Aniołki - scenariusz zajęć artystyczno-plastycznych w grupie 3 latków
5.0
Temat:
- „Aniołki – wg wzoru”
Grupa:
- 3-latki
Data:
- 01.02.2016 r.
Cele ogólne:
- Rozwijanie umiejętności plastycznych.
- Dbanie o estetykę wykonywania swojej pracy.
- Rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem.
- Poznanie nowej metody dekorowania pracy – ramki.
Cele szczegółowe
Dziecko:
- słucha instrukcji wykonania pracy, do której się stosuje,
- przykleja klejem małe i duże elementy papierowe i płatki kukurydziane,
- zdobywa wiedzę, że płatki kukurydziane mogą służyć do różnych rzeczy a nie tylko do jedzenia,
- dba o porządek podczas wykonywania pracy,
- odbija swoją dłoń pomalowaną farbą na kartonie,
- samodzielnie paluszkiem maluje skrzydełka aniołkowi,
- rysuje uśmiech aniołkowi,
- poznaje nowy sposób wykorzystania płatków śniadaniowych,
- poznaje nową technikę dekorowania obrazka – ramkę,
- samodzielnie potrafi umyć ręce.
Pomoce:
- niebieskie kartki A4, biała farba, pędzelek, wycięte duże kółeczka w kolorze cielistym, małe kółeczka w kolorze czarnym. czerwone kredki, włóczka w kolorze brązowym i żółtym, płatki kukurydziane, złote paski z papieru, kleje.
Przebieg zajęć
1. Wyłożenie wszystkich potrzebnych rzeczy na stolik (biała farba, pędzelek, wycięte kółeczka w kolorze cielistym, czerwone kredki, włóczka w kolorze brązowym i żółtym, płatki kukurydziane, kleje, złote paski z papieru).
2. Omówienie tematu zajęć:
- Nauczyciel rozdaje dzieciom po jednej kartce. Na początku przyklejamy klejem kółeczko (które będzie główką) na górze arkusza.
- Następnie do główki przyklejamy włosy czyli włóczkę brązową albo żółtą – do wyboru.
- Przyklejamy do twarzy oczy (czarne kółeczka) i rysujemy czerwoną kredką uśmiech a nad głową przyklejamy aureolę (złoty pasek).
- Nauczyciel podchodzi kolejno do każdego dziecka i maluje mu dłoń białą farbą i później dzieci odbijają swoją rączkę na kartonie, która będzie tworzyła suknie aniołka. Paluszkami jeszcze domalowują skrzydełka.
- Po malowaniu dzieci muszą iść do łazienki umyć ręce i wracają do stolików do pracy.
- Nauczycielka smaruje mocnym klejem krańce kartek, do których dzieci przyklejają płatki kukurydziane, dzięki temu dzieci tworzą ramkę do swojego obrazka.
Autor: Sylwia Murgrabia
A gdzie ten wzór?
A gdzie wzór tego?