,,Andrzejkowe zabawy" - spotkanie z rodzicami

Wszystkie materiały w tej zakładce to teksty przesyłane przez osoby niezwiązane z Przedszkola.edu.pl. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za prezentowane treści.
,,Andrzejkowe zabawy
Oceń
Drukuj

GRUPA WIEKOWA:  6- latki


CEL GŁÓWNY; Tworzenie okazji do poznawania zwyczajów i obrzędów ludowych regionalnych oraz staropolskich. Dostarczanie przeżyć i treści do wspólnych zabaw z rodzicami  wzmacniających własną wartość oraz więź emocjonalną z rówieśnikami i rodzicami.

Na drzwiach umieszczony plakat -  zaproszenie następującej treści:
„Dzień wróżb i czarów oraz tajemniczych zaklęć.
Chcesz poznać swoją przyszłość? Prosimy do nas!
29 listopada o godzinie 15,30 zaczyna działać czarodziejska moc!”

    – popołudniu dzieci:
    • Wycinają z kolorowego papieru szablony butów i kluczy ozdabiają nimi tablicę zajęć.
    • Dzieci ustawiają stoliki w jeden wspólny stół, dekorują go kwiatami i świecznikami zrobionymi z malowanej wytłaczanki, umieszczają w nich świece.
    • Grupka dzieci kruszy przyniesione ogarki świec.
    • Dzieci, które znają litery układają napis ANDRZEJKI  i umieszczają go na tablicy.
    • Kilkoro dzieci pomaga nauczycielce w przygotowaniu rekwizytów do wróżb.


PRZEBIEG:

    1. Zabawa integracyjna - Swobodna zabawa z rodzicami przy muzyce – przywitanie różnymi częściami ciała. Ustawienie w kole przy zabawie „Stajemy ramię przy ramieniu, /ustawienie w kole/, Możemy być wielcy w oka mgnieniu - /stanie we wspięciu na palcach/, Możemy też być mali / przysiad podparty/, ale nigdy nie będziemy sami. / trzymanie się za ręce/”

    2. Jak to dawniej w wigilię św. Andrzeja było opowiadanie nauczycielki o tradycjach ludowych. Przedstawienie  utworu pt. „ Andrzejki” opowiadanego przez nauczycielkę.


    • Wypowiedzi dzieci na temat utworu, sprawdzenie czy dzieci rozumieją humorystyczne podejście do wróżb i traktowanie ich jak zabawę.
    •  Nauka krótkiej rymowanki „ Czary, mary, wosku lanie,- co ma stać się, niech się stanie.” 
             
    3. Kim będę, co mnie czeka – wróżby – dzieci i rodzice przed każdą wróżbą wymawiajączarodziejską rymowankę  „ Czary, mary, wosku lanie,- co ma stać się, niech się stanie.”               

 

◦ Kim będę – dzieci i rodzice losują kartę z tali kart przedstawiających różne zawody, odgadują swój zawód, gdy mają trudności w rozpoznaniu zawodu proszą  o pomoc.
◦ Wyścig butów – każde dziecko i rodzic zdejmuje but z lewej nogi i ustawia w kolejności jeden za drugim w kierunku drzwi. Buty przesuwa się do wyjścia – ostatni na początek itd. Ten but, który pierwszy wyjdzie za drzwi, wróży jego właścicielowi daleką podróż.
◦ Koło podróży. koło o średnicy ok. 1 metra wycięte kartonu, Koperty z wróżbami podróży(na kartkach naklejone są ilustracje miasta, krajobrazy itp), kolorowe spinacze, plastikowa butelka oklejona kolorowym papierem. Koperty przypięte spinaczami do obwodu koła. Naśrodku koła kładziemy butelkę. Kolejne dziecko kręci, butelką. Po zatrzymaniu szyjka butelki wskazuje zaczarowana kopertę. Dziecko otwiera ją i odczytuje, dokąd pojedzie w najbliższym czasie.
◦ Co cię czeka w najbliższej przyszłości – lewą ręką dzieci i rodzice losują karteczki z odpowiedzią np. Dostaniesz prezent. Odwiedzi cię koleżanka itp. Odpowiedź odczytują rodzice.
◦ Imię Twojego przyjaciela – lewą ręką dziewczynki i mamusie przekłuwają serce z imionami chłopców, a chłopcy, tatusiowie przekłuwają serce z imionami dziewcząt. Gdy dziecko trafi na określone imię, oznacza to, że osoba nosząca dane imię darzy je sympatią.

    4. Andrzejkowe tańce –
zabawy przy muzyce
- swobodna zabawa dzieci z rodzicami
- taniec w parach- na przerwę w muzyce zmiana partnera

Skomentuj

Skomentuj jako pierwszy!