Co o zdrowiu wiedzą przedszkolaki? - scenariusz konkursu przedszkolnego

Jesteś nauczycielem wychowania przedszkolnego? Przygotowałeś scenariusz zajęć i chcesz podzielić się nim z innymi? Dajemy Ci taką możliwość!
Prezentowane poniżej materiały to Wasze scenariusze zajęć dla dzieci w przedszkolu!
Co o zdrowiu wiedzą przedszkolaki? - scenariusz konkursu przedszkolnego
Oceń
{

Cele ogólne:

  • Kształtowanie postawy prozdrowotnej;
  • Zachęcanie do zdrowego stylu życia;

Cele operacyjne - dziecko:

  • wymienia przybory związane z higieną osobistą;
  • rozpozna rozmaite przedmioty za pomocą dotyku;
  • zilustruje ruchem piosenkę;
  • rozpozna i wybierze obrazki przedstawiające zdrową i niezdrową żywność;
  • złoży elementy obrazka w jedną całość;
  • dokończy rymowankę;
  • wie, jaka żywność jest zdrowa dla organizmu, a jaka mu szkodzi;
  • rozwiązuje zagadki o tematyce zdrowotnej;
  • rozpozna, czy dane zachowania sprzyjają zdrowiu, czy też nie;
  • rozpozna niektóre produkty za pomocą zmysłu smaku.

Metody pracy:

  • aktywizujące
  • oglądowe
  • słowne

Formy pracy:

  • indywidualna
  • zespołowa

 

Środki dydaktyczne:

  • Obrazki i naturalne produkty przedstawiające zdrową i niezdrową żywność (jabłko, mleko, chipsy, banan, marchewka, cukierki, wafelki, coca – cola, jogurt, lizak), talerzyki, kubeczki, słomki, sok jabłkowy, rymowanki, koperty z pociętymi obrazkami, worek, w nim: pasta i szczoteczka do zębów, mydło, gąbka, grzebień; zagadki, pytania do quizu, smutne i wesołe buźki, karteczki z numerami od 1 – 15, ilustracje zdrowego i zepsutego zęba, zdania do konkurencji „Prawda czy fałsz”, magnetofon, płyta CD, nagrody, dyplomy dla każdej grupy.

 

Przebieg konkursu


1. Powitanie wszystkich obecnych osób (dyrektora, nauczycieli, przedszkolaków). Zapoznanie uczestników z tematem i przebiegiem konkursu oraz punktacją za poszczególne konkurencje.

2. Zabawa muzyczno - ruchowa „Gimnastyka dobra sprawa” – wszystkie dzieci ruchem ilustrują treść piosenki.

3. Konkurencja I „Czarodziejski worek” (1 pkt):
Wybrane dziecko z drużyny podchodzi i wyjmuje z worka 1 przedmiot związany z dbaniem o higienę. Po dotyku odgaduje, co to jest.

4. Konkurencja II „Dokończ rymowankę” (max. 3 pkt):
Nauczycielka prowadząca odczytuje rymowanki dla poszczególnych grup. Zadaniem grup jest dokończyć usłyszaną rymowankę (max. 3 pkt):
MALUCHY:
1) Masz gorączkę? Na co czekasz? Pora by Cię zbadał.................(lekarz)
2) Myję zęby, bo wiem właśnie o tym, kto ich nie myje, ten ma.......(kłopoty)
3) Witaminki, witaminki dla chłopczyka i .................................(dziewczynki)
ŚREDNIAKI:
1) Mydło wszystko umyje, nawet uszy i..................................(szyję)
2) Jedz owoce i jarzyny, w nich mieszkają ...............................(witaminy)
3) Przez cały rok pij marchewkowy .......................................(sok)
STARSZAKI B:
1) Kto się często myje, ten długo ........................................(żyje)
12) Cały dzień cukierki ssałam, a o paście ................................(zapomniałam)
13) My lubimy czyści być, więc się trzeba często........................(myć)
STARSZAKI A:
1) Skakać, biegać, tańczyć wkoło, razem będzie nam ...................(wesoło)
2) Marchewki i buraki jedzą wszystkie.....................................(dzieciaki)
3) Irenka umyła ręce wodą i mydłem w ..................................(łazience)
STARSZAKI SZKOŁA:
1) Gdy czystość w koło świeci, zdrowi są dorośli i zdrowe są ..........(dzieci)
2) Wszyscy mamy słodkie minki, bo zjadamy...........................(witaminki)
3) Gimnastyka dobra sprawa, dla nas wszystkich to....................(zabawa)

5. Konkurencja III „Zgadnij, co tak smakuje?” (1 pkt):
Na talerzykach przygotowane są produkty ze zdrową i niezdrową żywnością. Przedstawiciel drużyny przy zawiązanych oczach rozpoznaje degustowany zestaw produktów. Następnie odnajduje wśród różnych ilustracji produkty, które wcześniej rozpoznał i przykleja je pod wesołą i smutną buźką.
Potrawy do odgadnięcia:
a) jabłko - chipsy
b) mleko - cukierek
c) banan - wafelek
d) marchew - coca – cola
e) jogurt – lizak

6. Konkurencja IV „Zagadki o tematyce zdrowotnej” (max. 3 pkt):

Twoje uwagi i pomysły

Tagi