Zwierzęta z wiejskiego podwórka - cykl zajęć dla 4 i 5 latków

Zwierzęta z wiejskiego podwórka - cykl zajęć dla 4 i 5 latków
5.0
1 ocena
Oceń
Drukuj

Zadania:
Wzmacnianie więzi ze środowiskiem przyrodniczym
Budzenie uczuć opiekuńczych w stosunku do zwierząt
Rozwój aktywności w działalności plastycznej
Umożliwienie dzieciom zaspokojenia potrzeby ruchu w
przedszkolu i na powietrzu
Rozbudzanie zainteresowań matematycznych
Wyrabianie poczucia przestrzennego
Rozumienie pojęcia liczby


►wzmacnianie mięśni palców i dłoni
►kształtowanie koordynacji wzrokowo-ruchowej

3. „Niemy film” – zabawa ruchowa z elementem naśladownictwa.
►ćwiczenia na wyczucie tempa i szybkości reakcji

Dzieci naśladują ruchy ilustrujące różne czynności. Wykonują je w zmiennym tempie podawanym kołatką przez nauczycielkę:
- koszenie trawy
- kopanie ziemi
- sypanie ziarna itd.

ŁACIATA KROWA – malowanie farbą klejową plam  na dużym arkuszu papieru – praca w małych grupach.

►próby pokrywania farbą plam na „Skórze” krowy z wykorzystaniem pędzla lub palcami.wyrabianie płynności ruchów podczas malowania, utrwalenie wyglądu krowy, dokładne mycie rąk po pracy

1. Śpiew piosenki „Na podwórku koło bramy”
2. „Zwierzęta” zabawa ortofoniczna – naśladowanie głosów zwierząt w gospodarstwie wiejskim (krowa, koń, baran, pies, kot, gęsi, kura, kaczka, indyk...)

3. Praca dzieci
podział dzieci na zespoły – każdy zespół ma przygotowany arkusz papieru
Waszym zadaniem będzie pomalowanie krów, tak aby były one łaciate, czyli w duże plamy. Uzgodnijcie między sobą jakiego koloru będziecie używa. Zachowajcie ostrożność, aby nie pomalować siebie i kolegów.
4. Wspólne obejrzenie wszystkich prac. Wyeksponowanie ich w sali.
5. „Na pastwisku” – zabawa ruchowa z elementem czworakowania
Przy akompaniamencie muzyki dzieci chodzą na czworakach. Na sygnał kładą się i odpoczywają.

Zabawy na powietrzu – „Wilk rozbójnik”

Jedno dziecko jest „wilkiem”; jedno dziecko jest pastuszkiem, reszta dzieci to kózki.

Wilk: Jestem wilk, rozbójnik zły
Muszę schrupać kózki trzy.

Pastuszek: Zjesz jedną kózkę jeśli potrafisz zrobić to co ci powiem.

Wilk: Co?

Pastuszek: Musisz wilku rozbójniku
Przejść po kładce na strumyku.   
Wilk przechodzi po narysowanej linii „noga za nogą”

Wilk: Jestem wilk rozbójnik zły......

Pastuszek: Dostaniesz drugą kózkę
Jeśli wykonasz drugą trudną rzecz.

Wilk: Jaką?

Pastuszek: Przez ten strumyk musisz skoczyć
Żadnej łapy nie zamoczyć

Wilk: Jestem wilk rozbójnik zły....

Pastuszek: Wykonaj trzecie zadanie.

Wilk: Jakie?

Pastuszek: Wilku, wilku idź przez wieś
I na głowie jajko nieś.
Wilk z kamykiem na głowie musi dojść do narysowanej kreski. Jeżeli wilkowi nie uda się zadanie, wówczas rolę przejmuje uratowana kózka.

III TEMAT DNIA: MŁODE ZWIERZĘTA NA WIEJSKIM PODWÓRKU

1. „Kto żyje w wodzie, w lesie, na łące...” – teatr pantomimy

►uporządkowanie wiedzy o świecie zwierząt jaką posiadają dzieci.

Środki dydaktyczne: duża kostka do gry plansza z okienkami (łąka, dom, las, woda, chmury)

Dzieci siedzą w kole. Wybrane dziecko rzuca kostką. Po wyrzuceniu np. „trójki” otwiera okienko oznaczone kropkami tak jak na kostce. Ukazuje się np. obraz lasu. W naszym teatrze pantomimy pokażemy, kto mieszka w lesie. Dzieci przyjmują rolę różnych zwierząt leśnych.
Następne dziecko rzuca kostką, itd.

Dom – np. pies, kot, chomik...                                      Woda – ryba, kaczka, łabędź...
Wiejska zagroda – koń, krowa, kura, świnia....           
Łąka – owady, kret, mysz.                   

Skomentuj

Skomentuj jako pierwszy!

Tagi