6 zdrowych przekąsek dla dzieci

6 zdrowych przekąsek dla dzieci
Drukuj Skomentuj

Nie chcesz aby twoje dziecko podjadało między posiłkami niezdrowe batoniki i chrupki? Zaproponuj mu smaczny zamiennik! Przedstawiamy sześć zdrowych przekąsek dla dzieci, które na pewno posmakują małym łasuchom.

Lekarze alarmują, że to, co jedzą dzieci jest groźne dla ich zdrowia i przyczynia się do epidemii otyłości. Mowa tu przede wszystkim o daniach z fast foodu, przetworzonej żywności i dużej ilości słodyczy. Niestety, są to ulubione przekąski naszych pociech, dlatego warto zaproponować zdrowe zamienniki dla śmieciowego jedzenia.

Warto dopilnować też aby dzieci jadły śniadanie. Da im to energię na kilka godzin, ale nie tylko... Dowiedz się więcej, wejdź: Jedz śniadanie na zdrowie!

Przygotowując jedzenie dla dzieci nie możemy zapominać o zdrowych owocach, które zaspokoją apetyt na słodycze. Zawarte w nich witaminy, składniki mineralne oraz błonnik wzmacniają odporność maluchów i regulują procesy trawienia. Owoce można podawać w całości lub w formie sałatki lub musu. My proponujemy przygotowanie sorbetu, który będzie o wiele zdrowszym wariantem dla lodów na upalne letnie dni.

Do przygotowania tego przysmaku można użyć swoich ulubionych owoców, jednak latem warto postawić na sezonowe maliny. Na sorbet potrzebnych będzie 500 gramów malin, 150 gram cukru (zamiast białego lepiej użyć trzcinowego, wtedy nie będziemy dodamy go tak dużo) i 150 mililitrów wody. Maliny trzeba oczyścić, umyć i osuszyć, a następnie zmiksować na gładką masę. Wodę należy doprowadzić do wrzenia i gotować przez około minutę. Garnek z wrzątkiem zdejmujemy z ognia i, cały czas mieszając, wlewamy malinową masę. Odstawiamy do wystygnięcia, a później wstawiamy do zamrażalnika na minimum 2 godziny. Po tym czasie mieszamy ponownie i mrozimy przez kolejne 2 godziny. Sorbet podajemy ze świeżymi malinami.

Jeśli twoje dziecko przepada za gotowymi pudingami, które jednak zawierają dużo chemicznych składników, zaproponuj mu domowy budyń. Aby go przygotować wystarczą 2 szklanki mleka, 2 łyżki mąki ziemniaczanej oraz cukru, łyżeczka masła, cukier waniliowy oraz 2 łyżki sparzonych rodzynek. W połowie szklanki mleka rozprowadzamy mąkę ziemniaczaną, starając się pozbyć grudek. Pozostałą ilość gotujemy razem ze zwykłym cukrem, cukrem waniliowym i masłem. Po doprowadzeniu do wrzenia dodajemy rodzynki i rozprowadzoną w mleku mąkę. Całość gotujemy przez chwilę na wolnym ogniu. Później przelewamy do pucharków i ozdabiamy świeżymi owocami.

 

Zobacz jak powinien wyglądać jadłospis przedszkolaka, wejdź: Zdrowe menu dla przedszkolaka

Warto zrobić też domowe chipsy z jabłek. Owoce trzeba pokroić na cienkie plasterki i wyciąć gniazda z pestkami. Później układamy je na wyłożonej papierem blasze do pieczenia i umieszczamy w rozgrzanym do 160-180°C piekarniku. Jabłka pieczemy przez około pół godziny. Po wystygnięciu zdrowe jabłkowe chipsy są gotowe do jedzenia!

Nie ma powodu, aby nie podawać maluchom ciastek - pod warunkiem, że sami je przygotujemy! Proponujemy ciasteczka owsiane z dodatkiem orzechów. Główny składnik takich ciasteczek stanowią płatki owsiane, które dostarczają energii i witamin z grupy B, wspomagających pracę układu nerwowego i krążenia.

Jeśli chcemy, aby nasze dziecko piło więcej mleka przygotujmy pyszny koktajl. Wystarczą ulubione owoce, np. truskawki albo jagody oraz pół litra mleka. Owoce i mleko trzeba dokładnie zmiksować, dosładzając w tym samym czasie napój. Można dodać też odrobinę soku z cytryny dla podkreślenia smaku.

Jako przekąska w ciągu dnia świetnie sprawdzi się jogurt naturalny, który nie zawiera cukru ani żadnych ulepszaczy. Oczywiście maluchom może nie odpowiadać jego smak, ale są sposoby aby to obejść. Do jogurtu wystarczy dodać odrobinę dżemu domowej roboty lub miód z dodatkiem pestek dyni lub słonecznika. Porcja naturalnego jogurtu dostarczy dziecku dużej ilości wapnia, niezbędnego do prawidłowej budowy kości.

Podobne artykuły

Skomentuj

Bądź pierwszym, który skomentuje ten wpis!

Tagi