Bądźmy bezpieczni i ostrożni na ulicy - scenariusz zajęć

Jesteś nauczycielem wychowania przedszkolnego? Przygotowałeś scenariusz zajęć i chcesz podzielić się nim z innymi? Dajemy Ci taką możliwość!
Prezentowane poniżej materiały to Wasze scenariusze zajęć dla dzieci w przedszkolu!
Bądźmy bezpieczni i ostrożni na ulicy - scenariusz zajęć
3.3
9 ocen
Oceń
{

Bądźmy bezpieczni i ostrożni na ulicy. Przypomnienie i utrwalanie zasad właściwego zachowania się na ulicy. Wykorzystanie wiersza pt. „Zwierzęta na ulicy” z książki „Pięciolatek – bawię się  i uczę” autorów Cz. Cyrańskiego, W. Żaby–Żabińskiej.

Cel główny:

  • Utrwalenie znaczenia pasów i sygnalizacji świetlnej.


Cele szczegółowe:

  • wie jak wygląda przejście dla pieszych i potrafi je nazwać
  • potrafi wypowiedzieć się na temat wysłuchanego tekstu
  • wie co to jest sygnalizator świetlny i do czego służy
  • zna symbole świateł sygnalizatora
  • zna pojazdy poruszające się po naszych drogach
  • potrafi wskazać różnice na dwóch podobnych obrazkach
  • wypowiada się prostymi zdaniami
  • śpiewa proste piosenki
  • liczy liczebnikami głównymi w zakresie 1 – 3
  • potrafi nakleić gotowe elementy na kartonie


Metody:

  • czynna
  • słowna
  • oglądowa


Forma:

  • cała grupa


Środki dydaktyczne:

  • wiersz, obrazki do wiersza, obrazki kilku pojazdów poruszających się po drogach, gotowe plansze przedstawiające pojazdy, przejście dla pieszych, sygnalizator świetlny i koła w trzech kolorach: czerwone, żółte, zielone, odtwarzacz CD, płyty CD ABC trzylatka z odgłosami ulicy, Fundacji Klanza, „Mój kuferek”, czarna peleryna, kapelusz, kartoniki z symbolami świateł sygnalizatora, czapka policjanta, gwizdek, szare kartony, wycięte elementy samochodów, białe paski, żółte koła, chmury, klej.


Przebieg:
1. Powitanie dzieci. Podanie tematu zajęcia.
2. Śpiew piosenki „Uwaga czerwone światło” z płyty „Mój kuferek”.
3. Słuchanie wiersza pt. Zwierzęta na ulicy” z wykorzystaniem obrazków. Omówienie z dziećmi jego treści. Ocena zachowania się żółwia i bociana na ulicy. Wskazanie przez dzieci jak powinny zachować się zwierzęta. Odniesienie tych zachowań do ludzi.
4. Przedstawienie planszy „Przejście dla pieszych”- opowiadanie przez dzieci co przedstawia, wskazanie i nazwanie przez nie „pasy", „przejście dla pieszych”.
5. „Sygnalizator świetlny” – pokazanie przez nauczycielkę obrazka i omówienie jak wygląda i do czego służy.
6. Naklejanie kolorowych kół (czerwone, żółte, zielone) w odpowiednim miejscu na sygnalizatorze wymienienie przez dzieci kolorów, przeliczenie liczebnikami głównymi 1 – 3.
7. Zabawa ruchowa ze śpiewem z elementem inscenizacji przy piosence „Auto” wg. Klanza.
8. Zagadki słuchowe i obrazkowe. Rozpoznawanie odgłosów dochodzących z ulicy (dźwięki pojazdów), próby dopasowania obrazka. Rozpoznawanie kilku pojazdów na obrazkach, które można spotkać na naszych drogach.
9. „Samochody”- ćwiczenia spostrzegawczości – wskazywanie różnic na dwóch obrazkach.
10. Zabawa ruchowa „Sygnalizator świetlny”. Dziecko jest przebrane za sygnalizator (ma czarną pelerynę i kapelusz), w ręku trzyma  czarne kartoniki z kolorowymi kółkami. Pozostałe dzieci są samochodami - trzymają w ręku plastikowe obręcze. Dziecko – sygnalizator podnosi kartoniki do góry np. kartonik z zielonym kółkiem oznacza że samochody jadą, z czerwonym że stoją.
11. Praca przy stoliku. Naklejanie gotowych elementów na temat „Ulica”. Objaśnienie przez prowadzącą jak należy wykonać pracę. Przeliczenie poszczególnych elementów.
12. Ewaluacja zajęć. Wypowiedzi dzieci co im się podobało, z czym miały trudności. Wykorzystanie techniki ewaluacyjnej  „Słoneczko i chmurka”.

Opracowanie i prowadzenie: Lidia Niewęgłowska

Twoje uwagi i pomysły

Tagi