„Chrońmy rośliny” - scenariusz zajęć dla grupy 6 latków

Wszystkie materiały w tej zakładce to teksty przesyłane przez osoby niezwiązane z Przedszkola.edu.pl. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za prezentowane treści.
„Chrońmy rośliny” - scenariusz zajęć dla grupy 6 latków
Oceń
Drukuj

Cele ogólne:

 

- usystematyzowanie wiadomości na temat kwiatów wiosennych,
- wdrażanie do ochrony ginących gatunków roślin w Polsce,
- zapoznanie z najbliższymi parkami narodowymi oraz pomnikami przyrody.                                                                                                          

 

Cele operacyjne:                                                                                                  

 

dziecko: 


- kojarzy nazwy z wyglądem odpowiednich kwiatów wiosennych,      

- rozumie konieczność ochrony niektórych roślin,
- zna wybrane rośliny chronione występujące w najbliższej okolicy,
- potrafi rozwiązywać zagadki słowne,
- udziela trafnych odpowiedzi na pytania nauczycielki podczas rozmowy kierowanej,
- układa poprawnie obrazek z części,
- starannie koloruje w obrębie konturu.

 

Metody:

 

- czynna - zadań stawianych dzieciom do wykonania,
- słowna - zagadki, wiersz, rozmowa, objaśnienia,
- oglądowa - pokaz i obserwacja.

 

Formy:

 

- praca zbiorowa,
- praca w parach,
- praca indywidualna.

 

Środki dydaktyczne: komputer, telewizor, ilustracje wiosennych kwiatów chronionych w Polsce, układanki - ilustracje drzew pocięte na części, mapa Polski, plakietki „Szarotka”.

 

Przebieg zajęcia:

 

I Wstęp

 

  • Wzbudzenie zainteresowania dzieci ilustracjami zawieszonymi na tablicy.
  • Zachęcenie do rozwiązywania zagadek o roślinach chronionych w Polsce.

 

II Rozwinięcie

 

  • Obejrzenie prezentacji multimedialnej (do wyboru): „Wczesna wiosna w ogrodzie: wiosenne kwiaty” lub „Rośliny chronione w Polsce” na Youtube.
  • Krótkie omówienie filmu. Zwrócenie uwagi na nazwy roślin chronionych. Uzasadnienie konieczności ochrony niektórych gatunków roślin.
  • Zabawa ilustracyjna do piosenki „Na łące”.
  • Rozwiązywanie zagadek.

 

Nauczycielka podaje treść zagadki, a dzieci odgadują podając nazwę rośliny i wskazując ją na ilustracji na tablicy. Po każdej zagadce dzieci krótko charakteryzują daną roślinę opisując jej wygląd, miejsce występowania.

 

Zagadka nr 1

 

„Małe białe kwiatki
wiosną rozkwitają,
swe drobniutkie płatki
spod śniegu wychylają”.                    - zawilec-

 

Zagadka nr 2

 

„W pierwsze dni wiosny
przez śnieg się przebiją
fioletowe lub żółte
płatki swe wychylą”.                         - krokus-

 

Zagadka nr 3

 

„Duże zielone liście,
w środku mnóstwo dzwoneczków mają,
jeśli je lekko dotkniesz,

Skomentuj

Skomentuj jako pierwszy!

Tagi