Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Powitanie wiosny

Zobacz 36 scenariuszy

Zdrowie i zdrowe odżywianie (43 scenariusze)

Święta Bożego Narodzenia (73 scenariusze)

Ekologia (61 scenariuszy)

Przyroda (57 scenariuszy)

Inne (468 scenariuszy)

Zobacz 957 scenariuszy

Porady specjalisty

Jak mam reagować na zachowania mojego pięcioletniego syna?

Mały ostatnio jest nie do wytrzymania. Nie reaguje na polecenia, momentami jest agresywny, nie słucha się kompletnie, kiedy próbuję mu coś...

~ agnieszkawięcej

Zmiany zachowania u dziecka po pobycie w żłobku

Dziecko, 2 lata 7 miesięcy, nigdy nie ssalo smoczka, po pobycie w żłobku mały ssie kciuk, nie chce jeść. W żłobku stał się płaczliwy. Czy można poprosić o...

~ halinawięcej

Samotnie wychowująca matka a rejonizacja

Witam, jestem matką samotnie wychowującą 4 letnie dziecko. Ze względu na warunki finansowe oraz brak alimentów mieszkam z rodzicami w niewielkiej...

~ Magdalenawięcej

Zdrowy przedszkolak - program edukacji prozdrowotnej

Przejdź do strony | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |

Program autorski został opracowany z myślą o dziecku, aby od najwcześniejszego okresu jego życia kształtować nawyki higieniczno – kulturalne, które są niezbędne do rozwijania samodzielności, zamiłowania do czystości, dbania o estetyczny wygląd i porządek oraz o ogólną kulturę zachowania się. O zdrowiu dziecka  i jego prawidłowym rozwoju decyduje wiele czynników m.in. prawidłowe żywienie z którym związana jest kultura spożywania posiłków. Dziecko, które otrzymuje odpowiednie składniki odżywcze w codziennej racji pokarmowej jest zdrowe i posiada dobre wskaźniki rozwojowe.

Dlatego tak istotne znaczenie ma edukacja zdrowotna dziecka w przedszkolu, którą chcę rozpocząć jak najwcześniej i prowadzić ją we współpracy z rodzicami. Nauczyciele i rodzice powinni być partnerami w procesie kształtowania postaw prozdrowotnych dzieci. Zamierzam włączyć rodziców w wyrabianie zdrowotnych nawyków swoich dzieci poprzez wygłaszanie licznych referatów i prelekcji o tematyce zdrowotnej, udostępnianie ciekawych artykułów z dostępnych czasopism, przygotowywanie zajęć otwartych i imprez o charakterze zdrowotnym.

Program autorski pt. "Zdrowy przedszkolak" został przygotowany zgodnie z Podstawą Programową Wychowania Przedszkolnego. Program został pogrupowany w bloki tematyczne:
1. Właściwie się odżywiamy – "Nie wszystko co kolorowe jest zdrowe".
2. Lubimy spacery i wycieczki – "Ruch to zdrowie, każdy przedszkolak ci powie".
3. Jestem Czyścioszkiem – "Zdrowy uśmiech mamy, bo o niego dbamy".
4. Nie boimy się lekarza – "Jak żyć, by zdrowym być?".
5. Bezpieczeństwo w domu i w przedszkolu – "Bezpieczeństwo, ważna sprawa, wszystkie dzieci wiedzą, że to nie zabawa".
Do każdego bloku tematycznego opracowałam szczegółowe treści ułatwiające w znacznym stopniu przeprowadzenie zajęć.

CELE PROGRAMU

CEL GŁÓWNY:
Głównym celem niniejszego programu jest poszerzanie wiadomości dzieci na temat wychowania zdrowotnego, wyrabianie prawidłowych nawyków prozdrowotnych oraz propagowanie zdrowego stylu życia.

CELE SZCZEGÓŁOWE - DZIECKO:
1. Rozumie pojęcie "zdrowia".
2. Wie, jak dbać o swoje zdrowie i dobre samopoczucie.
3. Unika niebezpieczeństw zagrażających jego zdrowiu.
4. Zna i stosuje podstawowe zabiegi higieniczne.
5. Wie, na czym polega praca lekarza.
6. Rozróżnia i nazywa przybory higieniczne i zna ich przeznaczenie.
7. Rozumie rolę ruchu w życiu każdego człowieka.
8. Potrafi samodzielnie się ubrać i dostosować ubiór do pogody i pory roku.
9. Wie, na czym polega zdrowe odżywianie.
10. Potrafi wymienić produkty spożywcze szkodzące zdrowiu.
11. Zna, niektóre witaminy.
12. Potrafi kulturalnie zjeść posiłek i posługiwać się prawidłowo sztućcami.
13. Zna zasady bezpiecznego zachowania się w domu, w przedszkolu i na ulicy.
14. Zna podstawowe zasady ruchu drogowego.
15. Zna numery telefonów alarmowych i wie kiedy należy z nich korzystać.
16. Umie swobodnie wypowiadać na dany temat.
17. Zna zasady obowiązujące w grupie.
18. Wyraża swoje stany emocjonalne w sposób społecznie akceptowany.
19. Umie współdziałać z dziećmi i dorosłymi.
20. Twórczo uczestniczy w zabawach i zajęciach dydaktycznych.

METODY I SPOSOBY REALIZACJI:
- rozmowy, pogadanki, prelekcje,
- konkursy, quizy
- krótkie formy sceniczny i przedstawienia teatralne,
- zawody sportowe,
- wycieczki do przychodni, szpitala, policji,
- plakaty
- organizowanie wystaw plastycznych

FORMY REALIZACJI:
- indywidualna
- zbiorowa

PRZEWIDYWANE EFEKTY:
Po realizacji programu zdrowotnego dzieci będą:
- świadome, jak prawidłowo dbać o swoje zdrowie,
- rozumiały potrzebę spożywania warzyw i owoców,
- unikały zagrożeń wynikających z przebywania na podwórku, na ulicy, w domu, w przedszkolu,
- przestrzegały zasad higieny,
- znały numery alarmowe: 997 – policja, 998 – straż pożarna, 999 – pogotowie, 112 – wspólny numer z telefonu komórkowego.
Przejdź do strony | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |

Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie