Szukaj scenariuszy

Scenariusze zajęć

Rozpoczęcie roku przedszkolnego

Zobacz 9 scenariuszy

Zdrowie i zdrowe odżywianie (43 scenariusze)

Święta Bożego Narodzenia (73 scenariusze)

Ekologia (61 scenariuszy)

Przyroda (58 scenariuszy)

Inne (468 scenariuszy)

Zobacz 958 scenariuszy

Porady specjalisty

Samotna matka a pierwszeństwo przyjęcia do żłobka

Czy to prawda, że pierwszeństwo przyjecia dziecka do żłobka mają tylko samotne matki przebywające w domu samotnej matki? Chciałam posłać moją niespełna...

~ Sylwiawięcej

Kwalifikacje dyrektora niepublicznego punktu przedszkolnego

Chciałabym zatrudnić dyrektora do niepublicznego punktu przedszkolnego, który będzie funkcjonował od września. Jakie kwalifikacje powinien posiadać...

~ Emiliawięcej

Jak mam reagować na zachowania mojego pięcioletniego syna?

Mały ostatnio jest nie do wytrzymania. Nie reaguje na polecenia, momentami jest agresywny, nie słucha się kompletnie, kiedy próbuję mu coś...

~ agnieszkawięcej

Zwierzęta z wiejskiego podwórka - cykl zajęć dla 4 i 5 latków

Przejdź do strony | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |

►zapoznanie z ulubionym pokarmem krowy (trawa, koniczyna)
►poznanie potrzeb zwierząt domowych oraz pracy człowieka związanej z ich hodowlą

Metody: słowna, oglądowa
Formy: grupowa
Środki dydaktyczne: sylwety krów, sylwetki Zosi i taty, scenka z tłem obory i łąki.

Zosia wstała dzisiaj bardzo wcześnie. Tato obiecał, że zabierze ją na pastwisko. Po śniadaniu wyszła przed dom, by czekać na tatę. Nagle usłyszała donośny ryk „muuu...”
Tatusiu, dlaczego krówki tak głośno ryczą? – zapytała.
Niecierpliwią się. Chciałyby wyjść już na pastwisko.
Więc chodźmy. Tato, czy mogę ci pomagać?
Możesz. Właściwie krowy znają dobrze drogę na pastwisko, ale możesz pilnować by się nie rozchodziły na boki.
Zosia bardzo była przejęta, starała się jak mogła by pomóc tacie. Wreszcie doszli do pastwiska. Zosia otworzyła bramę i weszli na rozległy teren.
Tatusiu, co krowy będą jadły?
Myślałem, że wiesz – roześmiał się tato.
Oczywiście, wiem: trawkę i koniczynkę – zawstydziła się dziewczynka.
A czy one będą piły wodę?
Tak. Zobacz, tam dalej stoją korytka, z których krówki będą mogły się napić. I tato pokazał jej miejsce w rogu pastwiska.
Tyle z nimi pracy – Zosia szepnęła do siebie, ale tato ją usłyszał.
Masz rację. Trzeba wcześnie wstać, żeby wyprowadzić krowy na łąkę. W odpowiedniej porze trzeba je wydoić. I to jeszcze nie wszystko. Należy pamiętać, by przygotować im pożywienie na zimę.
Ach, takie zapasy dla zwierząt? – zapytała Zosia.
Tato uśmiechnął się.
Rzeczywiście, zapasy dla zwierząt.
A jakie? – dopytywała się Zosia.
Suszymy trawę i mamy z niej siano, uprawiamy buraki, które krowy bardzo lubią.
Zosia zamyśliła się.
Zwierzęta, które hodujemy potrzebują naszej pomocy.
Tak. Wymagają od ludzi wiele pracy i poświęcenia. Musimy o nie dobrze dbać – odpowiedział tato. Wracajmy  do domu, w południe wrócimy tu znów.

Kto brał udział w przedstawieniu?
Dlaczego tato i Zosia poszli rano na pastwisko?
Dlaczego krowy się niecierpliwiły? Dlaczego chciały iść na łąkę?
Czym się żywią krowy?
Jakie pożywienie przygotowuje się im na zimę?
Po co ludzie hodują krowy?
Jakie przetwory robi się z mleka?

Spacer na łąkę

► zapoznanie z ulubionym pokarmem krów i koni
► uświadomienie dzieciom co to jest siano.

Wybierzemy się teraz na spacer. Pójdziemy na łąkę i być może kogoś tam spotkamy. Kto to może być? Zwróćcie uwagę na zwierzęta, które spotkamy, jak one wyglądają, jak się poruszają. Zwróćcie również uwagę na roślinność łąki.
Zerwiemy trochę trawy i wysuszymy na słońcu w przedszkolnym ogródku. Zobaczymy w co się zmieni trawa.

II TEMAT DNIA: CZARNA KROWA W KROPKI BORDO

1. „Skąd słychać ten głos?” – ćwiczenia słuchowe
► rozpoznawanie i nazywanie głosów wydawanych przez zwierzęta domowe
►rozwijanie umiejętności dopasowywania zwierząt do ich „domków”

Środki dydaktyczne: taśma z nagraniem głosów zwierząt; ilustracje: buda, siano, stajnia; sylwety: pies, krowa, koń, kura.

Słuchanie głosu psa
Naśladowanie głosu psa przez dzieci
Wyszukanie odpowiedniej sylwety i przyczepienie do tablicy.
Ponowne odtworzenie głosu psa.
- Gdzie mieszka to zwierzę? – w budzie – dzieci wyszukują odpowiednią ilustrację i przyczepiają przy sylwecie psa.

Nauczycielka umieszcza na tablicę kopę siana w żłobie pytając – „Kto tutaj może mieszkać?
Wspólnie z dziećmi ustalają – krowa.
Słuchanie nagrania głosu krowy – dzieci naśladują
Wyjaśnieni, że dom krowy to obora.

Wysłuchanie głosu konia.
„Kto się odzywał” – koń – dzieci naśladują głos.
Jak wygląda koń?
Dzieci wyszukują sylwetę konia i umieszczają ją obok stajni.

2. „Koń” – zapełnianie konturów plasteliną
Przejdź do strony | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |

Podziel się na:

Dodaj komentarz

Imię:
kod:
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
lub:
Treść komentarza:

  dodaj komentarz i zarejestruj mnie

  mam już konto w Portalu dodaj komentarz i zaloguj mnie