Co o zdrowiu wiedzą przedszkolaki? - scenariusz konkursu przedszkolnego
Jesteś nauczycielem wychowania przedszkolnego? Przygotowałeś scenariusz zajęć i chcesz podzielić się nim z innymi? Dajemy Ci taką możliwość!
Prezentowane poniżej materiały to Wasze scenariusze zajęć dla dzieci w przedszkolu!
Prezentowane poniżej materiały to Wasze scenariusze zajęć dla dzieci w przedszkolu!

Komentarze (0)
Cele ogólne:
- Kształtowanie postawy prozdrowotnej;
- Zachęcanie do zdrowego stylu życia;
Cele operacyjne - dziecko:
- wymienia przybory związane z higieną osobistą;
- rozpozna rozmaite przedmioty za pomocą dotyku;
- zilustruje ruchem piosenkę;
- rozpozna i wybierze obrazki przedstawiające zdrową i niezdrową żywność;
- złoży elementy obrazka w jedną całość;
- dokończy rymowankę;
- wie, jaka żywność jest zdrowa dla organizmu, a jaka mu szkodzi;
- rozwiązuje zagadki o tematyce zdrowotnej;
- rozpozna, czy dane zachowania sprzyjają zdrowiu, czy też nie;
- rozpozna niektóre produkty za pomocą zmysłu smaku.
Metody pracy:
- aktywizujące
- oglądowe
- słowne
Formy pracy:
- indywidualna
- zespołowa
Środki dydaktyczne:
- Obrazki i naturalne produkty przedstawiające zdrową i niezdrową żywność (jabłko, mleko, chipsy, banan, marchewka, cukierki, wafelki, coca – cola, jogurt, lizak), talerzyki, kubeczki, słomki, sok jabłkowy, rymowanki, koperty z pociętymi obrazkami, worek, w nim: pasta i szczoteczka do zębów, mydło, gąbka, grzebień; zagadki, pytania do quizu, smutne i wesołe buźki, karteczki z numerami od 1 – 15, ilustracje zdrowego i zepsutego zęba, zdania do konkurencji „Prawda czy fałsz”, magnetofon, płyta CD, nagrody, dyplomy dla każdej grupy.
Przebieg konkursu
1. Powitanie wszystkich obecnych osób (dyrektora, nauczycieli, przedszkolaków). Zapoznanie uczestników z tematem i przebiegiem konkursu oraz punktacją za poszczególne konkurencje.
2. Zabawa muzyczno - ruchowa „Gimnastyka dobra sprawa” – wszystkie dzieci ruchem ilustrują treść piosenki.
3. Konkurencja I „Czarodziejski worek” (1 pkt):
Wybrane dziecko z drużyny podchodzi i wyjmuje z worka 1 przedmiot związany z dbaniem o higienę. Po dotyku odgaduje, co to jest.
4. Konkurencja II „Dokończ rymowankę” (max. 3 pkt):
Nauczycielka prowadząca odczytuje rymowanki dla poszczególnych grup. Zadaniem grup jest dokończyć usłyszaną rymowankę (max. 3 pkt):
MALUCHY:
1) Masz gorączkę? Na co czekasz? Pora by Cię zbadał.................(lekarz)
2) Myję zęby, bo wiem właśnie o tym, kto ich nie myje, ten ma.......(kłopoty)
3) Witaminki, witaminki dla chłopczyka i .................................(dziewczynki)
ŚREDNIAKI:
1) Mydło wszystko umyje, nawet uszy i..................................(szyję)
2) Jedz owoce i jarzyny, w nich mieszkają ...............................(witaminy)
3) Przez cały rok pij marchewkowy .......................................(sok)
STARSZAKI B:
1) Kto się często myje, ten długo ........................................(żyje)
12) Cały dzień cukierki ssałam, a o paście ................................(zapomniałam)
13) My lubimy czyści być, więc się trzeba często........................(myć)
STARSZAKI A:
1) Skakać, biegać, tańczyć wkoło, razem będzie nam ...................(wesoło)
2) Marchewki i buraki jedzą wszystkie.....................................(dzieciaki)
3) Irenka umyła ręce wodą i mydłem w ..................................(łazience)
STARSZAKI SZKOŁA:
1) Gdy czystość w koło świeci, zdrowi są dorośli i zdrowe są ..........(dzieci)
2) Wszyscy mamy słodkie minki, bo zjadamy...........................(witaminki)
3) Gimnastyka dobra sprawa, dla nas wszystkich to....................(zabawa)
5. Konkurencja III „Zgadnij, co tak smakuje?” (1 pkt):
Na talerzykach przygotowane są produkty ze zdrową i niezdrową żywnością. Przedstawiciel drużyny przy zawiązanych oczach rozpoznaje degustowany zestaw produktów. Następnie odnajduje wśród różnych ilustracji produkty, które wcześniej rozpoznał i przykleja je pod wesołą i smutną buźką.
Potrawy do odgadnięcia:
a) jabłko - chipsy
b) mleko - cukierek
c) banan - wafelek
d) marchew - coca – cola
e) jogurt – lizak
6. Konkurencja IV „Zagadki o tematyce zdrowotnej” (max. 3 pkt):