanie sytuacji sprzyjających aktywizowaniu myślenia;
- Kształcenie wyobraźni i myślenia przyczynowo – skutkowego, umiejętności wyciągania wniosków;
- Ćwiczenie pamięci odtwórczej poprzez sięganie do wiadomości nabytych wcześniej;
- Rozwijanie spostrzegawczości, koncentracji  i uwagi w takcie rozwiązywania zagadek i zabaw logicznych oraz zabaw  z wizytówkami wyrazowymi;
- Kształcenie sprawności ruchowej poprzez zabawy ruchowe;
- Utrwalenie wiadomości dot. elementarnych zasad profilaktyki zdrowotnej;
- Zaprezentowanie gościom zdobytej przez dzieci wiedzy oraz umiejętności;

Cele operacyjne (dziecko):
- Wspólnie z rówieśnikami zdobywa sprawność „zdrowego przedszkolaka” (wg C.Freineta) i rozwiązuje postawione zadania do wykonania;
- Sprawdza swoje wiadomości dotyczące dbania o zdrowie;
- Zna i przestrzega zasad obowiązujących w trakcie rywalizacji;
- Uważnie słucha instrukcji słownej nauczycielki;
- Rozpoznaje swoje imię wśród innych (wg I. Majchrzak);
- Odpowiada na pytania zawarte w programie quizu lub pomaga w udzielaniu odpowiedzi „przedstawicielom grupy”;
- Rozróżnia twierdzenia prawdziwe i fałszywe;
- Rozwiązuje zagadki słowne;
- Dokonuje klasyfikacji wg kryterium „szkodliwe i dobre dla zdrowia”;
- Zna podstawowe zasady dotyczące przestrzegania higieny osobistej;
- Zna podstawowe zasady zdrowego odżywiania się;
- Liczy punkty za udzielanie prawidłowych odpowiedzi posługując się kołami;
- Rozumie treść czytanego zapisu i prawidłowo przyporządkowuje go do odpowiedniego przedmiotu;
- Wykonuje pracę plastyczną równocześnie z instrukcja słowną – „rysowany wierszyk”;
- Przestrzega przyjętych społecznie i akceptowanych norm postępowania;
- Bierze udział w zabawach ruchowych przy muzyce o charakterze integracyjnym;
- Śpiewa piosenkę o zdrowiu „Hymn zdrowych dzieciaków”;
Właściwie zachowuje się w trakcie zajęcia z zaproszonymi gośćmi

Metody pracy:
- słowna, czynna, zadań do wykonania;
- metoda pedagogiki zabawy;
- metoda odimiennej nauki czytania dr I.Majchrzak;
- metoda zdobywania sprawności wg C.Freineta;

Formy pracy:
- zespołowa;
- indywidualna;

Pomoce:
muzyka na CD do zabaw integracyjnych (pedagogika zabawy), wiersz B. Lewandowskiej pt.: „Na zdrowie”, kontrakt dotyczący sprawności ‘zdrowy przedszkolak” wg koncepcji C.Freineta, wizytówki z imionami dzieci, rysowany wierszyk pt.: „Jabłuszko” wg E.Sujeckiej, czerwona i zielona kredka, pytania i zagadki na temat zdrowia, kartoniki     z napisami: „TAK” i „NIE", kartoniki z cyframi, emblematy ząbków, obrazi przedstawiające  zdrowe i szkodliwe pokarmy, tablica z punktacją, płyta CD z utworem „Hymn zdrowych dzieciaków”, laurki wykonane wcześniej przez dzieci.

Przebieg zajęć:

1. Przywitanie się z dziećmi piosenką: „Wszyscy są, witam was…” (pedagogika zabawy)

„Wszyscy są, witam was, zaczynamy już czas.
Jestem ja, jesteś ty to jesteśmy my!”

Dzieci ustawione są w kole, w parach, śpiewają tekst powitania i klaszczą w dłonie partnera. Na słowa:
TY – pokazywanie partnera,
JA – pokazywanie siebie,
MY – obrót i przejście  do następnego partnera.

2. Przywitanie zaproszonych gości.

Przejdź do strony | 1 | 2 | 3 |

Podziel się na:

Komentarze

avatar

Wojti 2013-05-16 18:34

PIERWSZY!

To z bieganiem i wrzeszczeniem jest na TAK czy na NIE?

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie