Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Ekologia

Zobacz 61 scenariuszy

Powitanie wiosny (36 scenariuszy)

Święta Bożego Narodzenia (73 scenariusze)

Przyroda (57 scenariuszy)

Zdrowie i zdrowe odżywianie (43 scenariusze)

Inne (468 scenariuszy)

Zobacz 957 scenariuszy

Porady specjalisty

Jak mam reagować na zachowania mojego pięcioletniego syna?

Mały ostatnio jest nie do wytrzymania. Nie reaguje na polecenia, momentami jest agresywny, nie słucha się kompletnie, kiedy próbuję mu coś...

~ agnieszkawięcej

Zmiany zachowania u dziecka po pobycie w żłobku

Dziecko, 2 lata 7 miesięcy, nigdy nie ssalo smoczka, po pobycie w żłobku mały ssie kciuk, nie chce jeść. W żłobku stał się płaczliwy. Czy można poprosić o...

~ halinawięcej

Samotnie wychowująca matka a rejonizacja

Witam, jestem matką samotnie wychowującą 4 letnie dziecko. Ze względu na warunki finansowe oraz brak alimentów mieszkam z rodzicami w niewielkiej...

~ Magdalenawięcej

„Zdobywamy odznakę zdrowego przedszkolaka” - scenariusz zajęcia

Przejdź do strony | 1 | 2 | 3 |

Scenariusz zajęcia z zakresu edukacji zdrowotnej w grupie dzieci 5 i 6 letnich „Misie”.


Temat: „Zdobywamy odznakę zdrowego przedszkolaka”
Rodzaj zajęcia: zajęcie otwarte z zaproszonymi gośćmi

Cele ogólny:
- Kształtowanie postawy prozdrowotnej;
- Wzmocnienie więzi uczuciowej pomiędzy dziećmi poprzez świadome uczestnictwo w konkursie zespołowym;
- Wprowadzenie elementu rywalizacji;
- Kształtowanie współpracy w obrębie grupy poprzez stawianie zadań do wykonania;
- Wyrabianie umiejętności współdziałania;
- Stwarzanie sytuacji sprzyjających aktywizowaniu myślenia;
- Kształcenie wyobraźni i myślenia przyczynowo – skutkowego, umiejętności wyciągania wniosków;
- Ćwiczenie pamięci odtwórczej poprzez sięganie do wiadomości nabytych wcześniej;
- Rozwijanie spostrzegawczości, koncentracji  i uwagi w takcie rozwiązywania zagadek i zabaw logicznych oraz zabaw  z wizytówkami wyrazowymi;
- Kształcenie sprawności ruchowej poprzez zabawy ruchowe;
- Utrwalenie wiadomości dot. elementarnych zasad profilaktyki zdrowotnej;
- Zaprezentowanie gościom zdobytej przez dzieci wiedzy oraz umiejętności;

Cele operacyjne (dziecko):
- Wspólnie z rówieśnikami zdobywa sprawność „zdrowego przedszkolaka” (wg C.Freineta) i rozwiązuje postawione zadania do wykonania;
- Sprawdza swoje wiadomości dotyczące dbania o zdrowie;
- Zna i przestrzega zasad obowiązujących w trakcie rywalizacji;
- Uważnie słucha instrukcji słownej nauczycielki;
- Rozpoznaje swoje imię wśród innych (wg I. Majchrzak);
- Odpowiada na pytania zawarte w programie quizu lub pomaga w udzielaniu odpowiedzi „przedstawicielom grupy”;
- Rozróżnia twierdzenia prawdziwe i fałszywe;
- Rozwiązuje zagadki słowne;
- Dokonuje klasyfikacji wg kryterium „szkodliwe i dobre dla zdrowia”;
- Zna podstawowe zasady dotyczące przestrzegania higieny osobistej;
- Zna podstawowe zasady zdrowego odżywiania się;
- Liczy punkty za udzielanie prawidłowych odpowiedzi posługując się kołami;
- Rozumie treść czytanego zapisu i prawidłowo przyporządkowuje go do odpowiedniego przedmiotu;
- Wykonuje pracę plastyczną równocześnie z instrukcja słowną – „rysowany wierszyk”;
- Przestrzega przyjętych społecznie i akceptowanych norm postępowania;
- Bierze udział w zabawach ruchowych przy muzyce o charakterze integracyjnym;
- Śpiewa piosenkę o zdrowiu „Hymn zdrowych dzieciaków”;
Właściwie zachowuje się w trakcie zajęcia z zaproszonymi gośćmi

Metody pracy:
- słowna, czynna, zadań do wykonania;
- metoda pedagogiki zabawy;
- metoda odimiennej nauki czytania dr I.Majchrzak;
- metoda zdobywania sprawności wg C.Freineta;

Formy pracy:
- zespołowa;
- indywidualna;

Pomoce:
muzyka na CD do zabaw integracyjnych (pedagogika zabawy), wiersz B. Lewandowskiej pt.: „Na zdrowie”, kontrakt dotyczący sprawności ‘zdrowy przedszkolak” wg koncepcji C.Freineta, wizytówki z imionami dzieci, rysowany wierszyk pt.: „Jabłuszko” wg E.Sujeckiej, czerwona i zielona kredka, pytania i zagadki na temat zdrowia, kartoniki     z napisami: „TAK” i „NIE", kartoniki z cyframi, emblematy ząbków, obrazi przedstawiające  zdrowe i szkodliwe pokarmy, tablica z punktacją, płyta CD z utworem „Hymn zdrowych dzieciaków”, laurki wykonane wcześniej przez dzieci.

Przebieg zajęć:

1. Przywitanie się z dziećmi piosenką: „Wszyscy są, witam was…” (pedagogika zabawy)

„Wszyscy są, witam was, zaczynamy już czas.
Jestem ja, jesteś ty to jesteśmy my!”

Dzieci ustawione są w kole, w parach, śpiewają tekst powitania i klaszczą w dłonie partnera. Na słowa:
TY – pokazywanie partnera,
JA – pokazywanie siebie,
MY – obrót i przejście  do następnego partnera.

2. Przywitanie zaproszonych gości.

Przejdź do strony | 1 | 2 | 3 |

Podziel się na:

Komentarze

avatar

Wojti 2013-05-16 18:34

PIERWSZY!

To z bieganiem i wrzeszczeniem jest na TAK czy na NIE?

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie