„Co słychać, co tak pachnie, co tak smakuje?” - zajęcia otwarte dla rodziców

Jesteś nauczycielem wychowania przedszkolnego? Przygotowałeś scenariusz zajęć i chcesz podzielić się nim z innymi? Dajemy Ci taką możliwość!
Prezentowane poniżej materiały to Wasze scenariusze zajęć dla dzieci w przedszkolu!
„Co słychać, co tak pachnie, co tak smakuje?” - zajęcia otwarte dla rodziców
3.8
4 oceny
Oceń
{

Scenariusz zajęć otwartych dla rodziców dnia 25.10.2010 r.

Cel główny:

  • Zacieśnianie więzi z rodziną i środowiskiem oraz kształtowanie pewności i poczucia bezpieczeństwa dziecka jako ważnego członka grupy społecznej,
  • zapoznanie dzieci ze zmysłami, dzięki którym poznajemy świat


Cele operacyjne:

  • dziecko pozna zmysły za pomocą których bada świat, a podczas zajęć doskonali je poprzez zabawy,
  • usłyszy i rozpozna głos swojego rodzica,
  • usłyszy i nazwie instrument,
  • posegreguje kasztany i groch,
  • pozna za pomocą smaku z jakich owoców zrobiony jest jogurt,
  • stworzy wspólnie z rówieśnikami i rodzicami słuchowisko
  • wykona prace plastyczną tworząc swoje własne oryginalne kompozycje,
  • zagra na instrumencie do utworu muzyki klasycznej,


Metody pracy:

  • czynne: kierowanie działalnością dziecka, zadań stawianych do wykonania;
  • indywidualna i zbiorowa
  • słowne: żywego słowa oraz objaśnienia;
  • oglądowe: obserwacji i pokazu;
  • idea kształcenia muzycznego według C. Orff’a
  • metoda integrowania zmysłów „Edukacja przez ruch” Doroty Dziamskiej


Przebieg:

1.  Zabawa muzyczno – ruchowa „Kwiaty” – prowadzona metodą D. Dziamskiej, integracja i rozwój wszystkich zmysłów, radość z wykonanej pracy, doskonalenie koncentracji i wyobraźni.

2. Zabawa dydaktyczna „Nasze zmysły” – dowiadujemy się jakie są zmysły i do czego służą.

3. Zabawa słuchowa „Kto to mówi?” – rodzice wypowiadają zdanie, podnosi rękę do góry dziecko, które usłyszy swojego rodzica – ćwiczenie percepcji słuchowej.

4. Zabawa ruchowa „Na co patrzy oko?” – rozwijanie wyobraźni i percepcji wzrokowej.

5. Zabawa badacza „Co tak smakuje?” – próby smakowe – dzieci częstują rodziców kawałkami owoców lub warzyw, rodzice częstują dzieci łyżeczką jogurtu o danym smaku – zadaniem jest odgadnąć smaki – rozwijanie wrażeń odbieranych zmysłem smaku.

6. Zabawa ruchowa „Ulica dotykowa” – rozwijająca zmysł dotyku oraz równowagę.

7. Zabawa słuchowa „Jaki to instrument?” – rozpoznawanie dźwięków za pomocą słuchu, rozwijanie percepcji słuchowej

8. Konkurs na Instrumentację – wykonanie instrumentacji do utworu Czajkowskiego „Taniec rosyjski” - praca w grupach dzieci kontra rodzice – doskonalimy współpracę w grupie, doskonalimy grę na instrumentach, oglądamy występ rodziców.

9. Zabawa badawcza „Kopciuszek” – próba segregowania pomieszanych ze sobą w misce kasztanów i grochu – zabawa w grupach, rozwijanie zmysłu dotyku.

10. Zabawa słuchowa „Ile słów?” – ćwiczenie percepcji słuchowej, uwrażliwienie na wysłuchanie tego, co mówią do nas inni.

11. Zabawa twórcza „Słuchowisko” – praca w grupach – wymyślamy słuchowisko dla innych grup, naśladujemy znane nam dźwięki o odgłosy, by stworzyć słuchowisko.

12. Zabawa badawcza „Co tak pachnie?”  - rozwijanie zmysłu zapachu -  dzieci obserwują miny rodziców podczas gdy rozpoznają zapachy (ocet, cebula, kawa, oregano)

13. Praca plastyczna „Aromatyczne mandale” – dekorowanie wzoru za pomocą charakterystycznie pachnących i wyglądających przypraw takich jak (ziele angielskie, oregano, goździki, gałka muszkatołowa, cynamon) – ćwiczenie twórczości oraz umiejętności komponowania.

Opracowanie: mgr Aleksandra Mortek, mgr Karina Stępień

Twoje uwagi i pomysły

Tagi